[INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 21:25

billionache schreef:
@Deetjeeuh: Ik vind ze leuk! Niet te veel poespas, duidelijke kleuren. Ik vind inderdaad zoals Alwiene zegt soms wel wat 'mis' met je scherpte, maar daar kan ik m'n vinger niet op leggen... Ik vind de prijs die je vraagt echt netjes hoor :j 20-25 euro

Dankjewel! :)
Zit soms inderdaad nog een beetje met de scherpte te prutsen, maar soms zie ik het zelf ook even niet, maar meestal lukt dat wel prima. :))

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 21:27

Stefieke1997 schreef:
Maar zie net dat hij op gsm donkerder is dan op pc.En ja vignetrandje zet ik er op

Dat snap ik echt niet. Een heeeeeeel enkele keer zou een lichte vignetting misschien iets toe kunnen voegen, maar waarom zou je in hemelsnaam standaard je foto's eruit willen laten zien alsof je een slechte lens of verkeerde zonnekap gebruikt?
Contrast is iets waar je heel spaarzaam mee om moet gaan. Teveel contrast geeft heel snel lelijke resultaten en dat vind ik bij jouw foto's helaas wel het geval.
Om op de vraag van het topic te komen, ik zou niks vragen en lekker door oefenen met zowel fotograferen als met nabewerken.

Realisartz

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 21:31

Oke ik vond dat randje wel iets hebben zal er op letten

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 21:42

Ik denk dat ze geen gekalibreerd scherm heeft en daardoor denkt dat de kleuren te dof zijn?

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 21:46

Deetjeeuh: erg mooie foto's maar de eerste het paard is wel een beetje ontscherp maar vindt hem alsnog mooi 20-25 euro
D_Desteny: zou zeker rond de 35 euro vragen erg mooi!
Stefieke1997: ik vindt die kat echt super mooi! En die oog van het paard heeft ook wel een beetje wat die laaste foto het paard zelf vindt ik nog een beetje te donker het paard mog wat lichter. Rond de 15 zou ik vragen

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 21:48

S_en_Z schreef:
Ik denk dat ze geen gekalibreerd scherm heeft en daardoor denkt dat de kleuren te dof zijn?

Heb ik (helaas) ook (nog) niet. En kleuren kunnen best dof zijn als ze uit de camera komen, zeker als je ze van andere mensen die goede lenzen hebben en flink nabewerkingen zo fel en flitsend langs ziet komen. Maar daar zijn wel andere manieren voor in de nabewerking dan contrast, contrast is gewoon niet dé methode. Alleen doe ik het in fotoshop en weet niet hoe je op de juiste manier nabewerkt in gratis programma's (want niet iedereen zal over fotoshop beschikken) dus durf daar geen advies over te geven.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 22:05

Ja mijn kleuren worden ietsje weggenomen door UV filter. Maar ik vind dat verwaarloosbaarder dan krassen van stof en zand op mn canon 70-200 f2.8.

Sommige fotografen zijn heeeeel goed met nabewerken idd.

Dofheid met grauw weer bewerken tot heeeeel kleurig.. ik weet niet.. ik hou wel van een beetje nabewerken maar vind zelf naturel wel erg mooi. Smaak verschilt daar in, sommige nabewerkingen vind k heel gaaf.

ik heb een Spyder, tekentablet, photoshop en Lightroom. Ken nog meer dan de helft vd functies niet maar ik kan ze niet meer wegdenken haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 22:12

Ik ben ook best wel benieuwd hoe andere mijn foto's zien ja. :j
Sommige fotografen zijn inderdaad héél goed met nabewerken, andere vind ik weer té. Vind jou foto's heel gaaf S_en_Z. Heb je misschien een voor/na foto met uitleg wat je doet? :)

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 22:14

Dat heb ik ook ik ben niet echt van het nabewerken foto moetgewoon natuurlijk zijn ik heb alleen Picasa fotoshop wil ik wel later in de toekomst maar eerst wil ik dan gewoon door oefenen.
En indd heel veel foto zijn ook echt mooi bewerkt

Realisartz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 22:19

Mag ik eens vragen wat voor bewerkingen jullie mooi vinden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 22:23

Mijn eigen? :+ Nee, dat is echt een grapje. Mijne vind ik niet altijd even mooi. :')
Ik vind die van Xina-shots héél gaaf, Fading fotografie (maar die doet nauwelijks iets), Foscofotografie, Marit pff... S_en_Z. Nyckle meestal ook wel. :j Maar de eerste 3 ken ik redelijk persoonlijk, misschien beinvloed dat mijn mening, idk. Maar dat zijn de eerste waar ik nu op kom. :P Oh ja, en Focussed! Juliette fotografie en.. Het worden er te veel om op te noemen. :')

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 22:28

S_en_Z schreef:
Ja mijn kleuren worden ietsje weggenomen door UV filter. Maar ik vind dat verwaarloosbaarder dan krassen van stof en zand op mn canon 70-200 f2.8.

Sommige fotografen zijn heeeeel goed met nabewerken idd.

Dofheid met grauw weer bewerken tot heeeeel kleurig.. ik weet niet.. ik hou wel van een beetje nabewerken maar vind zelf naturel wel erg mooi. Smaak verschilt daar in, sommige nabewerkingen vind k heel gaaf.

ik heb een Spyder, tekentablet, photoshop en Lightroom. Ken nog meer dan de helft vd functies niet maar ik kan ze niet meer wegdenken haha

Nee, ik bedoel niet foto's van grauw weer heel kleurig maken, maar in photoshop kan je met levels wel foto's die nogal vlak zijn van kleur wat meer tot leven laten komen. En soms vind ik het mooi om er iets meer geel in te gooien voor wat meer warmte in de foto :)

Ik heb op dit moment de probeerversie van fotoshop (nieuwste) en wil er zo'n abonnement op nemen. Krijg ik lightroom er meteen bij, maar dat is abacadabra voor me, ik ben al zo lang gewend aan (oudere) photoshop.

Spyder is leuk, maar ik heb alleen een laptop, geen vaste monitor, dus dan is het al minder zinvol denk ik omdat het bij laptop zo ontzettend verschilt hoe je scherm staat.

Een tekentablet heb ik, maar gebruik jij die om na te bewerken dan? Want gebruiken hem eigenlijk nooit :)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 22:38

Ik gebruik m altijd met storende objecten en etc.

Ideaal. Ook met bitjes terugtekenen enzo

ik heb laptop op vast scherm aangesloten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 22:42

Ik gebruik mijn tekentablet ook altijd. Het bewerkt veel fijner, zelf met alle kleine dingen. Daarnaast kan ik alles langerdoen omdat ik minder snel last heb van een muisarm :)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 22:54

Ik zit met een gekneusde duim te bewerken momenteel.haha

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 00:41

Moderatoropmerking:
Dames, dit topic is bedoeld om elkaars foto's te taxeren. Discussies over manieren van bewerken horen hier daarom niet thuis. Zouden jullie hier rekening mee willen houden? :)

Eviii_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 17:00

Stefieke1997: De foto's vind ik vrij donker. Onder andere de zwarte rand erom heen vind ik storen. Denk rond de 10 euro incl reiskosten, max.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kwaliteit is helaas achteruit gegaan door uploaden. Foto's zijn normaal haar scherp.

Mouzs_engel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 17:03

ey, dat ben ik hahaha :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 17:05

Julot_Engel schreef:

Ik vind je niet zo leuk kijken, sorry Julot haha. :')

Hmm Eef vind dit toch echt een van je mindere foto's! Kleuren bij Julot spreken me niet aan, maar de foto's van de paarden zijn wel goed qua kleuren. :j Iets té nabewerkt qua verscherpen, maar verder vind ik ze leuk! Denk ook rond de 20 euro excl. reiskosten? :)

Eviii_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 17:08

Deetjeeuh schreef:
Julot_Engel schreef:

Ik vind je niet zo leuk kijken, sorry Julot haha. :')

Hmm Eef vind dit toch echt een van je mindere foto's! Kleuren bij Julot spreken me niet aan, maar de foto's van de paarden zijn wel goed qua kleuren. :j Iets té nabewerkt qua verscherpen, maar verder vind ik ze leuk! Denk ook rond de 20 euro excl. reiskosten? :)

Heb qua verscherpen bijna niks gedaan daar ben ik het dus niet helemaal met je eens;)
Dan moet ik toch eens gaan nadenken over mn prijs vraag nu 15 euro excl reiskosten.
Maar daarom plaats ik ook foto's hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 17:14

Ik weet niet, ze ogen een beetje raar. Minder mooi dan de foto's die ik van Fleur heb gezien in de andere topics. :Y) Maar dat kan ook liggen aan jou/mijn pc of zo haha.
Sowieso zou ik meer naar boven gaan, misschien kan je wel naar de €25! (Is wel al een grote stap weer..)
Want je steekt er héél veel moeite in eh.. Lees maar eens Femke's post op pagina 3/4?

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 12:31

@Eviii_x : Over mensenfotografie kan ik niet veel zeggen. Ik vind de paardenfoto's wel vreemd ogen zoals al is aangegeven. Vooral de laatste vind ik de uitsnijding nogal krap. Wat meer ruimte had al veel verschil gemaakt denk ik. Ik denk dat je qua prijs wel goed zit, desnoods richting de 20-25 euro gaan :j

Weer tijd voor foto's van mijn kant, deze keer honden :)
Op p34 heb ik al paardenfoto's geplaatst en op m'n website vind je meer referentiemateriaal :j

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 20:35

Heb nu halverwege april geplaatst maar tis nu mei. Mag ik dan nog wat plaatsen en volgende keer in juni? Of pas eind mei? :)

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 20:41

Volgens mij mag je dan gewoon halverwege mei weer wat plaatsen S_en_Z :j

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 20:41

Dank, dan ga ik wel alvast wat taxaties doen :)