[INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 19:01

_Kimmm - Ik vind ze te onscherp, vooral de black foto is echt rommelig. Er zit echt veel ruis op. Als dit er niet was geweest, en eerder scherp. Was het zeker een mooie foto geweest!
Dit geldt ook een beetje voor de 2e foto. Je logo is ook echt ruis en rommelig. qua verhouding is echt wel mooi gedaan. De kleur ook. Ik zou er voor nu nog niks voor geven, eerder alleen reis vergoeding!

Captain_ - De paarden foto vind ik ( zelf denk ik ) op het verkeerde moment genomen. Had van mij ook meer door de knieën kunnen gaan. En als ik zo kijk gaat ze van hand veranderen, als ze dat deed. Had ik de foto op een andere plaats genomen. De kleur is wel goed vind ik!
De model foto is ook goed, ik stoor me alleen echt aan het plantje, en keek er dan ook echt gelijk naar :+
De onderste foto vind ik dan weer niks, mis scherpte. Ik zou voor jou rond de 10 euro taxeren!

kani_ejj - Vind de eerste echt gaaf, de kleuren de positie en de scherpte is duidelijk te zien. De tweede foto had ik liever ook wat borst en benen gezien :+. De derde foto stoor ik me echt aan het paarse bloemetjes. Had liever net er boven gezeten, dat je nog wel de paarse bloemetjes zie. Kan aan mij pc liggen, maar de linkjes die je hebt geplaatst lijken voor mij niet echt scherp. Ook vind ik persoonlijk de 2de link in zwart wit niet echt mijn smaak. Al zal ik zelf een fotoshoot doen bij jou, zal ik er zeker 30 euro voor geven.

JewEmm - Vind het mooie foto's om te zien, de eerste foto zie ik alleen maar ruis, en had ik het paard liever in het midden gehad. Tweede foto gaat al meer mijn smaak uit, goede kleuren en combinatie om zo te zien. De rest van de foto's ook mooi, alleen je laatste linkje mis ik wat helderheid, ik vind hem zelf wat te donker :+. Ik schat je voor nu op 15/20 euro.

XxJustinexX - Zeker mooi foto's, de scherpte is duidelijk te zien. En dat vind ik zelf ook altijd wel leuk bij foto's. Mis alleen bij de eerste wat helderheid, of ik had er nog een paspoesje aan gegeven. Je black foto's vind ik zelf erg gaaf. Ik doe het je niet na, want mij lukt het dus echt totaal niet haha. Ik zou je rond de 30 euro willen geven voor een fotoshoot

Ik probeer elke keer als een nieuwe pagina is een taxeer lijstje te maken van elke pagina. Mijn tijd nu voor foto's want de foto's waren van maart :+

Ik ben 3 mei naar Hotel New York geweest voor mijn eerste modellen fotoshoot, ik vond het zelf een geslaagde dag. En ben dan ook zeker nu geinterseerd in mensen fotografie.

Afbeelding

Ook heb ik nog een leuk hondje wezen fotograferen op een avondje, en toch heb ik de kleuren weten brengen.

Afbeelding

Helaas is afgelopen woensdag mijn lieve paardje ingeslapen, deze heb ik zelf erg goed kunnen fotografen. Met hulp van 2 vriendinnen ( mijn logo zit er inderdaad niet op, dit is de eerste keer dat die op internet staat na een ruzie met iemand die hem wou jatten :+ )

Afbeelding

20 april waren ook knhs wedstrijden, ik ben gevraagd als fotograaf of ik wilde komen. Ik deed het gratis, want het is mijn eigen stal waar ik rij.

http://i59.tinypic.com/fk87j8.png
http://i62.tinypic.com/2vbvez4.png
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 10-05-14 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Twee foto's in link gezet, er mogen maximaal drie afbeeldingen zichtbaar zijn.

SternPhoto

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 19:19

Ik heb niks in linkjes gezet ?

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 19:27

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 19:59

oh haha vergeten om img ervoor te zetten.

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 20:01

kani_ejj schreef:
oh haha vergeten om img ervoor te zetten.

Haha nee, je mag maar 3 foto's in [img] zetten :')

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 21:59

Ohhh hahah

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 17:50

Ohmydeem: super gaaf idee van de mensen foto! Brengt echt leuke ideeën op! Zou rond de 35 euro vragen.

Ik zou vandaag eigenlijk foto's maken van 2 husky's om te oefenen maar door het weer helaas afgelast:-(
Ik heb wel geoefend met de pony van een stalgenoot even wat anders dan me eigenpaardje.
Ik ben ook aan het kijken voor een nieuwe camera heb er al 1 op het oog een canon 1200D.
Heb zelf nu een canon 350D.
Helaas is de kwalitijd wel achteruit gegaan door het uploaden en van fb afgehaald(zit op me tellefoon)

Afbeelding

Bij deze heb ik een klein beetje het idee dat mijn broertjes shirt gefocust is maar ook niet hellemaal(graag jullie mening)
Afbeelding

Afbeelding

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 18:39

Eviii_x: Mooie foto's, lekker scherp maar voor mij nog niet al te speciaal :D Ben echt niet goed in taxeren.. rond 25 euro?
billionache: Mooie scherpe foto's maar ook niet al te speciaal voor mij :) 30 euro
Captain_: De eerste foto valt me wat tegen, vreemd licht gebruikt. Tweede foto vind ik wat rommelig qua achtergrond. 15 euro..
kani_ejj: Vind de achtergronden en de composities niet ideaal.. derde foto is dan weer beter maar het licht zit niet mooi. 15/20 euro
JewEmm: 20 euro
XxJustinexX: Mooie foto's :) 40 euro
ohmydeem: Rond de 25 euro..
trysteffy: Daar geef ik momenteel niets voor, composities staan me niet zo aan en vind dat het onderwerp niet genoeg ruimte krijgt op de foto's.

Zo, even maar mijn mening gegeven.. ben niet thuis op vlak van taxeren. Tekeningen gaat veel gemakkelijker :')
Ik fotografeer heel af en toe met een Canon 5D mark ll en een 70-200 mm lens van canon, maar voornamelijk met mijn eigen camera en dat is een Canon EOS 1100D met een analoge 75-300mm lens. Groot verschil hé, maar ben blij met de resultaten van beiden :) Ik verschiet altijd van wat mij eigen camera kan :) Ondanks niet het eerste beste toestel natuurlijk ;)
Afbeelding
KLIK - KLIK

Afbeelding

KLIK

Afbeelding

http://oi61.tinypic.com/15o9wlk.jpg

Ben heel er benieuwd, zeker de linkjes niet missen :) De hond is gefotografeerd met Canon 5D en de andere platen met mijn eigen camera ;)
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 12-05-14 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto in link gezet, er mogen maximaal drie foto's zichtbaar zijn.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 19:17

XxJustinexX schreef:
@kim , ik gebruik adobe photoshop cs6 met een tekentablet. Die clipjes zijn ook een priegelwerk en daar gaat best wat tijd in zitten maar he, dan heb je ook wat.

tja ik vraag vooraf vaak aan klanten of ze die touwtjes weg willen hebben, deze wilde dat niet dusja. En eerlijk gezegd, ik vind het persoonlijk lang niet altijd nodig om bij iedere foto maar de touwtjes weg te werken, maar dat zal een kwestie van smaak zijn. Het scheelt je een heel hoop werk als ja het alleen doet bij bijv. De mooiste foto's, en als klanten het op andere foto's willen geen probleem. Welke foto bedoel je de laatste in de link of de laatste die zichtbaar is..? )

Ik bedoelde de laatste die zichtbaar is. Ik ga mijn tekentablet ook maar weer eens te voorschijn toveren. :D

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 19:27

Ik zal vanavond of morgen eens een hele hoop taxeren! Vind het leuk om te doen.
Hoef zelf niet getaxeerd te worden maar alsnog :).

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 19:33

Deetjeeuh; ong 30 euro. Vind de macro foto trouwens prachtig van kleur

Believe; persoonlijk heb ik niet zo met foto's waarvan meeste van t paard in de schaduw is. (ik begrijp wel dat de zon onverstandig is en je foto's langs de waterkant wou maken, maar dan had ik aan de overkant gaan staan als dat mogelijk was.) Bij de laatste vind ik t jammer dat hij aangelijnd is. Ik zeg 20-25 euro.

Stefieke1997; De eerste foto vind ik niet fijn wegkijken, oog is "teneergeslagen", ziet eruit alsof er veel weerstand met de mond is en hij verkanteld zijn hoofd. Foto is ook niet helemaal scherp. Bij de kat had ik het viezige uit zn ogen weggeshopt. Vind t contrast van die foto wel stoer. De laatste 2 zijn te donker naar mijn smaak. Ik zou zeggen, nog even lekker verder oefenen. Ik vind de donkere randen die je eromheen shopt persoonlijk niet zo mooi.. ook niet van die foto die je later geplaatst hebt.

Eviii_x; Leuke foto's, zou iets meer met posities gaan spelen, je mensmodel staat er maar een beetje bij. Voor de paarden geldt dat ook, probeer ze een beetje te laten buigen. Geef je modellen (of eigenaren van) wat meer tips om de paarden in een houding te krijgen! ik zeg 30,-

Billionache; Doggiesss!! De eerste lijkt scherp op zn neus en al wazig op zn ogen, is dat op groot formaat ook zo? Misschien diafragma iets opschroeven? De tweede <3 Cute!!!! Rottweiler vind ik leuk, jammer dat ie net iets afwezig was met zn oren. Ong 40,-?

_Kimmm; Ik vind de derde foto in je link vooral erg leuk, maar jammer dat ie scherp is op de vlechtjes en niet op t kindje of op t paardenhoofd. De eerste vind ik leuk. 2e een beetje standaard. Ik denk 15 euro.

Captain_; vind vooral je laatste foto leuk, jammer vd zonnebril. Ik denk 15 euro

kani_ejj; 25 euro, sommige composities vind ik niet zo interessant maar ik weet dat je wel hele leuke platen schiet. Vind de honden erg leuk. Daarbij zou ik op 40 zitten. Vind daar de kleuren en composities (persoonlijk) mooier.

JewEmm; ong 30 euro. Vind de kleuren wat flets.

XxJustinexX; Je gaat vooruit meid! De 2e blackfoto is een beetje jouw stijl ook (hebben we t al eens over gehad) Vind de 3e mooier qua uitsnede, de foto's in link vind ik (persoonlijk, maar dat wist je al) wat krap. Jammer dat je manen mist bij de poownie! 35,-

ohmydeem; Was je 1e model gespraytanned? De kleurencombi vind ik gaaf! Vind t lastig om jou een taxatie te geven, wou even op je website kijken maar je portfolio doet het niet bij mij. Ik ga 25,- zeggen.

trysteffy; probeer op details te letten. Het ponyhalstertje hangt zooooo laag. Stoort me mateloos :) Vind ze ook erg krap. Ik zeg, nog lekker verder oefenen!

xTitanic; sparen voor die 5D, kwijlplaten met de hond!! (niet alleen door de camera natuurlijk) Met de eerste (closeup?) kan ik niet zo goed uitvinden waar je op hebt ge-close-upped :') (sarcasmesmiley vanwege mijn briljante verwoording omdat ik geen betere benaming weet en niet om jou) De tweede heeft wel iets.. persoonlijk had ik die tak bij zn manen van de boom gesloopt. Als ik die wegdenk had het een heel andere plaat geweest! Als ik alleen de hond had moeten taxeren had ik 45 geroepen. Ik vind die sprintfoto briljant.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rijfoto van cowgirl yihaa /3

Hoofdfoto van paard genaamd Amore

Coelenhage's Bungie van Nyckle <3 (hartje vanwege de poown he!!)

Haflinger hengst Amadeo vd Tibbe, die manen! <3

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 19:38

Ik had dan de vraag daar werdt ik dan volgens mij heel veel op gecorseerd over me scherpte is die w goed? Want dat was mijn eerste stap dag de scherpte goed is.
De volgende stap is indd op de kleine dingentjes te lette en dan de foto wat breder om zo te zeggen.
Dit keer ging het dus om om de scherpte en de kleur ook:-)

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 19:40

xTitanic: die honden foto die sprint zo mooi en scherp! Rond de 35 euro!
S_en_Z: wauw die meisje en die hondje zo mooi! Zeker rond de 40 euro!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 21:00

S_en_Z, véél meer dan 40 euro! Als je kwaliteit standaard dit is dan mag je zeker rond de 70 euro gaan zitten! Vind je foto's echt top, je bent vergelijkbaar met andere goede fotografen die rond die prijsklasse zitten (of beter). :D Excl. reiskosten dan he! Zeker niet minder gaan vragen, dan doe je te min voor jezelf. :j

Hoiiij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 21:33

Eviii_x: De potretfoto spreekt mij niet heel erg aan, vind het een beetje dof ogen. De onderste paardenfoto heeft een hele lieve uitstraling, op de andere vind ik het paard iets te aanwezig. Ik zou rond de € 20,- vragen.
Billionache: De bovenste en de onderste foto's vind ik erg mooi, vooral ook het kleurgebruik op de bovenste. De middelste vind ik iets tegenvallen. Iets te geelig, misschien te veel warmte gebruikt. Ik denk dat je wel € 35,- kan vragen
_Kimmm: De bovenste foto vind ik iets te bewerkt ogen. Te veel zelf zwart gemaakt, zodat de lijnen van het hoofd te strak ogen. Ik zou het paard zelf iets meer in het midden plaatsen. Je andere foto vind ik iets missen, weet niet precies wat. De foto in je link vind ik een hele mooie compositie hebben. Ik denk dat je ongeveer € 15/20,- vragen.
Captain_: Je paardenfoto spreekt mij niet zo aan, zou hem denk ik mooier vinden wanneer hij liggend was gemaakt. De potretfoto's stralen veel plezier uit. De ogen van het meisje stralen echt! Ik zou, op basis van je potretfoto's, € 25/30,- vragen.
kani_ejj: Je hondenfoto's vind ik mooier dan je paardenfoto's. Vooral het kleurgebruik daarin spreekt mij aan. Op je paardenfoto's vind ik de compositie van de bovenste 2 een beetje saai. Je onderste vind ik mooi kwa kleuren, alleen jammer dat de wazigheid vooraan ook op de neus valt. Bij de foto in 't linkje vind ik de keelriem een beetje storend, verder wel een mooie foto. Ik zou rond de € 25,- gaan zitten.
JewEmm: Mooie foto's, fijne sfeer zit er in verwerkt. Misschien dat de tweede foto liggend ook erg mooi zou zijn, zodat je iets meer ruimte hebt naast het paard. Maar dat is denk ik persoonlijk. Ik denk dat je wel rond de € 40/45,- kan zitten.
XxJustinexX: Mooie foto's, heel erg helder/scherp. Mooie composities. Heb er weinig op aan te merken. Ik zou rond de € 50/60,- vragen.
ohmydeem: Je foto's spreken mij niet zo aan. Ik vind je potretfoto wel mooi kwa kleur, maar stoor me dan bv. aan haar haar. De andere 2 foto's vind ik te gewoontjes, ze springen er niet uit. De foto's in je link vind ik te overbelicht. Ik zou niet meer dan € 15,- gaan vragen.
trysteffy: De bovenste foto vind ik het mooist, alleen jammer dat het halster zo scheef zit. Je andere foto's vind ik te gewoon. Ik zou voorlopig nog niks vragen, alleen km vergoeding ofzo.
xTitanic: Je hondenfoto's en je zwart/wit foto vind ik erg mooi. Mooie helder kleuren die de hond er echt uit laten springen. De paardenfoto's vind ik minder, ik hou niet zo van die vlekken op de foto. Ook vind ik de andere foto's te druk, komt misschien van de overheersende wazige achtergrond in combinatie met het drukke hoofdstel. De kwaliteit/scherpte is wel goed! Ik zou rond de € 45/50,- vragen!
S_en_Z: Wauw! Hele mooie foto's! Goeie composities en mooi scherp. De foto's kloppen gewoon in elk opzicht! Ze zijn echt af! Ik denk dat je wel € 75,- kan vragen. Misschien zelfs nog wel meer!

1. Afbeelding
2. Afbeelding
3. Afbeelding
4. http://oi60.tinypic.com/2djrmfq.jpg
5. http://oi58.tinypic.com/20k6of6.jpg
6. http://oi60.tinypic.com/s4qofa.jpg
7. http://oi57.tinypic.com/23hr68j.jpg
8. http://oi59.tinypic.com/2yl37sz.jpg

Ik ben sinds kort echt gericht aan het fotograferen, daarvoor was het meer voor de leuk. Op het moment vraag ik nog niks. Ben bezig met een fotografiecursus en deze wil ik eerst afronden voordat ik er geld voor ga vragen.
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 12-05-14 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Twee foto's in link gezet, er mogen maximaal drie afbeeldingen zichtbaar zijn.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 21:43

Sws selecteer ik direct op scherpte, daarna op compositie/sfeer en ik probeer het afwisselend te houden. Afwisselend is niet ALTIJD mogelijk op sommige locaties maar dat probeer ik wel :D

Ben nog heel erg op zoek naar mn eigen stijl/smaak. De ene keer heb ik een beetje een photography-block ( :') weinig inspiratie) en de andere keer zit ik vol ideeën. Knappe modellen helpen daar ook wel bij hoor moet ik bekennen :=

Binnenkort (dit voorjaar/zomer) aantal meetings waar ik al helemaal moodboards voor aan het uitwerken ben om mn portfolio mee uit te breiden en dat trekt hopelijk ook wat meer mensen. Niet alleen voor standaard dingen maar ook juist om eens out of the box te stappen en iets speciaals te doen! :) Vind t heel lastig om te bepalen wat mn werk nou precies waard is.

Nabewerking:

Naturel:
1

Black:
2
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 11-05-14 22:13, in het totaal 2 keer bewerkt

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 21:46

trysteffy de scherpte is het probleem niet. Omdat je van te dichtbij fotografeert is maar een klein stukje van je hele onderwerp scherp. Daarom adviseer ik je ook van wat verder weg te fotograferen. Je kan altijd nog bijsnijden als je dat wilt, maar je kunt nooit een extra stuk paard/mens en lucht aan je foto plakken.

Maar als je écht tips wilt dan zou ik dat in een eigen topic op FotoKunst vragen. (weet niet of er een lopend fototopic voor is, dat zou heel goed kunnen, moet je even zoeken)

Captain_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 09:59

Oh joh, ik dacht dat je maar drie foto's mocht plaatsen, vandaar dat ik maar de meest recente paardenfoto had gepakt haha! Maar ik ben het met jullie eens dat de paardenfoto minder is dan de modellen :)

Kani_ejj: Ik vind jouw foto's behoorlijk wisselend in wat ik ervoor zou betalen. Bijvoorbeeld foto 1, 2 en 5 vind ik gewone kiekjes waar ik eerlijk gezegd niet voor zou betalen. Bij foto 3 had ik net een stapje opzij gestaan, nu is de neus onscherp omdat er een takje voor zat. Verder wel een mooie foto, waar ik wel rond de 35 euro voor zou betalen. Net als de andere foto's. Bij de laatste twee foto's had ik alleen de glitters en het vlindertje weggelaten, ik vind de foto's daardoor een stuk minder professioneel worden.

JewEmm: Mag ik vragen wat je te overduidelijk bewerkt vind aan mijn foto's? ik heb er namelijk amper iets aan gedaan :o
Bij jou zou ik ook aan zo'n 20-30 euro denken voor je foto's :) Ik denk dat als je meer oefent met belichting en instellingen dat je snel meer kunt gaan vragen.

XxJustinexX: Nette foto's, ik zou denk ik rond de €40 vragen.

ohmydeem: foto 1 vind ik niet zo spannend en jammer dat de ogen van je model wat donker uitvallen. De tweede foto vind ik meer weghebben van een kiekje. Dit komt door de pose van je model, komt een beetje slordig over. Vind hem ook te krap uitgesneden. Je paardenfoto is netjes maar niet zo spannend. De eerste link foto vind ik een beetje uit een minder charmante hoek gefotografeerd. Verder wel mooie kleuren en goede kwaliteit! De laatste foto vind ik ook netjes. Bij jou zou ik denken aan €15 à €20.

Trysteffy: ik vind je foto's wat rommelig en ook te krap uitgesneden. Daardoor komen ze niet zo goed over. Bijvoorbeeld foto 1 had meer ruimte mogen krijgen rondom de neus en oren. Ook vind ik het storend dat het halster te ruim zit. Bij foto twee heb je door de krappe uitsnede een soort zwevend paardenhoofd, en een half afgesneden arm van je broertje. De scherpte bij deze foto ligt vooral op de neus van de pony :) De laatste foto straalt te weinig uit, weer omdat hij te krap is uitgesneden :) Ik zou nog even niets vragen voor je foto's, maar lekker door oefenen en over een tijdje weer kijken of ze getaxeerd kunnen worden.

xTitanic: de eerste drie paardenfoto's vind ik te bewerkt overkomen door de ogen. Heb je de wazige achtergrond bewerkt of was dit al zo? Vind de achtergronden niet zo fijn wegkijken. Hetzelfde geldt voor je hondenfoto's, jammer van de ogen en bewerkte achtergrond. Vind dat de foto's enorm naar beneden halen, zonde want verder zijn ze netjes (vooral die honden!). Mits een wat nonchalantere nabewerking zou je voor je paardenfoto's denk ik best rond de €45 kunnen vragen.

s_en_z: ik kan niets anders zeggen dan; erg netjes! Zeker wel €60 waard denk ik zo.

Sheena_4ever: ik vind je foto's niet echt sprankelend, maar een doffe kleur hebben, jammer. Ik zou je aanraden om even door te oefenen en nu niet meer dan €10 te vragen voor de foto's.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 16:50

Mijn achtergronden zijn niet bewerkt :P
Ik hou er wel van van die kleurrijke wazige achtergronden anders is je foto ook maar normaaltjes :+ Is gewoon mijn stijl, felle kleuren. Kwestie van smaak :D

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 17:48

Trysteffy: Bij de blackfoto zie ik nog voorwerpen op de achtergrond. Dit kun je oplossen door wat met Photoshop of een ander programma aan de slag te gaan. Ook ik mis inderdaad de voeten op de 2e foto. De 3e foto heeft een aparte compositie waardoor hij niet helemaal lekker wegkijkt. Ik zou nog even dooroefenen :)
Bij de nieuwe foto's die je geplaatst heb zou ik wat gaan sleutelen aan de composities.

S_en_Z: Jij mag sowieso boven de 70 gaan zitten. Scherp, fijne kleuren, mooie composities. Top!
En ook bij de nieuwe foto's: dikke BOVEN de 70.

Brontide: Leuke foto's! Ze missen naar mijn mening een beetje het wow-effect, maar dat kan ook komen doordat er geen zon was? (1e en 2e). Let er bij de 4e op dat je de horizon recht houdt :). Ik schat je op €30

Ann_Pam: De nabewerking is niet mijn smaak. Bij de eerste had ik wat meer ruimte boven het model willen zien denk ik. Bij de derde kun je beter wat van onderen fotograferen, dan lijken paarden groter. Jou schat ik op €25

D_Desteny: Mooi hoor! Foto 1 had ik alleen liever vanuit een andere hoek gezien, nu lijkt (de rug van het paard) erg kort. Voor de rest leuk. Schat je op €40

Deetjeeuh: Vind het jammer dat het paard er niet helemaal op staat, op de eerste foto! Ik mis her en der ook nog wat scherpte in je foto's. Ik schat zo rond de €30

Believe: Bij de eerste foto ben je net een seconde te vroeg geweest met klikken, hier is het voorbeen nog niet op het hoogste punt :). 2e foto is zooo schattig! Bij de 3e zou ik wel even het lijntje nog wegwerken (staat wat minder rommelig). Ik denk €30

Stefieke1997: Niet mijn stijl van nabewerken qua kleuren en vignet, maar die rijfoto had ik nieteens bewerkt. Zo'n foto krijgt van mij een enkeltje prullenbak. Vind het paard er niet voordelig op staan. Ik zou nog even door oefenen.

Eviiii_x: Bij de eerste mis ik kleur. Hij is een beetje dof lijkt wel. Voor de rest, netjes! Ik denk zo'n €25

Billionache: De kleuren op de eerste foto vind ik niet zo lekker weg kijken. De tweede moest ik om lachen haha. Bij de 3e, jammer van de overbelichte tong maar ach dat is iets kleins. Ik denk €40

_Kimmm: Ik mis scherpte die, lijkt wel gecompenseerd is met extra verscherpen? Daardoor vind ik ze pixelachtig. Bij de tweede, let op overbelichting. Denk €20

Captain_: De eerste vind ik niet zo, Paard lijkt door de houding en het standpunt naar voren te vallen. 1e mensenfoto vind ik prachtig! 2e mensenfoto daarentegen is totaal niet mijn ding. Veel te veel saturatie. Omdat het zo wisselt vind ik het ook erg lastig om je te taxeren.

Kani_ejj: 1e vind ik mooi, 2e vind ik niet lekker weg kijken door de schuine bomen aan de rechterkant waardoor het lijkt dat de foto gekanteld staat. Maar de bomen links zijn wel weer recht.... Raar. 3e vind ik jammer van de vlek voor de neus van de pony. 4 vind ik niet het beste moment om een foto te klikken. Ook jou vind ik wisselend. Als ik het baseer op foto 1, 2 en 3, zou ik zo rond de €30-40 gaan zitten.

JewEmm: 1e vind ik niet zo doordat het paard wegkijkt. 2e is leuk! 3e ook. Die andere in linkjes vind ik ook mooi. €25

XxJustinexX: Prachtige foto's, mooi helder en scherp. Jou zou ik rond de 50/60 schatten!

ohmydeem: Bij de eerste foto zijn de voeten en benen van het model scherp, de rest mist die scherpte. De anderen vind ik leuk! Denk zo'n €30-40

xTitanic: De foto's van het paard, let op overbelichting. De paardenfoto's vind ik ook te bewerkt. De hondenfoto's daarentegen zijn erg gaaf! Ik gok zo'n €40

Sheena_4ever: Ik mis wat kleur in je foto's helaas. Voor de rest zijn ze leuk om naar te kijken maar ik zou nog even dooroefenen.

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:40

Sorry, maar ik heb geen idee wat bovenstaande foto's waard zijn. Ik zal wel proberen mijn mening te geven :) Hopelijk hebben jullie er iets aan.

kani_ejj Leuke sprekende foto's. Vooral de eerste. De tweede foto vind ik iets minder goed qua kwaliteit en bij de derde had ik het mooier gevonden als de bloemen iets lager waren. Nu zit er net een wazig gedeelte (volgens mij van de bloemen) bij de neus van de pony.

XxJustinexX Erg mooie foto's. Vooral de eerste foto spreekt mij erg aan. Ook is de schaduw op de paarden bij de black foto's mooi :)

ohmydeem Bij de eerste foto lijkt licht een waas erop te zitten.

trysteffy Probeer wat meer ruimte om de pony op de foto te zetten. Ik denk dat de foto's goed doet :) Ook hangt het halster van de pony wel erg laag. Hierdoor gaat de aandacht meer naar het halster dan naar de pony.

xTitanic Erg mooie foto's. Bij de tweede foto vind ik alleen dat er iets te veel blad voor het paard zit. Hierdoor gaat de aandacht meer naar de bladeren dan naar het paard.

Ik ben erg benieuwd wat jullie van mijn foto's vinden. Ik ben nu ongeveer een half jaar bezig met fotograferen. Zelf vind ik dat ik nog geen prijs voor mijn foto's kan vragen en ik doe dit dan ook niet (dit ga ik de komende tijd ook nog niet doen). Ik heb nog niet veel portfoliomateriaal. Wel ben ik erg benieuwd wat jullie ze waard vinden :)

Voor mijn portfolio: http://avdburgfotografie.weebly.com/

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:49

Je wil wel weten wat jou foto's waard zijn, maar andere foto's taxeren dan weer niet? Jammer!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:53

Bekende pony Anne! ;)

Idd. Tis een taxeertopic. Onze mening/tips geven we erbij maar zijn eigenlijk "niet belangrijk"

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:54

Ik wil wel iets taxeren, maar ik heb er eerlijk gezegd echt geen kennis van. Ik weet niet of het dan van toegevoegde waarde is? Als jullie dat vinden zal ik ze taxeren :) Ik dacht dat alleen een mening ook mocht. Aangezien dat in de OP staat aangegeven.

Hierbij mijn taxaties:
kani_ejj 25 euro: Leuke sprekende foto's. Vooral de eerste. De tweede foto vind ik iets minder goed qua kwaliteit en bij de derde had ik het mooier gevonden als de bloemen iets lager waren. Nu zit er net een wazig gedeelte (volgens mij van de bloemen) bij de neus van de pony.

JewEmm 30 euro

XxJustinexX 50 euro: Erg mooie foto's. Vooral de eerste foto spreekt mij erg aan. Ook is de schaduw op de paarden bij de black foto's mooi :)

ohmydeem 30 euro: Bij de eerste foto lijkt licht een waas erop te zitten.

trysteffy Sorry daar zal ik niks voor vragen. Probeer wat meer ruimte om de pony op de foto te zetten. Ik denk dat de foto's goed doet :) Ook hangt het halster van de pony wel erg laag. Hierdoor gaat de aandacht meer naar het halster dan naar de pony.

xTitanic 50 euro: Erg mooie foto's. Bij de tweede foto vind ik alleen dat er iets te veel blad voor het paard zit. Hierdoor gaat de aandacht meer naar de bladeren dan naar het paard.

S_en_Z 60 à 70 euro: Erg mooie foto's :)

sheena_4ever Sorry daar zal ik niks voor vragen.
Laatst bijgewerkt door anne_joy op 13-05-14 21:04, in het totaal 2 keer bewerkt

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:57

Het gaat er niet om dat je een expert bent in taxeren. Het gaat er om dat jij een bedrag kiest wat JIJ ervoor zou willen betalen :) en dat dat af kan wijken van een ander is een persoonlijk iets. Maar met meningen van verschillende mensen kun je een gemiddelde schatten.

edit: dat is wel zo,maar dan kan niemand ineens meer taxeren en uiteindelijk stappen de mensen die wel hun best doen met taxeren op.

proberen kan geen kwaad!