[INFO] Welk objectief moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [INFO] Welk objectief moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 12:51

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 12:52

Daar past mijn lens nooit the never in Nagelbijten / Gniffelen volgens mij

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 12:52

Welke heb je dan? Huilen van het lachen

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 12:54

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 13:08

Is ie echt zo groot als hij op scherm is als je erop klikt? Clown

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 13:16

nee hij is iets kleiner Knipoog
21cm lang 9cm doorsnee ongeveer

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 13:23

Kokomo schreef:
Noraly_ schreef:
Niemand die mij kan helpen? Lachen

Voor zover ik weet heeft de 5700 precies hetzelfde objectief en past die dus ook op de 5700. Neem in ieder geval je toestel mee als je hem koopt, om de juiste maat mee te krijgen.
Een tele-converter is een objectief die je op je eigen objectief schroeft, waardoor hij meer tele geeft. Nu heb je 38-380mm (kleinbeeld equivalent) en met een 2x tele-converter heb je van 76-760mm. Er bestaan ook groothoekconverters waarmee je dus meer groothoek krijgt. De converters zijn aardig prijzig en als je je toestel later weer verkoopt of inruilt krijg je nauwelijks iets terug voor die converter. Kijk wel uit dat je een converter krijgt waarmee je gewoon gebruik kunt maken van je zoom, want dat kan niet bij allemaal. Persoonlijk zou ik geen teleconverter nemen voor je toestel. Je zoomt dan zover in dat je je toestel nog nauwelijks stil kunt houden en boverndien lijkt me 10x zoom voldoende.

Bedankt! Lachen

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 15:02

Fairytail, ik heb zelf de CompuDaypack van Lowepro (69 euro).
Dit is ook een rugzak met onderin een groot vak voor camera en lenzen.
Op de rugzijde zit een vak waar je een laptop in kwijt kan.
Erg handig als je ergens ver weg een fotoshoot moet doen en niet thuis pas wilt kijken of alles gelukt is. Haha!
Ik gebruik dat vak bijvoorbeeld ook voor een klapper of iets dergelijks als ik naar de opleiding ga.
Dan heb je nog een heel groot vak over voor je boterhammen en een trui,
maar je kan er ook makkelijk een extra lens of flitser in kwijt.

Ik vind het een erg prettige tas.
Lijkt geloof ik wel wat op die jij had gezien.
Een rugzak vind ik erg prettig, omdat ik de tas dan tijdens het fotograferen gewoon bij me kan houden.
Hij draagt erg fijn en zit helemaal niet in de weg, dat vind ik zelf een beetje het nadeel aan schoudertassen.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 15:23

En waar is die tas te koop Kanzi?

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 15:27

@ Kokomo, wat is groothoek precies? ik zit niet zo met dat soort dingen maar wil het graag leren enzovoort Lachen

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 15:43

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 21:42

Noraly_ schreef:
@ Kokomo, wat is groothoek precies? ik zit niet zo met dat soort dingen maar wil het graag leren enzovoort Lachen

Je hebt 3 soorten objectieven. Normaal, tele en groothoek. Een normaal objectief heeft een beeldhoek van ongeveer 46 graden. Dat betekend dus dat als je vanuit je toestel de 2 uiterste punten aangeeft die nog net te zien zijn en van die punten een lijn naar je toestel trekt ,deze lijnen een hoek maken van 46 graden. Bij groothoek is die hoek groter en bij tele is die hoek kleiner. Er wordt gerekend dat groothoek begint bij 63 graden en meer. Als een objectief 180 graden kan zien noemen we dat een fisheye. Teleobjectieven beginnen bij ongeveer 28 graden en kleiner en alles tussen 63 en 28 graden is normaal. Bij 46 graden zie je ongeveer hetzelfde als je met je oog kunt zien. En dan dus niet het hele blikveld maar waar je duidelijk iets kunt waarnemen. Je kunt tenslotte geen krant lezen vauit je ooghoeken. Daat zie je alles onscherp.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 22:02

Ik heb ook een rugzak en heb er erg veel plezier mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 22:03

Ik heb m'n 75-300mm! Hyper!

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 22:04

Fairytail schreef:
Even een ander vraagje, vind het een beetje nutteloos om hier een topic voor te openen. Wat vinden jullie van deze tas http://www.studio73.be/content/studio73 ... 6&pID=4454
Ik heb nu een losse tas voor mijn telelens een een tas waar mijn body en andere lens in past. Maar als ik in het bos loop wil ik mijn camera makkelijk kunnen opbergen en pakken. En berschermen als het gaat regenen. Ook wil ik ermee in de trein en op de fiets naar lokaties toe.

Er zijn eigenlijk 4 methodes om je camera en spulletjes op te bergen.
De eerste is de bekende schoudertas. Makkellijk om en af te doen, je kunt er gemakkellijk bij, maar als je er langer mee loopt zit die toch in de weg en als je langere wandelingen maakt draagt hij niet prettig. Wel kun je hem ipv alleen over je schouder, even over je hoofd op de tegenoverliggende schouder doen.
De 2e is de rugzak. Voordeel is dat die lekker draagt en je vaak ook nog iets extra's zoals brood en een flesje drinken mee kunt nemen. Nadeel is dat die iedere keer af moet als je iets wilt pakken. Wel kun je als die niet te groot is en je vaak iets moet pakken, tijdelijk op je borst ipv je rug te doen.
De derde mogelijkheid is een soort riem met allemaal losse tasjes. Draagt best confortabel en alles is direkt te pakken en ook goed gesorteerd, want voor de meeste dingen heb je een apart tasje. De riem/gordel is wat breder dan een normale riem zodat hij prettig om je middel draagt. Nadeel is wel dat als je veel spullen hebt je niet alles kunt meenemen.
De laatste is een soort bodywarmer met heel veel zakken er op. Niet het bekende fotografenvest, maar echt een vest met grotere zakken/tassen erop waar dus ook camera en objectieven in passen. Hier heb ik zelf geen ervaring mee, maar dat lijkt me niet prettig zitten.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 23:16

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 23:19

De slingbag draag je alsnog over 1 schouder. En doordat er meer gewicht inzit omdat je meer meeneemt krijg je er sneller last van.
Ik heb toevallig een paar maanden geleden de rugzak van Lowepro gekocht. En voor de kleinere shoots of wanneer ik niet teveel bagae mee kan nemen heb ik mijn schoudertas nog waar een body+ lens en nog een extra lens in kan.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 23:22

Die dingen heten overigens Slingshot volgens mij (mocht je ze willen googlen).
Lijkt me ideaal Ja Heb nu een rugtas en wil écht wat anders. Heb ook een schoudertas overigens, maar die ligt ver weg te stoffen in de kast Nagelbijten / Gniffelen

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 23:26

Paoline schreef:
Ik heb m'n 75-300mm! Hyper!

Gefeliciteerd met je nieuwe lens Plien! Ben benieuwd naar je nieuwe foto's! Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 23:29

Ik ook. Schijnheilig

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 23:33

Gefeliciteerd Plien Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 23:42

Ben alleen de komende maanden blut, heb allerlei noodzakelijke aankopen opzij geschoven, die mogen nog een maand of 2 wachten Nagelbijten / Gniffelen
Zie dat jullie over tassen praten, ik gebruik een schoudertas, en die bevalt prima, loop toch nooit grote stukken ermee Lachen

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 00:31

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 13:26

Ik heb ook een schoudertas. Bevalt mij prima. Lachen

Ik heb zelf ook even een vraagje, alleen niet echt over een objectief. Weet niet waar ik 'm neer moest zetten, dus dan maar hier.
Ik ben op zoek naar een polarisatiefilter voor niet al te veel.
Heb online gezocht maar het zijn er zo onwijs veel dat ik het hier maar even vraag: Welk polarisatiefilter raden jullie aan?

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 23:30

Elessar schreef:
Ik heb ook een schoudertas. Bevalt mij prima. Lachen

Ik heb zelf ook even een vraagje, alleen niet echt over een objectief. Weet niet waar ik 'm neer moest zetten, dus dan maar hier.
Ik ben op zoek naar een polarisatiefilter voor niet al te veel.
Heb online gezocht maar het zijn er zo onwijs veel dat ik het hier maar even vraag: Welk polarisatiefilter raden jullie aan?

Ik zou niet op een polarisatiefilter besparen. Koop niet de goedkoopste, want die zijn van slechte kwaliteit. Goede kwaliteit zijn de filters van B+W. Waar wil je een polarisatiefilter voor gaan gebruiken?