Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
absque_dubio schreef:Na een meevaller, heel blij dat ik even een tijd heb gewacht om een nieuwe set te kopen. Nu namelijk leuk budget voor.![]()
Ik zou enorm graag de canon R6 en RF 70-200 F2.8 willen, maar eigenlijk wil ik kwa budget rond de 3k blijven (en dat is de lens alleen al.. en dan hebben we het nog niet over de camera haha) Iemand zin om mee te denken? Misschien toch andere body; of andere lens? Is er al een sigma lens hiervan die aan te raden is? Of iemand een idee waar ik dit setje tweedehands kan kopen oid?
Hoor graag wie me wilt helpen hiermee. Zo intens blij dat ik eindelijk weer een leuke set kan aanschaffen. Helemaal zin in! Maar ik vind het lastig te beslissen op welk vlak ik ga ‘inleveren’ (body of lens) om in mijn budget te slagen en toch heel blij te zijn. Al ga ik sowieso heel blij zijn, ik vind het toch veel geld en ik ben slecht in keuzes maken.
KootMiraDrum schreef:Het objectief waar ik het over heb heeft 3 versies, de I heeft GEEN interne stabilisatie, de II en de III wel. De III is duurder dan de II.
Op MP kopen is idd best eng, maar er is tegenwoordig wel kopersbescherming.
De tweedehands zaak die ik noem is echt top, geeft ook best goede prijzen als je zelf wilt verkopen. Ze zitten ongeveer 50-60 km van je vandaan, misschien een keer langs gaan in de vakantie?
De II bij Kamera Express en bij Camera nu is wel bijna 200 duurder dan die op MP, maar kan me voorstellen dat je veilig bij een koop voelen wat mag kosten.
Ook Camera nu en Kamera Express zijn heel goed. Check ook even wie hoeveel garantie geeft.
Wat je ook zou kunnen doen is de RF 100-400 f5,6-f8 kopen, die is goedkoop, goede kwaliteit, licht in gewicht. Nadeel is dat die niet lichtgevoelig is en niet intern zoomt.
absque_dubio schreef:Bedankt voor de uitgebreide uitleg!
Ik heb contact met iemand via marktplaats die een Canon EF 70-200 f2.8L IS II USM te koop heeft en mij een betrouwbaar gevoel geeft. Natuurlijk wel 2 uur rijden, dus even kijken of ik iemand kan strikken die binnenkort in de buurt is. Of toch zelf die kant op.
Volgende stap is inderdaad naar de zaak die jij noemde. Mega in de buurt, dus dat komt vast goed.