[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 18:30

TE5 schreef:
Wikipedia zegt het volgende:
wikipedia schreef:
Sigma produces products to work with cameras from Canon, Nikon, Pentax, Konica Minolta, Sony, Olympus and Panasonic, as well as for their own cameras.

Er vanuit gaande dat het klopt, zijn er alsnog vrij veel merken mogenlijk, dus ik zou heel blij zijn met wat hulp :+
Ook dingen als waar ik op moet letten enzo? :)
Sigma heeft voor al die merken wel een vatting die bij dat merkt hoort. Dus een Sigma lens voor een Canon past niet op een Nikon enzovoort.

Miss_Monet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 19:20

absque_dubio schreef:
Zwitsal hier op bokt heeft de 1000D, en volgens mij is ze er zeer tevreden over. :)
Ik heb ietsje eerder dan haar geloof ik de 450D gekocht, en ben daar ook heel tevreden over. De 1000D heb ik bij een vriendin ook even in handen gehad, geloof dat hij iets kleiner is, maar verder zag hij er prima uit.
Heb in ieder geval nog niks negatiefs over de 1000D gevonden.
(Wel een hele mooie aanbieding zeg! Als ik dat toendertijd had gevonden was ik in ieder geval wel voor voor die gegaan :o )

Hm oké bedankt, fijn om zulke positieve reacties te horen :-) Als ik even zoek hier op bokt zie ik ook weinig negatieve verhalen erover.

Miss_Monet

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 20:52

o nog een vraag. ik leen nu een nikon d80, en nu heb ik per ongeluk ingesteld dat als de foto weergegeven wordt op dat kleine schermpje, eroverheen een zwart, half doorschemerend schermpje met daarop instellingen als camera, metering, shutter, aperture, exposure mode, focal length en flash mode.

hoe zet ik dit uit? want zo kan ik de foto niet goed zien en dat is vrij onhandig :-P

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 22:35

Katja schreef:
Sigma heeft voor al die merken wel een vatting die bij dat merkt hoort. Dus een Sigma lens voor een Canon past niet op een Nikon enzovoort.

Oké, maar hoe kom ik dan vervolgens te weten op welk(e) merk(en) ze wel passen dan? :)
Het is een oud ding, wordt gok ik tegenwoordig niet meer gemaakt, dus ik heb geen idee waar je dat zou kunnen vinden.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 00:17

Miss_Monet schreef:
o nog een vraag. ik leen nu een nikon d80, en nu heb ik per ongeluk ingesteld dat als de foto weergegeven wordt op dat kleine schermpje, eroverheen een zwart, half doorschemerend schermpje met daarop instellingen als camera, metering, shutter, aperture, exposure mode, focal length en flash mode.

hoe zet ik dit uit? want zo kan ik de foto niet goed zien en dat is vrij onhandig :-P

Op het keuzepad (waarmee je naar boven beneden en opzij kan drukken) even omhoog of omlaag drukken net zolang tot het weg is. ;)

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 00:18

TE5 schreef:
Katja schreef:

Oké, maar hoe kom ik dan vervolgens te weten op welk(e) merk(en) ze wel passen dan? :)
Het is een oud ding, wordt gok ik tegenwoordig niet meer gemaakt, dus ik heb geen idee waar je dat zou kunnen vinden.

In de winkel weten ze het wel. ;)

Miss_Monet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:47

Babeth schreef:
Miss_Monet schreef:

Op het keuzepad (waarmee je naar boven beneden en opzij kan drukken) even omhoog of omlaag drukken net zolang tot het weg is. ;)

Thanks, gelukt!

O ik heb de 1000D nu :-D
Uiteindelijk niet precies het pakket wat ik in gedachten had, maar met een iets kleinere tas en een sneller GB kaartje. Toch kwam ik op het zelfde bedrag uit ( nog 5 euro goedkoper zelfs!).

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 19:04

Hallo,

Ik heb nu een gewoon goedkoop fototoestel (digitaal) maar ben op zoek naar iets waar ik wat meer mee kan.
Ik wil hem vooral gaan gebruiken voor foto's van dieren en sport. (turnen, paardrijden etc)
Met de camera die ik nu dus heb kan ik niet goed scherpstellen enzo.
Ik wil er niet veel meer geld aan uitgeven dan 350/400 euro.

Iemand tips??

Cisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 19:07

Roziee schreef:
Hallo,

Ik heb nu een gewoon goedkoop fototoestel (digitaal) maar ben op zoek naar iets waar ik wat meer mee kan.
Ik wil hem vooral gaan gebruiken voor foto's van dieren en sport. (turnen, paardrijden etc)

Iemand tips??

Ik heb de Nikon D60, zit op 380 euro. Of de Canon 400D zou ook wel in de buurt komen met de 330 euro, en ook de Sony A200, ook 380. Ik ben erg tevreden over de Nikon. Lekkere simpele camera om mee te fotograferen, goede camera voor een beginneling. :j

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 19:11

Ik schrijf de namen even op en ga er eens naar kijken :)
Bedankt!

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 19:12

Hallo,

Ik ben bijna toe aan een nieuwe camera, momenteel ben ik in het bezit van een 400D ik wil bij Canon blijven omdat ik daar diverse objectieven voor heb liggen waaronder mijn princesje de 70/200 2.8L. Ik ben alleen heel erg aan het twijfelen tussen een (evt. 2ehands) 5D, die ik al redelijk snel kan kopen of een nieuwe 50D. Of zal ik nog een poosje doorsparen voor de nieuwe 5DmarkII.

Filmoptie van de nieuwe 5d is leuk maar niet noodzakelijk, evenals live vieuw die ik ook niet perse nodig heb, denk ik. De 50D heeft misschien wel weer als voordeel dat hij meer aantal beelden per seconden heeft.

Wie o wie kan mij raad geven?

Ik fotografeer overigens vooral huisdieren in m'n studio en natuurlijk paardjes :) Sport,landschap en macro houd me ook wel bezig.

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 19:15

Roziee schreef:
Bedankt!

Ik ben ook begonnen met de Canon 400D en dat is me goed bevallen ;)

Als je paarden en sport wilt fotograferen moet er op een gegeven moment wel een zoomlensje bij aangeschafd worden, dat zijn dus wel weer extra kosten. Maar dat is in het begin niet meteen een must, en objectieven blijven vaak bij normaal gebruik hun waarde wel houden.

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 21:05

Ja daar had ik ook al aan gedacht ;)
Maar ik kijk eerst hoe het me zoizo bevalt :)

Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 08:43

Roziee schreef:
Bedankt!

Sony A200 is nu bij Mediamarkt in de aanbieding voor 288 euro voor body + kitlens.
Je moet er dan nog wel tas, geheugen, extra lens, uv-protector, lensdoekjes... bijtellen.

DannyD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 09:24

Roziee schreef:
Hallo,

Iemand tips??

kijk eens bij kameraexpress.nl daar hebben ze 2e hands camera's.
dan kan je best een leuk cameratje voor dat geld vinden.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 12:18

Het zal voor jou vooral belangrijk zijn om een lichtsterke lens te hebben Roziee. In een turnhal is meestal niet extreem veel licht.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 12:43

Idd, ik denk dat dat een heel goed punt is Katja..
Ik heb zelf foto's van het turnen met mn 50mm f1.8 gemaakt, en was er alsnog niet tevreden over..

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 14:08

absque_dubio schreef:
Idd, ik denk dat dat een heel goed punt is Katja..
Ik heb zelf foto's van het turnen met mn 50mm f1.8 gemaakt, en was er alsnog niet tevreden over..

het is ook heel afhankelijk vna de camera waarmee op je op 1,8 schiet.. Wannee rjij gebonden ben aan een ISO van 200 omdat je foto anders correlig wordt, red je het er veelal nog niet mee..

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 14:13

Ik heb de canon 450D. ;) Met volgens mij iso 400, maar ik kon alsnog de sluitertijd niet snel genoeg instellen, en de foto's waren naar mijn mening echt bagger.. De mensen zelf waren er gelukkig wel tevreden mee, maar ik niet.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 01:06

Ik ben niet op zoek naar een spiegelreflex, maar mijn oude camera voor erbij heeft het begeven...

Ik wil graag een camera om gewoon even snel mee te kunnen nemen. Minimaal 5x optische zoom, maar ben momenteel verwend met 10x optische zoom dat mij erg goed bevalt.
Verder een redelijke filmfunctie met geluid erop.
Vanzelfsprekend wel wat eigen instelmogelijkheden, maar op een gewone sportstand ofzo verwacht ik ook redelijke foto's.

Prijsklasse weet ik nog niet zo goed, ligt ook aan extra assecoires zoals extra accu en een redelijke geheugenkaartje.
Wie heeft wat aanraders?

Hipar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 01:09

Dag allemaal,
Ik heb echt niet het hele topic doorgelezen, maar ik ben zo brutaal om een vraag te stellen....
voor 425 euro kun je nu nieuw de Canon eos 1000D kopen inclusief een basislens. Wat zijn jullie ervaringen daarmee?
Zou je voor dit bedrag hiervoor kiezen of voor een goede occasion van een canon eos 350D of een canon eos 20D?
groeten, Martine

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 11:59

Dyonne schreef:
Ik ben niet op zoek naar een spiegelreflex, maar mijn oude camera voor erbij heeft het begeven...

Ik wil graag een camera om gewoon even snel mee te kunnen nemen. Minimaal 5x optische zoom, maar ben momenteel verwend met 10x optische zoom dat mij erg goed bevalt.
Vanzelfsprekend wel wat eigen instelmogelijkheden, maar op een gewone sportstand ofzo verwacht ik ook redelijke foto's.

Prijsklasse weet ik nog niet zo goed, ligt ook aan extra assecoires zoals extra accu en een redelijke geheugenkaartje.
Wie heeft wat aanraders?

Naast mijn Spiegelreflex heb ik een Canon Powershot XS100 IS.
Deze heeft 10x optische zoom, 8mp en een opklapbare flitser..
http://www.letsgodigital.org/nl/16091/c ... -sx100-is/

Kwa prijs heb ik hem toen z.g.a.n. op marktplaats voor €150 gekocht...
Maar geloof dat ze nu nieuw ook rond die prijs liggen...

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:01

Hipar schreef:
Dag allemaal,
Ik heb echt niet het hele topic doorgelezen, maar ik ben zo brutaal om een vraag te stellen....
voor 425 euro kun je nu nieuw de Canon eos 1000D kopen inclusief een basislens. Wat zijn jullie ervaringen daarmee?
Zou je voor dit bedrag hiervoor kiezen of voor een goede occasion van een canon eos 350D of een canon eos 20D?
groeten, Martine

Ik heb een 1000D, puur en alleen voor mijn katten te fotograferen..
Paarden doe ik niet meer, omdat ik die niet meer heb ;-)
Gisteren heb ik daarop een 50mm f1.8 aangeschaft.. en ben er erg trevreden over :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:04

Dyonne schreef:

Wie heeft wat aanraders?

Hey,

Ik heb een Canon Powershot SX200 IS .. Heeft 12x optische zoom en je kan vanalles handmatig instellen (diafragma, sluitertijd e.d.)
Voorbeeldfoto's heb ik hier: [***] @ [FK] [FOTO] Voorbeeldfoto's Canon Powershot SX200 IS
Maar ook de topics in mijn onderschrift (en topics ervoor) zijn met die camera gemaakt ;)

Voor filmpjes kan je bv. hier eens kijken: http://www.youtube.com/view_play_list?p ... A6D120733E
Zijn van een concert binnen dus dat is wel iets om rekening mee te houden :P

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:29

absque_dubio schreef:
Ik heb de canon 450D. ;) Met volgens mij iso 400, maar ik kon alsnog de sluitertijd niet snel genoeg instellen, en de foto's waren naar mijn mening echt bagger.. De mensen zelf waren er gelukkig wel tevreden mee, maar ik niet.

Dt had ik met mijn Nikon D50 ook, zodra ik op 400 of hoger kwam zag je gewoon dat de foto's korrelig werden.. gigantisch zonde!! Maar goed, dat hebben de D60 en verder al veel minder..