[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Courses

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 22:40

Tja, weet je. Canon en Nikon zijn de bekendste merken, hoeft niet meteen te betekenen dat Sony, Pentax etc allemaal slecht zijn. Alleen 'omdat' Canon en Nikon wel het meeste verkocht worden, krijg je toch altijd zo'n rondje.

'Meest verkocht' - 'Meest bekende merken' - 'Bekende merken worden aangeraden'

En weer terug van achter naar voren zeg maar :) Pentax heeft in dat opzicht veeeel minder keuze in objectieven.
Denk dat je er inderdaad dan verstandiger aan doet om voor Canon te gaan. Zeker als je nog geen objectieven o.i.d hebt om rekening mee te houden kan dat naar mijn idee hartstikke prima :)

Daarbij, staar je niet blind op Tamron en Sigma. Ze zijn goedkoper, maar het kwaliteit glas is drastisch minder dan de originele Canon lenzen. Sigma en Tamron hebben wel goeie serie's objectieven, maar die zitten in een veel hogere prijsklasse. Je betaalt nou eenmaal voor kwaliteit, en een superzoom 18-200 van Sigma voor 150 euro ( iets in die geest ) zal je echt niet hetzelfde resultaat en kwaliteit geven als een 70-200 2.8 van Canon voor een dikke 1500. :)

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 23:19

Yinthee schreef:
Bij mediamarkt was hij 349, of volgens peer_hvj 343.. dus geen idee wat het nu precies is?
maar dan kom je rond de 575 uit..

http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/CA ... 67599.html
349 volgens de site.

55-250 zie ik er bij MM niet op de site staan.
Hier staat de goedkoopste 221 bij een andere winkel
http://www.kieskeurig.nl/objectief/cano ... en/965803/

Hierboven is gezegt dat elke MediaMarkt zelf zijn prijzen maakt.. Dus ik had er waarschijnlijk 1 waar hij 6€ goedkoper was.
55-250mm Zag ik inderdaad ook niet op de website staan, maar ze hadden hem wel in de winkel liggen waar ik was.
Als ik het goed onthouden heb was hij €223, maar weet het niet zeker.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 11:25

Ik verbaas mij erover dat er zoveel mensen naar de MM gaan voor een camera... Het advies is vaak belabberd en de service is volgens mij helemaal om te huilen. Dat betaal ik liever iets meer bij een fotozaak, waar ik voor elk evt. wissewasje en vraag goed geholpen wordt zonder dat er hiervoor kosten in rekening gebracht worden :)

Mooi verhaal, Courses. Volgens mij heeft Nouks zoiets ook een keer neergezet als ik het mij goed herriner!

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:40

Qua advies, hebben vele hier al veel gevraagd en daarnaast (heb ik in ieder geval) heel erg veel zelf uitgezocht al, op ontzettend veel sites gezocht naar informatie etc. M'n lens heb ik wel bij een fotozaak gekocht, maar ook daar proberen ze je nog van alles aan te smeren(wat ik niet wilde).

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 14:34

Ik hoor iedereen over een canon dslr, maar ik heb me laten vertellen dat er twee groepen mensen zijn de liefhebbers van Canon en een groep liefhebbers van Nikon
Nu wil ik dus graag een Nikon aanschaffen hebben jullie tips.
Ik twijfel tussen de D32oo en D5100
Help ik weet het niet, in iedere winkel zeggen ze wat anders.

Ik ga enkel dieren fotograferen, dus paarden/honden en op safari dieren

Graag jullie hulp

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:27

Canon en Nikon zijn de twee grootste merken waar je ook makkelijk aan 2e hands lenzen kunt komen, maar ook makkelijk je lenzen weer kwijt raakt als je wilt upgraden. Bij merken als Sony, Sigma en Pentax is het toch iets moeilijker mbt tweedehands. Ik heb inmiddels 3 lenzen geupgrade en de 3 voorgaande lenzen gewoon via marktplaats kunnen verkopen.

Wat heeft bij jou de doorslag gegeven om voor Nikon ipv Canon te kiezen?

Op dit moment heeft Canon een klein voordeel tov Nikon ivm het aanbod in lenzen die populair zijn voor paardensportfotografie. Sinds Sigma 1 lens uit het assortiment heeft gehaald is het gat tussen de instaplenzen en de betere en professionele lenzen een stuk groter geworden bij Nikon. Canon heeft dit gat redelijk netjes gedicht.

Het maakt eigenlijk niet uit met welk merk je fotografeert, want het is toch de fotograaf die de foto maakt. Zoek wel een camera/merk uit wat bij jou past. Jij moet de camera snappen en de camera moet jou ook snappen. Met andere woorden de knopjes moeten op een logische plek zitten en de camera moet goed in de hand liggen. Maar een goede keuze helpt een fotograaf wel bij het vastleggen van de momenten. :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:35

Rich, Je hebt een andera ava... Ik herken je nu niet meer :')
Zaterdag heb ik trouwens ook een Nikon vastgehad, ik kon niets vinden op die camera!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:39

Mootje schreef:
Rich, Je hebt een andera ava... Ik herken je nu niet meer :')
Zaterdag heb ik trouwens ook een Nikon vastgehad, ik kon niets vinden op die camera!

Tijd voor verandering. :+ Vind je het wat? :P

Ik heb vandaag nog de Nikon D50 van het werk in mijn handen gehad. Daar ben ik echt kansloos mee. _O- Die Nikon D7000 snap ik al een stuk beter, maar ik hou het liever bij Canon. Die snap ik en die snapt mij tenminste. :=

Liezzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:55

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 17:10

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 17:52

Rich, Ik zie alleen een grote grijze toeter en armspieren van het tillen van die zware combi van jou :P

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 17:58

Mootje schreef:
Rich, Ik zie alleen een grote grijze toeter en armspieren van het tillen van die zware combi van jou :P

_O- Die andere foto zat ik verdekt op gesteld achter mijn 17-55mm. _O-

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:08

Mootje schreef:

Mooi samengevat _/-\o_

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:09

Killyenn schreef:
Mootje schreef:

Mooi samengevat _/-\o_

Jullie vergeten mijn Eurostar polo. -O-

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:10

Bagheera_206 schreef:
Killyenn schreef:

Mooi samengevat _/-\o_

Jullie vergeten mijn Eurostar polo. -O-

Kleren maken de man? :P

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:11

En nu weer on-topic! :+

Houden jullie netjes de software bij op jullie camera? Er is net een nieuwe firmware uit voor de 60D en hopelijk komt er binnenkort eentje voor de 7D. 8-)

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:15

En welke lens is er zo specifiek door Nikon uit gegaan?
Is er niks gelijkwaardige voor in de plaats gekomen?

Ik vind het ontzettend moeilijk, met de canon kon ik erg slecht overweg, de Nikon lag mij beter. Alleen tja dan de keuze tussen die twee.
Help!!!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:17

Rich, En wat is firmware :o? Zolang iets het bij mij doet (ongeacht laptop, camera, auto) upgrade ik eigenlijk niets...

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:19

Sigma heeft de 70-200mm f/2.8 zonder OS/IS/VR uit het assortiment gehaald. Deze lens was ongeveer 500 a 600 euro. Nu hebben ze alleen nog maar de 70-200mm f/2.8 OS die rond de 1000 euro kost. Dan komt de Nikkor 70-200mm f/2.8 VR2 die ongeveer 1800 euro kost. Dus als je wilt upgraden van je telezoom waar je mee bent begonnen zit er een redelijk gat qua kostprijs van de 70-200mm's die beschikbaar zijn voor Nikon.

Ik heb die Sigma zelf ook gehad voor mijn Canon. Heerlijke lens voor een mooie prijs. :)
Laatst bijgewerkt door Bagheera_206 op 20-06-12 18:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:20

Kan me moeilijk voorstellen dat ze daar niet snel iets gaan opvullen. Is een dusdanig gat dat dat toch wel een dikke plus voor canon oplevert...

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:20

Mootje schreef:
Rich, En wat is firmware :o? Zolang iets het bij mij doet (ongeacht laptop, camera, auto) upgrade ik eigenlijk niets...

De software op je camera. Soms zitten er nog wat foutjes in de software die ze er dan op die manier uithalen. Voor de smartphones van tegenwoordig komen er ook vaak updates uit. Mijn auto kan/doe ik niet zelf. Dat doet de garage maar tijdens de onderhoudsbeurten. :P

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:21

Killyenn schreef:
Kan me moeilijk voorstellen dat ze daar niet snel iets gaan opvullen. Is een dusdanig gat dat dat toch wel een dikke plus voor canon oplevert...

Het is wachten op een 70-200mm f/4.0 van Nikon om dat gat te dichten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:34

@Richard: ik kan wel wennen aan je nieuwe foto denk ik. Sexy armspier hoor :P

loversyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:42

Ik heb net de Canon 1100D gehaald met 18-55 lens en 55-250, met tas + sd kaart.
Was echt een drama bij de Media Markt, ik had contact gehad en toen zou de lens 55-250 220 euro zijn, kom ik daar is die 239, dus ik mailtje laten zien ja dan mag het voor 220.
Willen ze een bonnetje gaan maken zegt ze ja toch voor 239 dus ik zo ja dan hoef ik hem niet bij kamera express is die goedkoper, dus zij zo oow oow staat dat op de site? ik zo ja.
Nou dan mag je hem voor 225 euro....
En toen de tas die was 69 euro en op de site was hij 49 dus ik zo nou dan bestel ik hem via de site, maarja heb hem voor 50 mee gekregen.
Heel drama dus

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:46

@Anouk: Tnx! :o Het is dat ik nog steeds last heb van mijn vingerblessure van een klimweekendje Duitsland, maar anders had ik natuurlijk nog fanatieker kunnen klimmen. Moet het nu braaf bij 5b en 5c houden en niet hoger gaan. -O-

@loversyl: Goed van je dat je wat argumenten had om de goede prijs te krijgen. Veel mensen weten dat niet en laten zich gewoon afschepen met die prijs van de MM en laten zich ook nog eens eens wat kansloze UV-filters aansmeren. _O-