[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 20:44

De 10D is al heeeeeeeeeeeeeeel oud Bloos En ook niet meer te koop (ja 2e hands waarsch. wel).

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 20:52

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 23:05

Rachel_ schreef:
Oke, bedankt. Lachen
Dan wordt het iedergeval een spiegelreflex. Tong uitsteken
Me lijstje is al iets uitgebreid ;
- Canon Powershot Pro1
- Canon EOS 10d
- Canon EOS 300D
- Canon EOS 350D
- Canon EOS 400D
- Kodak DX 6490
- Fuji Finepix S5500
- Sony A100

Maar wat is je budget dan? Zo'n Canon kost al gauw 500 euro met alleen een kitlens, voor de echte zoom moet je dan ook nog een zoomlens hebben.

Maar nogmaals: Iemand ervaring met de Nikon D80 & wat is daar beter/minder aan dan de Canon EOS 400D?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 23:08

Op dpreview.com kan je camera's vergelijken volgens mij. Kan je het zelf ook bekijken Knipoog

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 23:19

Maar ik ben ook voornamelijk opzoek naar ervaringen en verschillen die ik zelf niet uit de info haal Knipoog

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 23:22

@imd: Ik geloof dat daarover rond pagina 360 ofzo en daarvoor een paginalange discussie over is geweest. Conclusie was dat gebruikers het onderling niet eens waren, maar de canon leek in het algemeen toch net iets beter.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 23:27

JW18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 23:43

imd schreef:
Maar ik ben ook voornamelijk opzoek naar ervaringen en verschillen die ik zelf niet uit de info haal Knipoog

op www.fredmiranda.com vind je reviews. Daarnaast tref je op www.pbase.com foto's gemaakt met verschillende camera's en lenzen aan.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 00:07

@ IMD: Het enige wat ik kan bedenken is dat er volgens mij voor canon meer lenzen zijn dan voor nikon.. Maargoed, pin me d'r niet op vast, t is mijn idee Knipoog (kan ook vertroebeld zijn door het feit dat ik alleen canon lenzen shop Tong uitsteken)

Rachel_ schreef:
Oke, bedankt. Lachen
Dan wordt het iedergeval een spiegelreflex. Tong uitsteken
Me lijstje is al iets uitgebreid ;
- Canon Powershot Pro1
- Canon EOS 10d
- Canon EOS 300D
- Canon EOS 350D
- Canon EOS 400D
- Kodak DX 6490
- Fuji Finepix S5500
- Sony A100

Ik zou me d'r iets beter in verdiepen als ik jou was, de canon 300D kwam zo ongeveer 5 jaar geleden op de markt, en is inmiddels al vervangen door (op chronologische volgorde) de 350D, de 400D en de 450D. Ik denk niet dat je ergens nog een 350D vandaan kan halen. 10D is zelfde laken een pak.
De Powershot Pro 1 is een camera uit het jaar 2004, en is ook géén dslr.
Waar die kodak vandaan komt tussen dit lijstje begrijp ik ook niet, 3mpx en 3x optische zoom is nou niet echt vergelijkbaar met een dsrl..
Ook de fuji in je lijstje is ook al een zwaar verouderd model (2004??) En de Sony alpha100 is inmiddels ook al vervangen door een nieuwer model...

Conclusie van mijn verhaal? Verdiep jezelf er eventjes iets meer in, ga eens kletsen bij de Foka (zie dat je uit Rotterdam komt, zit op de admiraliteitsstraat) en ga dan nog maar eens nadenken of je wel een dslr wilt, of een compact/semi-dslr, voordat je uberhaupt tot aankoop over gaat.. Een DSLR is een duur ding, en die koop je niet alleen *omdat je een camera wilt waarmee je de achtergrond wazig kunt maken* Das zonde van het geld Knipoog

JW18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 01:24

Overigens wil het niet zeggen dat je uit die verouderde 300d en 10d geen mooie platen krijgt. Tot vorig jaar had ik ook nog een 10d. Het enige wat mij er niet aan beviel was de snelheid van het wegschrijven van de foto naar het geheugenkaartje. Voor rond de 200 Euro heb je een erg leuke camera, waar je nog vele jaren plezier van kan hebben. Anderzijds heb je voor 200 Euro meer een 400d, met wat meer opties en die wat sneller is.

Rachel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 08:14

Ik ging gewoon naar de beginpost en de foto's die me echt aanspraken heb ik in me lijstje gezet. Ik zou niet weten of ze oud zijn of niet. Ik denk dat de beginpost daar maar is flink vernieuwd moet worden!

Rachel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 08:15

Ik denk dat het de Canon 400D gaat worden. Alleen als ik jarig ben dan is die ook alweer oud denk ik Tong uitsteken

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 08:42

Nouja, in april is de 450D op de markt gekomen, dus de 400D zal wel wat dalen in prijs.. Is een goeie camera hoor, de 400D.. Heeft alleen geen liveview, maar dat is (vind ik persoonlijk) ook niet zo interessant..

Las trouwens dat Canon een nieuw instapmodel op de markt brengt, de 1000D, misschien ook de moeite waard om even naar te kijken, weet alleen niet vanaf wanneer dat ie te krijgen is Lachen

Surf gewoon even over het internet en ga een beetje kijken wat je aanspreekt, komt vast helemaal goed Lachen

Rachel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 09:00

Bedankt voor de informatie! Lachen

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 09:06

imd schreef:

Meeste mensen hebben niet én een D80 én een 400D dus een vergelijking is altijd op basis van gegevens Knipoog

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 09:20

Idd en daarbij zal een nikonfan meer over de nikon te spreken zijn en de canon meer over de canon Lachen
Het zijn beide goede camera's, dus ik denk dat je gewoon eens naar een winkel moet stappen, om ze vast te houden en te kijken welke je het meeste aanspreekt Lachen

Rachel_ schreef:
Budget? Geen idee is voor me verjaardag.
Ik heb de Canon's al rond gekeken en wat mij echt aantrok kwa foto's (kan ook misschien aan de mensen liggen) waren deze ; Canon Powershot Pro1, Canon EOS 10d, Canon EOS 300D.

Ik zou me niet zo vastpinnen op die voorbeeldfoto's, want het ligt idd ook aan de mensen die erachter staan. Ik zou net als de rest dan eerder voor de 400D gaan, omdat die nieuwer is en dat er weer verbeteringen zijn aangebracht ten opzichte van de 300D. Maar ik kan niet in jouw portomonee kijken en ook met de 300D kun je mooie foto's maken.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 10:13

Maar zonder verstand van zaken raad ik sterk af om een tweedehands SLR te kopen (en dat is de enige manier om nog aan een 300D/10D/350D te komen). Dus overweeg dat ook goed Ja

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 13:15

capopjekop schreef:
Idd en daarbij zal een nikonfan meer over de nikon te spreken zijn en de canon meer over de canon Lachen
Het zijn beide goede camera's, dus ik denk dat je gewoon eens naar een winkel moet stappen, om ze vast te houden en te kijken welke je het meeste aanspreekt Lachen

Hou dan ook eens een Pentax K10D vast; die gaf mij het gevoel een échte camera vast te hebben, en geen plastic apparaatje.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 13:29

Dat heb ik juist bij mijn nikon Lachen
En zo heeft iedereen zijn eigen voorkeur en is het dus lastig om vanuit je luie stoel een camera te kopen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 13:34

En daarom ben ik juist overgestapt van de Pantax *ist DL naar de Canon Eos 30D.
Er zijn overigens ook genoeg goede compactcamera's. Met de instellingen van de SLR, goede kwaliteit, maar het gemak van een compact (geen lenzen wisselen bijvoorbeeld). Het budget is lager en zeker als je nog niets van handmatig fotograferen weet een mooi begin. Waarom meteen een SLR? Het is zo zonde van het geld als je 'm alleen voor af en toe wat foto's gebruikt, zonder er echt in te verdiepen.
Dan is bijvoorbeeld een Fuji Finepix S5700/5800 ook heel geschikt.

Rachel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 17:54

Gelukkig hoef ik het zelf niet te betalen. Tong uitsteken
Ik krijg er 1 voor me verjaardag Bloos

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 22:13

ik ben nu ook voor een camera aan het kijken, maar op welke canon camera's was die cash-back actie van toepassing?

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 22:57

even op de canonsite kijken Knipoog

Monica_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 01:43

Hey 2 dagen terug vroeg ik naar de Fuji s5800, nou heb ik vandaag gekocht. Maar nu heb ik dus foto's gemaakt en deze wil ik op mijn computer zetten. Dus cd'tje wat erbij zat geinstalleerd etc en camera aangesloten, aangedaan (precies volgens het boekje). Het programma wat erbij hoort opent zich wel zodra ik de camera aandoe, maar nergens de optie op foto's te laden.

Dus ik proberen via "mijn computer" daar staat de camera bij en wilde ik rechtermuisknop "foto's laden" doen, maar helaas dit lukt ook niet. Dan geeft de pc aan dat er geen foto's op de camera staan.

Overigens heb ik ook al foto's (in de camera) gekopieerd van intern naar kaart en andersom maar niets werkt.

Hopelijk kan iemand mij helpen!

Groetjes,
Monica

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 10:06

Kun je niet bij : "deze computer" je camera verkennen? Als dat lukt, kun je de foto's ook selecteren, kopieren en plakken naar een map