Ik heb al heel mijn leven reuma (een vorm van, en die wordt steeds erger waardoor ik bijna niets meer kan of mag) tegenwoordig kan ik niet eens meer een potlood vasthouden en als het al lukt verga ik van de pijn, daarom is het zachte van past juist zo fijn, je hoeft niet veel te doen om iets op papier te krijgen, dus dat is zeker geen excuus

Linkshandig is een voordeel, linkshandingen zijn over het algemeen creatiever dan rechtshandigen

Als ik pastel al veeg dan is het gewoon met mijn vingers, doezelaars zijn helemaal niks, die nemen je krijt op (verklaard dus meteen waarom je tekeningen nietzo helder zijn).
Je moet niet alles geloven wat ze je in de tekenwinkel vertellen, zij moeten verkopen en smeren je vanalles aan

Vent bij de tekenwinkel waar ik altijd kom probeerd je ook altijd vanalles aan te smeren, en hij is zelfs een keer zo idioot geweest om mijn dure papier op te rollen waardoor het helemaal verziekt was, hij zou toch beter moeten weten zou je denken. Nee verkopers moet je echt niet van opaan gaan.
Probeer eens gewoon wat uit met pastel, zonder dat er een tekening van komt, gewoon een vel papier pakken en verschillende dingen proberen, vegen, niet vegen, combineren, gooi er een plens water overheen, ja er met je blote kont op zitten