Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
magda_90 schreef:brandylove2, beterschap joh!
Lara, an sich een mooie foto maar ik stoor mij een mini beetje aan de overbelichte delen van het lichaam. Alhoewel ik uit ervaring weet hoe moeilijk dat te voorkomen is met dergelijke vachten en zonlicht.
Leonyr, bedankt voor je feedback. Klopt inderdaad van de Minolta, daar heb ik twee van ook nog een 50 mm F1.7. Van de 300 mm ben ik alleen niet te spreken over de snelheid van scherpstellen bij afnemend licht, hoe ervaar jij dat?
JNSW, die mag je wel met een grote strik in mijn tuin zetten.Wat een leukerd! Net als de foto hoor haha.
JNSW, het puntje op de I was de scherpte op het oog zelf geweest. Verder mooi!
KirstenVosje, bedankt voor je feedback!
wienkecarlo, natuurlijk mag je konijntje. Maar helaas is hij niet scherp en de foto over het algemeen donker. Verder wel een leuke foto.
Leonyr, you made my day. Dat gezicht, geniaal!
Lara schreef:Geen mac, helaas geen geld voor![]()
Maar een gekalibreerd scherm is nog altijd beter, dacht dat toen ik m kocht ie meteen goed zou zijn, maar was toen enkele weken op cursus en bleek toen alsnog gekalibreerd te moeten worden
Lara schreef:Geen mac, helaas geen geld voor![]()
Maar een gekalibreerd scherm is nog altijd beter, dacht dat toen ik m kocht ie meteen goed zou zijn, maar was toen enkele weken op cursus en bleek toen alsnog gekalibreerd te moeten worden
magda_90 schreef:Klopt van de gevoeligheid ja, vooral bij vogels en kleine dingetjes willen de foto's daardoor niet altijd scherp eruit komen. Het is dus wel een beetje een Minolta ding van het scherpstellen, maar zoiets had ik wel verwacht. Ik bedoel, Sony heeft niet voor niets Minolta over genomen dus de techniek zal ook wel wat verschillen kennen. Al met al ben ik voor het uitgegeven geld reuze tevreden met deze lens.
De 50 mm F1.7 is mijn liefde.Naast mijn Sony 55-200 mm lens is dit echt mijn lensje die overal mee naar toe gaat. Ideaal voor stad- en portretfotografie. Maar ook als het weer minder wordt red ik mij aardig met die lichtgevoeligheid.
magda_90 schreef:Ik ben absoluut blij met mijn set. Vooral icm met de macrolens 90 mm en 24-135 mm van Tamron. Ben dolgelukkig met mijn 5 lenzen, al komt er wellicht binnenkort nog een lichtgevoelige zoomlens bij.Ik heb de Alpha 500, ondertussen oud ja.
Daarvoor had ik de Alpha 200, een ramp met ruis. Hoewel de 500 ook nog een grens van 1600 heeft, hoger moet je niet willen komen. Maar nu ik in ARW schiet kan ik al een hoop ruis eruit halen.
ismy schreef:Nooor_: Tja, een beetje simpel. Je model staat vlak bij de achtergrond waardoor alles scherp is en de achtergrond mij dus stoort en ook niet recht is. Ik was gewoon naar buiten gegaan en had lekker met scherpte en diepte gewerkt. De foto is een beetje standaard.
Nooor_ schreef:ismy schreef:Nooor_: Tja, een beetje simpel. Je model staat vlak bij de achtergrond waardoor alles scherp is en de achtergrond mij dus stoort en ook niet recht is. Ik was gewoon naar buiten gegaan en had lekker met scherpte en diepte gewerkt. De foto is een beetje standaard.
Ik ben júist niet naar buiten gegaan omdat ik wilde oefenen met mijn lamp (; En ook niet elke foto hoeft van mij enorm speciaal te zijn, ik ben al lang blij dat het goed gaat met de lamp en ik heb haar expres zo voor die achtergrond gezet omdat ik verder niets heb om mee te werken. Het gaat mij er niet om wat jij zou doen, maar wat ik doe en waarom ik dit doe, en ik zou het ook fijn vinden als daarmee rekening wordt gehouden bij het geven van commentaar (:
Nooor_ schreef:Ik ben júist niet naar buiten gegaan omdat ik wilde oefenen met mijn lamp (; En ook niet elke foto hoeft van mij enorm speciaal te zijn, ik ben al lang blij dat het goed gaat met de lamp en ik heb haar expres zo voor die achtergrond gezet omdat ik verder niets heb om mee te werken. Het gaat mij er niet om wat jij zou doen, maar wat ik doe en waarom ik dit doe, en ik zou het ook fijn vinden als daarmee rekening wordt gehouden bij het geven van commentaar (:
Nefertarie schreef:Week 4:
Iejoorr Eigenlijk hetzelfde commentaar als vorige keer. Niet echt een WAUW foto! Misschien kun je volgende week een nieuwe foto maken met wat de tips die je krijgt?
F_Orumster schreef:Noor, anders volgende keer even aangeven dat het om experimenteren gaat.