maar heb nu meer de vraag welke camera bij me past.
Ik wil bewegings foto's van paarden en honden enz. maken, maar ook standfoto's en gewoon van alles

ik hoop dat iemand mij helpen kan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Emmaa_ schreef:Als ik heel eerlijk moet zijn raad ik je aan om alleen een body te kopen. Het beste kan je dan een 55-200mm erbij kopen, dat zijn fijne lenzen om mee te beginnen zeg maar.
450D is het grote broertje van de 400D. Is (denk ik) even makkelijk in de bediening, alleen hij heeft wat meer megapixels, en nog wat meer andere functies
capopjekop schreef:Ik zou de kitlens er wel bij kopen. Het is geen fantastische lens, maar hij is zeker heel erg handig voor dat geld. En hij is ook leuk als je je een beetje wilt gaan verdiepen in landschapsfotografie enz zonder dat je meteen een dure groothoek wilt kopen.
capopjekop schreef:Die groothoek was ik
Wanneer is het wel groothoek dan?
Emmaa_ schreef:55-200 is een zoomlens ja. Maar aan de 18-55 heb je niet zo veel
. Heeft géén zoom, en groothoek gebruik je niet bij paardenfotografie. Kan je hele rare verhoudingen van krijgen
Emmaa_ schreef:Sorry hoor. Ik heb zelf de kitlens erbij genomen en ik gebruik hem gewoon nooit... Ik ben nu hard aan het sparen voor een 55-200mm II USM, dusja
Nouks schreef:capopjekop schreef:Ik zou de kitlens er wel bij kopen. Het is geen fantastische lens, maar hij is zeker heel erg handig voor dat geld. En hij is ook leuk als je je een beetje wilt gaan verdiepen in landschapsfotografie enz zonder dat je meteen een dure groothoek wilt kopen.
Jongens (niet alleen capopjekop), niet te snel roepen dat die kitlens zo bagger is. De kitlens is kwalitatief echt prima, ZEKER de nieuwe versie met IS.
capopjekop schreef:Ik zou zeggen de onderste met de kitlens. Maar ik zie eigenlijk bij deze geen verschil, maar ik weet bijna zeker dat als ik dat met mijn kitlens en telelens zou doen dat je zeker wel verschil ziet, zal morgen eens kijken of ik ook zo'n soort foto kan maken
Edit: Ik zit wat foto's te vergelijken en ik zie dat het er ook wel aan licht wat voor een soort foto's het zijn en de instellingen, dus het kan goed zijn dat het verschil uiteindelijk heel erg meevalt en dat het meer 'tussen mijn oren' zit, maar zal het morgen eens gaan testen, ben benieuwt
Elien15 schreef:Hallo,
Ik ben opzoek naar een digitale compact camera voor erbij.
Ik heb al een nikon D50 maar als ik eens een dagje weg ga heb ik liever een kleiner fototoestel.![]()
Welke zijn op dit moment goed en waar moet ik precies op letten?
Ik heb al eens gekeken op de site's van Nikon & Canon en daar staan er alvast leuke bij!
Mijn budget is tot €200
Welke raden jullie mij aan? (graag via pb of eventueel hier)
Bedankt!