Djura99 schreef:Maar ik heb begrepen dat de 55-250mm niet zo heel snel is. Klopt dat ?
Ik heb hem ook en vind hem redelijk snel nog nooit een probleem gehad

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
AnneXxX schreef:AnneXxX schreef:Achter elkaar wordt er dezelfde vraag gesteld.
"Een canon lens met wat meer zoom, vaak voor paarden."
Antwoord; canon 55-250mm IS (onder de 200euro) en bij een hoger budget 1 van de 70-200 objectieven.
Zo en nu kan niemand meer zeggen dat ze niets hebben kunnen vinden....
juliedo24 schreef:oke dankjewel! ik vond een canon lens die ook wel erg 'goedkoop' is, maar ik zal me hier ook maar eens in verdiepen.
https://www.google.nl/shopping/product/ ... sec:online
juliedo24 schreef:o ja ik had de aangepaste post nog niet gezien. dankjewel! mijn budget is niet zo groot, maar wauw wat een lenzen zeg![]()
hier kan ik even mee door
AnneXxX schreef:135euro voor een 2e hands 55-250zou ik nooooit doen.
Voor 20euro meer heb je een nieuwe!
Sowieso altijd als je 2e hands koopt de nieuwprijs checken. Niet bij 1 winkel, maar vergelijk de winkels. Gaat makkelijk bij kieskeurig.nl bijvoorbeeld. Ik zie zelfs op MP mensen die meer vragen voor hun gebruikte lens dan dat hij bij sommige winkels nieuw kost.
AnneXxX schreef:Dat zijn inderdaad mooie verschillen.
Volgens mij zit er veelal bij de goedkopere lenzen niet zo veel verschil in, of je moet het net treffen natuurlijk. Ook op MP zag ik iemand die een 50mm 1.8 aanbood voor 125eu (en nog veel meer voor iets minder)terwijl je deze nieuw kan kopen vanaf 94eu...
kitty_gomez schreef:even een vraagje, hopelijk kan iemand mij helpen.
Tijdje terug een groothoeklens de Tokina 12-24 gekocht. Hele fijne lens maar vond het een te groot gedoe om steeds lenzen te moeten wisselen + 2 lenzen (zoomlens) mee te nemen.
Ik heb mijn groothoeklens weer verkocht.
Ik zou heel graag een Groothoek en zoomlens in 1 willen hebben. Ik ben nu bezit van een 55-250 lens waar ik heel tevreden over ben. Maar wil het liefst een groothoek er in.
De kitlens voldoet niet aan mijn zoombereik.
Wat ik er mee wil fotograferen is natuur en landschappen, maar ook gewoon de vakantie kiekjes.
_Jolien_ schreef:Hoi even een vraagje ik wil een canon d600 gaan kopen maar twijfel aan de lenzen. Ik ga het gebruiken voor portret en sportfotografie (voetbal en paarden)
Er is een actie van een 18-55 mm plus een 75-300 mm lens ik hoorde al dat het verschil/gat tussen 55 en 75 mm lastig kan zijn.
Nu is er ook een 18-135 mm te koop is dat een betere optie?
Of zit ik dan weer met de afstanden met de sportfotografie?
KoetJJs schreef:Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar een betere lens. Ik fotografeer nu met een Canon EOS 500D met een 18-135 lens met IS.
Ik vind mijn huidige lens niet snel genoeg met scherpstellen en ook absoluut niet lichtgevoelig. Ik fotografeer bijna altijd ook op 135mm en vind dat ik dan nog niet genoeg zoombereik heb. Ik fotografeer dus nooit op 18mm. De foto's zijn ook nooit mooi scherp.
Ik fotografeer voornamelijk paarden en honden, af en toe een stukje natuur (landschap). Ik ben niet van plan studiofotografie te gaan doen.
Welke lens raden jullie mij aan? Ik ben dus op zoek naar een lens die snel en lichtsterk is met een groter bereik. Ook scherpte vind ik erg belangrijk!
AnneXxX schreef:KoetJJs schreef:Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar een betere lens. Ik fotografeer nu met een Canon EOS 500D met een 18-135 lens met IS.
Ik vind mijn huidige lens niet snel genoeg met scherpstellen en ook absoluut niet lichtgevoelig. Ik fotografeer bijna altijd ook op 135mm en vind dat ik dan nog niet genoeg zoombereik heb. Ik fotografeer dus nooit op 18mm. De foto's zijn ook nooit mooi scherp.
Ik fotografeer voornamelijk paarden en honden, af en toe een stukje natuur (landschap). Ik ben niet van plan studiofotografie te gaan doen.
Welke lens raden jullie mij aan? Ik ben dus op zoek naar een lens die snel en lichtsterk is met een groter bereik. Ook scherpte vind ik erg belangrijk!
Wat is de budget en hoe lichtsterk wil je hem hebben?
Alle 70-200's hebben een snelle AF, hangt alleen van je budget af hoe lichtsterk je kan gaan (4.0 of 2.8 over de gehele lengte).