Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
0_saskia_0 schreef:Hallo!
Ik kom even binnenvallen met een vraag.
Ik sta op het punt om via marktplaats een camera te kopen, de canon 400D. Volgens de verkoper was hij heel weinig gebruikt, daarom verkoopt hij hem. Ik kon hem overnemen voor 150 euro, inclusief kitlens, tas, 2 accus en handleidingen enzo. Dit leek mij een hele mooie deal dus waarschijnlijk ga ik heb van de week ophalen.
Nou is mijn vraag of dit wel een verstandige keuze is, aangezien het al een vrij oud model is.. Maar dan wel weer vrij weinig gebruikt.. Ik twijfel dus een beetje, maar ik heb al gezegd dat ik akkoord ben dus ik kan ook niet meer afhaken
Ik ben trouwens een beginnende amateur fotografe, ik wil al heel lang een camera waar ik net wat meer mee kan alleen heb er nooit het geld voor gehad. Vandaar dat dit me in eerste instantie heel goed leek
Edit:
Mijn vader heeft nog een stel lenzen liggen die hij vroeger gebruikte voor zijn analoge camera, allemaal canon lenzen dus deze zouden in principe op de 400D moeten passen, toch?
Fantabulouss schreef:0_saskia_0 schreef:Hallo!
Ik sta op het punt om via marktplaats een camera te kopen, de canon 400D. Volgens de verkoper was hij heel weinig gebruikt, daarom verkoopt hij hem. Ik kon hem overnemen voor 150 euro, inclusief kitlens, tas, 2 accus en handleidingen enzo. Dit leek mij een hele mooie deal dus waarschijnlijk ga ik heb van de week ophalen.
Nou is mijn vraag of dit wel een verstandige keuze is, aangezien het al een vrij oud model is.. Maar dan wel weer vrij weinig gebruikt.. Ik twijfel dus een beetje, maar ik heb al gezegd dat ik akkoord ben dus ik kan ook niet meer afhaken
Ik ben trouwens een beginnende amateur fotografe, ik wil al heel lang een camera waar ik net wat meer mee kan alleen heb er nooit het geld voor gehad. Vandaar dat dit me in eerste instantie heel goed leek
Edit:
Mijn vader heeft nog een stel lenzen liggen die hij vroeger gebruikte voor zijn analoge camera, allemaal canon lenzen dus deze zouden in principe op de 400D moeten passen, toch?
Je kunt in iedergeval even het aantal clicks dat de camera heeft gemaakt proberen te achterhalen
Fantabulouss schreef:Volgensmij kan je het aantal clicks ook aan de nummering van de foto's zien(correct me if i'm wrong
)
Alleen wat daar het nadeel aan is, is dat hij na foto nr 9999 volgensmij weer op nieuw gaat nummeren ...mijn camera staat nu bijvoorbeeld op DSC_4742
En anders misschien via de EXIF ?
xlovelove schreef:Ik verwijder ze altijd van mn geheugenkaart, en formatteer deze ook nog voor ik weer een nieuwe shoot ga doen , maar hij nummert gewoon door hoorLigt eraan of je de foto's van je geheugenkaart verwijdert. Als je ze elke keer verwijdert begint hij gewoon aldoor op nieuw. Tenminste bij mij.
Fantabulouss schreef:xlovelove schreef:Ik verwijder ze altijd van mn geheugenkaart, en formatteer deze ook nog voor ik weer een nieuwe shoot ga doen , maar hij nummert gewoon door hoorLigt eraan of je de foto's van je geheugenkaart verwijdert. Als je ze elke keer verwijdert begint hij gewoon aldoor op nieuw. Tenminste bij mij.
0_saskia_0 schreef:Fantabulouss schreef:
Hallo!
Edit:
Je kunt in iedergeval even het aantal clicks dat de camera heeft gemaakt proberen te achterhalen
Courses schreef:Oh my god, nog 1 link over die Canon/NCR winactie van die 6D en ik ga echt iemand die camera door z'n keel duwen
Mhm, zou persoonlijk niet zo'n verouderd toestel opkopen, zeker niet zonder enige weet van de kliks. Als de sluiter er volgende week aan gaat kost dat meer als dat je voor de camera betaalt hebt ..
Thats_Me schreef:Wie o wie kan mij helpen. Ik heb een Canon 350D met kitlens en had een sigma 75-300 lens. Prima setje waren het niet dat de canon in combinatie met de sigma lens mij veel te zwaar is. Daarbij is de body nog wel prima maar kan ik met de kitlens niet goed genoeg uit de voeten.
Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een nieuwe body die licht is (ben al wezen kijken en de meeste zijn al lichter dan mijn spiegelreflex). In combinatie met een zoomlens tot 250 - 300 die dus ook niet te zwaar mag zijn. Iemand suggesties? Ik zet vooral beestjes op de foto