Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LoveLeandro schreef:Sander_ schreef:Kies een donkere achtergrond, die in de schaduw staat. Zet daar je paard tegenaan, maar zorg ervoor dat het hoofd in het licht/zon komt te staan. Het is dus belangrijk dat de plek die je uitkiest deze twee dingen bevat. Dit is trouwens alles in een wel hele kleine notendop.
foto's met een zwarte achtergrond krijg je dus op deze manier.
Kokomo schreef:Als je bij bewegingsfoto's scherpsteld en die scherpstelling vasthoud is het natuurlijk niet meer scherp als jij de foto maakt. Door de beweging is je onderwerp dan inmiddels ergens anders dan waar jij hebt scherpgesteld. Ik weet niet of je de optie op je camera hebt dat hij continue blijft scherpstellen. Bij Canon heet dat servo.
Lisanne_ schreef:Kokomo schreef:Als je bij bewegingsfoto's scherpsteld en die scherpstelling vasthoud is het natuurlijk niet meer scherp als jij de foto maakt. Door de beweging is je onderwerp dan inmiddels ergens anders dan waar jij hebt scherpgesteld. Ik weet niet of je de optie op je camera hebt dat hij continue blijft scherpstellen. Bij Canon heet dat servo.
Hoe kan je dat instellen? ik heb de Canon EOS 400D.
Nouks schreef:, aangezien van een lichtsterke lens daar (eigenlijk) nooit sprake is.
.
MissToseland schreef:heb de FZ50 gehad
denk niet dat ie veel verschilt..
Kokomo schreef:[***] schreef:, aangezien van een lichtsterke lens daar (eigenlijk) nooit sprake is.
.
Toch zijn er een flink aantal compactcamera's met als grootste opening 2,8. Maar ook bij de dslr is een binnenbak niet echt de geschikte plaats om foto's te maken. Naast dat er weinig licht is, komt dat weinige licht ook nog eens recht van boven en daarbij maak je nu eenmaal geen mooie foto's.
Nouks schreef:Die primes, dán heb je het over écht lichtsterk.
_Bonte_ schreef:MissToseland schreef:heb de FZ50 gehad
denk niet dat ie veel verschilt..
hoe bevalt deze je , wat zijn de meer voordelen tegenover ( ik heb nu dmc fz7 )
kan je hiermee WEL GOED binnen trekken ( indoors )
Niien_ schreef:Een vriendin heeft mij gevraagt om als verjaardagcadeau een foto van iemands paard te maken en die dan uit te laten vergroten op poster formaat, maar ik zou dan niet weten op wat voor grootte ik zou moeten fotograferen, zou 3264x2448 groot genoeg zijn voor een (deur) poster?