Evelli schreef:en het is bij een dslr geen nadeel om geen live-view te hebben hoorde meeste hebben het niet eens
Ok, weet ik dat ook weer ;P
Ik dacht dat het best weel heel handig kon zijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Evelli schreef:en het is bij een dslr geen nadeel om geen live-view te hebben hoorde meeste hebben het niet eens
Evelli schreef:http://www.bokt.nl/forums/search.php?st=0&sk=t&sd=d&author=KokomoCitaat:Het enige positieve wat ik aan de D40 van Nikon kan bedenken is zijn prijs. De camera is na 3 maanden al weer door Nikon vervangen door de D40x en dat doen ze natuurlijk niet zomaar. De D40 was gewoon een miskleun. Je kunt er slechts een beperkt aantal objectieven opzetten, zelfs de meeste objectieven van Nikon zelf passen er niet op. De D40 is eigenlijk een oude D70 waar ze een aantal opties uit hebben gehaald. De 350D van Canon daarentegen is een ook nu, naast de nieuwere 400D, een volwaardige camera die miljoenen tevreden gebruikers kent. Zeker als je ook nog objectieven van je vader kunt krijgen. Laat je vader dan maar het minder goede objectief gebruiken waardoor je niet meer hoeft objectieven te wisselen. Wel erbij zeggen dat je straks niet meer wilt ruilen, want ik ben er van overtuigd dat die objectieven die je over kunt nemen scherper zijn dan zo'n objectief met groot zoombereik.Citaat:De Nikon D40 kan ik heel kort over zijn. De Nikon D40 is een 3 jaar oude D70s waar een paar dingen aan verbeterd zijn, maar om hem goedkoop te houden ook een aantal opties uitgehaald zijn. Het is dus een echte instapcamera maar met minder opties dan de overige dslr's. Met de D40 is nog iets aan de hand, want normaal zet men een nieuw model in de markt die dan vervolgens 1,5 tot 2 jaar op de markt blijft. De D40 echter waren problemen mee (weolke weet ik niet) en is na 3 maanden al weer vervangen door de D40x. Het hele concept is dus verouderd en met minder opties. De 350D is gewoon een volledige camera met alle opties. Hij is gewoon nog nieuw te koop, maar inmiddels na dik 1 1/2 jaar wel opgevolgd door de 400D. De 350D is de populairste slr geweest die ooit op de markt geweest is. En dat is die natuurlijk niet voor niets. De prijs/prestatieverhouding is net als de 400D het beste in de markt. Je koopt dus het meeste camera voor je geld. Van plots opklappende flitsers heb ik nog nooit iets gehoord en daarbij ken ik heel wat mensen met een 350D. Software fouten komen ook in het geheel niet voor zoals wordt beweerd. Zoiets kan wel eens voorkomen bij het uitkomen van een nieuwe camera, maar dat wordt dan door een update van de firmware hersteld. De software die er nu bijzit is in ieder geval goed, want dat is gewoon de nieuwste firmware. En waar beweerd werd dat het Canon is die met foute software kwam, moet ik helaas berichten dat het juist Nikon is geweest die meerdere keren problemen met zijn camera's heeft gekend, waarbij er zelfs een aantal keren mensen hun camera terug moetsten sturen naar de fabriek wegens een fabrieksfout. Ook software ligt bij Nikon nogal eens dwars. En dat is zelfs gebeurd met de veel duurdere D200.
Zowel op Nikon als op Canon passen objectieven van vrijwel alle merken zoals Sigma, Tamron en Vivitar. Nikon heeft erg goede objectieven, maar het is Canon die een aantal toppers heeft waar Nikon ook de meerdere in moet erkennen. Doordat Canon flink wat meer camera's en objectieven maakt dan Nikon kan de Canon toch redelijk in prijs blijven. In de concurentiestrijd heeft Canon gewoon z'n bestaande 350D en de nieuw 400D erg goedkoop geprijst, terwijl Nikon een uitgekleed model als instapper heeft genomen. Aan jou de keus.
Emmaa_ schreef:Kamera express is wel betrouwbaar ja. Welke wil je gaan kopen?
Emmaa_ schreef:Dat is inderdaad niet zo veel.
Al helemaal niet nu er geen cashback op zit.
Ik zou het doen als ik jou was.
Is een fijne camera, ik heb hem ook
lieke4quike schreef:Emmaa_ schreef:Kamera express is wel betrouwbaar ja. Welke wil je gaan kopen?
Nouw, ik was eens aan het kijken. De Canon 400D is daar maar 539 euro. Das niet zo veel.
lieke4quike schreef:Emmaa_ schreef:Dat is inderdaad niet zo veel.
Al helemaal niet nu er geen cashback op zit.
Ik zou het doen als ik jou was.
Is een fijne camera, ik heb hem ook
Dat Cashback is toch alleen voor camera's die een tijdje terug zijn gekocht? OFniet?
En weet jij toevallig hoeveel dat dan is?
Mag ik ook nog even vragen welke lenzen jij ervoor hebt en wat je er allemaal mee kunt (met die lenzen)?
Emmaa_ schreef:lieke4quike schreef:
Dat Cashback is toch alleen voor camera's die een tijdje terug zijn gekocht? OFniet?
En weet jij toevallig hoeveel dat dan is?
Mag ik ook nog even vragen welke lenzen jij ervoor hebt en wat je er allemaal mee kunt (met die lenzen)?
Ik kan geen antwoord geven op al je vragen maar;
Als je de 400D voor 30 juni had gekocht, dan had je 60 euro teruggekregen.
Maar veel winkels zijn daar slim in hoor.
Die zeggen, nou, 500 euro incl. kitlens.
Dan komt die cashback er eerst nog eens bij (dus dan betaal je 560) en dan gaat hij er daarna weer vanaf.
Dus je moet NOOIT met hoe duur de camera is aan geld op stap gaan om je camera te kopen, want schijn bedriegd vaak
manzano schreef:Emmaa_ schreef:
Ik kan geen antwoord geven op al je vragen maar;
Als je de 400D voor 30 juni had gekocht, dan had je 60 euro teruggekregen.
Maar veel winkels zijn daar slim in hoor.
Die zeggen, nou, 500 euro incl. kitlens.
Dan komt die cashback er eerst nog eens bij (dus dan betaal je 560) en dan gaat hij er daarna weer vanaf.
Dus je moet NOOIT met hoe duur de camera is aan geld op stap gaan om je camera te kopen, want schijn bedriegd vaak
Zulke onzin heb ik nog nooit gehoord!!!
Mediamarkt doet idd wel eens adverteren met de prijs NA cashback, maar dan staat dat er altijd wel (welliswaar kleiner) bij vermeld.
lieke4quike schreef:De Canon EOS 400D heeft alleen geen beeldstabilisator, heb je daar geen last van, vooral als je Macro foto's maakt?
lieke4quike schreef:Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik de voorbeeldfoto's van de Canon 400D niet echt spetterend vind, vooral die van paarden niet. (die laatste foto's, die er nog bijgezet zijn, zijn dan wel weer erg mooi).
Is de Canon EOS 400D zéér gebruiksvriendelijk? Dat vond ik namelijk zo'n voordeel bij de Nikon D40x, die is echt helemaal gericht op mensen die er niet zo veel vanaf weten, zoals ikZe hebben zelfs een ingebouwd helpsysteem.
Emmaa_ schreef:[
Waar ik mijn camera gekocht heb (Apollo) stond er bij de internetaanbieding niet dat er nog cashback bovenop kwam hoor. Ook niet bij kleine lettertjes want die waren er niet. Hij was 500 euro, en we kregen daar pas te horen dat er nog 60 euro bij kwam.
Dus niks onzin.