Naomi, ik denk dat je jezelf heel erg tekort gaat doen als je jezelf in deze toch wel wat kwetsbare positie plaatst. Je stelt je zo bloot aan mensen die een kans zien om voor een prikkie een heel mooi portret te laten maken.
Er lopen heel veel integere mensen met eerlijke, ouderwetse normen en waarden rond, maar ook heeeeel veel mensen die echt misbruik proberen te maken van anderen. Helaas ben ik door de jaren heen mijn geloof in de goedheid van anderen voor een groot gedeelte kwijtgeraakt...
Ik zou het echt rot voor je vinden als jij úren bezig geweest bent met een tekening, en ik weet dat jij er zoéen bent die je hele hart in een tekening stopt, en dat dan die opdrachtgever zegt, náh..ik vind hem heel mooi wil hem graag hebben, hier heb je 15 euro.. Kun je je voorstellen hoe onzeker en teleurgesteld je je dan zult voelen?
Misschien dat dit werkt bij mensen die nog echt aan het oefenen zijn, maar ik denk dat het nivo van jouw tekeningen te hoog ligt om mensen zelf hun prijs te laten bepalen...Je onderschat jezelf en je talent, denk ik.
*edit: ik klink als m'n moeder
Sorry als het betuttelend overkomt...
Laatst bijgewerkt door Remy op 06-03-06 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt