[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole21

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 21:16

Ik ben op zoek naar een nieuwe camera, maar weet niet meer wat ik moet doen.. Na alle berichten in dit topic, raak ik alleen maar meer in de war. Vandaar dat ik zelf even een berichtje plaats.

Ik fotografeer al zo'n 3 jaar met de Nikon D70. Prima camera, maar ik ben zo langzamerhand toch opzoek naar iets nieuws. Ik wil sowieso een Nikon. Zelf zat ik te denken aan de D3200 of D5100. In eerste instantie heb ik ook gekeken naar de D5200, maar dat werd mij toch iets te duur. Ik wil dus het liefste een camera met een prijs tot 400,-. Ik zag dat de body van de D5100 op zijn goedkoopst 388 was. Dit is dus wat mij betreft prima. Wat zouden jullie mij aanraden en waarom? Of zal ik door sparen en dan de D5200 kopen, of toch niet? Ik hoop dat een van jullie mij kan helpen, want ik ben ten einde raad!

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 21:51

Halloo Dames,

Mag ik ook even met de deur in huis vallen.
Ik heb de kolder in me kop en moet en zou een spiegelreflex camera kopen 8)7

Ik heb er totaaaaaaaaal geen verstand van en ben dus echt een beginner :O.

Nu zag ik op mp een canon 1000D voor een leuk prijsje.
Wat vinden jullie hiervan ?

Mijn doel met zo'n camera is vooral snelle fotos kunnen maken en scherpe fotos..

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 22:26

Scherpe foto's maken is ook een kwestie van instellen.
En het is zonde zo'n dure camera aan te schaffen en vervolgens alleen maar op standje automatisch te fotograferen. :=
Heb je al gekeken naar de Bridge-camera's?

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 22:48

Nog even om terug te komen op mijn bericht. In dit topic lees ik in het ene bericht dat de D3100 instapmodel is, en dan de D5100 een segment hoger. In een ander bericht las ik dat de D5100 met de D3100 werd vergeleken (dus ook als instapmodel). Aangezien dit niet mijn eerste Nikon is weet ik eigenlijk niet zo goed meer wat ik moet.. (Dit even als opvulling van mijn eerdere bericht).

Misschien ook even handig: Ik wil met name (meer) bezig gaan met het fotograferen van dieren. Dus bewegingen etc.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 08:02

De 1000D zie ik voor een leuk prijsje staan. Dat zou ik eventueel wel willen proberen. Ik zou hem best veel gebruiken voor verschillende hobbys. En met een digi camera, worden de fotos toch niet zo mooi als ik wil.

Wie weet in de toekomst dat ik het wel doorkrijg met een spiegelrefelex :P

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 18:39

Enorm verschil tussen de 650d en 700D zeg. :')

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 20:25

Ik ben er inmiddels uit en ik ga voor een systeem camera :+
Het word een Sony Nex 5RL!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 22:10

Wie o wie kan mij helpen. Ik heb een Canon 350D met kitlens en had een sigma 75-300 lens. Prima setje waren het niet dat de canon in combinatie met de sigma lens mij veel te zwaar is. Daarbij is de body nog wel prima maar kan ik met de kitlens niet goed genoeg uit de voeten.

Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een nieuwe body die licht is (ben al wezen kijken en de meeste zijn al lichter dan mijn spiegelreflex). In combinatie met een zoomlens tot 250 - 300 die dus ook niet te zwaar mag zijn. Iemand suggesties? Ik zet vooral beestjes op de foto ;)

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 22:25

Ik heb stiekem ook nog hulp nodig..
Ik was zo ontzettend overtuigd dat ik de Nikon D300s ging kopen, dat ik nu begin te twijfelen :+
Zou ik er heel veel voordeel mee doen als ik de D7100 koop ipv de D300s en daar dus meer voor betaal?

Fleur787

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 08:29

Dat vroeg ik me idd ook af!!;)

0_saskia_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 19:00

Hallo!
Ik kom even binnenvallen met een vraag.
Ik sta op het punt om via marktplaats een camera te kopen, de canon 400D. Volgens de verkoper was hij heel weinig gebruikt, daarom verkoopt hij hem. Ik kon hem overnemen voor 150 euro, inclusief kitlens, tas, 2 accus en handleidingen enzo. Dit leek mij een hele mooie deal dus waarschijnlijk ga ik heb van de week ophalen.
Nou is mijn vraag of dit wel een verstandige keuze is, aangezien het al een vrij oud model is.. Maar dan wel weer vrij weinig gebruikt.. Ik twijfel dus een beetje, maar ik heb al gezegd dat ik akkoord ben dus ik kan ook niet meer afhaken :P

Ik ben trouwens een beginnende amateur fotografe, ik wil al heel lang een camera waar ik net wat meer mee kan alleen heb er nooit het geld voor gehad. Vandaar dat dit me in eerste instantie heel goed leek :)

Edit:
Mijn vader heeft nog een stel lenzen liggen die hij vroeger gebruikte voor zijn analoge camera, allemaal canon lenzen dus deze zouden in principe op de 400D moeten passen, toch?

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 19:15

0_saskia_0 schreef:
Hallo!
Ik sta op het punt om via marktplaats een camera te kopen, de canon 400D. Volgens de verkoper was hij heel weinig gebruikt, daarom verkoopt hij hem. Ik kon hem overnemen voor 150 euro, inclusief kitlens, tas, 2 accus en handleidingen enzo. Dit leek mij een hele mooie deal dus waarschijnlijk ga ik heb van de week ophalen.
Nou is mijn vraag of dit wel een verstandige keuze is, aangezien het al een vrij oud model is.. Maar dan wel weer vrij weinig gebruikt.. Ik twijfel dus een beetje, maar ik heb al gezegd dat ik akkoord ben dus ik kan ook niet meer afhaken :P

Ik ben trouwens een beginnende amateur fotografe, ik wil al heel lang een camera waar ik net wat meer mee kan alleen heb er nooit het geld voor gehad. Vandaar dat dit me in eerste instantie heel goed leek :)

Edit:
Mijn vader heeft nog een stel lenzen liggen die hij vroeger gebruikte voor zijn analoge camera, allemaal canon lenzen dus deze zouden in principe op de 400D moeten passen, toch?

Je kunt in iedergeval even het aantal clicks dat de camera heeft gemaakt proberen te achterhalen :)

0_saskia_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:40

Fantabulouss schreef:
0_saskia_0 schreef:
Hallo!

Edit:

Je kunt in iedergeval even het aantal clicks dat de camera heeft gemaakt proberen te achterhalen :)

Bedankt voor je snelle reactie :) ik heb al gevraagd hoeveel clicks ermee waren gemaakt, maar dit wist de verkoper niet precies. Hij wist wel te vertellen dat hij dus weinig was gebruikt (maar dat kan natuurlijk ook een verkooppraatje zijn..)

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:45

Volgensmij kan je het aantal clicks ook aan de nummering van de foto's zien :) (correct me if i'm wrong :o )

Alleen wat daar het nadeel aan is, is dat hij na foto nr 9999 volgensmij weer op nieuw gaat nummeren ...mijn camera staat nu bijvoorbeeld op DSC_4742

En anders misschien via de EXIF ?

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:50

Fantabulouss schreef:
Volgensmij kan je het aantal clicks ook aan de nummering van de foto's zien :) (correct me if i'm wrong :o )

Alleen wat daar het nadeel aan is, is dat hij na foto nr 9999 volgensmij weer op nieuw gaat nummeren ...mijn camera staat nu bijvoorbeeld op DSC_4742

En anders misschien via de EXIF ?

Ligt eraan of je de foto's van je geheugenkaart verwijdert :). Als je ze elke keer verwijdert begint hij gewoon aldoor op nieuw. Tenminste bij mij.

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:52

xlovelove schreef:
Ligt eraan of je de foto's van je geheugenkaart verwijdert :). Als je ze elke keer verwijdert begint hij gewoon aldoor op nieuw. Tenminste bij mij.
Ik verwijder ze altijd van mn geheugenkaart, en formatteer deze ook nog voor ik weer een nieuwe shoot ga doen , maar hij nummert gewoon door hoor :o

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:54

Fantabulouss schreef:
xlovelove schreef:
Ik verwijder ze altijd van mn geheugenkaart, en formatteer deze ook nog voor ik weer een nieuwe shoot ga doen , maar hij nummert gewoon door hoor :o

Zou kunnen hoor! Bij mij in ieder geval niet, ben ik wel zeker van. Maar zou uiteraard kunnen. Maar dan heeft het niet heel veel zin, ik bedoel als hij dan weer opnieuw begint met tellen.

0_saskia_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:25

Ik heb google geraadpleegd en ik heb gevonden dat het per toestel verschilt, over de 400D niks gevonden.. Maar ach, de koop staat toch al vast!
Vrijdag ga ik hem ophalen, spannend ! :D

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:45

Je kan gewoon instellen op je camera of je wilt dat hij ze door nummert, of juist na iedere formatie/nieuwe sdkaart ze opnieuw nummert.
Hoe je de clicks moet vinden weet ik niet..

400D is vast een fijn toestel, ik heb de 350 D al jaren en ben er heel tevreden over. Sleep hem overal heen en is specifiek, maar niet té, genoeg om me mee te vermaken. Ik vrees alleen dat de analoge lenzen misschien niet op de camera passen.... Maar dat weet ik niet 100% zeker..

0_saskia_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 13:41

Mooi, precies wat ik zoek, wat meer dan een compact maar niet te ingewikkeld.

en over oude lenzen, ik heb ze even bekeken en er staat ook gewoon EF op, dus je zou zeggen dat het in principe op elke camera met een EF fitting zou moeten passen.. we gaan het zien :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 18:11

Oh my god, nog 1 link over die Canon/NCR winactie van die 6D en ik ga echt iemand die camera door z'n keel duwen :')

Mhm, zou persoonlijk niet zo'n verouderd toestel opkopen, zeker niet zonder enige weet van de kliks. Als de sluiter er volgende week aan gaat kost dat meer als dat je voor de camera betaalt hebt .. :)

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 18:26

0_saskia_0 schreef:
Fantabulouss schreef:

Hallo!

Edit:

Bedankt voor je snelle reactie :) ik heb al gevraagd hoeveel clicks ermee waren gemaakt, maar dit wist de verkoper niet precies. Hij wist wel te vertellen dat hij dus weinig was gebruikt (maar dat kan natuurlijk ook een verkooppraatje zijn..)[/quote]

Als ik het me goed herinner heeft bagdeera eens een link geplaats met een programmaatje waarmee het aantal clicks achterhaald mee zou kunnen worden. Misschien even googlen of je zoiets kunt vinden.

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 18:27

Courses schreef:
Oh my god, nog 1 link over die Canon/NCR winactie van die 6D en ik ga echt iemand die camera door z'n keel duwen :')

Mhm, zou persoonlijk niet zo'n verouderd toestel opkopen, zeker niet zonder enige weet van de kliks. Als de sluiter er volgende week aan gaat kost dat meer als dat je voor de camera betaalt hebt .. :)

Hahah, toevallig had ik gisteren een foto ingestuurd maar helaas was ik dus veeels te laat met stemmen werven, denk dat je wel 400 stemmen nodig hebt om in de top 10 te komen.:P

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 07:30

Inderdaad een mooie actie! :') Mijn hele timeline staat er mee vol. _O-

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 08:11

Thats_Me schreef:
Wie o wie kan mij helpen. Ik heb een Canon 350D met kitlens en had een sigma 75-300 lens. Prima setje waren het niet dat de canon in combinatie met de sigma lens mij veel te zwaar is. Daarbij is de body nog wel prima maar kan ik met de kitlens niet goed genoeg uit de voeten.

Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een nieuwe body die licht is (ben al wezen kijken en de meeste zijn al lichter dan mijn spiegelreflex). In combinatie met een zoomlens tot 250 - 300 die dus ook niet te zwaar mag zijn. Iemand suggesties? Ik zet vooral beestjes op de foto ;)

Ik heb zelf ook de canon 350D en heb ook wel eens andere bodies vast mogen houden maar de 350 is heel klein en grotendeels plastic. Ik vind het tot nu toe juist één van de lichtste cameras waarneemt ik heb gefotografeerd. Ik ken je lens niet, maar ik heb de canon 55-250 en die combinatie gaat prima bij mij. Plastic met plastic maakt heel licht, haha :0

Maar ik ben zo langzamerhand ook op zoek naar een nieuwe body, ik lees hier ff mee. Wil nu eerst mijn body upgraden want ik wordt helemaal gek van die ruis vanaf iso 800. Maar ik denk juist dat hoe beter je body en lenzen, hoe zwaarder de set dus ik kan je niet echt helpen met advies voor een lichtere set...