Marjoow: Aw, echt een leuke kerstfoto! Is dat licht zo genomen, of stiekem erbij geshopt? Misschien leuk om er nog vallende sneeuw bij te doen ofzo
rosslover: Leuk om zo'n galopfoto eens vanaf een andere hoek te zien! Ook op het goede moment genomen. Toch is het niet helemaal mijn smaak denk ik, de achtergrond is ook wat druk, horizon scheef. Maar wel origineel
MarijeR: Wauw, echt een mooie, nette foto! Ik vind de scherptediepte erg mooi en de olifant is mooi scherp. Het beeld is ook zeer rustig om naar te kijken. Niks op aan te merken!
showteam: Leuke collage! Het idee erachter is ook erg leuk. Wel vind ik het erg drukke foto's, dat komt denk ik vooral door de plant en alle spullen die er omheen liggen. Bij de foto die gefocust is op de kat vind ik het beeld wel wat beter. Misschien was het wat rustiger geweest door minder objecten op de foto te willen zetten, bijvoorbeeld alleen die plant op een ''kale'' tafel, en dat je bij de kat alleen die kerstkrans kunt zien (de plant op de vensterbank is ook wat druk). Maar aan de andere kant snap ik het wel weer, het is natuurlijk gewoon de inrichting van jouw (woon)kamer
LoveUggs: Ik vind het idee van de foto leuk, je hebt ook alle producten erop staan in principe, maar ze zijn niet allemaal even scherp en niet goed zichtbaar. Ik moet zelf ook wel eens eten of producten fotograferen, en weet dat dat lastig kan zijn. Ik denk dat ik in dit geval de foto vanaf een hoger standpunt had genomen, zodat de hoeveelheid koekjes beter zichtbaar was geweest. Daarnaast zou ik een hoger diafragma hebben genomen zodat (in ieder geval) de vazen met de bloemen scherp waren geweest.
NESCAFE: Voor het verscherpen van flickr zou ik de tip willen meegeven om de foto op te slaan op 900x600, dat is het maximale boktformaat. Je kunt dan de foto op ''original'' kopieren en dan verscherpt Flickr 'm niet Verder vind ik het mooie foto's, zit een leuk sfeertje in, al kijkt de hond ook een beetje zielig. De rechter foto vind ik wel aansprekender dan de linker, omdat daar de uitdrukking van de hond beter zichtbaar is.
Paard_Aap: Jammer dat de foto vierkant is uitgesneden, dat vind ik altijd afdoen aan de foto. Verder lijkt het alsof je de foto in het donker en met een flits hebt genomen? Dat zou ik nooit doen, dat levert zelden goede foto's op en is bovendien niet erg fijn voor het hondje. Daarnaast zou ik beter letten op de scherpstelling, de scherpte ligt nu bij de neus van de hond, het is mooier om scherp te stellen op de ogen
binky: Je hebt een mooie compositie genomen, en door de blauwe lucht op de achtergrond is dit zeker een rustig beeld. Daar heb je goed om gedacht, wel vind ik het lijken alsof je erg ver hebt ingezoomd en dat de vogel daardoor niet lekker scherp is. Ik weet niet wat voor lens je hierbij gebruikt? Ik ben zelf niet van de vogel fotografie, maar volgens mij moet je echt een goede zoomlens hebben, wil je scherpe foto's hebben van wilde vogels.
Maaaarije: Leuk sfeerplaatje zo, hond genietend op het strand en mooie boot erachter. De horizon lijkt wel ietswat scheef. Verder zou ik nog wat meer doen met de nabewerking, misschien een ''oud'' effect geven? Bijvoorbeeld wat warme tinten, sepia, in die richting..
Ivm het overlijden van mijn hond even geen zin om feedback te geven
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie The Scarlet Witch
Geplaatst: 06-12-15 17:50
Week 49. Curly veulen Tara. (Helaas kon ik niets aan de achtergrond doen, wel veel ruis maar het was vrij donker buiten en ik kreeg het gewoon even niet voor elkaar...)
Killyenn
Geplaatst: 06-12-15 18:49
Week 49 Weer eens een zelfportret
Feedback Bellatrix - Ik vind zelf ruis, zeker op de achtergrond en in z/w, nooit zo'n ramp, het heeft z'n charme. Bij deze foto is het wellicht wat veel. Ik denk dat je met een verticale uitsnede daarom ook mooier uit was gekomen En wat een enorm schattig veulen horsesm - De foto is helaas rechts overbelicht, dat doet de sfeer niet ten goede. Terwijl de overige kleuren juist zo mooi herfstig zijn! Ook jammer dat het oog niet goed te zien is. Gecondoleerd met je hond! MyHu - De foto is inderdaad vrij simpel, maar het is een nette compositie. Ik denk dat je met wat schuine lijnen de foto wat interessanter had kunnen krijgen wellicht! Let ook op je belichting, rond de horizon is het nu wat overbelicht. Sanne_com - Strakke foto! Ik zie nog wat lensvervorming. Ook mis ik echt wat contrast, ik vind de stijl leuk, maar er mag van mij nog net wat dieper zwart in, Zeker op het gebouw zou dat echt wat toevoegen! Heavenslove - Zoals al opgemerkt zie je te duidelijk een halo rond de persoon, dat is zonde. Verder een erg sfeervolle foto, mooie lijnen! Voor je week 49 had ik misschien nog een stap naar voren gezet. In beide foto's vind ik je kleuren erg mooi IsaCalixa - De z/w omzetting is mooi en de belichting in de foto werkt goed met het hoge contrast! De houding van de pony oogt wat vreemd, het hoofdje staat er prachtig op, maar als je net iets rechter voor de pony had gestaan en je iets meer hals aan de rechterkant er op had kunnen zetten was de compositie nog strakker geweest denk ik. Dan had je ook de lichte achtergrond er niet op gehad, wat imo wat afleidt van het onderwerp en de prachtig scherpe oogjes