[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 13:17

Idd. Ik heb ook de 400D en het is echt een prima camera. 450D is alleen maar een groot prijsverschil. Ze zeggen wel dat hij het gat tussen de 400D en de 40D dicht, maar dat valt wel mee volgens mij.

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 13:27

Heey,
Ik ben ook van plan om een SLR aan te schaffen. Ben al een aantal jaren bezig met fotograveren, maar dit met een compact camera,
Canon Powershot A420. Nu wil ik toch mee, qua fotograveren en foto's betreft en ben me dus een beetje aan het orienteren. Ik wil graag
meteen een goede camera, met in principe alle funties e.d.

Kunnen jullie mij helpen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 13:30

Die vraag wordt op elke pagina 300 keer gesteld. Wat is je budget, heb je iets in gedachten etc.

Canon heeft fijne instapmodellen, denk dan aan de 350D, 400D, 450D, en als je budget wat hoger ligt de 30D of de 40D.

Ik weet uit mijn blote hoofd dat Nikon fijne instapmodellen heeft, vanaf de D50 worden het vrij fijne camera's (en dan omhoog tellen, dus D60, D70, D80 etc.).

Pentax heeft fijne instapmodellen, volgens mij is dat iets van K100, K200, K300 en dan K10, K20 en K30 ( ? ).

Je hebt ook nog de iets minder bekende merken, maar als ik jou was zou ik voor een van de bovenstaande drie gaan. Daar heb je namelijk genoeg lenzen voor. Voor bv. Olympus kan je bijna nergens een lichtsterke lens (2.8 diafragma) en dan een fijn bereik vinden. Voor Canon heb je die in overvloed. Voor Canon en Nikon, en misschien Pentax ook nog wel, heb je ook Sigma en Tamron, dat zijn allebei lensmerken van de tweede kwaliteit zeg maar Lachen. Ze verschillen in prijs met de lenzen van het merk zelf, maar de kwaliteit is niet heel erg dramatisch slecht (bij Sigma dan, Tamron heeft nog wel eens last van kwaliteitsverlies heb ik gehoord).

Nou, een heel verhaal, ik hoop dat je er genoeg aan hebt.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 13:34

De 30D is bij Kamera-Express inmiddels nog verder gedaald in prijs. Bedenk wel dat het inmiddels wel al een aardig verouderd toestel is qua techniek.
Niks mis mee en nog steeds een goede camera, maar ik vraag me af of bijv. de 450D inmiddels niet beter is Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 13:35

40D is toch op dit moment de "beste camera" die Canon op de markt heeft? Lachen

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 14:12

Nou nee hoor...... dan moet je naar de 1D-serie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 14:14

Ohja, die was ik even vergeten Lachen

JW18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 14:27

Vergeet ook de 5D niet. Hopelijk komt er binnenkort een mkII versie van.

@manz, heb je overigens al een extender? Zit te twijfelen of ik er een zal kopen. Mis soms wat bereik op concoursen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 14:42

De huidige 5D is technisch ook alweer een stuk ouder dan de 40D. Menigeen raadt de 40D boven de 5D aan (tenzij je perse full-frame wilt). De 5D markII zal wel weer een enorme stap vooruit zijn Ja Ja

Nee nog niet JW...... Staan nog een aantal andere dingen boven de extender op het verlanglijstje Knipoog Vond de autofocus wel wat traag worden, dus of dat echt fijn is voor concoursen weet ik ook niet Bloos

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 14:43

Ik heb een 30D en vind 'm heel fijn in gebruik. Ondanks dat-ie wat ouder is Haha!
Hij voldoet prima voor wat ik wil en zeker met de 70-200mm F2.8 lens is het resultaat een stuk beter dan dat ik had Haha!

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 18:56

Hoi hoi,
Ik ben van plan om een eigen camera te kopen. Nu gebruik ik altijd de fotocamera van m'n pa: de HP Photosmart M537. Deze camera vindt ik erg goed in close-up foto's, maar is veel minder goed in het maken van bewegingsfoto's. De resultaten zijn wazig en korrelig. Ik maak graag bewegingsfoto's, daarom zoek ik een camera die daar wél goed in is. Ik ben niet zo van de spiegelreflex; het lijkt me veels te lastig met al die snufjes die erop zitten, ik heb er geen ervaring mee en een gewone digitale camera is gemakkelijker mee te nemen. Mijn budget ligt tussen de €150,- en €200,- (en daar kan ik ook geen spiegelreflex mee kopen). Dus welke 'gewone' digitale camera raden jullie mij aan? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen Lachen

(Een PB met wat voorbeeldfoto's is misschien wel handig Lachen.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 18:57

Als je even in de openingspost van dit topic kijkt, dan zie je een overzicht van vrij veel camera's. Daar kun je voorbeelden vinden. Als ik jou was zou ik dan juist wél voor een SLR gaan. Maar ja, dat is iedereen zijn eigen keuze Lachen

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 19:05

Emmaa_ schreef:
Als je even in de openingspost van dit topic kijkt, dan zie je een overzicht van vrij veel camera's. Daar kun je voorbeelden vinden. Als ik jou was zou ik dan juist wél voor een SLR gaan. Maar ja, dat is iedereen zijn eigen keuze Lachen

Dat heb ik al gedaan, maar kom dan toch het
meest SLR's tegen. En daar is mijn bod tè laag
voor.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 19:06

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 19:08

Dankjewel Amanda, ga ik doen! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 19:22

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 19:42

Heeft iemand van jullie ervaring met een fuji finepix J10?

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 20:11

x_Charlie schreef:
Hoi hoi,
Ik ben van plan om een eigen camera te kopen. Nu gebruik ik altijd de fotocamera van m'n pa: de HP Photosmart M537. Deze camera vindt ik erg goed in close-up foto's, maar is veel minder goed in het maken van bewegingsfoto's. De resultaten zijn wazig en korrelig. Ik maak graag bewegingsfoto's, daarom zoek ik een camera die daar wél goed in is. Ik ben niet zo van de spiegelreflex; het lijkt me veels te lastig met al die snufjes die erop zitten, ik heb er geen ervaring mee en een gewone digitale camera is gemakkelijker mee te nemen. Mijn budget ligt tussen de €150,- en €200,- (en daar kan ik ook geen spiegelreflex mee kopen). Dus welke 'gewone' digitale camera raden jullie mij aan? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen Lachen

(Een PB met wat voorbeeldfoto's is misschien wel handig Lachen.)

Of als jullie mij een gebruiksvriendelijke spiegelreflex aanraden, welke is dat dan? Canon 400D zit ik zelf te denken? Maar dan ben ik dus wel ruim €300,- kwijt...Ik zag laatst ook een aanbieding bij de Media Markt; de Fujifilm FinePix S 5800 voor €133,-; verstandig misschien om deze te kopen? Iemand met deze camera bekend?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 20:13

Nou ik denk dat een canon 400d die ruim 300 euro wel waard is hoor. Daar zit ook een automatische stand op, als je nog niet meteen handmatig wilt fotograferen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 20:14

400D is inderdaad wel waar voor dát geld !

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 20:17

Dan moet ik dus nog wel een tijd sparen..Scheve mond
Maar iemand bekend met de Fujifilm FinePix S 5800?

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 20:18

capopjekop schreef:
Nou ik denk dat een canon 400d die ruim 300 euro wel waard is hoor. Daar zit ook een automatische stand op, als je nog niet meteen handmatig wilt fotograferen :)

En wat houd dat in precies? Blond Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 20:19

Dat er ook een stand op zit dat de camera alles zelf instelt Lachen. Dus dan hoef je niets te weten van al die instellingen en hoe alles werkt, maar dan doet de camera alles voor je als het ware. Als je wat bekender bent met de termen, dan kan je de handmatige standen gaan gebruiken Lachen

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 20:20

x_Charlie schreef:
capopjekop schreef:
Nou ik denk dat een canon 400d die ruim 300 euro wel waard is hoor. Daar zit ook een automatische stand op, als je nog niet meteen handmatig wilt fotograferen :)

En wat houd dat in precies? Blond Bloos

Als je de camera op auto hebt staan, kiest de camera alle instellingen zelf, zoals diafragma, sluitertijd en iso. Dit kan je ook handmatig instellen. Lachen Ik heb een spiegelreflex en fotografeer nooit meer op de automatische stand eigenlijk.

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 20:20

Oke, dat is wel handig! Lachen Ik ga het er nog eens
met mijn pa over hebben; heb nog geen cadeautje
gehad omdat ik geslaagd ben..Bloos