[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tigress

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 23:19

Weinig foto's gemaakt deze week, maar de keuze was snel gemaakt welke hier terecht zou komen deze week.

Afbeelding
Oude foto van de zomer. Rosco, nog genietend van het water en zijn balletje. Vanavond hebben we hem laten gaan, dus heeft hij hier een plekje verdiend in mijn POTW!

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 00:29

:( Sterkte

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 00:45

Oh nee, sterkte Marinda :( Hoe oud heeft deze mooie labrador mogen worden?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 10:00

Sterkte tigress! Ik weet heel goed hoe dat voelt.. :(

Hier mijn week 45.
Afbeelding
Ik had de hond van onze buren gestolen (lees; met toestemming uit huis gehaald om naar het park te gaan) voor wat herfst plaatjes. Ik wilde heel graag een foto waar ook zijn prachtige 'mens ogen' op te zien zijn.

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 11:04

week 45

De zonsopgang deze week ;)

Afbeelding

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 11:51

Mijn week 42
Afbeelding

Mijn feedback (voor allemaal hondenfoto's, behalve één!)

NESCAFE
Mooi dier en mooie kleuren! Een iets lager standpunt was mooi geweest denk ik. Ook jammer van het hek op de achtergrond, maar daar kan je niet zoveel aan doen denk ik! Ik zie ook iets bij zijn neusje zitten. Wat is dat?

taarss
Wat een blije hond! Mooie kleuren die ook terugkomen in de hond. Zelf had ik de hond wel in de schaduw gezet: Nu lijkt het koppie wat overbelicht.

Tigress
Wat een dierbare foto.. De waterdruppels geven het echt iets extra's. Gecondoleerd en heel veel sterkte met dit verlies. :(:)

LoveUggs
Inderdaad prachtige ogen! Jammer dat de schaduwen wat onregelmatig zijn, nu wordt mijn aandacht ook een beetje naar het overbelichte onderste deel getrokken. Mooi kleurgebruik!

CrazyIris
Wat een prachtige lucht! Jammer dat de voorgrond onregelmatig is, dit haalt een beetje mijn aandacht weg van de lucht. Misschien kan je ook nog een deel van de voorgrond wegsnijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 12:30

Mijn week 45 :))
Afbeelding

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 12:38

Afbeelding

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 17:40

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 17:58

Dank jullie, hij heeft de leeftijd van 12,5 mogen halen ;(

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 19:31

I.v.m. vakantie en in overleg met Agossie hierbij mijn week 44 en 45.

Afbeelding

Afbeelding

Erg basic bewerkt voor facebook op een laptop ipv mijn gewone scherm, zit nog op het vliegveld te wachten op de laatste vlucht naar huis...

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 21:48

@Mariett: Dat klopt wel, ik heb niet het gunstigste zicht uit mijn raam. Dankje voor het idee! Ik zal eens proberen een stukje langs onder af te knippen :)

Feedback Week 44 - Deel 1

horserider22: Mooi! Alleen staan de oortjes van de hond hier wat naar achteren volgens mij. Wel mooie herfstkleuren.
CastaMickey: Ik denk dat je deze beweging vanuit een ander perspectief beter op foto had kunnen zetten. Verder zou ik nog iets meer kleur in de foto brengen.
LoveUggs: Ik vind de foto bovenaan een beetje aan de donkere kant, maar wél echt een leuke sfeer!
Maaaarije: Mooie scherpe foto! Verder kan ik er niet zo veel over zeggen. Misschien had je aan de rechterkant nog iets meer ‘kijkruimte’ kunnen laten, nu zit het konijn iets té centraal.
IsaCalixa: Leuke herfstfoto!!! Erg leuk met die zwevende blaadjes.
Iejoorr: De foto lijkt me niet geheel scherp, misschien het diafragmagetal iets hoger zetten? Wel een leuk idee, mooi symmetrisch!
TeSzZz: Oh zo lief! Ogen zijn mooi scherp! Niets op aan te merken :D
Tigress: Leuke sfeervolle foto! Ik vind wel dat de achterste hond toch een beetje de aandacht weg haalt van de voorste.
Marjoow: Ik vind de kleuren prachtig op deze foto! Enkel lijkt het hoofd van het paard een beetje groot tov zijn lichaam in deze houding. Verder wel érg mooie foto.
Eefsel2109: Wat een schattig hondje! Mooie kleuren, op mijn pc is hij wel niet helemaal scherp (misschien door het uploaden?) Ik had de hond misschien nóg iets meer links op de foto gezet zodat je je meer gaat afvragen naar waar ze kijkt.
PrimaDonna_: Deze foto zegt me eerlijk gezegd niet zo veel, misschien had je nog meer kunnen focussen op één blaadje of kunnen spelen met lijnen? De Herfstkleuren op de foto zijn wél erg mooi!!
Paard_Aap: Leuk! Doet me al direct denken aan kerstmis en nieuw jaar :D
joeluna: Erg mooi! Het enige dat me een beetje stoort zijn de 2 zwarte vlakjes achter de schouders(?) van de kat. Verder wel een originele achtergrond en mooie blik van de kat.
SalliBalli: Oooh zo schattig!! Hier heb ik niets op aan te merken :)
Deetjeeuh: Wauw, dat licht dat tussen de bomen valt heb je prachtig op foto gezet! Heel mooi!
Suuszels: Ik vind de foto een beetje donker, Wel een erg leuke compositie en leuke uitstraling van het paard!
Bellatrix: Leuk idee! Op een zwarte achtergrond zal deze foto wel meer tot z’n recht komen volgens mij. Nu heb ik het gevoel dat ik nog iets mis in de foto.
Mariett: Prachtig!! Ik word stil van deze foto, meer heb ik niet te zeggen :D
HeavensLove: Mooi portret. Het is enkel ietsje te donker naar mijn mening. Wel een leuk perspectief!
Joysieee: Leuke kleurtjes! Verder heb ik er niets op aan te merken ;)
binky: Tof idee en mooie compositie!
NESCAFE: Mooie DOF! Erg leuk idee en mooie kleuren in de achtergrond!
MyHu: Leuke sfeerfoto, maar ik vind hem net iets te donker!
Ingvild: Inderdaad een leuke locatie! Jammer dat je je camera niet bij had, qua compositie vind ik het wel een leuke foto!
Tivara: Mooie close up. Alleen lijken de sproeten (?) een beetje oranje :) Wel mooie scherpstelling op het oog!
monbyou: Ik vind de foto een beetje te gecropt, ik zou iets meer ruimte laten overal. Leuke uitstraling van de pony wel!
LOVESUSHI: De manen rechts lijken een beetje overbelicht, maar dat stoort me niet erg ;) Mooie foto!

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 06:15

Dank jullie wel voor de feedback, soms kom ik idd nog te makkelijk in het " snapshot" gebied :). Marriet dat stukje naast zijn hoofd is zijn andere poot. Ik had er ook al naar zitten kijken omdat het er een beetje raar uit ziet.

Anouska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 14:54

Week 45:

Afbeelding

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 15:43

Bedankt voor de feedback!
Jullie bedoelen wss beiden de schaduw op de kop van de hond? Hij was erg geïnteresseerd in de andere honden in het park, dus hij keek steeds weg.. Ik had hem door mijn vriend goed laten zetten, maar helaas zitten dieren niet stil :+ En omdat ik het tijd vond om weer eens foto's te maken en ik mijn camera maar voor 2% had opgeladen was er niet veel tijd voor heel veel meer foto's :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 16:52

Afbeelding

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 17:30

Week 45.

Weer iets verscherpt door flickr zie ik.
Geprobeerd de honden een beetje aan 1 kant van de foto te houden zodat niet de hele foto hond werd zeg maar.
Afbeelding

monbyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 19:05

Mijn week 45
Afbeelding

crazy_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 19:20

week 45
Afbeelding

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 20:06

Week 45;

Afbeelding

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 20:13

Een reeksje voor school 'after hours'. Hiervoor ben ik bij een afval verwerkend bedrijf langs geweest :)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door k_m op 08-11-15 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 20:15

Week 45. Vanmiddag gemaakt bij mijn vader en stiefmoeder in Duitsland. Dit is hun hondje Flower. :)

Afbeelding

Ingvild

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 20:30

Deze week geen tijd gehad om te fotograferen.
Dus een oudere foto.
Week 45:
Afbeelding

rosslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 20:54

week 45, mijn verzorgpony Lucky :)
Afbeelding

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 21:38

Pagina 370

Tigress
Een prachtige herinnering aan Rosco. Nogmaals sterkte. :(:)

LoveUggs
De ogen staan er prachtig helder op. De achtergrond is ook erg mooi van kleur en DOF. Wel stoor ik mij wat aan de hond er wat gekanteld op staat (even foto rechttrekken) en de riem zo in beeld hangt. Als de riem wel om moet blijven, kun je beter een langere riem pakken en deze achter de hond leggen.

CrazyIris
Mooi intens van kleur. :j

Mariett
Als ik dan iets zou moeten zeggen, probeer dan de hond iets actiever te laten kijken, maar verder een prachtig herfstportret. :j

Deetjeeuh
Mooi herfstlandschap. :j

Sanne_com
Prachtig, niets meer aan doen! _O_

MyHu
Mooi geconcentreerd actiemoment. Qua lichtinval wat ongunstig en wellicht had je iets meer naar rechts kunnen staan opdat het paard iets schuin van voren werd gefotografeerd.

MarijeR
Onwijs prachtig weer Marije, ik kan daar toch niets op zeggen. _O_ <3

Anouska15
Voor het mooie had je toch iets voor de hond moeten gaan zitten, dan was de blik net wat intenser geworden. De bomen op de achtergrond storen iets nu met die donkere vlakken. Wellicht kun je die nog wat eruit halen en daarbij de kleuren warmer en helderder maken van de ondergrond?

Marjoow
Als je touwtjes wegwerkt, werk dan ook de schaduw weg. Wellicht had je met een reflectiescherm de harde schaduw ook wat kunnen voorkomen. Verder een net portret.

Maaaarije
Mooi portret zo samen. Ook hierbij had ik de riemen liever achterlangs de honden gezien. Verder mis ik de herfst in je kleuren, de foto is nu erg grauw namelijk.

monbyou
Danbo. <3 Leuke foto!

crazy_horses
Niet geheel mijn smaak, doch erg creatief uitgevoerd. :j

Marit
Mooi portret in compositie en kleur. Al zou ik even kijken naar je manier van wegwerken van het touwtje, het valt nogal op namelijk.

k_m
Mooi collage, enkele onderwerpen per foto die samen een mooi geheel vormen. Niets meer aan doen. :)

Bellatrix
Mooi portret, de stoel/bank past er ook helemaal bij. Voor de kers op de taart had je met een reflectiescherm het kopje kunnen bijlichten.

Ingvild
Net qua compositie. De foto is wel erg vaal van kleur, wellicht kun je daar nog iets mee.

rosslover
Ietsje krap aan de bovenkant en te centraal geplaatst (wellicht had je ook iets meer schuin van voor kunnen staan), maar verder een mooi portret met een mooi gekleurde achtergrond.

Voor week 45 heb ik weer een analoge foto, gemaakt met de Nikon F65 en Tamron 70-200 mm f/2.8 lens. Na het scannen alleen de kleuren even aangepast naar 'werkelijkheid', tussen de daadwerkelijk foto en product na scannen verlies ik altijd wat kleur namelijk. Mijn uitdaging is nu om de volgende keer het onderwerp geheel zwart te krijgen tegen een zonsondergang. Puur bedoeld om het lichtmeten met dit analoge toestel goed onder de knie te krijgen.

Afbeelding