Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lieke4quike schreef:Met mijn verjaardagsgeld erbij zou ik een body van ong. 300 euro kunnen kopen (mijn zusje wil miss mijn oude camera dan overkopen, dus denk dan ong aan 60 euro) dus een body van 400 euro zou ongeveer wel het max zijn (ik weet niet of dat dat redelijk te doen is?). Ik heb alleen geen flauw idee hoeveel lenzen kosten (dit zou dan van mijn spaarrekening af gaan, waar ik nu ong. een eurootje of 1000 op heb staan (kweet het niet precies). Kun jij mij vertellen wat een gemiddelde lens kost? Ik fotografeer vooral paarden (rijden, hoofd en standfoto's), bloemen en landschappen.
lieke4quike schreef:Wat voor een lens kun je het best gebruiken om foto's te maken van een paard (standfoto's) en van het rijden van een paard?
lieke4quike schreef:Kun je mij ook uitleggen wat dat (bijv.) 55-200mm betekend? Ik weet dat het iets met een of ander brandpunt? te maken heeft, maar meer ook niet
JW18 schreef:meer daarover staat wel op de vorige pagina.
Citaat:De Nikon D40 is de kleinste, lichtste en boven alles de makkelijkste digitale reflexcamera
van dit moment. Hij is in de eerste plaats afgestemd op beginners in
de digitale reflexfotografie, die tot nu toe met een digitale compactcamera werkten