[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 20:22

Eerlijk gezegd denk ik dan niet dat het echt nodig is om een spiegelreflex te kopen. Het is zonde om zo'n dure camera te kopen en dan alleen automatisch foto's te maken.
De S5800 ken ik niet, maar wel de eerdere versies S5600 en S5700. Hele fijne camera's. En zeker voor dat geld!
Je kan hier ook alles automatisch instellen, maar ook langzaam leren om handmatig dingen in te stellen. Mocht je meer willen. Dan is later een eventuele overstap naar een spiegelreflex niet groot.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 20:23

Ik zou er even over nadenken ja. Wil je serieuzer gaan fotograferen in de toekomst? Want meestal zit er alleen een kitlens bij, waar dus nauwelijks zoom opzit. Wil je kunnen zoomen, moet je een andere lens erbij kopen. Opzich is 300 euro voor een 400D niet veel geld, maar als je alleen leuke kiekjes wil maken, dan is het wel aardig geld als je er een zoomlens bij moet kopen Lachen

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 20:28

Amanda schreef:
Eerlijk gezegd denk ik dan niet dat het echt nodig is om een spiegelreflex te kopen. Het is zonde om zo'n dure camera te kopen en dan alleen automatisch foto's te maken.
De S5800 ken ik niet, maar wel de eerdere versies S5600 en S5700. Hele fijne camera's. En zeker voor dat geld!
Je kan hier ook alles automatisch instellen, maar ook langzaam leren om handmatig dingen in te stellen. Mocht je meer willen. Dan is later een eventuele overstap naar een spiegelreflex niet groot.

Ik ga binnenkort eens naar de Media Markt. Even goed de Fujifilm Fine Pix S 5800 bestuderen.
Het zou voor mij namelijk inderdaad een erg grote stap zijn naar een Canon EOS 400D Ja Als
ik dan verder en meer wil, dan kan ik inderdaad altijd nog overstappen. Ik wil later paraveterinair
dierenartsassistente worden, fotograveren is en blijft gewoon een hobby van me. Verstandig dus
om dan nu niet al een Canon EOS 400D aan te gaan schaffen. Al die lenzen; is mij nu nog te
ingewikkeld!

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 20:31

Bedoel, ik fotografeer graag thuis de cavia's en de hond
en kom ook op evenementen van de manege, leuk is
het dan wel als er mooie scherpe plaatjes uit komen. Kan
ik ook gemakkelijk bereiken met de Fujifilm FinePix S 5800
denk ik zo; hoef ik niet meteen een grote overstap op de
Canon EOS 400D te maken die meteen 3x zo duur is Lachen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 20:33

Dan is de S5800 een goede keuze!
Toen ik begon met fotograferen had ik zo'n zelfde soort camera. De voorloper van de voorloper zeg maar Haha!
En pas na 1,5 jaar heb ik de overstap naar spiegelreflex gemaakt. Waar ik gelijk mee aan de slag kon, omdat ik de mogelijkheden van handmatig instellen op de Fuji al geleerd had.

Marlissa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:04

Ik heb nu de fuji S8000fd ,, Ben er zeer tevreden over! Ja
Kan alles zelf instellen, maar ook de camera alles laten doen.
Zo kan je alles heel fijn zelf uitproberen. Lachen

Monica_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 00:03

Hey hoi, via de zoekfunctie kwam ik hier... Ik zit dus ook te twijfelen of ik de Fujifilm FinePix S5800 zal kopen. Wil heel graag weten wat de kwaliteit wordt bij inzoomen en bewegende objecten, zoals paarden. Of de foto dan scherp zal worden. Ik hoop dat jullie meer duidelijkheid hier over kunnen geven.

Groetjes,
Monica

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 11:03

Monica_86 schreef:
Hey hoi, via de zoekfunctie kwam ik hier... Ik zit dus ook te twijfelen of ik de Fujifilm FinePix S5800 zal kopen. Wil heel graag weten wat de kwaliteit wordt bij inzoomen en bewegende objecten, zoals paarden. Of de foto dan scherp zal worden. Ik hoop dat jullie meer duidelijkheid hier over kunnen geven.

Groetjes,
Monica

Dat wil ik ook heel graag weten! *LOL*

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 13:16

Ik heb die camera zelf niet, maar een vriendin van mij wel, die heeft het voor mekaar gekregen om bliksem te fotograferen, dus bewegende objecten moeten vast ook wel lukken...

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 13:57

Misschien een hele domme vraag maar,
kan je de afmetingen van de foto's die de canon eos 400D maakt veranderen? ze zijn nu ontzettend groot en zou ze graag wat kleiner willen hebben Nagelbijten / Gniffelen of is dat niet mogelijk?
Kon ik de gebruiksaanwijzing zo snel niks vinden..

edit ; Foutje! algevonden Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:00

Kun je eigenlijk ver inzoomen met een Canon 400d/450d met standaardlens? Zegmaar detailfoto's in dierentuinen etc.?

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:15

NaNi schreef:
Ik heb die camera zelf niet, maar een vriendin van mij wel, die heeft het voor mekaar gekregen om bliksem te fotograferen, dus bewegende objecten moeten vast ook wel lukken...

Oke, en bevalt de camera verder ook goed? Tevreden er over?
Zou je misschien wat voorbeeldfoto's kunnen krijgen en die
naar mij toe willen PB'en?

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:23

Juul schreef:
Kun je eigenlijk ver inzoomen met een Canon 400d/450d met standaardlens? Zegmaar detailfoto's in dierentuinen etc.?

Nope Knipoog

x_Charlie schreef:
NaNi schreef:

Oke, en bevalt de camera verder ook goed? Tevreden er over?
Zou je misschien wat voorbeeldfoto's kunnen krijgen en die
naar mij toe willen PB'en?

Nou, ze is nu ff 2 weken op vakantie, maar ik zal kijken wat ik voor je kan doen Knipoog Ze is er wel tevreden over geloof ik, wilde eigk een dslr maar die vond ze te duur, dus dan moet dit wel een leuke compact zijn Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:24

Hoe ver kan je dr dan mee inzoomen?

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:26

Dankjewel NaNi! Lachen Ben benieuwd!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:31

je krijgt er standaart een 18-55 lens bij
Daar kan je leuke overzichtfotos mee maken, maar niet heel erg inzoomen als je op een afstandje staat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:38

Maar hoe ver is niet ver? Ik heb nu een dingetje waarmee ik net zover kan inzoomen als op een telefooncamera ongeveer.

JW18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:43

@Juul, van 18-55 mm x cropfactor van 1.6 = 28,8-88 mm. Welke camera heb je nu?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 15:21

Kodak Easyshare C530. *LOL*

& Ik snap je post niet. Lachen

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 15:55

Hahaha de zoomfactor van een Lens word bepaald door de brandpuntsafstand. Wordt aangeduid in mm. De kitlens is 18-55 mm.. Dus niet zo heel erg veel..
Nu zijn de 400D en de 450D zogenaamde cropcamera's, dat wil zeggen, de sensor is kleiner (dus goedkoper) dan die van professionelere (fullframe) camera's.. Omdat de sensor kleiner is, dient er bij alle lenzen een vergrotingsfactor plaats te vinden, in het geval van deze canons is dat een factor 1,6. Wil dus zeggen dat de 18-55mm lens zich op een 400D gedraagt als een 28-88mm lens.
Snapje?

Voor lenzen kun je trouwens beter kijken in het *welk objectief moet ik kopen* topic Knipoog

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:08

x_Charlie schreef:
Dankjewel NaNi! Lachen Ben benieuwd!

Ik heb zelf de Fuji S6500fd. Heb me laten vcertellen dat die nog wat beter is dan de S5800. Erg fijne camera, als semi-slr. Maakt mooie foto's en is simpel te bedienen, ben er erg tevreden over Ja

Heeft iemand ervaring met de Nikon D80? En in welke opzichten is die beter/slechter dan de Canon EOS400D?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:12

Ik heb zelf geen ervaring met de D80 maar ik ken wel een paar mensen die heel tevreden zijn met die camera. In de zoom was pas zo'n kleine lezerstest met die camera.

JW18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:27

Juul schreef:
Kodak Easyshare C530. *LOL*

& Ik snap je post niet. Lachen

Ik heb even gegoogled, je Kodak camera heeft een 35 mm lens. Zo krijg je ongeveer een idee hoe ver je kunt inzoomen met de standaard kitlens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:28

Okee. Dus als ik het verhaal van Nani begrijp heeft de Canon iets soortgelijks aan een 88 mm lens? Bij deze Kodak krijg ik bij ver inzoomen pixels. Is dat met die standaard Canonlens niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 17:07

Nee, bij objectieven voor SLR camera is er geen pixelig gedoe bij ver inzoomen. Alleen de kwaliteit van lenzen waarmee je ver kan inzoomen is niet altijd heel fijn Lachen