Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Leen_ schreef:Gaat de kwaliteit dan erg achteruit? Ik dacht het ook eigenlijk vooral te nemen voor bescherming van de lens. Maar als dat de kwaliteit vermindert doe ik dat beter niet.
IloveAnoukje schreef:iemand ervaring met de sigma 70-200 2.8?
PKfoto schreef:Richard je zegt dat de kwaliteit achteruit gaat met een goedkoper filter ongeacht merk? Heb je de test al zelf gedaan door je camera, op een statief onder de zelfde omstandigheden, met en zonder filter een foto te laten maken.
Nouks schreef:PKfoto schreef:Richard je zegt dat de kwaliteit achteruit gaat met een goedkoper filter ongeacht merk? Heb je de test al zelf gedaan door je camera, op een statief onder de zelfde omstandigheden, met en zonder filter een foto te laten maken.
Dat soort tests zijn al in overvloed vindbaar op het internet. Waarom dan zelf nog testen...
sandranbr schreef:Ik zal me even voorstellen:
Ik ben Sandra en heb een Canon eos D1000
bij de aankoop van deze camera zaten er 2 lenzen bij :Ef-s 18-55mm en de ef 75-300 mm,
Nu heb ik een clinic georganiseerd en wil daar graag wat ervaring opdoen met de camera,
omdat ze niet zo'n heel mooi weer voorspellen zullen de clinics waarschijnlijk in de binnenbak plaatsvinden,
Ik weet dat mijn lenzen niet erg lichtsterk zijn,
ook als ik de Iso op max zet :1600 en diafragma vol open :F4.0 , met 1 stop (overbelichten) en ik de sluitertijd op 200 (vrij traag voor bewegende paarden)zet zal ik denk ik nog erg donkere foto's krijgen,
Kan iemand mij advies geven wat ik het beste kan doen?