Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 17:14

trysteffy schreef:
Ik vroeg me af hebben jullie hem altijd op de RAW stand staan?

Ik bewerk alleen maar RAW zie het verschil wat je van een foto kan maken :) RAW kan je zoveel dingen zoveel fijner bewerken. JPEG staan de kleuren zeg maar alvast en in RAW is de foto ''kaal''

Dan maar even 1tje van mij kant

's avonds laat ISO 6400

Onbewerkte RAW bestand en bewerkte klaar voor de klant
Afbeelding Afbeelding

Ruis zit er ook veel op origineel maar door oplichten en verkleinen lijkt het erger.

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Nicole op 11-12-13 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 17:14

Waarom heb je er voor gekozen om bij deze de bakrand zo scheef te laten? En dat zwarte stipje op de borst lijkt een beetje op een dode pixel maar ik weet het niet zeker.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 17:18

Moonfight schreef:
Waarom heb je er voor gekozen om bij deze de bakrand zo scheef te laten? En dat zwarte stipje op de borst lijkt een beetje op een dode pixel maar ik weet het niet zeker.

Ik kies daar heel bewust voor eigenlijk om die bakrand wat schever te zetten, het blijft natuurlijk ook een kwestie van smaak maar ik vind doordat ik de foto net wat meer bijgedraaid heb het paard veel beter tot zijn recht komt, daarbij kijkt de eigenaar naar zijn paard en vaak niet naar de bakrand er om heen. Beetje fototruc dat paard net wat meer berg op loopt of net meer gedragen lijkt.

Welke zwarte stip bedoel je? Op zijn borst? Nee dat is echt een zwarte stip die hij heeft ik heb het nog even snel nagekeken :)

Het bruine paard op de onderste foto heeft veel grote littekens op zijn hoofd, je zou zeggen het hoort bij paard eigenaar heeft nadrukkelijk gevraagd of ik deze eventueel weg zou willen werken omdat ze toch mooier vind om haar paard littekenloos in der kamer wil hebben haha
Laatst bijgewerkt door Nicole op 11-12-13 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Moonfight

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 17:20

Ik bedoelde inderdaad die op z'n borst, ik dacht eerst dat een stofje op mijn scherm zat namelijk := Veder had ik hem wel iets rechter gemaakt. Vind hem nu te veel storen.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 17:23

Moonfight schreef:
Ik bedoelde inderdaad die op z'n borst, ik dacht eerst dat een stofje op mijn scherm zat namelijk := Veder had ik hem wel iets rechter gemaakt. Vind hem nu te veel storen.

Had ik niet erg gevonden als dat wel zo was had ik goed excuus om 5D III te mogen kopen.. :D Maar helaas paardje heeft daar echt een zwart stipje op zijn borst.
Ik laat echter wel de foto zo, Het gaat mij hier om paard en niet de omgeving en hierdoor komt paard voor mij beter uit. Eigenaren vinden minder leuk wanneer hun Prix st George paard lijkt op de voorhand te lopen omdat ik hem te recht zet en paard in galop appuyement schuin op mij aankomt. Komt de kwaliteit van paard dus beter naar voren.

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 17:26

Volgens mij is het nu zo dat je nu nicole probeert terug te pakken op haar foto's.. laten we het bij dit houden. Geen zin ik bitchfight haha :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 17:28

ach joh niet zo zeiken, nicole helpt alleen maar toch :+

LynnDenise

Ik zie alleen een normale discussie over de foto's?

M.i. kan je alleen beter worden als fotograaf door te luisteren naar wat anderen te zeggen hebben over je foto. Dit kan iets positiefs zijn, maar ook iets negatiefs. Soms kan je vragen stellen over een foto zodat je er meer over gaat nadenken.

Ik zie hier niks van een bitchfight in elk geval :=

Nicole

Likemaaike schreef:
Volgens mij is het nu zo dat je nu nicole probeert terug te pakken op haar foto's.. laten we het bij dit houden. Geen zin ik bitchfight haha :+

Oh nee hoor zo zie ik het niet, is echt puur kwestie smaak denk ik :) maar ik leg graag uit waarom ik het bewust zo doe

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 17:29

Nee hoor, als ik dat gewild had dan had ik het heel anders gebracht. Nicole probeerde mij juist te helpen (als was het niet op een manier die ik fijn vond). Aangezien er net gezegd werd dat ik mijn foto nog rechter kon draaien, vroeg ik mij af waarom Nicole er bij die foto er voor gekozen heeft om hem juist scheef te laten ;)

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 17:29

Nicole schreef:
Likemaaike schreef:

Oh nee hoor zo zie ik het niet, is echt puur kwestie smaak denk ik :) maar ik leg graag uit waarom ik het bewust zo doe

Dit dus ;)

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 17:30

Verkeerd gelezen!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 17:31

Moonfight schreef:
Nee hoor, als ik dat gewild had dan had ik het heel anders gebracht. Nicole probeerde mij juist te helpen (als was het niet op een manier die ik fijn vond). Aangezien er net gezegd werd dat ik mijn foto nog rechter kon draaien, vroeg ik mij af waarom Nicole er bij die foto er voor gekozen heeft om hem juist scheef te laten ;)

Portret foto's zet ik echter wel recht.. Oke niet helemaal ligt ook weer totaal aan het plaatje..

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 17:53

Nog eentje van mij, de klant was er in ieder geval enorm blij mee:
Afbeelding
(deze kat kijkt altijd chagrijnig normaal overigens :+ )

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 19:35

Frederieke_ schreef:
vind ik ook mooier nicole! :)

Calanddra, waarom wegwerken met photofiltre als je adobe photoshop hebt? :')

Ik werk pas sinds kort met adobe photoshop en al aardig wat jaartjes met photofiltre, vind die fijner werken betreft wegwerken :)

Hannemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 23:54

Vandaag weer eens een betaalde shoot gehad, was alweer een poosje geleden.
Het weer was vanochtend súper, zonnetje en haast geen wind!
Maar toen ik naar de locatie fietste betrok alles en kwam er een dikke laag mist over het land.
Ik baalde flink en heb het haar ook verteld, en heb haar de keus gelaten.
Maar ze vond het 'mist-effect' wel gaaf, dus ze wilde de shoot wel door laten gaan.
Ik heb haar verteld dat het restultaat dan waarschijnlijk minder zou worden dan anders.
Het was een flinke uitdaging maar ik heb er toch nog wel wat uit kunnen halen, en ben er stiekem best trots op!!

Afbeelding Afbeelding

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 00:09

Is de foto nu niet iets te gelig geworden?
Wel mooi hoe je de kleuren weer helder hebt gekregen verder :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 00:11

Ik vind hem vooral erg groen. Even kijken naar je witbalans :)

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 00:12

Jeetje knap! Al zie je rechts onder wel overduidelijk dat het geshopt is, maar het paard zo terug halen uit de foto petje af! Kleuren op mn mobiel zien er niet raar uit?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 00:15

Zo heel moeilijk is het niet hoor. Ik heb het ook, vandaag fotos gemaakt, best mistig. Iemand anders had ook van mij fotos gemaakt en daar was aardig wat mist op te zien. Heb dat prima op kunnen lossen :)

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 00:32

Ik mag het toch wel knap vinden? Ik kan dat niet. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 00:35

ik zou m nog iets minder geel maken maar mooi geworden hoor! :D netjes gedaan! (en indd nog even naar het asfalt kijken)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 00:39

Ilona schreef:
Ik mag het toch wel knap vinden? Ik kan dat niet. :)

Je mag het knap vinden, alleen ik geef aan dat het helemaal niet moeilijk is ;) Ik ben geen photoshopheld en mij lukt het ;)

Hannemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 00:50

Het asfalt is niet helemaal netjes gegaan idd en het groen/gelige valt mij nu ook op als ik op m'n telefoon zit.
Denk dat ik net zo lang naar m'n scherm heb zitten staren dat ik het niet meer heb gezien!
Bedankt voor de tips, ik ga er morgen even naar kijken! :D

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 11:21

Super gave foto's hier!! _/-\o_
Eerst bewerkte ik alleen foto's van anderen maar dan krijg je vaak slecht geüploade 600 x800 foto's
Waar je niks mee kunt.

Heb nu zelf een spiegelreflex gekocht afgelopen week :D
Dus wie weet zien jullie binnenkort ook bewerkingen van mij!