Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xRiiannex

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:48

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

kyraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:18

Ik zie bijna geen verschil bij die hierboven :o

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:25

kyraties schreef:

Contrast + kleur

kyraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:31

xRiiannex schreef:
kyraties schreef:

Contrast + kleur

ik vind het trouwens wel een hele mooie foto :)

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:52

Bij de bovenstaande foto zie ik inderdaad weinig verschil
Hier ook eentje van mijn kant:
Afbeelding Afbeelding

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:12

-
Laatst bijgewerkt door Nicole op 11-12-13 16:53, in het totaal 4 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:14

vind ik ook mooier nicole! :)

Calanddra, waarom wegwerken met photofiltre als je adobe photoshop hebt? :')

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:18

Frederieke_ schreef:
vind ik ook mooier nicole! :)

Calanddra, waarom wegwerken met photofiltre als je adobe photoshop hebt? :')

Zelf vind ik photofiltre makkelijker wegwerken, denk dat zij dat ook vind.

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:28

Zelf vind ik de zweetplekken niet zo netjes weggewerkt door Nicole. Veder heb ik haar ook gevraagd om de foto te verwijderen aangezien ik het niet zo fijn vind dat iemand zonder mijn toestemming mijn foto's gaat bewerken en het logo verwijderd.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:29

Van het logo begrijp ik, verder lijkt het me alleen opbouwend toch? :)
Door de bewerking van Nicole zie je wel wat je kunt doen met een foto. Imo is het resultaat wel mooier als je het iets bijsnijd.

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:32

Het was vooral fijn geweest als Nicole het even overlegd had. Veder vind ik het inderdaad leuk als iemand anders laat zien wat zij zouden doen met de foto's met dat hoort niet in dit topic + dat was niet de rede dat ik de afbeelding hier geplaatst had.

De foto is altijd eigendom van de fotograaf en er mag niet zomaar wat aan gedaan worden zonder toestemming van de fotograaf.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:38

Moonfight schreef:
Zelf vind ik de zweetplekken niet zo netjes weggewerkt door Nicole. Veder heb ik haar ook gevraagd om de foto te verwijderen aangezien ik het niet zo fijn vind dat iemand zonder mijn toestemming mijn foto's gaat bewerken en het logo verwijderd.

Oh man maak je niet zo druk zeg.. :Y) Dan druk je er alsnog toch een logo op.. Word weer in dank afgenomen blijkbaar wanneer je eventjes laat zien wat je uit een foto zoveel meer uit kan halen ik heb gerust niet EXPRES laat ik dat logo er lekker afhalen.. Het zat nou eenmaal in de hoek waar ik uitgesneden had, moet je na gaan hoe makkelijk andere mensen dit kunnen doen ;) en goh mee je het dat de zweet niet netjes is weg gewerkt... Het is een foto van 800pixels wat verwacht je daarvan tot in de perfectie heb weg gewerkt in nog geen 2 minuten tijd? :')

Normaliter zit ik met mensen die helemaal niet erg vinden wanneer de foto word bewerkt.. Maar zit bij jou blijkbaar anders gelijk op je teentjes getrapt. :n

Moonfight schreef:
Het was vooral fijn geweest als Nicole het even overlegd had. Veder vind ik het inderdaad leuk als iemand anders laat zien wat zij zouden doen met de foto's met dat hoort niet in dit topic + dat was niet de rede dat ik de afbeelding hier geplaatst had.

De foto is altijd eigendom van de fotograaf en er mag niet zomaar wat aan gedaan worden zonder toestemming van de fotograaf.

Hoezo hoort dat niet in het topic dat kan namelijk degelijk wel in dit topic.. vind je reactie een beetje overdreven en gelijk 2 PB's te sturen in nog geen paar minuten tijd..
:wave:

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:39

Moonfight schreef:

Ik ben het zeker met je eens. Ik ben geen fotograaf, maar dat zou ik ook niet zo leuk vinden. Nicole kan beter haar resultaat dan via PB sturen :j

Ik vind Nicole haar versie ook beter, aangezien ik idd vond dat er nog wat teveel ruimte boven zat.

Nicole, jouw versie hoort hier niet thuis hoor. Daar is een topic voor ;)
[FK] [Centraal] Foto's nabewerken

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:40

Ik heb je gewoon nette pb gestuurd. Maar even overleggen lijkt me vrij redelijk. ;)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:41

Nicole schreef:
Moonfight schreef:

Oh man maak je niet zo druk zeg.. :Y) Dan druk je er alsnog toch een logo op.. Word weer in dank afgenomen blijkbaar wanneer je eventjes laat zien wat je uit een foto zoveel meer uit kan halen ik heb gerust niet EXPRES laat ik dat logo er lekker afhalen.. Het zat nou eenmaal in de hoek waar ik uitgesneden had, moet je na gaan hoe makkelijk andere mensen dit kunnen doen ;) en goh mee je het dat de zweet niet netjes is weg gewerkt... Het is een foto van 800pixels wat verwacht je daarvan tot in de perfectie heb weg gewerkt in nog geen 2 minuten tijd? :')

Normaliter zit ik met mensen die helemaal niet erg vinden wanneer de foto word bewerkt.. Maar zit bij jou blijkbaar anders gelijk op je teentjes getrapt. :n

Moonfight schreef:

Hoezo hoort dat niet in het topic dat kan namelijk degelijk wel in dit topic.. vind je reactie een beetje overdreven en gelijk 2 PB's te sturen in nog geen paar minuten tijd..
:wave:

Ik had het paard nog even recht gezet, dat hebben jullie beide dan weer niet gedaan, durf het alleen bijna niet uit te proberen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:42

En ik ben het weer eens met Nicole. :+
Maar, laten we het gezellig houden. Iedereen heeft zijn zegje gedaan, en het was lief bedoeld van Nicole. Daar kan uiteraard ook aan gedacht worden i.p.v je op je teentjes getrapt te voelen.

Verder, doe wat met de kritiekpuntjes, wees er blij mee dat mensen je tips geven, mét een voorbeeld. Zou ik ook zijn. En ja, ik ben ook een fotograaf. :)

Zodra er dingen verspreid worden, is het een ander verhaal, maar in dit geval.. Niets aan de hand. Verder, misschien een goede les? Hoe snel je copyright wel niet weggewerkt kan worden?

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:48

Ik doe zeker wat met de kritiekpuntjes. Als Nicole even overlegd had, was het helemaal niet vervelend geweest. Maar ik vind het bijzonder dat er zomaar met iemand anders spullen wordt gerommeld zonder er bij stil te staan of deze persoon dat wel wilt. Ik vind wel degelijk dat het nu verspreid word. Bokt is een groot forum waardoor veel mensen zomaar mijn foto (met de bewerking van Nicole) konden pakken.

Copyright zit altijd op een foto. Het logo is weggewerkt. Dat jullie dat geen probleem vinden, prima. Doe dat dan met elkaars foto. Maar niet zomaar zonder overleg van iemand die je niet kent. Regels zijn regels, en ik sta volledig in mijn recht als ik wil dat die foto verwijderd wordt.

Zoals xAnthea aangeeft is er een ander topic voor het bewerken van elkaars foto's. Als ik dat graag gewild had dan had ik het daar geplaatst en niet hier.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:48

Moonfight schreef:
Ik heb je gewoon nette pb gestuurd. Maar even overleggen lijkt me vrij redelijk. ;)

Nou ik vind vooral overdreven omdat ik gewoon puur uit vriendelijk iets snel wou laten zien, maar het word niet in dank afgenomen.. + ik over hele feit niet na had gedacht want al mijn mede fotografen waar ik mee in topic zit het helemaal geen probleem vinden en allemaal blij zijn met de tips.

Hier heb je hem alsnog met logo die ik erop geplakt heb.
-knip omdat bokker probleem om blijft maken, verspilde moeite en werk voor niks gedaan-

LynnDenise schreef:
Ik had het paard nog even recht gezet, dat hebben jullie beide dan weer niet gedaan, durf het alleen bijna niet uit te proberen :')

Ik heb er nog even naar gekeken, maar dit is heel minimaal dat het eigenlijk niet heel erg hoeft vind deze stand eigenlijk al goed..

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:54

Dan is het misschien smaak, dat kan. Ik had hem zelf waarschijnlijk een procent of 4 naar links gedraaid :)

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:57

LynnDenise schreef:
Dan is het misschien smaak, dat kan. Ik had hem zelf waarschijnlijk een procent of 4 naar links gedraaid :)

Als mijn eigen foto was geweest misschien wel die ik op groot formaat zou hebben, maar het word jammer genoeg niet in dank afgenomen dus ik bemoei me niet meer mee haha..
Maar ik zou het bij mijn eigen ook iets gedaan hebben en inderdaad iets naar links.

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:59

LynnDenise schreef:

Ik ben het inderdaad met je eens! Zo zie je maar, als je lang genoeg naar je eigen foto staart wordt je blind :+ Dankje voor de tip!

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 17:01

Graag gedaan hoor, ik zie het zelf vaak genoeg ook niet bij mijn eigen foto's, dan is het handig als iemand je erop wijst. Soms komt er dan een heel andere foto uit :D

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 17:05

Dan maar even 1tje van mij kant

's avonds laat ISO 6400

Onbewerkte RAW bestand en bewerkte klaar voor de klant
Afbeelding Afbeelding

Ruis zit er ook veel op origineel maar door oplichten en verkleinen lijkt het erger.

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Nicole op 11-12-13 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 17:11

En het is een binnenbak dat komt ook vaak door dat die ruis

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 17:12

Ik vroeg me af hebben jullie hem altijd op de RAW stand staan?