Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Mawrr schreef:@white_flame: wat een prachtige foto!erg mooi met die lucht! mag ik vragen wat je instellingen waren bij deze foto? het lijkt alsof je een lange sluiter hebt gebruikt met dat prachtige effect van de lucht, maar je hooglanders zijn dan weer mooi scherp!
@F_Orumster: ook een prachtige foto van een eigenlijk heel simpel landschap. props! mag ik vragen hoe jij je zonnetje zo mooi flared en fel krijgt zonder dat je eromheen detail verliest?
ik kan weer leren van jullie
LoveUggs schreef:caaramel schreef:@ Quir: Heel erg bedankt voor de feedback!!! Kan mer er wel in vinden.
Scherpstellen was ook niet heel erg makkelijk met zo'n actieve kitten...
(Hoe doe je dat zo'n klein, snel dier fotograferen?)
Week 8:
Jammer genoeg nog één van vorige week, maar ik heb nogal wat tijd deze week aan het bewerken van deze foto's besteed, dus hoort op die manier nog wel een beetje bij deze week...
Was voor mij een enorme uitdaging om een paard in galop te fotograferen, en ben al blij dat één op twintig op het juiste moment genomen is...Echt nog toevalstreffers dus...
Iemand tips voor galopfoto's? (timing, scherpstellen... )
[ [url=m/DfvKC4.jpg]Afbeelding[/url] ]
boktupload
Ben ik heel l*ullig als ik zeg dat dit moment eigenlijk net te laat is?
Het voorbeen buigt al naar de grond, het achterbeen is dichter bij de grond.. Eigenlijk is dit het punt waar het paard weer op de voorbenen terecht komt (weet het niet goed te verwoorden), je wilt juist het moment met de power, het moment van de sprong. Nu zit de houding (verlichte zit) van de ruiter niet mee, en jou positie als fotograaf ook niet. Je hebt hem nu wat schuin van voren genomen. Het was mooier geweest als je deze foto vanaf opzij had genomen, of juist van voren. Ruiter naar jou als fotograaf laten kijken, lachen en je hebt een leuke foto.
Het is moeilijk hoor om op het juiste moment te fotograferen! Maar ik mis in deze foto juist heel veel dingen die een enorm verschil in je foto kunnen maken. Het paard kijkt verveeld, de ruiter kijkt naar het paard, de kleuren zijn wat vaag, de foto is net niet helemaal scherp, hij is het in al die punten gewoon net niet, en dat is zo verschrikkelijk jammer! Wat waren je instellingen bij deze foto? ( ik wil niet afkrakend overkomen dus misschien dat we je aan de hand van je instellingen weer tips kunnen geven)
Quir schreef:...
Caaramel, vooral veel foto's maken hihi. Zo'n klein snel dier fotograferen is ook zeker niet makkelijk! Zo ook met een paard fotograferen, gewoon knopje vast houden en foto's maken. Zit er vast en zeker een goed moment tussen. Als je de camera en reactie van de camera goed kent en je kan goed timen. Kan je ook op één moment fotograferen, maar vlug meerdere foto's achter elkaar klikken gaat een stuk makkelijker.![]()
Dat kun je instellen op de camera (dat ie foto's blijft maken als je het knopje ingedrukt houdt).