Ieder z'n gedicht bij dezelfde foto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chocopasta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 18:31

Ik vind sowieso een week wachten wel lang eigenlijk

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 18:42

Ja...eigenlijk wel...Wat stel je voor?

Chocopasta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 18:46

Erm..
Na de dag van het plaatsen van de foto nog 4 dagen?
Oehh ik weet niet

di_Segno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 18:54

@natasja91: Jouw gedicht vinnik echt wel mooi...

Chocopasta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 18:55

Dank je wel!!!

Eva_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 19:43

Wildwingssss, schiet op.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 20:03

Poeeh, succes met het zoeken van je eigen naam hiertussen :
Sterretjes voor je naam betekent overigens dat ik je gedicht erg goed vondt, ik had die in word er even voorgezet omdat ik vanuit die sterretjes m'n top 3 ging samenstellen. 1 van de 4 viel helaas net buiten de boot (niet in de top 3 maar op de vierde plaats )

PaOlien: Op zich wel een mooi gedicht, hoewel het niet echt een bepaald gevoel op me overbrengt. Er zitten een aantal dingen in die ik niet begrijp (duwt de gedachtens van me af, bijv.), en een kleeiiiin foutje > jouw hand (bezittelijk). De afsluitende strofe, vooral die laatste twee zinnen, zijn prachtig!
Romytjuuh: Goed zeg! De rijm klinkt heel fijn, vloeiend en totaal niet dwangmatig- behalve in de afsluitende ‘strofe’ ofwel laatste twee zinnen. Die vind ik iets minder sterk, wat eigenlijk alleen maar wordt veroorzaakt door dat ‘zo ongeveer’. Die zwakken het gevoel dat het beertje inderdaad iemands beste vriend kan zijn weer wat af- want ‘zo ongeveer’ klinkt net zo als ‘een beetje maar’. Misschien nog een ander rijmwoord voor beer? (tip: rijmwoorden.nl)
* Rudi: Ook erg goed, beter dan ik vaak van je zie op CB om eerlijk te zijn. Een paar kleine dingetjes: ik zou zelf van ‘pratend’ in de laatste strofe misschien ‘fluisterend’ hebben gemaakt. Omdat stilletjes fluisterend wat meer bij elkaar past. Verder zou ik het woordje ‘toch’ hebben gebruikt als in: Hem toen toch weer achterlatend. En ipv een komma, achter ‘latend’ gewoon een puntkomma; of een dubbele punt:. Heel goed gedicht verder!
Shalimar: Goed bedacht, dat zeker. De uitvoering vind ik zelf wat minder door de ietwat gedwongen rijm, en vaak herhaling (jij bent de enige die ik vertrouw 2x, ik ben alleen ik heb alleen jou (2x alleen)) stoort me wat. Maar toch heeft het gedicht wel wat! (:
Otje_Merlotje: Zeker de waarheid, leuk verwoord. Een dingetje: Heel lief en leuk voor kinderreuk > die volg ik niet helemaal
Eva_: Ietwat gedwongen rijm, een beetje zonde. Ook omdat je veel dingesen herhaalt (bijv. altijd & op in de eerste strofe) wat lastig door te komen- en toch geeft het wel heel goed een bepaald gevoel weer.
Devica: Netjes! Alleen de derde strofe vind ik wat minder, die loopt wat minder fijn dan de rest. Ik zou in strofe vier van het woordje ‘tegenhouden’ het woordje ‘stoppen’ maken, ik vind dat zelf wat fijner lezen. Die laatste strofe sluit het super af!
Devica: Deze vind ik zelf iets minder, je spelling is hier ook iets minder. Ik zou de eerste zin wat veranderen, nl. het woordje ‘te’ weghalen, omdat het net een vervolgje ergens op lijkt anders. Verder, wat spellingsfoutjes: straatstenen, allerbeste, knuffelbeer, de zon, mijn beste vriend. Lief gedichtje!
Nujaro: Even wat doen aan de laatste zin van de eerste strofe (stofdoek vind ik zelf niet zo goed gekozen, wat gedwongen rijm) en bij de allerlaatste zin het woordje ‘En’ weghalen > verhelp jij stiekem al mijn pijn. en dan is het een super gedicht!
StOoRzEnDeR: De gedwongen rijm valt wel mee, om te lezen. Het leest wel vloeiend door en de rijm is zeker niet storend. In de derde strofe heb je in 2 zinnen onder elkaar ‘ook’ staan, dat vind ik wat jammer. Misschien daar nog iets aan veranderen ?
* nujaro: Hmm, niet zo sterk. De laatste regels vind ik wel heel plotseling, in de eerste strofes gaat het erover wat een troost de teddybeer is, en dan ineens wordt hij weggesmeten in een hoek. Dat past voor mijn gevoel niet zo goed bij elkaar
xxjokiexx: Afwisselend lange en korte zinnen is vrij lastig lezen, probeer wat meer gelijkheid daarin te krijgen. De gedachte, of de manier waarop jij de foto gezien hebt is wel erg goed (:
Rudi: Te gedwongen rijm, zonde joh! Verder spelfoutjes (meine > mijne, bijv.) Er zitten mooie stukjes in, met name strofe 2 en 4!
blokje: Lengte is helemaal geen probleem, op zich- jammer dat het gedicht voor mij wat stroef loopt en er daardoor wat lastig doorheen te komen is. Toch is het als je hem eenmaal hebt uitgelezen wel een heel mooi gedicht, en erg origineel om het zo’n leuk einde te geven weer!
MickeyY: Prachtig gedicht. Ongelooflijk voor een 14-jarige. Past helaas totaal niet bij de foto > geen beoordelen en doet niet mee voor nummers 1, 2 & 3.
pharagirlke: Leuk, die herhaling met begin en eind zo! Geeft zeker wat aan je gedicht, hoewel ik tussenliggende strofes niet zo bijzonder vindt. (Strofe 4 is daar een uitzondering op, geweldig verwoord en voor iedereen toch wel ietwat herkenbaar op een bepaalde manier, denk ik!)
* Kim_89: Prachtig, vooral die laatste drie strofes zijn zo ontzettend sterk- en ontroerend. Heel mooi gedaan!
nujaro: >niet met de foto te maken, geen beoordeling.
*Natasja91: Mooi, origineel. Ik vind het mooier als je van iedere strofe steeds die laatste zin schuingedrukt doet, dat benadrukt het zo goed. Geweldig gedicht!
horsieslover: Leuk rijmpje, echt een gedichtje is het niet. Meer een.. versje, of een rijmpje ja. Kinderlijk, grappig!

3de plaats: Rudi (met het eerste gedicht!)

2de plaats: Natasja91

1ste plaats: Kim_89!

Gefeliciteerd, en iedereen bedankt voor het meedoen met de leuke gedichten!

Chocopasta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 20:21

Bedankt voor je commentaar, en bedankt voor de tweede plaats!!
Gefeliciteerd, Kim, ik ben benieuwd naar je foto!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 20:25

Gefeliciteerd Kim!!! Ik kan niet wachten op de nieuwe foto!!!

Jij ook goed gedaan Natasja!!

Kim_89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 20:28

JAAAAAAAAAAA ik heb gewonnen!
Haha sorry, ik hadf zooo gehoopt dat ik zou winnen écht heel erg bedankt.. Pfoeh Dit is denk ik nog leuker als een hele smak geld winnen (tenzij het zoveel is dat ik er een paard voor kan kopen )
Haha! Maar WildWings heel erg bedankt, ik ga even heel goed zoeken naar een geschikte foto zodat jullie je weer kunnen gaan uitleven! Dan wil ik iedereen alvast superveel succes gaan wensen

Chocopasta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 20:33

He Kim, je moet jezelf bedanken dat je zo'n goed gedicht hebt geschreven!
Thanx, Shalimar!!
Oh Rudi, gefeliciteerd met je derde plaats!

Eve_lien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 20:35

ZO.
Hier ben ik lang niet gewees..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 20:36

Hhaha inderdaad Natasja

Haai evelien

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 20:40

Mensen, ik zit in de reclame van Lost....

Kunnen we het niet inkorten? Ik bedoel een week is toch wat lang...

Kim_89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 20:46

Nou.. Dat valt best mee voor de normale tijd zegmaar.. want in de vakanties kan het wel korter maar in verband met school kan je soms minder vaak online en zo en iedereen moet een kans krijgen gedichten te plaatsen.. dus ik heb er weinig problemen mee...

Kim_89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 20:50

Hmm.. is er ooit een liefdes-opdracht geweest? Dus met een heerlijke zwijmel foto?

Eve_lien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 20:55

Shalimar schreef:
Mensen, ik zit in de reclame van Lost....

Kunnen we het niet inkorten? Ik bedoel een week is toch wat lang...

Reclame van Lost?

123468086

Re: Ieder z'n gedicht bij dezelfde foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 20:56

Kom maar op met de nieuwe foto
Kim Gefelici

Kim_89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 20:57

Lost is een erg tof programma op de televisie Ik ben alleen bang dat ik het ongeveer gemist heb nu.. Maar is er al een keer een romantische zwijmelfoto geplaatst als opdracht? We gaan nu richting zomer en dat is natuurlijk dé tijd voor de liefde

Eve_lien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 20:59

Ja, maar zit ze in de reclame?
OO je bedoelt dat er bij Lost reclame was (:

Kim_89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 21:00

mag ik nou ff antwoord

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 21:08

Kim_89 schreef:
mag ik nou ff antwoord

Ik heb geen idee...moet je alle 39 pagina's es doorbladeren....

Er zijn al zoveel foto's geplaatst...dat weten we echt niet meer...plaats gewoon wat jij wilt...

Kim_89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 21:09

Oké.. In dat geval.. Komt ie aan

Afbeelding

Kim_89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 21:10

Voor iedereen.. Laat je gaan, gooi je haren los Wees in ieder geval creatief, leef je in en wees niet bang er wat gevoel in te leggen. Dat is juist erg mooi Nogmaals: Succes!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 21:11

Interessante foto Kim!!!

Ik ga me er morgen es over buigen...ff vraagje, heb je ze liever in het Nederlands of mag Engels ook?