'Meest verkocht' - 'Meest bekende merken' - 'Bekende merken worden aangeraden'
En weer terug van achter naar voren zeg maar
Pentax heeft in dat opzicht veeeel minder keuze in objectieven. Denk dat je er inderdaad dan verstandiger aan doet om voor Canon te gaan. Zeker als je nog geen objectieven o.i.d hebt om rekening mee te houden kan dat naar mijn idee hartstikke prima

Daarbij, staar je niet blind op Tamron en Sigma. Ze zijn goedkoper, maar het kwaliteit glas is drastisch minder dan de originele Canon lenzen. Sigma en Tamron hebben wel goeie serie's objectieven, maar die zitten in een veel hogere prijsklasse. Je betaalt nou eenmaal voor kwaliteit, en een superzoom 18-200 van Sigma voor 150 euro ( iets in die geest ) zal je echt niet hetzelfde resultaat en kwaliteit geven als een 70-200 2.8 van Canon voor een dikke 1500.

Die Nikon D7000 snap ik al een stuk beter, maar ik hou het liever bij Canon. Die snap ik en die snapt mij tenminste.
Zolang iets het bij mij doet (ongeacht laptop, camera, auto) upgrade ik eigenlijk niets...
Het is dat ik nog steeds last heb van mijn vingerblessure van een klimweekendje Duitsland, maar anders had ik natuurlijk nog fanatieker kunnen klimmen. Moet het nu braaf bij 5b en 5c houden en niet hoger gaan.