centraal foto-thema / opdracht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Agossie

Re: centraal foto-thema / opdracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 14:13

Ja, 31 december. En misschien dan stemmen t/m 2 januari, aangezien niet iedereen op 1 januari normaal aanspreekbaar is? :=

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 14:34

Hmm ja dat is wel logisch haha.
Oké dan weet ik dat! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 14:54

Foto's van de tuin zijn niet helemaal geworden wat ik in gedachte had. Dus probeer nu wat anders ... heb al een aantal foto's gemaakt, maar wil vanavond met donker ook nog wat proberen. En dan morgenavond ga ik eens rustig kijken of er iets bij zit.

Danielle_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 18:34

Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje mee in dit topic en zou graag mee willen doen, mag dat?

Ik fotografeer nog niet lang met deze camera, ben ook een echte amateur.
Deze foto is gemaakt met de Olympus Pen.

Afbeelding

Ik vind zelf dat er wat scherpte mist.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 18:38

Ik vibd m wel leuk, onscherpte heeft vast te maken met het rode licht, daar hebben cameras het moeilijk mee.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 19:06

Denk eerder dat haar witbalans niet goed stond := Of is het licht in het echt ook rood?

Danielle_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 19:15

Er zat inderdaad veel rood in het licht. Maar als ik de instellingen bekijk stond inderdaad de witbalans verkeer (schaduw).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 19:52

Vandaag vooral problemen met scherpstellen .. zonder lenzen in hele dag naar beeldscherm staren werkte niet helemaal mee.
Maar goed, beter iets dan niets, dus hier mijn inzending :

Afbeelding

Niet echt tevreden, maar camera was weer in gebruik .. dus dat doel is al bereikt! En oefening baart kunst :+

En gelijk even het lijstje bijgewerkt ;)

Citaat:
Noor: *KLIK*
Doanique: *KLIK*
Myrmar: *KLIK*
Valanee: *KLIK*
Paulapom: *KLIK*
Marjoow: *KLIK*
Cchanny: *KLIK*
IloveNikitaa: *KLIK*
Frederieke: *KLIK*
Lara: *KLIK*
magda_90: *KLIK*
F_Orumster : *KLIK*
_l_amanda_l_ : *KLIK*
RM_ : *KLIK*
lovey_ou : *KLIK*
boooo : *KLIK*
Kai_Rosa : *KLIK*
tesseke : *KLIK*
Liin : *KLIK*
Libiris : *KLIK*
Aurelia : *KLIK*
BlackDancer : *KLIK*
Ash_ : *KLIK*
Danielle_h : *KLIK*
[***] : *KLIK*

Ik ga wel echt moeite krijgen met kiezen hoor ... veel foto's dit keer!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:13

Thanks.voor.het bijwerke, we liepen aardig.achter. Inderdaad veel.aanwijzingen ondanks het wat lastigere onderwerp!

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:24

Als er geen inzendingen meer komen ben ik eruit. Wel moeilijk hoor. Hahaha maar even wachten tot 31ste

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:26

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 21:32

Ik zend er vandaag/morgen ook eentje in :)

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 10:59

ik vind tot nu toe die van Lara het leukste.
Omdat ze onderscheid van de anderen de meesten hebben kerstmis.
niet dat dat erg is, ik vind het logisch.
maar ik zelf op een paar dingen bij mijn keuze:
creativiteit, fototechnisch, voldoet het aan het onderwerp, zijn er nog storende dingen.

Danielle_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 12:06

Op diverse sites kom ik tegen dat bokeh het spelen met licht en scherpte is waardoor vormen ontstaan. Nu lukte dit bij mij door de kerstboom te gebruiken. ( als ik aan mag nemen dat ik goed aan het thema heb voldaan). Buiten kan je het krijgen door lichtinval uit een bladerdek.
Ik vind de foto van Lara heel mooi, maar is dit ook echt bokeh? Of alleen heel mooi een weergave van scherpte-diepte. Ik stel de vraag om te leren, lastig thema omdat je er niet echt in een kadertje kan zetten naar mijn idee.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 17:38

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 17:52

Ben je verplicht te stemmen als je meedoet? Aangezien ik waarschijnlijk geen tijd heb om te stemmen... (Zit nu in het buitenland met crappy internet)

BlackDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 18:44

Ik dacht dat bokeh niet per se onscherpte in de achtergrond was of iets met lichtjes, maar puur 'de mate waarin de scherptediepte prettig wordt gevonden'

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 19:29

Volgens mij is bokeh de mate van scherptediepte, maar wordt het vaak verward met scherptediepte met van die vormpjes erin..

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 21:31

Veel inzendingen! Wordt moeilijk met kiezen

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:37

Ik dacht dat het was scherpte diepte in de foto. Achtergrond geen herkenbare vormen en niet persee met lampjes. Voor zover ik het dacht.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:49

Prachtige foto's zijn er ingezonden zeg!
Dat Schaakbord!

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 23:26

Ik twijfel nu tussen 2 inzendingen, ben benieuwd of er nog meer mensen bijkomen!

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 00:27

Ik wil ook wel deelnemen :))

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 02:10

Noor: *KLIK*
Mooie (scherpe rondjes) bokeh! Goede compositie. Is fijn om naar te kijken. Ik twijfel nog een beetje over de kleur, misschien te flets. Had wat sprankelender gemogen.

Doanique: *KLIK*
Mooie foto! Ik blijf er naar kijken. Uiteindelijk is de conclusie dat de vervorming/ scheefheid van de gitaar stoort. Achtergrond is prachtig. Misschien had je de gitaar niet eens nodig gehad :) Namelijk een mooie gouden gloed met rondjes die scherp zijn.

Myrmar: *KLIK*
Ik vind je letters erg storen. Ik moet daar doorheen kijken en zie een foto die gewoon goed is. Ik blijf kijken naar de bokeh links die een andere vorm aanneemt.

Valanee: *KLIK*
Die kan zo in de Allerhande oid! :D Prachtige, frisse kleuren. Zo krijg je wel zin in kerst als je het mij vraagt. Mooi uitgevoerd. Ik mis hier wel een beetje 'out of the box-thinking'.

Paulapom: *KLIK*
Héél mooi ook. Leuk dat hier de scherpte-diepte overgang te zien is, naast alleen de lichtjes. Jammer dat de snoet scherp is en de ogen niet. Dier gaat helemaal op in de achtergrond. Mooi!

Marjoow: *KLIK*
Leuk gedaan, knap ook. Leuke kleurtjes zo bij elkaar. Vind het alleen iets te fel, en té onscherp voor het mooie.

Cchanny: *KLIK*
Hé, verfrissende bokeh tussen al dat gekerst hihi. Nice! Ben toch meer te spreken over deze versie, en die niet bijgesneden. Toch wat spannender. Nette foto. bokeh ietsjes te saai.

IloveNikitaa: *KLIK*
Mijn blik wordt gevangen door de rode cirkel. Jammer dat hij niet helemaal scherp is. Wat te donker en te druk. Egale ondergrond had beter geweest.

Frederieke: *KLIK*
Weer een mooie frisse foto! Die blauwe gebieden doen het goed tegenover de beige. Vind het jammer dat de bovenkant van het kopje afgesneden is. Compositie is net niet lekker in balans.

Lara: *KLIK*
Origineel! Echter doet de foto mij niets. Bokeh niet interessant, concept daarentegen wel.

magda_90: *KLIK*
Leuk om te zien dat die bokeh bij iedereen anders van vorm is! Bij jou zie je duidelijk de lamellen. Naar mijn idee gebeurt er net even te weinig, daarom gewoon een leuke foto.

F_Orumster : *KLIK*
Wat een mooi sfeerplaatje zo. Goede balans tussen de (anders) hysterische sterren en de kerststal. Fijne kleurtjes!

_l_amanda_l_ : *KLIK*
Doet me denken aan grot-tekeningen van paarden :+ Leuk! Andere foto's van 'normale' bokeh ook goed gelukt.

RM_ : *KLIK*
Wat een aparte bokeh zeg! Wat doet die streep daar haha? Nice! Jammer dat de uil nep is :P Iets meer ruimte onderaan had beter geweest.

lovey_ou : *KLIK*
Ook een mooie sfeer! Fijn, die beweging erin. Brengt wat meer leven in de foto. Jammer van de afsnijding van het glas, had liever nog een deel van de steel gezien.

boooo : *KLIK*
Ontzettend jammer van de flits, haalt de sfeer uit je foto. Vind de vorm van de bokeh wel heel mooi. Goede compo.

Kai_Rosa : *KLIK*
Ook hier jammer van de flits... de drie cirkels vind ik leuk, maar zie geen connectie met de roos.

tesseke : *KLIK*
Jammer van de verkeerde scherptepunt. Bokeh knalt lekker, achter vind ik het totaal plaatje te druk.

Liin : *KLIK*
Leuk, die lagen van voorgrond en achtergrond. Fijne compositie. Vind foto wat te flets van kleur. Bokeh vind ik ook net niet spannend genoeg.

Libiris : *KLIK*
Jammer van de kleuren! Ze hadden van mij wat frisser gemogen. Vind de vormen heel fijn werken. Druk, maar het klopt wel. Wel jammer van de onscherpte.

Aurelia : *KLIK*
Hele boeiende foto :j Ik zie dat je verder bent gaan denken dat wat lichtjes op een achtergrond. Heel nice! Enige minpunt: overbelicht plekje op de bel.

BlackDancer : *KLIK*
Prachtig! Ik denk dat hij in zwart-wit nog sterker is!

Ash_ : *KLIK*
Mooi, onderwerp komt goed naar voren, achtergrond is boeiend. Compositie klopt niet helemaal. Jammer van de lage kwaliteit.

Danielle_h : *KLIK*
Haha, daar wordt je vrolijk van. Helaas de onscherpte en witbalans die té warm is.

Idinn : *KLIK*
Het totaalplaatje is te druk, echter de kern van de foto is wel erg mooi! Misschien meer inzoomen of bijsnijden!

Daantjee12 : *KLIK*
Sterrenhemel boven een huis, leuk! Jammer dat de 'sterren' opeens in een zwart gat vallen. Ook het huis had scherper gemogen.

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 02:12

Helaas heb ik mijn camera-spul niet bij mijn ouders liggen (en mis ik de dé bokeh lens 50mm F/1.8), wellicht dat ik het met de standaard lens van mijn ouders ga proberen om mijn idee uit te voeren :)