Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
capopjekop schreef:Nou ik had een medion van de aldi gekocht en ik vond het ronduit prut.
Hier vast een paar foto's, zie zelf niet veel verschil en ben benieuwt of jullie de kitlens eruit kunnen halen. Heb ze wel verkleint, dus hoop dat jullie een beeld kunnen vormen.
f5.6, 1/400, iso 200, 50 mm
http://img376.imageshack.us/img376/5201/f56jv4.jpg
f7.1, 1/250, iso 200, 50 mm
http://img75.imageshack.us/img75/592/f71oy5.jpg
f14, 1/60, iso 200, 50 mm
http://img75.imageshack.us/img75/439/f14hq3.jpg
Blesje_Love schreef:Hallo,
Ik ben op zoek naar een leuke spiegelreflex.
Ik heb op internet al veel rondgekeken en veel leuke toestellen gezien, maar ik weet niet echt waar ik op moet letten als ik ern 1 wil kopen.
Ik heb geen specifieke dingen die ik wil fotograferen. Gewoon beweging, portret enz.
Een gebruikersvriendelijke camera is eigenlijk wel een vereiste voor mij, want ik ben een beginner en ben niet echt technisch haha!
Heeft iemand een aanrader? Mijn budget is ongeveer tot de 400,-
Bedankt!
Evelli schreef:bij de mediamarkt is nu de 450D in de aanbieding voor 599 euro
weet niet wat erbij zit, zoiezo de kitlens
denk dat dat een mooiere aanbieding is als de d40x van nikon met 2 lenzen voor 650 bij de otto
lieke4quike schreef:Ik hoor dat van meer mensen, maar ik kan het nergens vinden. Wil je mee eens een link ofzo doorsturen? Ik ken 2 mensen (een met de D40 en een met de D40x), en die zijn er allebei erg blij mee. Maar wil je me eens ergens een link geven waar iets negatiefs is, ik wil namelijk wel een realistisch beeld krijgen als ik mijn camera ga kopen (het enige nadeel wat ik kan bedenken is dat ze geen liveview hebben).
Citaat:Het enige positieve wat ik aan de D40 van Nikon kan bedenken is zijn prijs. De camera is na 3 maanden al weer door Nikon vervangen door de D40x en dat doen ze natuurlijk niet zomaar. De D40 was gewoon een miskleun. Je kunt er slechts een beperkt aantal objectieven opzetten, zelfs de meeste objectieven van Nikon zelf passen er niet op. De D40 is eigenlijk een oude D70 waar ze een aantal opties uit hebben gehaald. De 350D van Canon daarentegen is een ook nu, naast de nieuwere 400D, een volwaardige camera die miljoenen tevreden gebruikers kent. Zeker als je ook nog objectieven van je vader kunt krijgen. Laat je vader dan maar het minder goede objectief gebruiken waardoor je niet meer hoeft objectieven te wisselen. Wel erbij zeggen dat je straks niet meer wilt ruilen, want ik ben er van overtuigd dat die objectieven die je over kunt nemen scherper zijn dan zo'n objectief met groot zoombereik.
Citaat:De Nikon D40 kan ik heel kort over zijn. De Nikon D40 is een 3 jaar oude D70s waar een paar dingen aan verbeterd zijn, maar om hem goedkoop te houden ook een aantal opties uitgehaald zijn. Het is dus een echte instapcamera maar met minder opties dan de overige dslr's. Met de D40 is nog iets aan de hand, want normaal zet men een nieuw model in de markt die dan vervolgens 1,5 tot 2 jaar op de markt blijft. De D40 echter waren problemen mee (weolke weet ik niet) en is na 3 maanden al weer vervangen door de D40x. Het hele concept is dus verouderd en met minder opties. De 350D is gewoon een volledige camera met alle opties. Hij is gewoon nog nieuw te koop, maar inmiddels na dik 1 1/2 jaar wel opgevolgd door de 400D. De 350D is de populairste slr geweest die ooit op de markt geweest is. En dat is die natuurlijk niet voor niets. De prijs/prestatieverhouding is net als de 400D het beste in de markt. Je koopt dus het meeste camera voor je geld. Van plots opklappende flitsers heb ik nog nooit iets gehoord en daarbij ken ik heel wat mensen met een 350D. Software fouten komen ook in het geheel niet voor zoals wordt beweerd. Zoiets kan wel eens voorkomen bij het uitkomen van een nieuwe camera, maar dat wordt dan door een update van de firmware hersteld. De software die er nu bijzit is in ieder geval goed, want dat is gewoon de nieuwste firmware. En waar beweerd werd dat het Canon is die met foute software kwam, moet ik helaas berichten dat het juist Nikon is geweest die meerdere keren problemen met zijn camera's heeft gekend, waarbij er zelfs een aantal keren mensen hun camera terug moetsten sturen naar de fabriek wegens een fabrieksfout. Ook software ligt bij Nikon nogal eens dwars. En dat is zelfs gebeurd met de veel duurdere D200.
Zowel op Nikon als op Canon passen objectieven van vrijwel alle merken zoals Sigma, Tamron en Vivitar. Nikon heeft erg goede objectieven, maar het is Canon die een aantal toppers heeft waar Nikon ook de meerdere in moet erkennen. Doordat Canon flink wat meer camera's en objectieven maakt dan Nikon kan de Canon toch redelijk in prijs blijven. In de concurentiestrijd heeft Canon gewoon z'n bestaande 350D en de nieuw 400D erg goedkoop geprijst, terwijl Nikon een uitgekleed model als instapper heeft genomen. Aan jou de keus.