Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sander_ schreef:@Dramaqueen: Als jouw Fuji gepiept heeft, en dus scherp gesteld, houd je de afdrukknop dan ook half ingedrukt, anders verlies je je focus. Als de benen onscherp zijn, moet je een snellere sluitertijd instellen!
xDramaQueen schreef:ja uiteraard, laat hem nooit los tenzij hij niet goed scherpstelt.
xDramaQueen schreef:Sander_ schreef:@Dramaqueen: Als jouw Fuji gepiept heeft, en dus scherp gesteld, houd je de afdrukknop dan ook half ingedrukt, anders verlies je je focus. Als de benen onscherp zijn, moet je een snellere sluitertijd instellen!
ja uiteraard, laat hem nooit los tenzij hij niet goed scherpstelt.
GalopRacer schreef:Ik fotografeer zelf de laatste tijd veel met de Canon PowerShot A75, is die van mijn moeder. Ondertussen ben ik er gisteren achtergekomen hoe je de macromodus gebruiktMaar nu is mijn vraag, kan ik op alles die macro modus gebruiken? Want ik ben bang dat het met objecten die verderweg zijn, dat ik daarvan niet de achtergrond waziger krijg.
Help?
Kokomo schreef:Annemarie_ schreef:hoe kan je een reflectiescherm gebruiken? Ik weet dat je het kan gebruiken tegen scherp ligt, bijv. felle zon, bij een portret. Hoe kan je dit gebruiken?
Je kunt er scherpe donkere schaduwen mee oplichten. Ga maar eens buiten in de zon je hand tegen het licht houden. De schaduwkant van je hand is bijna zwart tov. de kant die in de zon is. Houdt nu een A4'tje bij de schaduwkant en richt het een beetje naar de hand. Dan zie je die kant dus lichter worden.
ingelover schreef:ik meld me hier ook even
Sinds kort (alweer een tijdje maargoed) heb ik de canon eos 400D en ben voornamelijk nog wat aan het prutsen, het is ook mijn eerste spiegelreflex. Met name de 'diafragma' en de 'sluitertijd' snap ik echt nog weinig van. Wie zou me dit één keer goed uit kunnen leggen, en wanneer ik wat voor diafragma en sluitertijd ik moet gebruiken?