[INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 23:47

HorseTimeXL schreef:
ik ben uiteindelijk toch voor de 50 gegaan en tot nu toe ziet het er erg goed uit. Maar.. ik krijg de autofocus niet aan de praat. Vanaf het begin af aan doet die het al niet heel gek. Heeft iemand een idee hoe dit zou kunnen? Ik snap er niks van. Heb er heel voorzichtig mee gedaan en hij is zeker nog niet gevallen dus echt stuk gaan lijkt me niet en ook ljikt het alsof ik het diafragma niet kan instellen. Want op me camera staat bij de Av 0 en als ik hem wil stellen lukt het niet.

o pfwiew hij doet het weer. heb hem er opnieuw aangedraaid en nu is het goed haha.

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 18:29

Ik ben op zoek naar een mooie portret lens van onder de 400 euro, wel een canon lens het liefst := Heb totaal geen verstand van portret lenzen..

Dit omdat ik een sinterklaas jeroentje verlanglijstje ga invullen :D Dus wat is er dan mooier dan een mooie portret lens :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:21

hamsterfan schreef:
Ik ben op zoek naar een mooie portret lens van onder de 400 euro, wel een canon lens het liefst := Heb totaal geen verstand van portret lenzen..

Dit omdat ik een sinterklaas jeroentje verlanglijstje ga invullen :D Dus wat is er dan mooier dan een mooie portret lens :)

Moet dat per se een nieuwe zijn?
http://www.cameratools.nl/occasions-1/? ... &alstart=0
http://www.cameranu.nl/nl/occasions-en-demo/r21
http://www.fotokonijnenberg.nl/occasion ... /occasions

Zomaar even wat opties; enige activiteit op Google helpt je ongetwijfeld aan meer mogelijkheden.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:29

hamsterfan schreef:

als je het echt voor portret wil gebruiken en het niet erg vind dat je niet kan inzoomen zou ik absoluut voor de 50mm 1.4 gaan hihi. Heb hem sinds zaterdag en men wat maakt die mooie portretten. Ook binnen. Elk detail kan je zien zo scherp. En hij voor een heel vriendelijk prijsje 339,- geloof ik. En van bloemen etc en zelfs van dieren maakt hij prachtige foto's!

Het enige dat je als nadeel kan bevatten is geen zoom, maar goed of je dat ect mist. Ikke niet in ieder geval!

hamsterfan

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:20

Ja echt een nieuwe :j
Heb al rond zitten kijken, maar misschien hebben er mensen hier aanraders :)

Ik heb zelf al echt een zoomlens (70-200) dus nee het zoomen hoeft voor mij niet zo :D
50mm 1.4 klinkt erg mooi, ga zo even er naar kijken

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 00:11

ja je hebt ook een 85 1.8 die is ook goed alleen ligt er aan wat voor camera je hebt. Ook in het donker is die prachtig! Moest wel een beetje wennen aan het zoomen, maar dat wende als snel! En ik had ook het zelfde ik had al een zoomlens.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 08:08

hamsterfan schreef:
Ja echt een nieuwe :j
Heb al rond zitten kijken, maar misschien hebben er mensen hier aanraders :)

Ik heb zelf al echt een zoomlens (70-200) dus nee het zoomen hoeft voor mij niet zo :D
50mm 1.4 klinkt erg mooi, ga zo even er naar kijken

Naast de Canon 50mm f/1.4 USM kun je ook nog kijken naar de Sigma 50mm F1.4 EX DG HSM. Deze is helaas wel 100 euro duurder dan de Canon 50mm f/1.4 USM, maar zeker de moeite waard om even met elkaar te vergelijken en wat tests en reviews te lezen.

http://www.dpreview.com/lensreviews/sigma_50_1p4_c16/

FD_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 23:27

Mag ik hier ook een vraag stellen? :)
Ik ben op zoek naar een 'professionele' lens voor voornamelijk paarden fotografie buiten.
Ik fotografeer nu 4 jaar met de canon EOS D1000, en sinds kort met de Canon EOS 500D met de 75-300 lens. Ik wil met de tijd dus een nieuwe lens, ik zat zelf te denken aan de Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM, maar als er een goedkopere en bijna de zelfde kwaliteit is mag het ook een andere lens zijn :)

Wie weet dus een goede lens voor mij?
- Paarden fotografie
- voornamelijk buiten
Ik ben me er wel van bewust dat het om te fotografe gaat die de foto maakt :j .

( uiteraard wel even sparen haha )

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 23:35

FD_horses schreef:
Mag ik hier ook een vraag stellen? :)
Ik ben op zoek naar een 'professionele' lens voor voornamelijk paarden fotografie buiten.
Ik fotografeer nu 4 jaar met de canon EOS D1000, en sinds kort met de Canon EOS 500D met de 75-300 lens. Ik wil met de tijd dus een nieuwe lens, ik zat zelf te denken aan de Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM, maar als er een goedkopere en bijna de zelfde kwaliteit is mag het ook een andere lens zijn :)

Wie weet dus een goede lens voor mij?
- Paarden fotografie
- voornamelijk buiten
Ik ben me er wel van bewust dat het om te fotografe gaat die de foto maakt :j .

( uiteraard wel even sparen haha )

Ik zeg DOEN!!! :D
(sprak hij die de mazzel had tegen een erg mooie occasion aan te lopen)

Als je weinig doet in donkere omstandigheden, zou dezelfde versie in f4.0 ook prima kunnen voldoen. Scheelt toch bijna de helft. Of hopen dat je dezelfde mazzel hebt als ik had. Ze worden af en toe weleens aangeboden.

Maar als ik heel eerlijk ben, ik zou doorsparen voor de f2.8 als ik in jou positie was.

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 21:26

Kijk eens op de site van cameranu.nl, daar staat nog een 2e hands 70-200 F4 te koop. Is volgens mij prima voor buiten hoor; voordeel dat hij iets lichter is, en 2e hands met garantie heb je daar een goede koop aan. Kun je verder sparen voor iets anders....

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 14:06

Ik zou persoonlijk de IS weglaten, scheelt bijna 1000 euro bij de meeste winkels.
IS is handig bij lagere sluitersnelheden, maar voor paardenfotografie fotografeer je meestal toch niet onder de 1/200ste.
Ik persoonlijk mis de IS absoluut niet, en ik zou het prijsverschil er niet voor over hebben.
Verder is de 70-200 f2.8 een super lens!! Zeker en vast een aanrader.

bonnie1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 20:17

hoi hoi, ik heb sinds kort een canon EOS 1100D met een lens 18-55 ik ben hier best tevreden over maar het inzoomen tja wat moet ik daar over zeggen ik wil ook graag foto`s ver weg kunnen maken. weten jullie toevallig een wat goedkopere goede lens? zat zelf te denken aan Sigma 70-300 mm - f/4-5.6 DG - telezoom lens met macro functie - geschikt voor Canon. hebben jullie ervaringen met deze lens?

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 20:33

Ik heb ook gehoord over de 55-250 van canon.. is dat wat? (Vraag aan de rest en misschien ook handig voor bonnie1998 :)) )

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 23:40

Als jullie beide even het topic hadden doorgekeken hadden jullie inderdaad het antwoord gevonden dat de 55-250 een leuke lens is en met de prijs/kwaliteit verhouding beter is dan de 70-300.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 13:16

Welke is kwalitatief beter?

Sigma 50-150mm f2.8 EX II DC of
Sigma 70-200mm f2.8 APO HSM

of dan toch nog kan kiezen voor een Canon 70-200mm F4

Maikuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 19:59

Wie heeft er ervaring met de Nikon Nikkor AF-S 18-200mm F/3.5-5.6 ED VR 18-200 zoomlens?
Ik heb een maand of drie geleden de Nikon D3200 gekocht, met 18-55mm kitlens. Ik merk de tekortkoming van het niet voldoende kunnen inzoomen, dus daarom ben ik verder aan het kijken. Ik wil de lens voornamelijk gebruiken bij het fotograferen van mijn hond en paarden.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:04

Ik heb deze lens (18-200) en het is een fijne lens, maar hij heeft zijn beperkingen. Groot voordeel is dat je niet hoeft te wisselen en toch een groot bereik hebt. Het is een stevige lens die fijn focussed en snel is. Hij voor mij twee nadelen, hij is wat soft in zijn beelden en op 18mm geeft hij en behoorlijke distortie. Beide zijn acceptabel voor mij. Zowel de sigma als de Tamron doen het namelijk nog vele malen slechter.

maaikysammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:34

Ik ben me aan het orienteren op een nieuwe camera, heb nu de canon 450d, met de standaard 18-55mm kitlens en de Canon EF 70-200mm F4.0 L USM. Vooral die laatste is erg fijn voor bij de paarden.

Ik weet bijna zeker dat ik als nieuwe camera voor de 700d ga.
Maar.... nu de grote vraag, in combinatie met welke kitlens??
Er zijn verschillende opties:
- 18-55 IS USM
- 18-55 IS STM
- 55-135 IS STM

De laatse 2 (STM) lenzen schijnen erg stil te zijn wat vooral handig is met filmen, dit wil ik ook veel ermee gaan doen, lijkt me handiger om 1 apparaat te hebben voor HTK gebruik (voor o.a de kids) dan een losse videocamera zoals nu!

Maar is dat nu echt een musthave voor het filmen of valt dit erg mee?

Ik hoor erg graag tips en ervaringen!!

Brechtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:41

Ik zou dan voor de 2e gaan, wat je zelf al aangeeft dat die stil zijn maar ook omdat de 3e voor je kinderen en dat soort dingen te ver weg is zegmaar, 18-55 is een standaard maat waar je veel mee kan, 18-135 zou nog mooier zijn. (Vind ik zelf)

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:08

maaikysammy schreef:
Ik ben me aan het orienteren op een nieuwe camera, heb nu de canon 450d, met de standaard 18-55mm kitlens en de Canon EF 70-200mm F4.0 L USM. Vooral die laatste is erg fijn voor bij de paarden.

Ik weet bijna zeker dat ik als nieuwe camera voor de 700d ga.
Maar.... nu de grote vraag, in combinatie met welke kitlens??
Er zijn verschillende opties:
- 18-55 IS USM
- 18-55 IS STM
- 55-135 IS STM

De laatse 2 (STM) lenzen schijnen erg stil te zijn wat vooral handig is met filmen, dit wil ik ook veel ermee gaan doen, lijkt me handiger om 1 apparaat te hebben voor HTK gebruik (voor o.a de kids) dan een losse videocamera zoals nu!

Maar is dat nu echt een musthave voor het filmen of valt dit erg mee?

Ik hoor erg graag tips en ervaringen!!

De no 3 bestaat niet, is een 18-135 STM lens. Volgens mij is dat als eerste lens geen slechte keus, je kunt iets meer zoomen dan bij de andere 2. Persoonlijk vind ik de STM niet zoveel meerwaarde hebben, maar misschien zijn er met meer ervaring. Wat in ieder geval mij niet lukt met of zonder STM lens is een pony in het springparcour 100% scherp volgen... die gaat te snel voor de lens om mee te denken en ook ik kan niet zo snel handmatig scherpstellen helaas!

maaikysammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 10:50

klopt inderdaad, ik zi enu dat ik een typfout heb gemaakt.
zijn er mensen met voorbeeld foto's en filmpjes met de camera en lenzen?

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 11:44

Voorbeeldfoto's? Lastig hoor, niet iedereen kan alles uit de camera en lens halen wat erin zit, en dan nog bekijken op internet. Zoek eens naar reviews, denk dat dat meer waarde heeft. Volgens mij is de 18-135 wel een redelijke lens; maar va de andere kant zou ik eerst eens met een kitlens beginnen, kostje weinig meer dan alleen de body. Misschien kun je lenzen proberen van aderen daarna; of 2e hands kopen, scheelt een boel geld plus het voordeel van 2e hands is dat het wat de gewilde lenzen betreft aardig waardevast is. Kitlens is altijd handig, kwalitatief goed, kost weinig en compact mee te nemen.

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 21:46

:wave: Eindelijk topic gevonden :D
Kan ik hier een vraag stellen? Want ik zoek eigenlijk 1 of 2 nieuwe lenzen. Heb al veel op internet gezocht + filmpjes erbij gekeken enzo, maar kom er niet helemaal uit.. Heb een canon 1100d met EF-S 18-55mm III, alleen er zijn met name 2 dingen die ik erg leuk vind om te doen.. Namelijk: van die 'macro foto's ', zegmaar, dat ik wat verder kan inzoomen, en bewegende dingen.. Iemand enig idee waar ik kan kijken?

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 22:04

Laura_Stella schreef:
Kan ik hier een vraag stellen? Want ik zoek eigenlijk 1 of 2 nieuwe lenzen. Heb al veel op internet gezocht + filmpjes erbij gekeken enzo, maar kom er niet helemaal uit.. Heb een canon 1100d met EF-S 18-55mm III, alleen er zijn met name 2 dingen die ik erg leuk vind om te doen.. Namelijk: van die 'macro foto's ', zegmaar, dat ik wat verder kan inzoomen, en bewegende dingen.. Iemand enig idee waar ik kan kijken?

Lees eerst dit topic eens door.

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 22:13

AnneXxX schreef:
Laura_Stella schreef:

Lees eerst dit topic eens door.

Heb ik grotendeels gedaan maar vindt het gewoon lastig, alles staat hier zo uitgebreid..
Maargoed