[INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 09:57

billionache schreef:
@Eviii_x : Over mensenfotografie kan ik niet veel zeggen. Ik vind de paardenfoto's wel vreemd ogen zoals al is aangegeven. Vooral de laatste vind ik de uitsnijding nogal krap. Wat meer ruimte had al veel verschil gemaakt denk ik. Ik denk dat je qua prijs wel goed zit, desnoods richting de 20-25 euro gaan :j

Weer tijd voor foto's van mijn kant, deze keer honden :)
Op p34 heb ik al paardenfoto's geplaatst en op m'n website vind je meer referentiemateriaal :j

[ Afbeelding ] [ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Prachtige foto's zeker van die rotweiller! Zou zeker ongeveer 40 euro vragen

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 14:22

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 14:33

EvelijnS schreef:
Een paar regels en richtlijnen om het topic overzichtelijk te houden:

[*] Wanneer je zelf werk plaatst wordt het zeer op prijs gesteld als je ook je mening/taxatie over de andere werken geeft. Het geeft niet als je niet kunt taxeren, alleen al een mening wordt heel erg op prijs gesteld. :)

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 15:37

:) Ik wist niet dat ik het gelijk over de voorgaande moest doen, dacht over de komende :)
Ik zal vanavond een aantal terug beoordelen, mijn beeldscherm op mijn werk geeft niet de juiste kleurstellingen weer namelijk.

Captain_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 10:28

_Kimmm: Je foto's zijn niet van erg goede kwaliteit, weet niet of het komt door het fotograferen zelf of je nabewerking? Zonde, want de foto's zijn verder wel leuk!
Vind het lastig om je een richtlijn te geven wat je voor je foto's kunt vragen, ik kom hier ook voor advies :+ Maar ik zou rond de €15 gaan zitten denk ik.

Kunnen jullie mij misschien ook helpen? Hoeveel zou ik voor mijn foto's kunnen vragen?

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 11:19

Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 10-05-14 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Meerdere foto's in link gezet, er mogen maximaal drie afbeeldingen zichtbaar zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 14:24

Hey Daiske haha,

Leuke foto's! Maar bij sommige foto's zoals de 2 de, 4de en de 5de vind ik het jammer dat je niet vanaf een andere kant een foto hebt gemaakt of het paard wat meer in beeld had gekregen. Ik denk 30-35 euro.

Edit: Jeetje in je portfolio staan (vind ik) veel betere foto's dan die je hier neer hebt gezet, nu ik je portfolio bekeken heb zou ik zeker wel 40 tot 50 euro willen betalen.

SternPhoto

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 15:45

Klopt ik zit zonder conp dus doe t via tel.

Dank je wel :)

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 18:34

Trysteffy: nog niets. Probeer meer te letten op waar de scherpte ligt, de belichting, de compositie. Je kan nog een hoop leren.
S_en_Z: Nette foto's, maar vindt zelf het zwaarte punt van de foto/compositie net wat verkeerd liggen 35,-
Brontide: Ook nette foto's. €40,-
Ann_Pamm: Zit potentie in, maar de nabewerkingen vind ik niet mooi. De eerste is ook echt scheef. Ik zou zeggen, €25,-
D_Desteny: Nette foto's. Eerste en laatste spreken mij aan, de middelste twee niet. €40,-
Deetjeeuh: Erg wisselend in kwaliteit van de compositie en nabewerking, De eerste vind ik wel mooi, maar de rest spreekt me weinig aan. €30,-
Believe: Middelste foto vind ik erg mooi! De andere twee minder, door het ligt en standpunt/compositie. €35,-
Stiefeke: Je foto's zijn te donker. Houdt ook vooral rekening met het moment waaropje de foto kiest (eerste foto). Compositie kan ook nog beter. Ik zou zeggen blijf nog even oefenen. Misschien alleen reiskosten vragen.
Evii_x: De foto's zijn wat statisch en flets, maar verder wel goed: €30,-
Bilionache: netjes. Kan er niet veel op aanmerken, maar m'n gevoel wordt er ook niet echt mee aangesproken. €35,-
_Kimmm: Netjes, compositie kan nog wel wat beter. €35,-
Captain_: Niet heel erg bijzonder en te overduidelijk bewerkt. €25,-
Kani_ejj: Nette foto's, maar niet allemaal qua intensiteit, compositie, op het zelfde niveau. €40,-

En nu mijn foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://lh5.googleusercontent.com/-oOiA ... _zw_kl.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-ms1C ... 511_kl.jpg
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 10-05-14 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Twee foto's in link gezet, er mogen maximaal drie afbeeldingen zichtbaar zijn.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 18:51

_Kimmm: ik zou rond de 20 euro vragen.
Kani_ejj: ik zie heel veel honden foto's op je fb voorbij gaan erg gaaf die foto's! Zou rond de 35 euro vragen
Captain_: ik vindt de paarden foto niet echt zo maar voor de mensen ken je rond 20 vragen.
JewEmm: rond de 35 euro

Deze maand ook weer wat foto's van mij kijken of er weer een beetje verbetering is:-)

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 20:23

Ik ga ook eens een gokje wagen :) Durfde heel lang niks te plaatsen omdat ik zo onwijs onzeker ben over mijn foto's haha

Eviii_x - Nette foto's! Ik zou er rond de 35 euro voor geven.
billionache - Mooie scherpe foto's ik vind alleen de composities een beetje saai 30-40 euro.
_Kimmm - Ik vind dat als je een touwtje wegwerkt, je de clip niet moet vergeten, vind her er zo onwijs stom uitzien zo'n 'vliegende' clip. Is maar een tip hoor! ik betrapte mezelf er ook steeds op haha. Ik vind alleen je foto's wel een beetje oranje overkomen (het paard). Ik zou er rond de 30 euro voor geven.
Captain_ - Moeilijk met maar 1 paarden foto, daarvoor zou ik denk ik 20-25 euro geven, je mensen foto's daarintegen zou ik makkelijk 40 euro voor geven, mooi hoor ook heel mooi scherp!
kani_ejj - Je portfolio is inderdaad stukken beter dan dit! 40/50 euro
JewEmm - Ik vind je kleuren een beetje flets overkomen maar kan mijn scherm zijn, alhoewel die wel is gekalibreerd. De blackphoto vind ik geen mooie compositie ik zou wat meer een centrale compositie nemen voor een blackphoto - 20 euro

Nu daar gaan we dan nu mijn foto's
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://farm8.staticflickr.com/7396/13987283183_c322d41c2d_o.png

https://farm8.staticflickr.com/7456/13967380305_70ba267e97_o.png

https://farm8.staticflickr.com/7434/13847222725_a18ec6d705_o.png

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 13:12

Captain_Hmm, ik heb hier op mijn pc geen problemen met de kwaliteit ook nooit iemand over gehoord. Ze zijn wel via facebook geupload weet niet of dat scheelt ipv met imageshack.

Ik zou zelf voor jou foto's rond de 15 euro zitten. Ik vind de mensen foto's daarin ook beter als de paaden.

kani_ejj
Ik zou zo'n 40 euro wel ervoor uitgeven, nette foto's fijne kleuren :)

JewEmm
Ik zou zelf zo'n 15 euro ervoor geven, ik vind de kleuren best flets en de posities niet echt heel denderend.

XxJustinexX
Dankjewel voor de tip! Ik vind dat soms enorm lastig om weg te werken, heb je toevallig een tip welk programma jij daarvoor aanraad? Ik gebruik nu trouwens gewoon adobe misschien toch maar weer met een pen gaan werken.

Ik vind je foto's erg netjes! Ik zou er zo'n 30-35 voor uitgeven :) Al vind ik het bij de laatste foto wel jammer dat je daar het lijntje niet weg gewerkt hebt!

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 16:43

@kim , ik gebruik adobe photoshop cs6 met een tekentablet. Die clipjes zijn ook een priegelwerk en daar gaat best wat tijd in zitten maar he, dan heb je ook wat.

tja ik vraag vooraf vaak aan klanten of ze die touwtjes weg willen hebben, deze wilde dat niet dusja. En eerlijk gezegd, ik vind het persoonlijk lang niet altijd nodig om bij iedere foto maar de touwtjes weg te werken, maar dat zal een kwestie van smaak zijn. Het scheelt je een heel hoop werk als ja het alleen doet bij bijv. De mooiste foto's, en als klanten het op andere foto's willen geen probleem. Welke foto bedoel je de laatste in de link of de laatste die zichtbaar is..? )

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 16:57

Ik wil graag taxeren, maar ik zie sommige mensen mij nooit taxeren. Dus dan ga ik denk ook echt niet een poging wagen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:01

God demi, jou foto's zijn al een paar pagina's terug hoor. :') Mijn foto's worden ook niet meer getaxeerd, so what? Dan post je over een maand weer foto's. ;)

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:14

Deetjeeuh schreef:
God demi, jou foto's zijn al een paar pagina's terug hoor. :') Mijn foto's worden ook niet meer getaxeerd, so what? Dan post je over een maand weer foto's. ;)

Echt |o
Ik dacht minder dan 1 maand al, dan wacht ik mooi even :D

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:38

Ik vind het ook erg vervelend als mensen wel taxeren, maar dan maar 1 of 2 personen doen. Ik neem zelf altijd de tijd om een stuk of 10 terug te lezen en een onderbouwde taxatie te doen. Dan vind ik het erg jammer als er maar 2-3 mensen mijn foto's taxeren terwijl ze gewoon ergens eind vorige pagina stonden :n

Eviii_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 18:09

billionache schreef:
Ik vind het ook erg vervelend als mensen wel taxeren, maar dan maar 1 of 2 personen doen. Ik neem zelf altijd de tijd om een stuk of 10 terug te lezen en een onderbouwde taxatie te doen. Dan vind ik het erg jammer als er maar 2-3 mensen mijn foto's taxeren terwijl ze gewoon ergens eind vorige pagina stonden :n

Ik zou er best meerdere willen taxeren, maar ik heb dit niet vaker gedaan en wil mensen geen 'valse' taxatie geven..

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 18:18

Drm doe ik nu ook maar 2 mensen ik deed altijd 3/4 pagina's.
Maar aangezien de meeste maar 1 iemand doen.
En dat is toch niet t nut of doel van dit topic juist om te horen wat je foto's waard zijn.

Is toch zonde. Maar wat ik niet snap zeg maar is als je elke maand nieuwe foto's zet en dan vraagt wat ze waard zijn nou evenveel als de maand ervoor.

Waarom niet 1 keer in de 2/3 maanden dan zie je vaak ook wel vooruitgang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 18:20

Je kan ook in een maand heel veel vorderen hoor. ;) Ik vind het trouwens prima als je rond de 5/6 mensen taxeert. Dan heeft iedereen ook ongeveer 4/5 schattingen. Nou, lijkt me wel prima toch? En anders pb je wat mensen, simpel zat. :)

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 18:23

Ik ben het eens met Deetjeeuh, in een maand kan je veel vorderingen maken :j

Prima als je niet veel ervaring hebt met taxeren maar dan kun je nog steeds proberen. Het is ook geen exacte wetenschap. Desnoods zet je gewoon wat onderbouwde commentaar wat je van de foto's zou vinden als klant zijnde. Simple as that :)

Ik vind dat gewoon jammer... Ik steek er toch behoorlijk wat tijd in om van iedereen de foto's te bekijken, een prijs op te plakken en advies/commentaar te geven. En dan plaats ik er niet eens zelf altijd foto's bij maar doe ik het gewoon 'voor de lol' en om mensen te helpen. Neemt een beetje het doel of het nut van het topic weg, denk ik dan.
Laatst bijgewerkt door billionache op 10-05-14 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 18:25

Ja daarom nu maar zo weinig. Oke as 1 van de weinige die echt een lijst maakte.

Zoals hierboven ook ik steek er best veel tijd in om echt een lijst te maken met opbouwende kritiek en hoe ik t vanuit klant zie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 18:27

Ook met jou eens Billionache. :)
Klanten kunnen meestal ook niet fotograferen, anders zouden ze geen fotograaf zoeken om hun dier op de foto te zetten. :P Stel jezelf gewoon even voor als klant, kijk naar het geheel plaatje, en bedenk wat je ervoor over hebt. Er zijn hiervoor heel veel verschillende meningen, maar dat is alleen maar goed. Kijk naar wat de grote fotografen verdienen. Zo zou ik S_en_Z fotografie al snel vergelijken met bijv. Silent Shiver, dus dan zou ik er een prijs van €60,- op plakken.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 18:46

Anyway, ik zal m'n goede wil nog een keer tonen :)

@_Kimmm : ik vind het jammer dat je scherpte mist en een soort van ruis (?) op de foto's zit? Verder vind ik ze fijn qua composities en kleuren. Bij de eerste had ik net wat meer ruimte gelaten rechts. Ik zou richting de €30 gaan, mits er aan die scherpte gesleuteld wordt.
@Captain_ : mensenfoto's vind ik zo lastig om te taxeren, ga ik dus ook geen prijs op plakken. Ik vind ze wel leuk en levendig :) ook best moeilijk om je paardenfoto's te beoordelen op basis van één rijfoto, maar ik zou op basis van deze foto zo rond de €15 schatten. Nette rijfoto, maar verder niet echt bijzonder.
@kani_ejj : mooie foto's, leuke kleuren. Bij de derde foto met de shet (?) jammer dat de 'waas' van de bloemen over het neusje komt, waardoor het de aandacht wel afleidt van de pony. Heb ook even naar je portfolio gekeken en op basis van wat ik heb gezien kan je zo rond de 35-40 vragen naar mijn mening!
@JewEmm : Fijne, correcte foto's. Ik kan de linkjes helaas niet openen hier dus baseer me enkel op de 3 eerste foto's. Die vind ik fijn qua compositie maar mogen best wat meer 'poppen' of levendiger zijn, qua kleur bijvoorbeeld. €30
@XxJustinexX : Gave foto's! Degenen die je hier hebt geplaatst spreken me iets minder aan maar wat een leuke portfolio heb jij :j Ik denk dat jij richting de €50 mag gaan denken!

----------

Trouwens, wat ik me afvraag is op welke basis iedereen taxeert? En dan bedoel ik wat de klant allemaal krijgt voor een bepaald bedrag. Bij mij krijgt men voor het bedrag van de fotoshoot namelijk enkel de foto's (15 à 20) op webformaat, maar bij veel mensen zie ik ook prijzen incl nabesteltegoed en een vriendin fotografe geeft voor haar prijs ook alle originele bestandjes mee :)

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 18:51

Ik doe puur op de foto's dus wat ik foto's waard vind niet hoeveel foto's etc bij mij heb je bijv 3 pakketeb