Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
capopjekop schreef:Ik zelf heb de d50 en heb er super veel plezier mee, maar als ik moest kiezen (ik bedoel eigelijk meer geld had) dan had ik mss toch voor de d70s gegaan, omdat er toch wat meer opzit qua functies
Lil0l0v3r schreef:Ik bedoel in t algemeen he, niet van de canon d50
MootjeH schreef:Hallo!Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een digitale spiegelreflexcamera. En hoe meer ik erover opzoek, hoe meer ik ga twijfelen welke ik moet nemen. Ik twijfel tussen een Nikon D50 dubbelkit (18-55mm en 55-200), de Canon EOS 350 D (18-55 mm + evt. 55-200mm) en de Nikon D70s (28-80 mm + evt. 70-300mm).
Ik wil de camera gebruiken voor foto's van mijn schattige zoon (veel dichtbij dus, en ook actie), foto's van paarden (ver weg + sport) en op vakantie (landschapjes). Daarnaast vind ik het ook leuk om te experimenteren met sluitertijd, diafragma etc. Ik wil me daar echt in gaan verdiepen.
Ik heb al op DPZ gekeken, dpreview en nog wat andere fora/sites, maar ik hoor graag nog wat meer meningen...
*gaat nu heel snel dit topic doorspitten om te zien of er nog meer nuttige info staat*
IndianRose schreef:Hier boven staat de Kodak EasyShare CX7430,toen 350 euro maar nu waarschijnlijk wel goedkoper.
Als je er niet proffesionele foto's mee wilt maken is het een leuk ding.
manzano schreef:Lenzen zijn veel belangrijk dan de functies op je body. Zeker als je alles nog moet leren is de D50 ook toereikend genoeg!!
MootjeH schreef:manzano schreef:Lenzen zijn veel belangrijk dan de functies op je body. Zeker als je alles nog moet leren is de D50 ook toereikend genoeg!!
Ik krijg zo het gevoel dat ik een 'wat mindere' camera heb aan de D50 en dat ik later 'als ik het eenmaal doorheb' toch de D70s zal willen... Dan doe ik het liever in een keer goed. Of zie ik dat fout?
Kan jij (of een andere 'kenner') mij vertellen of de twee kitlenzen van de D50 (18-55mm en 55-200mm) goede lenzen zijn die als combinatie een meerwaarde hebben t.o.v. de ene 18-70mm lens die bij de D70s zit?