Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
In verband met paardenfotografie zul je denk ik een Nikkor 70-200mm f/2.8 VR2 erbij willen.
Dat is de tegenhanger van de Canon EF 70-200mm f/2.8 IS II USM. xChantal94 schreef:Hoi hoi!
Ik wil over een tijdje een nieuwe body aanschaffen.
Op het moment gebruik ik de 1100D (in combi met mijn 70-200 f4).
Ik wil er ook graag mee kunnen filmen en heb niet echt een prijsklasse.
Ik heb al enkele dingen bekeken/in gedachten maar vroeg me af wat jullie zouden aanraden!

Tweedehands zou ik ook nog wel willen doen.
Fijne body met wat kitlensjes. 
Heb jij je sensor wel eens laten reinigen? Misschien dat het daar aan kan liggen?

Daarnaast zijn lenzen ook veel waardevaster dan bodies en lens beïnvloedt je foto meer dan je body. 

ik wil niet wachten op de 70d want nu is er nog cashback actie van canon...
Tweedehands ook goed te verkrijgen. Die van mij is ook tweedehands.
De AF van de EOS M was traag, maar met de nieuwe firmware is deze al stuk vlotter geworden. De systeemcamera's van Sony en Nikon waren qua AF veel beter dan de Canon EOS M. Nu is dat gat al veel kleiner geworden.
occasions, maar dan niet via een particulier weg, dat blijft toch altijd een groter risico
Mijn budget is ongeveer 200 euro, voor iets wat echt perfect is ben ik wel geneigd wat meer uit te geven, maar eerst maar eens zien wat er hier voor te krijgen is.
Particulier durfde ik het niet aan.

Mallow schreef:Kopen uit een winkel voelt inderdaad een stuk vertrouwder
Nu bieden ze daar een paar Canon EOS 300D camera's aan voor maar 60 euro. Moet ik daar m'n vraagtekens bij zetten?