[INFO] Fotografie: Tips & Trics

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Re: [INFO] Fotografie: Tips & Trics

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 16:50

Kokomo schreef:
Als je bij bewegingsfoto's scherpsteld en die scherpstelling vasthoud is het natuurlijk niet meer scherp als jij de foto maakt. Door de beweging is je onderwerp dan inmiddels ergens anders dan waar jij hebt scherpgesteld. Ik weet niet of je de optie op je camera hebt dat hij continue blijft scherpstellen. Bij Canon heet dat servo.

ik geloof t niet, maar hoe moet ik dan nou bewegings foto's vastleggen? meegaan met de beweging en dan scherpstellen en gelijk klikken of op t punt scherpstellen en w8en tot de beweging komt en klikken?

Horsy_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 19:32

HELP; Met spoed tips gevraagd(?) voor Landschap foto's. Ik ga morgen naar Engeland en mijn camera gaat mee, en wil daar wat mooie plaatje van het landschap schieten. Dus heeft iemand nog tips? (of Trics Knipoog )

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 20:08

welke camera heb je?

Horsy_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 20:16

Een Olympus E-330 (DSLR)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 21:43

heb je dan geen functie op je camera met bergjes erop? of n(nartuurlijk licht)

JW18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 14:21

Gewoon handmatige instellingen nemen. Als je genoeg licht hebt neem je een klein diafragma (=groot getal). Canera op statief en klikken maar.

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 14:24

xDramaQueen schreef:
Kokomo schreef:
Als je bij bewegingsfoto's scherpsteld en die scherpstelling vasthoud is het natuurlijk niet meer scherp als jij de foto maakt. Door de beweging is je onderwerp dan inmiddels ergens anders dan waar jij hebt scherpgesteld. Ik weet niet of je de optie op je camera hebt dat hij continue blijft scherpstellen. Bij Canon heet dat servo.

ik geloof t niet, maar hoe moet ik dan nou bewegings foto's vastleggen? meegaan met de beweging en dan scherpstellen en gelijk klikken of op t punt scherpstellen en w8en tot de beweging komt en klikken?

volgens mij moet je links boven op je camera het draaiknopje lock verzetten naar C-AF

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 15:37

hij staat daar al op Ja

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 20:02

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar ik hoop dat ik hier ook terecht kan met vraagjes over compositie. Bloos

Als alles goed gaat ga ik dit weekend 4 mensen op 1 foto zetten, wat ansich al een hele prestatie is. Clown Het wordt een kado voor hun ouders.
Hebben jullie nog tips hoe ik ze het beste neer kan zetten (er zit een klein ventje van 7 tussen), welke omgeving het mooist is zonder dat het op een simpel vakantiekiekje gaat lijken, dat soort zaken.
Alle hulp is welkom!

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 00:22

Tenshi schreef:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar ik hoop dat ik hier ook terecht kan met vraagjes over compositie. Bloos

Als alles goed gaat ga ik dit weekend 4 mensen op 1 foto zetten, wat ansich al een hele prestatie is. Clown Het wordt een kado voor hun ouders.
Hebben jullie nog tips hoe ik ze het beste neer kan zetten (er zit een klein ventje van 7 tussen), welke omgeving het mooist is zonder dat het op een simpel vakantiekiekje gaat lijken, dat soort zaken.
Alle hulp is welkom!

Dat is een vraag die niet even zo tre beantwoorden is. Het hangt helemaal van de personen af en van de lokatie. Zoek in ieder geval iets waar ze met elkaar kunnen zitten zodat je de hoofden dicht bij elkaar kunt krijgen. Ook hangt erg veel af van de spontaniteit van de modellen en hoe ze met elkaar om gaan. Vaak hebben ze zelf ideeen en dan kun je gaandeweg wat meer verzinnen.

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 11:47

Nu ik deze vraag lees komt ben ik ook wel benieuwd naar jullie mening: Ik moet binnenkort een band gaan fotograferen voor foto's op hun bandsite. Waar zouden jullie op letten, hebben jullie nog leuke ideetjes voor compositie en locatie? Ze zijn met zijn 5en en spelen punkrock.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 13:51

Promotiefoto's voor een punkrockband, dan zie ik meteen een nogal ruige foto voor me, iig met een creatieve compositie en een locatie die past bij het imago. Nu ben ik niet zo bekend in die muziekgenres, maar iets onheilspellends als een versleten muur (oude fabriek?) o.i.d. vind ik dan wel mooi bij zoiets. In combinatie met zwart-wit lijkt me dat nog mooier. Lachen

Een foto van een laag standpunt genomen, waardoor de bandleden erg groot lijken, is misschien ook een leuk idee.
Succes ermee iig!

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 21:16

Even een 'dringende' vraag.

Het 'schermpje' waar ik door heen kijk, bij mijn canon 400D, is heel erg wazig. Ook als ik bijv. automatisch scherpstel zie ik het beeld nog steeds wazig, maak ik de foto dan zie ik de foto op het grote scherm wel gewoon scherp.

Ik denk dus dat ik het schermpje waar ik doorheen kijk ( Clown ben de naam kwijt) moet schoonmaken. Hóe kan ik dit het beste doen zonder het te beschadigen?

(ik ben nog in het boekje aan het zoeken, maar dat leverd tot nu toe nog niks op Nagelbijten / Gniffelen ).

Wie kan me helpen?

JW18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 21:26

De zoeker hoef je denk ik niet schoon te maken, maar je moet even aan het wieltje aan de rechterkant van de zoeker (waar je doorheen kijkt) draaien tot je het wel scherp ziet.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 14:57

O, natuurlijk! Bedank JW18! Lachen . Had ik helemaal niet meer aan gedacht Bloos .

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 13:40

ik had dat ook beauty! ik denken huh waarom zie ik nou zo raar joh? haha was het dat dus, zijn er al spiegelreflexen waar je mee kan fotografen met het lcd scherm (daar dus de beweging opzien) als ik te lang door evf kijk dan krijg ik hoofdpijn, en wat is de kleine spiegelreflex? (zeer kleine handen).

Nu even een vraagje ontopic Nagelbijten / Gniffelen
met welke stand maak ik de mooiste closeup foto's (bijvoorbeel een ring etc? en welke instellingen? (diafragma/sluitertijd)

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 22:28

xDramaQueen schreef:
ik had dat ook beauty! ik denken huh waarom zie ik nou zo raar joh? haha was het dat dus, zijn er al spiegelreflexen waar je mee kan fotografen met het lcd scherm (daar dus de beweging opzien) als ik te lang door evf kijk dan krijg ik hoofdpijn, en wat is de kleine spiegelreflex? (zeer kleine handen).

Kleine dslr's zijn Olympus en Canon 350D en 400D. De Canon 1D MkIII, Canon 1Ds MkIII, Canon 40D, Nikon D3 en Nikon D300 en enkele Olympus camera's hebben Live View waarbij je dus op het LCD scherm kunt kijken terwijl je de foto maakt
Citaat:
met welke stand maak ik de mooiste closeup foto's (bijvoorbeel een ring etc? en welke instellingen? (diafragma/sluitertijd)

Close-up foto's kun je het beste maken vanaf statief en met een klein diafragma (groot getal).

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 16:52

Hallo allemaal!

Voor een verjaardagscadeautje wil ik graag portretfoto's van Friezen op doek laten drukken. Moet daarvoor natuurlijk wél mooie foto's hebben.
Ik heb een Canon EOS 350 met kit- en telelens, vriend die mag helpen heeft een Pentax K10d met verschillende lenzen. Samen moet dat toch lukken. *LOL*
Wie heeft goede tips om een zwart paard zo goed en mooi mogelijk op de foto te krijgen? Lachen

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 16:57

Kokomo schreef:
xDramaQueen schreef:

Kleine dslr's zijn Olympus en Canon 350D en 400D. De Canon 1D MkIII, Canon 1Ds MkIII, Canon 40D, Nikon D3 en Nikon D300 en enkele Olympus camera's hebben Live View waarbij je dus op het LCD scherm kunt kijken terwijl je de foto maakt
Citaat:

Close-up foto's kun je het beste maken vanaf statief en met een klein diafragma (groot getal).

dankjewel kokomo! maar zijn dat dan spiegelreflexen?

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 00:50

Ja, dat zijn allemaal spiegelreflexen, maar de meeste erg duur.

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 16:33

Ik heb een Fuji Finepix S5600, maar hoe krijg ik de achtergrond wazig?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 22:54

ver van de persoon/paard staan en vol inzoomen op portet stand Lachen zie voor foto;s me site, al mn foto's zijn met wazige achtergrond.

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 23:07

Dankjewel!

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 11:27

Hey, ik vraag me af hoe je blackfotos maakt? (Ik ga natuurlijk het hele topic niet doorlezen dus dit kan best al is eerder gevraagd zijn) ik fotograveer nu nog met de Canon powershot A540 en binnenkort met de fujifilm finepix 5600

_Pansy_

Re: [Centraal] Fotografie: Tips & Trics

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 15:12

Sander_ schreef:
Kies een donkere achtergrond, die in de schaduw staat. Zet daar je paard tegenaan, maar zorg ervoor dat het hoofd in het licht/zon komt te staan. Het is dus belangrijk dat de plek die je uitkiest deze twee dingen bevat. Dit is trouwens alles in een wel hele kleine notendop. Clown

foto's met een zwarte achtergrond krijg je dus op deze manier.