[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 21:43

week 45
Afbeelding

Tivara

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 21:48

Week #45

Afbeelding

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 21:50

Pagina 369

JewEmm
Is dit een foto met een lange sluitertijd? Ergens vind ik hem leuk, met die 'vibratie' maar ergens stoort het mij ook, ga ik even over na denken.

Paard_Aap
Mooi qua compositie, al mis ik wel scherpte en wat levendigheid in de kleuren.

PrimaDonna_
Qua lichtinval is het jammer dat je nu een schaduwvlek links hebt. Ook had je de riem achterlangs kunnen leggen, dan lag ie nu niet in beeld. Qua compositie is hij wat centraal nu, had imo meer naar links geplaatst kunnen worden. Verder een rustige voor- en achtergrond.

binky
Mooi detail en goed gezien, maar wel erg centraal geplaatst en flets van kleur. Hier had je meer mee gekund om de foto echt te laten spreken.

SalliBalli
Mooi in compositie en scherpte, maar ik mis hier echt erg veel kleur. Het was mistig zeker? Ook dan kun je met nabewerking kleur terugbrengen en zeker die bruine waas verminderen.

horserider22
Mooi gedaan. :j Wat imo ook altijd leuk is, probeer eens het contrast flink te verhogen hiermee.

Eefsel2109
Beetje teveel ruimte rechts en te weinig links, ook wat jammer van de voorpluk voor het oog, maar zeker mooi in compositie en kleur.

Dandy200
De ruiter gaat nu letterlijk op in de achtergrond. Probeer de volgende keer meer te focussen op de ruiter en een andere compositie te kiezen waardoor ze loskomen van de achtergrond.

horsesm
In principe als het een openbare gelegenheid is, mag je de ruiters met paarden op het internet zetten. Bij twijfel kun je altijd de organisatie vragen.
Verder mooi scherp en warm van kleur. Wellicht had ie nog ietsje lichter gemogen.

Bumblehorse
Het gekozen filter is niet mijn smaak, maar verder leuk met die actieve oortjes en lange manen.

taarss
Met wat voor lens heb je deze foto gemaakt?
Als enige puntje wat ik nog kan verzinnen, laat de hond actief kijken. Maar verder in alles: _O_ .Mag baasje erg blij mee zijn.

Dit was het hem even voor nu, is alweer bedtijd. :z

Iedereen bedankt voor de gegeven feedback op mijn foto's, daar kan ik weer verder mee. :+:

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:18

Thanks Magda voor je fb!

Kleuren zijn idd wat grauw. Het was ook onwijs grauw weer helaas.. hadden gehoopt op een beetje zon maar heeft de hele middag geregend. Riemen ga ik inderdaad voor het origineel ook weg werken maar weinig tijd dus heb daarom deze zo ingeleverd.

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:42

zoveel foto's gemaakt deze week!

Een foto van de motorcross in Lierop vandaag

week 45

Afbeelding

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:53

Week 45
Afbeelding

Ik vind het zelf jammer van de ruis. Tijdens de shoot had ik de ISO op 1600 gezet en op mijn schermpje leek dat prima te kunnen, maar uiteindelijk toch wel zichtbaar vind ik. Hoe zorgen jullie voor zoveel mogelijk licht in een wat donker stukje bos, zonder dat de sluitertijd te laag word. Want anders krijg ik het (spelende) meisje natuurlijk niet scherp op de foto :)

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 23:12

week 45

Afbeelding

enkele weken terug, aangezien ik van de week geen foto's heb kunnen maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 08:30

Thanks magda! :))

Heavenslove, prachtige foto! Alleen ontzettend jammer van die bandages. :=

Gub

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 11:21

Week 45
Afbeelding

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 12:36

week 45:

Afbeelding

SalliBalli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 13:09

magda_90 schreef:
Pagina 369

SalliBalli
Mooi in compositie en scherpte, maar ik mis hier echt erg veel kleur. Het was mistig zeker? Ook dan kun je met nabewerking kleur terugbrengen en zeker die bruine waas verminderen.

Bedankt voor de feedback!
Het was niet mistig maar wel wat grauw weer. Thema was herfst.. ik had mijn witbalans op schaduw gezet voor zachtere kleuren. Anders werd het een harde grauwe foto.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 14:49

Wauw echt prachtige foto's weer!

Ik heb de camera veel te weinig vast de laatste tijd -O- .

Week 45:
Afbeelding

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 15:10

Mensen, heel erg, maar ik denk dat ik ermee ga stoppen. Al is het maar tijdelijk. Ik ben onder andere even niet zo happy op mijn werk (niets te doen) en ik mis daardoor werkelijk alle motivatie die je maar zou nodig zou kunnen hebben. Bovendien is het elke maandag weer "haasten, druk druk druk, laat thuis, even snel snel, en oh, geen foto's gemaakt, dus maar een oude"...

Ik hoop dat iemand het stokje van me over zou willen nemen, zo ja, stuur me even een pb, zodat we het één en ander kunnen overleggen.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 15:29

Ohh Marina, ik vind het heel goed te begrijpen hoor. Ik heb sowieso al respect voor hoe lang en hoe goed jij het doet! Goed dat je het durft aan te geven :j

Ik durf op dit moment de verantwoording niet op mij te nemen, vanmorgen een sollicitatiegesprek gehad en in het nieuwe jaar begin ik met afstuderen waardoor het op het moment even te onzeker is qua invulling.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 15:34

Dat is het dus ook een beetje voor mij, Suuszels, ik ben echt op zoek naar een andere baan, heb het waanzinning vervelend rustig op mijn huidige werk (waar ik eigenlijk helemaal niet mág bokken!!!) en ben daarnaast natuurlijk ook moderator. Alles bij elkaar is het gewoon even te veel. Ik wil ook niet dat dit topic in de weg staat van het modereren. Dus ja, keuzes maken.

Best zuur na bijna 3 jaar geen week overgeslagen te hebben, maar ook wel een last van mijn schouders.

Ik heb inmiddels een reactie van iemand die het wil overnemen (Dank! _/-\o_ ) We zijn aan het overleggen en vanavond komen we erop terug.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 15:40

Fijn dat iemand het over kan nemen, het is ook enorm veel werk en ik kan me voorstellen dat die extra stress nu gewoon even te veel is.
Evt is er ook nog de optie dat we zelf de lijst bijhouden, iedereen voegt haar naam en de link toe op alfabetische volgorde, dan hoeft die alleen maar gecheckt te worden op de maandag.

Week 43
Afbeelding

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 15:47

Ik begrijp het helemaal hoor, Agossie. Ik heb ooit ook op mijn werk gezeten waar ik amper iets te doen had.
Zelf heb ik helaas geen tijd om het over te nemen. Gelukkig heb je ondertussen wel iemand gevonden :)

Week 45

Afbeelding

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 15:53

Agossie schreef:
Dat is het dus ook een beetje voor mij, Suuszels, ik ben echt op zoek naar een andere baan, heb het waanzinning vervelend rustig op mijn huidige werk (waar ik eigenlijk helemaal niet mág bokken!!!) en ben daarnaast natuurlijk ook moderator. Alles bij elkaar is het gewoon even te veel. Ik wil ook niet dat dit topic in de weg staat van het modereren. Dus ja, keuzes maken.

Best zuur na bijna 3 jaar geen week overgeslagen te hebben, maar ook wel een last van mijn schouders.

Ik heb inmiddels een reactie van iemand die het wil overnemen (Dank! _/-\o_ ) We zijn aan het overleggen en vanavond komen we erop terug.

Ik vind het volkomen begrijpelijk. Ik ben zelf heeeeel slecht in niks doen, dan kan ik echt in een depressieve modus komen. Als ik heel de dag wat te doen heb zit ik veel beter in mijn vel (en ik heb minder tijd om na te denken over dingen :') )
Fijn dat er iemand is die het over wilt nemen :j

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:34

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:45

Niet mijn mooiste foto ooit, maar het gaat om picture of the week :D

Week 45
Afbeelding

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:54

Je keuze is volkomen te begrijpen Agossie! Wat je allemaal voor ons en dit topic doet, is echt knap! Maar je mag er niet onder gaan leiden, dus neem alle tijd die je nodig hebt. Ook ik ben natuurlijk blij te horen dat er al iemand is die interesse heeft om de fakkel over te nemen.

Week #45 - eentje uit de oude doos, want totaal geen tijd gehad deze week.

Afbeelding

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:58

Magda: Ja, ik had hem met lange sluitertijd genomen. Ik snap wat je er storend aan vindt, maar ik vond dit mooier, dan zo'n harde schaduw van de flits op de muur...

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 17:28

Begrijpelijk Agossie. Sterkte/succes met je werk! -O-

Nu ben ik stiekem wel benieuwd wie het heeft overgenomen :D

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 17:29

Deetjeeuh schreef:

De eigenares wou dat ... Dusja en klant is koning zeker ... Alvast bedankt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 17:35

HeavensLove schreef:
Deetjeeuh schreef:

De eigenares wou dat ... Dusja en klant is koning zeker ... Alvast bedankt

Tuurlijk, hartstikke begrijpelijk! Dan zou ik het ook doen. :)) Gokte al op zoiets inderdaad.