[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:28

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:42

capopjekop: zou het niet durven zeggen, wel lijkt op de één of andere manier boven boven onder lichter te zijn dan onder onder boven... Wat ik overigens best vreemd vind... Maar als je het mij vraagt is boven boven onder dezelfde lens en onder onder boven. Maar welke dan welke is...

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:47

Misschien heeft hier nog iemand interesse in de voorganger van de olympus sp510 uz; de sp500 uz [EA-OV] Digitale camera t.e.a.b.
Ik ga zelf over op een panasonic dmc -tz4 omdat ik graag een groothoeklens wilde.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:48

Uh ik volg je nu niet helemaal meer vrees ik Tong uitsteken Maar de bovenste foto's zijn steeds de kitlens en de onderste steeds de 50 mm lens. Voor mijn gevoel heeft de ene minder licht nodig, maar kan dat als de instellingen gelijk zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:49

capopjekop: vreemd dat bij het laatste linkje dan plotseling de rollen zijn omgedraaid met lichte en donkere foto's.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:54

Zal eens even tjekken of ik ze niet perongeluk heb omgewisseld.
Edit: Laatste foto is de onderste ook de 50 mm. Maar ik weet niet hoe het kan, heb ook maar ff snel wat foto's geklikt, maar die lens is wel lichtsterker en mss beter kwaliteit glas dat ie minder licht nodig heeft bij die instellingen?

Blesje_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 18:10

Hallo,

Ik ben op zoek naar een leuke spiegelreflex.
Ik heb op internet al veel rondgekeken en veel leuke toestellen gezien, maar ik weet niet echt waar ik op moet letten als ik ern 1 wil kopen.

Ik heb geen specifieke dingen die ik wil fotograferen. Gewoon beweging, portret enz.
Een gebruikersvriendelijke camera is eigenlijk wel een vereiste voor mij, want ik ben een beginner en ben niet echt technisch haha! Tong uitsteken

Heeft iemand een aanrader? Mijn budget is ongeveer tot de 400,-

Bedankt!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 18:12

Even een andere vraag, maar mijn nikon D50 is gerepareerd, wat zou ik daar met kitlens erbij voor kunnen vragen?

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 21:46

capopjekop schreef:
Nou ik had een medion van de aldi gekocht en ik vond het ronduit prut.

Hier vast een paar foto's, zie zelf niet veel verschil en ben benieuwt of jullie de kitlens eruit kunnen halen. Heb ze wel verkleint, dus hoop dat jullie een beeld kunnen vormen.

f5.6, 1/400, iso 200, 50 mm
http://img376.imageshack.us/img376/5201/f56jv4.jpg

f7.1, 1/250, iso 200, 50 mm
http://img75.imageshack.us/img75/592/f71oy5.jpg

f14, 1/60, iso 200, 50 mm
http://img75.imageshack.us/img75/439/f14hq3.jpg

Als je het mij vraagt zijn is bij de 1e twee 'setjes' foto's de kitlens de bovenste, en bij het 3e setje de onderste de kitlens (of de foto is een beetje mislukt Tong uitsteken)

edit: o, ik zie dat je het al hebt verklapt Tong uitsteken
Ik vind eerlijk gezegt bij de 2 eerste 'setjes' de bovenste het mooist (vooral het scherps en wat mooiere kleuren), en dat is dus de kitlens Tong uitsteken

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 21:53

Blesje_Love schreef:
Hallo,

Ik ben op zoek naar een leuke spiegelreflex.
Ik heb op internet al veel rondgekeken en veel leuke toestellen gezien, maar ik weet niet echt waar ik op moet letten als ik ern 1 wil kopen.

Ik heb geen specifieke dingen die ik wil fotograferen. Gewoon beweging, portret enz.
Een gebruikersvriendelijke camera is eigenlijk wel een vereiste voor mij, want ik ben een beginner en ben niet echt technisch haha! Tong uitsteken

Heeft iemand een aanrader? Mijn budget is ongeveer tot de 400,-

Bedankt!

Hallo,
Ik zelf heb een beetje hetzelfde als jou. Ik dacht zelf aan de Nikon D40x of de Olympus E-510. Maar met een budget van 400 euro kom je er niet. Dan kun je alleen de body zelf kopen. Lenzen zijn er, denk ik zo'n beetje vanaf 150 euro. Ik wil waarschijnlijk, als ik besluit dat een spiegelreflex geschikt voor mij is, de Nikon D40x omdat ik die voor 650 euro een body + de kitlens 18-55 mm + een lens van 55-200 bij de Otto kan kopen (en dat is niet echt duur). Dus... Als je echt maar 400 euro hebt (voor de body én de lenzen) kun je denk ik beter naar een goede compact camera gaan kijken.

Blesje_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 22:45

Moet ik even kijken of mijn budget misschien omhoog kan, haha Tong uitsteken
Maar bedankt! Haha!

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:53

Graag gedaan hoor, ik zit met hetzelfde probleem Tong uitsteken

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:54

Ik sta op het punt de Fujifilm Finepix S5800 te gaan bestellen bij dixons.. Doen?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:57

bij de mediamarkt is nu de 450D in de aanbieding voor 599 euro
weet niet wat erbij zit, zoiezo de kitlens

denk dat dat een mooiere aanbieding is als de d40x van nikon met 2 lenzen voor 650 bij de otto

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 12:01

Mss is het ook handig om erbij te vermelden waarom dat volgens jou een betere deal is, dan hebben de mensen die er over na denken er meer aan Lachen

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 12:09

evelli: Misschien wel, maar als daar alleen de kitlens bij dit, moet ik dus nog een lens erbij kopen (en 650 euro gaat eigenlijk al over mijn budget heen).

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 12:11

In het begin kun je best wel wat met je kitlens. Je moet toch eerst je camera goed doorkrijgen lijkt mij. Ik zou ook liever doorsparen voor een ander model van nikon of voor een canon, omdat er voor de D40(x) een beperkter aanbod van lenzen is, omdat de body zelf geen scherpstelmotor heeft.

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 12:11

Evelli schreef:
bij de mediamarkt is nu de 450D in de aanbieding voor 599 euro
weet niet wat erbij zit, zoiezo de kitlens

denk dat dat een mooiere aanbieding is als de d40x van nikon met 2 lenzen voor 650 bij de otto

Een 'kleine' correctie: hij kost € 699,00

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 12:54

bij ons in het boekje stond 599, heb nog 3 keer gekeken

maar goed, qua kwaliteit zou ik gewoon doorsparen voor een canon of een ander model nikon, want die d40X en d40 heb ik niets dan slechts over gelezen

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 13:22

Ik hoor dat van meer mensen, maar ik kan het nergens vinden. Wil je mee eens een link ofzo doorsturen? Ik ken 2 mensen (een met de D40 en een met de D40x), en die zijn er allebei erg blij mee. Maar wil je me eens ergens een link geven waar iets negatiefs is, ik wil namelijk wel een realistisch beeld krijgen als ik mijn camera ga kopen (het enige nadeel wat ik kan bedenken is dat ze geen liveview hebben).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 13:39

lieke4quike schreef:
Ik hoor dat van meer mensen, maar ik kan het nergens vinden. Wil je mee eens een link ofzo doorsturen? Ik ken 2 mensen (een met de D40 en een met de D40x), en die zijn er allebei erg blij mee. Maar wil je me eens ergens een link geven waar iets negatiefs is, ik wil namelijk wel een realistisch beeld krijgen als ik mijn camera ga kopen (het enige nadeel wat ik kan bedenken is dat ze geen liveview hebben).

Je zou ook gewoon de zoekfunctie kunnen proberen... Volgens mij wordt hier minstens één a twee keer per week uitgebreid uitgelegd wat je moet weten voor je besluit een D40(X) aan te schaffen of niet...

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 13:47

nouw, ik heb geprobeerd te zoeken, maar ik vond er niks over.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 13:55

en het is bij een dslr geen nadeel om geen live-view te hebben hoor Knipoog de meeste hebben het niet eens

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 13:56

http://www.bokt.nl/forums/search.php?st=0&sk=t&sd=d&author=Kokomo

Citaat:
Het enige positieve wat ik aan de D40 van Nikon kan bedenken is zijn prijs. De camera is na 3 maanden al weer door Nikon vervangen door de D40x en dat doen ze natuurlijk niet zomaar. De D40 was gewoon een miskleun. Je kunt er slechts een beperkt aantal objectieven opzetten, zelfs de meeste objectieven van Nikon zelf passen er niet op. De D40 is eigenlijk een oude D70 waar ze een aantal opties uit hebben gehaald. De 350D van Canon daarentegen is een ook nu, naast de nieuwere 400D, een volwaardige camera die miljoenen tevreden gebruikers kent. Zeker als je ook nog objectieven van je vader kunt krijgen. Laat je vader dan maar het minder goede objectief gebruiken waardoor je niet meer hoeft objectieven te wisselen. Wel erbij zeggen dat je straks niet meer wilt ruilen, want ik ben er van overtuigd dat die objectieven die je over kunt nemen scherper zijn dan zo'n objectief met groot zoombereik.

Citaat:
De Nikon D40 kan ik heel kort over zijn. De Nikon D40 is een 3 jaar oude D70s waar een paar dingen aan verbeterd zijn, maar om hem goedkoop te houden ook een aantal opties uitgehaald zijn. Het is dus een echte instapcamera maar met minder opties dan de overige dslr's. Met de D40 is nog iets aan de hand, want normaal zet men een nieuw model in de markt die dan vervolgens 1,5 tot 2 jaar op de markt blijft. De D40 echter waren problemen mee (weolke weet ik niet) en is na 3 maanden al weer vervangen door de D40x. Het hele concept is dus verouderd en met minder opties. De 350D is gewoon een volledige camera met alle opties. Hij is gewoon nog nieuw te koop, maar inmiddels na dik 1 1/2 jaar wel opgevolgd door de 400D. De 350D is de populairste slr geweest die ooit op de markt geweest is. En dat is die natuurlijk niet voor niets. De prijs/prestatieverhouding is net als de 400D het beste in de markt. Je koopt dus het meeste camera voor je geld. Van plots opklappende flitsers heb ik nog nooit iets gehoord en daarbij ken ik heel wat mensen met een 350D. Software fouten komen ook in het geheel niet voor zoals wordt beweerd. Zoiets kan wel eens voorkomen bij het uitkomen van een nieuwe camera, maar dat wordt dan door een update van de firmware hersteld. De software die er nu bijzit is in ieder geval goed, want dat is gewoon de nieuwste firmware. En waar beweerd werd dat het Canon is die met foute software kwam, moet ik helaas berichten dat het juist Nikon is geweest die meerdere keren problemen met zijn camera's heeft gekend, waarbij er zelfs een aantal keren mensen hun camera terug moetsten sturen naar de fabriek wegens een fabrieksfout. Ook software ligt bij Nikon nogal eens dwars. En dat is zelfs gebeurd met de veel duurdere D200.
Zowel op Nikon als op Canon passen objectieven van vrijwel alle merken zoals Sigma, Tamron en Vivitar. Nikon heeft erg goede objectieven, maar het is Canon die een aantal toppers heeft waar Nikon ook de meerdere in moet erkennen. Doordat Canon flink wat meer camera's en objectieven maakt dan Nikon kan de Canon toch redelijk in prijs blijven. In de concurentiestrijd heeft Canon gewoon z'n bestaande 350D en de nieuw 400D erg goedkoop geprijst, terwijl Nikon een uitgekleed model als instapper heeft genomen. Aan jou de keus.

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 14:04