Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lieke4quike schreef:Als ik het goed begrijp is de 18-55 dus vooral voor landschap, feesten etc. De 55-200 voor paarden, portretten etc. En moet ik nog een andere lens hebben voor de macro fotografie? Word een duur grapjeStel nu, ik houd mijn compact camera erbij (doe ik denk ik sowieso), altijd handig voor op vakantie enzo. En deze gebruik ik ook voor als er bijv. een feest is (bijv. mijn oma word 80 ofzo), heb ik dan eigenlijk wel een 18-55 mm lens nodig, of zeggen jullie: nee, het is heel verstandig om die er gewoon bij te nemen?
Liesje89 schreef:En als je het eerst even bij de kitlens houd, kun je daarna verder kijken naar andere lenzen en je eerst eens wat beter informeren. Koop een boek, lees reviews, ga zoeken op internet....
Liesje89 schreef:Ga gewoon eens zoeken op internet waar je welke lens voor kunt gebruiken, in plaats van hier 10x dezelfde vraag te stellen.
lieke4quike schreef:Als dit een compact camera is, waar AA batterijen in moeten, is het handig om oplaadbare batterijen te kopen met een oplader
Maar het maakt niet uit welk merk of welke batterijen.