Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lottjxx schreef:Thats_Me schreef:Wie o wie kan mij helpen. Ik heb een Canon 350D met kitlens en had een sigma 75-300 lens. Prima setje waren het niet dat de canon in combinatie met de sigma lens mij veel te zwaar is. Daarbij is de body nog wel prima maar kan ik met de kitlens niet goed genoeg uit de voeten.
Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een nieuwe body die licht is (ben al wezen kijken en de meeste zijn al lichter dan mijn spiegelreflex). In combinatie met een zoomlens tot 250 - 300 die dus ook niet te zwaar mag zijn. Iemand suggesties? Ik zet vooral beestjes op de foto
Ik heb zelf ook de canon 350D en heb ook wel eens andere bodies vast mogen houden maar de 350 is heel klein en grotendeels plastic. Ik vind het tot nu toe juist één van de lichtste cameras waarneemt ik heb gefotografeerd. Ik ken je lens niet, maar ik heb de canon 55-250 en die combinatie gaat prima bij mij. Plastic met plastic maakt heel licht, haha :0
Maar ik ben zo langzamerhand ook op zoek naar een nieuwe body, ik lees hier ff mee. Wil nu eerst mijn body upgraden want ik wordt helemaal gek van die ruis vanaf iso 800. Maar ik denk juist dat hoe beter je body en lenzen, hoe zwaarder de set dus ik kan je niet echt helpen met advies voor een lichtere set...
hetjerose schreef:hoihoi,
zelf heb ik de Canon eos 5D mark2 dit omdat ik de fotografie opleiding volg.
Ik ben er wel mee eens dat niet de camera maar de fotograaf de foto maakt en je dus ook niet zo'n heel duur ding hoeft te kopen als je alleen maar op automatische fotografeert.
qua lens heb ik de canon 24-105 met diafragma 4 .
Ik ben zelf bij mijn vorige camera ook analoge lenzen op mijn 450D gehad maar daar was ik niet altijd even tevreden over met het resultaat
Courses schreef:hetjerose schreef:hoihoi,
zelf heb ik de Canon eos 5D mark2 dit omdat ik de fotografie opleiding volg.
Ik ben er wel mee eens dat niet de camera maar de fotograaf de foto maakt en je dus ook niet zo'n heel duur ding hoeft te kopen als je alleen maar op automatische fotografeert.
qua lens heb ik de canon 24-105 met diafragma 4 .
Ik ben zelf bij mijn vorige camera ook analoge lenzen op mijn 450D gehad maar daar was ik niet altijd even tevreden over met het resultaat
Is dat de enigste reden dat je een MII hebt aangeschaft?
xxPaige schreef:Hoihoi,
Aangezien ik weinig tijd heb om te gaan vroeten in alle beschikbare pagina's hier, wil ik mijn oproepje meteen plaatsen.
Ik ben beginnend fotograaf, maar wil eigenlijk wel meteen een goede camera.
Tot nu toe leen ik de camera van mijn broer wel eens (Canon 60D met 18 - 135 mm lens en 50 mm).
Hij is professioneel fotograaf voor een automagazine. Ik mag nooit ergens aan zitten, want alle instellingen moet blijven staan zoals hij dat wilt![]()
Maar goed, ik ben liefhebber van de eventingsport en vind dit dan ook supergaaf om te fotograferen.
De grootste eis is dan ook dat de camera ten alle tijden superscherp en mooi blijft fotograferen.
Ook wil ik er graag mee kunnen filmen. Zo af en toe eens standfoto's of portret foto's maken, maar het gaat vooral om de actiefoto's.
Mijn budget is nu ongeveer tot de 500-600 euro, maar ik ben bijna jarig en dan kan ik hem ook voor mijn verjaardag vragen aan m'n ouders.
Wat raden jullie mij aan?
snoef schreef:Halloo!
Ik ben van plan een camera te kopen! ben al een tijd aan het freubelen met een analoge spiegelreflex, maar het is zo demotiverend om telkens op de afdrukken te wachten (en natuurlijk ook leuk). Maar om echt lekker aan de oefen te gaan is het fijn om op digitaal over te gaan.
Nu ben ik na wat research er achter gekomen dat de canon EOS 1100D wel wat voor mij is, ook omdat ik graag film en dit in de toekomst meer wil gaan doen.
Nu is mijn analoge ook een canon en heb ik daar twee lenzen bij Zoom lens EF 28-80 mm en Zoom lens EF 70-210.
Flink oude lenzen maar van prima kwaliteit en in prima staat. Kunnen deze op een modern digitaal toestel? Enzo ja staat de 28-80 lens een beetje gelijk aan de standaard kitlens van de 1100D?
Ik ben hem van plan tweedehands te kopen omdat ik niet veel geld wil uitgeven aan een beginners camera en ik van mening ben dat tweedehands ook prima kan zijn.
Alvast bedankt!
snoef schreef:Nu is mijn analoge ook een canon en heb ik daar twee lenzen bij Zoom lens EF 28-80 mm en Zoom lens EF 70-210.
Flink oude lenzen maar van prima kwaliteit en in prima staat. Kunnen deze op een modern digitaal toestel? Enzo ja staat de 28-80 lens een beetje gelijk aan de standaard kitlens van de 1100D?
Hevonen schreef:Dat is inderdaad een verbetering dan. Als je geslaagde draf- en galopfoto's wilt maken heb je meer opnames per seconde nodig (om de beenstand goed te krijgen). Daarin schieten alle modellen uit de 100-serie een beetje tekort. Maar als je doel is gewoon mooie foto's maken en niet direct op keuringen etc dan voldoen ze m.i. prima.
xxPaige schreef:xxPaige schreef:Wie kan mij duidelijk het verschil vertellen tussen deze twee lenzen?
De EF-S 18-55 mm DC III
&
De EF-S 18-55 mm IS II
Niemand die het weet?