[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Marjon_

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:55

Soms zit ik wel eens te denken van, wat is die camera van mij toch groot.
Soms zou ik dus wel eens een kleiner modelletje willen.
Voor erbij misschien?!?!

Alleen de vraag, wat dan.. Een SLR, een brugmodel, of een compact.

Een SLR, een kleintje dan, Nikon D40, D60, D5000. Canon 1000D, vul maar aan...

Heb nu een Nikon, maar goed dan zou ik misschien het beste een Nikon kunnen nemen, maar van mijn 5 objectieven past er praktisch maar 1 op de goedkopere Nikon's vanwege de scherpstelmotor. Dus een ander merk zou ook kunnen als ik dan toch een objectief erbij moet kopen.

Wil er niet teveel voor betalen. Het is gewoon een cameratje voor erbij. Dus wil iets lichtgewichts, klein/compact.

Iemand ideeen?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 17:15

Marjon.
Maar je wilt voor erbij een SLR?
Ik heb zelf een SLR, maar gebruikte daarnaast mijn hybride Olympus heel veel. Een 10x optische zoom, waarop ook eigen instelmogelijkheden zaten. Makkelijk om overal heen mee te nemen als ik de SLR niet mee wil nemen.
Helaas is die nu na 5 jaar toch aan pensioen toe lijkt het en daarom zoek ik dus een nieuwe.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 22:30

Vorige week is m'n Nikon Coolpix 7900 overleden en was tegen een mega prijs te repareren..... aangezien je voor deze prijs een leuke nieuwe camera kan kopen ben ik het internet al aan 't afstruinen.

Jee, wat een keuze. Misschien dat jullie me misschien kunnen helpen want ik weet het echt niet! De Nikon is me altijd goed bevallen, het enige waar ik vaak tegen aanliep is dat ik vaak te ver van 't object afsta. Dus dat je ergens achter op de foto een pony op over een hindernis ziet springen. Dus graag een met meer zoom er op.

Een spiegelreflex vind ik te duur en veel te groot om mee te nemen op reis, dus zit te denken aan zo'n 'tussen' camera. Een zogenoemde, Bridge of Superzoom.

Nog even op een rijtje:
- Merk, maakt me niet zoveel uit
- Geen compact camera maar dus een met meer zoom
- Eentje die scherpe foto's maakt
- Die ook bij beweging redelijk snel kan sluiten

Andere tips zijn natuurlijk ook altijd welkom. Zet er ook even bij waarom juist dit toestel, en voorbeeldfoto's zijn naturlijk ook welkom :D

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 22:34

Aan wat voor bedrag zat je onegveer te denken?

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 22:49

300 euro is tha max.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 23:02

Ok. Ikzelf heb voor mijn spiegelreflex een Fuji Finepix gehad, dat vond ik een hele fijne camera. Misschien is zoiets als de Fuji S2000 iets voor je? Ik geloof dat de powershots van Canon op dit gebied ook leuke camera's zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee :)

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 01:15

Dyonne schreef:
Marjon.
Maar je wilt voor erbij een SLR?
Ik heb zelf een SLR, maar gebruikte daarnaast mijn hybride Olympus heel veel. Een 10x optische zoom, waarop ook eigen instelmogelijkheden zaten. Makkelijk om overal heen mee te nemen als ik de SLR niet mee wil nemen.
Helaas is die nu na 5 jaar toch aan pensioen toe lijkt het en daarom zoek ik dus een nieuwe.

Nou het hoeft niet persé een SLR te zijn.
Gewoon een goed dingetje voor erbij.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 21:06

Nou vandaag op camera jacht geweest..... niet echt veel wijzer geworden. :n
Ze hebben in de meeste winkels maar 1 of 2 'superzoom of bridge' camera's. Bij de Mediamarkt zat er maar 2 camera's wat power op
om te proberen..... de keuze was natuurlijk wel veel meer. Heb alwel gemerkt dat ik m'n budget naar boven moet bijstellen :\

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:32

Jacht is verder gegaan vandaag. Zit nog een in dubio of het een compact of bridge gaat worden. Ga veel reizen binnenkort dus dan is zo'n kleintje wel heel makkelijk. Aan de andere kant, verwacht eigenlijk dat ik met een bridge nog mooiere foto's kan maken en meer mogelijkheden heeft. Zou natuurlijk zonde zijn als ik op safari ben en de leeuw staat als een stipje op m'n foto :Y) Weet eigelijk nog niet in hoever de TZ7 het bereik kan halen. Ook heb ik m'n twijfels bij de foto's in beweging bij deze camera. Advies gevraagd....

Panasonic DMC-FZ28
Afbeelding
Pixels effectief 10.1 Megapixels / Optische Zoom 18x

Panasonic DMC-TZ7
Afbeelding
Pixels effectief 10.1 Megapixels / Optische Zoom 12x

Een derde optie is nog de Nikon P90, maar niemand kan me eigelijk iets over deze camera toelichten. Het voordeel is dat ik m'n
accu's kan gebruiken voor deze camera.....

Nikon P90
Afbeelding
12,1-megapixel/24x zoom

Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:56

Ik heb een voorloper gehad van de eerste Panasonic. Zo groot is hij niet hoor. Daarvoor moet je het dus niet laten.

Mijn camera (FZ7) vertoonde rij veel ruis bij hogre isowaarden. Misschien is het probleen nu wel opgelost, dat weet ik niet. De FZ28 heeft betere reviews dan de P90, maar die laatste heeft een groter bereik.

Aan jou de keuze. Kijk ook eens op kieskeurig.nl

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:04

Hee!
Ik kom me hier ook ff melden! :wave: :)
Wil namelijk een camera kopen :Y) Ghehe. En ik zit te denken aan de Canon EOS 450D, 18-55 IS Objectief (€549,- mediamarkt)
Heb in de beginpost al wat foto's gezien en ben (nog steeds) gecharmeert van dit toestel :) Dus misschien ook gauw een paar kiekjes van mij in 'fotokunst'! Ben nog wel een beginner hoor ;) Ik koop deze camera omdat ik van fotograveren houd (en het met de digitale-huis-tuin-keuken-cameraatje van m'n ouders zat ben :P ) + ga ik in 2010 voor 5 maanden naar Australie, waar ik veeeeeel foto´s wil maken, góéde foto´s! ;)

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 19:29

ik meld mij ook even.
Ik ben namelijk ook op zoek naar een spiegelreflex, maar ik zit enorm te twijfelen tussen een canon (nog geen type) of een nikon (D60 dan waarschijnlijk).
Even erbij vermelden: ik ben een enorme leek in foto's maken :o dus de camera moet wel makkelijk te bedienen zijn, in het begin dan.
Ik wil de camera voornamelijk voor natuurfoto's (biologie-opleiding en januari Costa Rica :D ) en voor sportfoto's ( paardrijden, vooral voor springfoto's) gebruiken , dus de sluitertijd moet zo kort mogelijk kunnen.

Nu zijn er ontzettend veel spiegelreflexcamera's te koop, dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het uitzoeken van een camera :D
Voor ik het vergeet, een belangrijk punt nog. ik wil er maximaal 500 euro aan uitgeven :)
Alvast bedankt! :D

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 20:40

wie weet hier waar je wegwerp onderwater camera's kan kopen :o)

wie o wie?

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:25

MieLo schreef:
ik meld mij ook even.
Ik ben namelijk ook op zoek naar een spiegelreflex, maar ik zit enorm te twijfelen tussen een canon (nog geen type) of een nikon (D60 dan waarschijnlijk).
Even erbij vermelden: ik ben een enorme leek in foto's maken :o dus de camera moet wel makkelijk te bedienen zijn, in het begin dan.
Ik wil de camera voornamelijk voor natuurfoto's (biologie-opleiding en januari Costa Rica :D ) en voor sportfoto's ( paardrijden, vooral voor springfoto's) gebruiken , dus de sluitertijd moet zo kort mogelijk kunnen.

Nu zijn er ontzettend veel spiegelreflexcamera's te koop, dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het uitzoeken van een camera :D
Voor ik het vergeet, een belangrijk punt nog. ik wil er maximaal 500 euro aan uitgeven :)
Alvast bedankt! :D

Nikon D60 is een prachtige instapcamera. Heel goed en duidelijk voor een beginner, makkelijk om mee te werken.
Ik heb zelf de D60 als reserve body naast mijn prof model, maar vind het nog steeds een hele hele fijne camera.
Absolute aanrader!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:41

En anders is de Canon 1000D ook een aanrader, als je die nu met 18-55 lens en 55-200 lens koopt, zit die geloof ik rond je budget.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:49

er is wel een enorm prijsverschil van dezelfde camera, zo verschilde de D60 tussen de 329 en ruim 700 euro :s

wat voor lens krijg je bij de D60?

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 23:48

Binnen je budget kan je geloof ik de 18-55mm kitlens en de 55-200mm nikkor zoomlens halen. (Is een standaard pakket.)
(Ik heb het toender tijd nieuw voor 550 euro gehaald, met deze 2 lenzen erbij.)

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 10:25

Jolandaa_ schreef:
wie weet hier waar je wegwerp onderwater camera's kan kopen :o)

wie o wie?

Ik heb die bij Kruidvat zien liggen! :j

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 17:26

Babeth schreef:
Binnen je budget kan je geloof ik de 18-55mm kitlens en de 55-200mm nikkor zoomlens halen. (Is een standaard pakket.)
(Ik heb het toender tijd nieuw voor 550 euro gehaald, met deze 2 lenzen erbij.)

maar las je de camera nu in de winkel koopt, ik zeg bv bij de mediamarkt. dan krijg je er toch maar 1 lens bij?

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 18:00

Klopt MieLo, maar er zijn vaak aanbiedingen waarbij je er twee krijgt. Goed in de gaten houden dus, want die aanbiedingen zijn er vaak!

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 18:05

bedankt :D ik ben nu druk aan het sparen, maar binnenkort weer jarig, dus dan hoop ik het geld bij elkaar te hebben.
Mediamarkt is wel aardig duur met deze camera's, weten jullie misschien bedrijven waar ze vaak aanbiedingen voor deze camera hebben (ik ben lastig ik weet :o )

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 18:10

www.kamera-express.nl vind ik een hele goeie site met ook wel aanbiedingen! Hun service is erg goed en je kunt ze altijd een e-mail sturen met vragen, ze sturen je heel snel weer wat terug.

Verder gewoon folders in de gaten houden. Mediamarkt heeft wel 's van die aanbiedingen, Dixons etc.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 18:57

Ringfoto. Daar haal ik altijd mijn spullen vandaan.

Patriciak44

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:48

Ben echt superblij dat dit topic er is, maar wat zie ik door de bomen het bos niet meer pffffffff.

Heb een Nikon Coolpix S200, maar daar ben ik echt niet meer tevreden over.. Sowieso, ik heb het id dat de kwaliteit steeds harder achteruit gaat, kan dit kloppen?? (En ja, ik formateer wel, maar dat helpt niet)
Ik heb sinds ruim een jaar een heerlijk zoontje, maar zodra mama op m afkomt met dat gekke ding maakt tie dat tie wegkomt :)
En de Nikon is zo vreselijk langzaam, dat ik telkens een weglopend kind op de foto heb staan. Ook van iets verder weg (als zoonlief t dus niet door heeft) vind ik de foto's niet mooi duidelijk.

Ik zoek dus:
een "snelle" camera, waarmee je ook snel door kan klikken
Goede zoomfunctie zodat ook van iets verderweg fijne foto's gemaakt kunnen worden
Ook mogelijkheid tot filmen (hoeft geen superkwaliteit)

Ook zou het fijn zijn als er wat bewerkmogelijkheden (z/w sephia kleurcontrast) opzitten, maar dit is niet noodzakelijk..

Budget max 250 euro..

Alvast heel erg bedankt voor degene die me wil helpen :)

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 20:08

Hallo,
Ik ben al een tijdje aan het kijken voor een (spiegelreflex) camera.
Nu heb ik de Canon 1000 D op het oog..
Heeft iemand er ervaring mee en misschien ook foto's die je er mee gemaakt hebt??
En is het persé nodig om er meteen een lens bij te kopen of kan je zonder ook prima foto's maken?

Alvast bedankt ;)