[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 23:38

Mijn DSLR heeft live-view, had van mij niet zo nodig gehoeven, gebruik het zelden.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 23:40

Ik nog nooit Bloos
Kwam er laatst eindelijk achter hoe het werkt, maar de autofocus werkt dan helemaal niet fijn meer, dus ik vind het niets.
Gebruik het nooit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 23:41

Arielle_ schreef:
Maar er zijn ook mensen die geen zin hebben om constant lenzen te verwisselen. ( maar om even ontopic te blijven, dit is natuurlijk het camera topic, niet het objectieven topic Tong uitsteken)

Als je geen lenzen wil wisselen moet je geen DSLR kopen, zo simpel is dat. Je koopt geen DSLR om géén lenzen te hoeven wisselen, dan kun je veel beter een Fuji of Panasonic met 12 x optisch ofzo kopen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 23:42

manzano schreef:
Ik nog nooit Bloos
Kwam er laatst eindelijk achter hoe het werkt, maar de autofocus werkt dan helemaal niet fijn meer, dus ik vind het niets.
Gebruik het nooit

Ja daar had ik ook al ruzie mee, totdat ik las dat je de ontspanknop gewoon langer moet indrukken, maar dat werkt niet fijn vind ik Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 23:42

manzano schreef:
SLR en live-view is echt niks Bloos
Fotograferen doe je niet vanaf een schermpje........

True. Maar soms kan het wel handig zijn voor 'simpele plaatjes'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 23:45

Ik denk dat 't wel handig kan zijn voor fotograferen met camera boven je hoofd of vlak aan de grond. Kun je toch nog enigszins zien wat je doet... Lachen

Vooral dat 1e is bij mij altijd kunst- en vliegwerk en hopen dat er iets op staat en dat er bovendien wat scherp is Haha!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 23:46

Nouks schreef:
Ik denk dat 't wel handig kan zijn voor fotograferen met camera boven je hoofd of vlak aan de grond. Kun je toch nog enigszins zien wat je doet... Lachen

Vooral dat 1e is bij mij altijd kunst- en vliegwerk en hopen dat er iets op staat en dat er bovendien wat scherp is Haha!

Dat is wel ja, maar dan is het wel onhandig dat de mijne geen kantelbaarscherm heeft.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 23:49

nee precies...........dat bedoel ik. Boven je hoofd kan je je schermpje ook niet zo goed bekijken Knipoog Maar snap dat je in grove lijnen dan net wat meer ziet misschien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 01:12

Niet zo goed, maar dan zie je in ieder geval of je het plafond aan het fotograferen bent of de band (in mijn geval) Haha!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 10:27

Hahahhaha............ maar neem aan dat je daar wel beetje gevoel voor hebt na een tijdje Knipoog
Bij het plafond kan je je schermpje wel zien idd ROFL Maar als je van boven je hoofd weer beetje naar beneden moet richten helemaal niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 11:09

Welke camera heb jij eigenlijk Nouks? Lachen

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 11:13

Ik ben me weer wat aan het inlezen,.
Mijn oog viel op de fuji camera's een vriendin van mij heeft de S5000 en deze maakt in mijn ogen echt prachtige foto's. Ik moet hem wel 2de hands kunnen kopen (ivm geldgebrek) en de prijs moet zo rond de 130 euro liggen, mijn oog viel op de S7000, S6500 en de S5700 of is er nog een betere (betaalbare) fuji ?? Lachen
Wat zou de beste keuze zijn ?

Ik zoek dus een camera die wat beter fotografeerd als mijn Canon powershot s50, ik raak hem nu een beetje zat en zoek iets met meer mogenlijkheden en vooral voor paardenfoto's. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 11:22

Ik ben ook al een tijd aan het rondkijken voor een nieuwe camera.
Ik maak heel veel foto's voornamelijk van paarden.
Nu viel mijn oog op de Fujifilm Finepix S1000fd hebben jullie daar goede ervaringen mee?
Hij is volgens mij nog maar net nieuw uitgebracht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 11:23

En is het erg dat er geen Externe flitser opzit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 11:23

Als ik jou was zou i nog even doorsparen en dan voor een SLR gaan, maar dat is geheel jou eigen keuze natuurlijk. Als je niet echt verder wilt met fotografie, dan kan je beter een Fuji oid. nemen ja, maar als je verder wilt, kan je het beste doorsparen voor een DSLR Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 11:25

Ik mag ook eindelijk een SLR kopen, en heb een budget van 500-1000,-
Ik heb hiervoor altijd gewerkt met de Fuji Finepix s56000, dus ik snap alles over de sluitertijd/diafragma enz. allemaal redelijk! Welke camera raden jullie me aan?! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 11:26

Emmaa_ schreef:
Welke camera heb jij eigenlijk [***]? Lachen

Ik heb een 1D mk II en een (weinig bruikbare door gevolgen van een bijna-aanrijding) 20D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 11:29

Emmaa_ schreef:
Als ik jou was zou i nog even doorsparen en dan voor een SLR gaan, maar dat is geheel jou eigen keuze natuurlijk. Als je niet echt verder wilt met fotografie, dan kan je beter een Fuji oid. nemen ja, maar als je verder wilt, kan je het beste doorsparen voor een DSLR Lachen

En wat is een goede niet al te dure DSLR? Want die zijn vaak toch altijd heel erg duur?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 11:37

Nyckle schreef:
Ik mag ook eindelijk een SLR kopen, en heb een budget van 500-1000,-
Ik heb hiervoor altijd gewerkt met de Fuji Finepix s56000, dus ik snap alles over de sluitertijd/diafragma enz. allemaal redelijk! Welke camera raden jullie me aan?! Lachen

Misschien een Canon EOS 40D?. Ik hoor er veel goede dingen over. En anders misschien iets als een Nikon D300 (maar dat is wel iets duurder dan jou budget). Je kan even op google een aantal reviews zoeken, dan kan je jezelf gelijk al goed inlezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 11:37

__Jesper schreef:
Emmaa_ schreef:

En wat is een goede niet al te dure DSLR? Want die zijn vaak toch altijd heel erg duur?

Een Nikon D40 is niet duur, net als de D50, maar dat zijn beide niet echt spectaculaire camera's. Dan kan je kijken naar een EOS 400D van Canon, daar ben je zo rond de 500 euro voor kwijt met kitlens Lachen. Dan komt daar nog cashback bovenop, dat krijg je in veel gevallen terug (weet niet of er alweer een nieuwe cashback actie is ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 11:39

500,- vind ik wel te duur voor een camera.
Ik kijk even naar die Nikons Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 11:40

Mijn budget is ongeveer 200,-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 11:41

Daar heb je ook nog geen Nikon voor Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 11:43

Is de S1000fd dan een goede keuze? Of zijn er nog meer camera's rond die prijsklasse die ook nog beter zijn?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 11:43

Zag in de folder van de mediamarkt de 400D voor geloof ik 390,- Zal wel na cashback zijn (dus die moet je eerst wel betalen, maar krijg je later terug).