[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lieke4quike

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 21:35

Tja, ik ben eerlijk gezegt niet van plan van fotografie mijn beroep te maken, maar het lijkt me wel leuk/fijn een betere camera te hebben. Met mijn verjaardagsgeld erbij zou ik een body van ong. 300 euro kunnen kopen (mijn zusje wil miss mijn oude camera dan overkopen, dus denk dan ong aan 60 euro) dus een body van 400 euro zou ongeveer wel het max zijn (ik weet niet of dat dat redelijk te doen is?). Ik heb alleen geen flauw idee hoeveel lenzen kosten (dit zou dan van mijn spaarrekening af gaan, waar ik nu ong. een eurootje of 1000 op heb staan (kweet het niet precies). Kun jij mij vertellen wat een gemiddelde lens kost? Ik fotografeer vooral paarden (rijden, hoofd en standfoto's), bloemen en landschappen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 21:37

Hoeft ook niet profesioneel, doe ik ook niet, maar het is wel een grote hobby. Maar ik wilde zeggen als je alleen huis, tuin en keukenfoto's wilt maken, dan kun je beter een compactcamera kopen

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 21:38

lieke4quike schreef:
Met mijn verjaardagsgeld erbij zou ik een body van ong. 300 euro kunnen kopen (mijn zusje wil miss mijn oude camera dan overkopen, dus denk dan ong aan 60 euro) dus een body van 400 euro zou ongeveer wel het max zijn (ik weet niet of dat dat redelijk te doen is?). Ik heb alleen geen flauw idee hoeveel lenzen kosten (dit zou dan van mijn spaarrekening af gaan, waar ik nu ong. een eurootje of 1000 op heb staan (kweet het niet precies). Kun jij mij vertellen wat een gemiddelde lens kost? Ik fotografeer vooral paarden (rijden, hoofd en standfoto's), bloemen en landschappen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 21:38

Een lens kun je zo duur maken als je zelf wilt. Je hebt ze vanaf ongeveer 100 euro en dit kan oplopen tot in de duizenden euro's. Maar bekijk anders eens wat verkoopsites, dan krijg je een goed beeld van de prijzen. Bijvoorbeeld http://www.fotokonijnenberg.nl

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 21:39

ok, ik zal eens kijken. Bedankt alvast

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 21:47

Ik zie het al, het is dus al gauw 200 euro voor een lens (en dan heb je een goedkope). Dat is dus 600 euro (een macro lens, een telelens en een groothoeklens). plus nog de body is 1000 euro!!!!! WAAAAA!!!!! p.s. Wat voor een lens kun je het best gebruiken om foto's te maken van een paard (standfoto's) en van het rijden van een paard?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 21:50

Je kunt ook gewoon de kitlens erbij kopen, die is goed om mee te beginnen en handig om te hebben. Als je dan nog een zoomlens erbij koopt, bijv de 70-300 of een 55-200 (noem maar even wat) dan kun je in het begin heel goed uit de voeten hoor en dan ben je echt geen 2000 euro kwijt. Tenzij je al gelijk hele lichtsterke lenzen wil kopen.

JessiiCaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 21:52

is de Sony DSLR-A350 een goede camera?
wie heeft hier ervaring mee? makkelijk te gebruiken camera?
alvast bedankt Lachen

Edit: en de bewegingsfoto's lukken die hier ook goed mee?

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 13:29

lieke4quike schreef:
Wat voor een lens kun je het best gebruiken om foto's te maken van een paard (standfoto's) en van het rijden van een paard?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 13:36

Je hoeft niet steeds te quoten hoor, mensen lezen je vraag vanzelf wel. Nou een 55-200mm lens is daar geschikt voor, of een 70-300 mm lens, iig geen groothoek, want dan krijg je soms rare verhoudingen

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 13:42

Dus dan zeg maar een telelens? p.s. ik quote omdat jij al op mijn berichtje had gereageerd, maar nog niet op mijn vraag

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 13:43

Kun je mij ook uitleggen wat dat (bijv.) 55-200mm betekend? Ik weet dat het iets met een of ander brandpunt? te maken heeft, maar meer ook niet Tong uitsteken

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 13:45

Dat is tot hoe ver je kunt inzoomen zeg maar. Brandpuntverhaal kan ik niet echt uitleggen, maar dat kan nouks mss wel.

JW18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 13:54

lieke4quike schreef:
Kun je mij ook uitleggen wat dat (bijv.) 55-200mm betekend? Ik weet dat het iets met een of ander brandpunt? te maken heeft, maar meer ook niet Tong uitsteken

meer daarover staat wel op de vorige pagina.

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 13:55

ok, bedankt

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 14:08

JW18 schreef:
meer daarover staat wel op de vorige pagina.

Ik kan het nergens vinden...

Leoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:11

Hallo!
Vandaag is mijn Canon EOS 400D bezorgt.. maar ik moet nog een geheugenkaart halen. Nou weet ik dat er een CF geheugenkaart in moet en heb ik net op inet gekeken waar ik die kan halen.. maar kom ik er ook achter dat er verschillende soorten zijn. Type 1 en type 2 volgens mij.. en dat heeft weer te maken met de dikte van het kaartje oid? Wat is nou het verschil tussen deze?
In mijn boekje staat dat ze er allebei in mijn camera kunnen.. maar welke moet ik dan nemen? Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:12

CF kaartje is volgens mij maar een soort?. Ik zou als ik jou was kijken voor een snelle Knipoog. Anders moet je na een paar foto's even wachten, omdat je kaartje even moet "nadenken". Even de foto's opslaan, en dat duurt even. Dan kan je net mooie momenten oid. missen. Dus een snel kaartje, eentje met genoeg ruimte, ik heb genoeg aan 1 GB, sommige mensen willen meer Lachen

Leoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:17

Hmm maar ik keek net naar een SanDisk kaartje.. en daar had je van bijv. 2GB dan weer ExtremeII en ExtremeIII. Heeft dat dan met de snelheid te maken? Ik ben echt een ramp met dit soort dingen haha Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:21

Ultra II en Extreme III gaat inderdaad over de snelheid. Je kunt het verschil in wegschrijven absoluut merken als je het vergelijkt met de snelheid van een kaartje zonder II of III of zelfs IV-toevoeging.

IV vind ik nogal overdreven, das echt niet nodig. Sneller dan mogelijk met een III-kaartje schrijft je camera het toch niet weg, dus II of III is voldoende.

Leoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:26

Ooh kijk nu wordt het wat duidelijker!
Dan ga ik nu richting de winkel.. thanks!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:49

Bij de Mediamarkt is de Canon EOS 450D + 18-55mm kitlens nu voor 599 euro tot 6 juli. Knipoog

Denk meld het ff. Lachen

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 16:32

haha, dat is slim ja Tong uitsteken

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 17:21

Heeft er iemand ervaring met de Olympus E-510?
Er is sinds deze maand ook de Olympus E-520 maar die gaat mijn budget echt teboven. Ik ben benieuwd!

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 17:47

Hallo allemaal,

Zoals velen wil ook ik een overstap maken naar een digitale spiegelreflex. Ik heb hier en daar al een beetje rondgesnuffeld, en ik heb tot nog toe twee camera's op het oog, die toch erg verschillen in prijs.

Als eerste de Nikon D40 [ details ] €315,-

Ik ben vooral op deze camera 'gevallen' om het volgende stukje:
Citaat:
De Nikon D40 is de kleinste, lichtste en boven alles de makkelijkste digitale reflexcamera
van dit moment. Hij is in de eerste plaats afgestemd op beginners in
de digitale reflexfotografie, die tot nu toe met een digitale compactcamera werkten

Ten tweede de Canon EOS 400D [ details 400D ] €489,-
Deze gewoon omdat je zoveel goede dingen hoord over deze camera's, en in het bijzonder over Canon.

----------------------------------------------------------------------

Ik kan niet goed kiezen tussen deze twee camera's en ik vraag me dan ook af welke jullie mij aanraden en waarom. Alvast bedankt.