Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nouks schreef:
Nouks schreef:Ah ik had maar half gelezen, niet gezien dat je de SanDisks zelf ook al noemde.
Maar is tethered shooting met kabel zo'n ramp voor je? Vind ik zelf eigenlijk uitstekend werken (en hoewel die kaartjes vast de laatste jaren nog verbeterd zijn, naar mijn ervaring ook betrouwbaarder dan met die kaartjes).
Femke schreef:Deze foto is op een verkeerd punt scherpgesteld.
Zorg dat de manier om scherp te stellen correct is ingesteld.
Anders heb je inderdaad kans bij actie foto's dat je scherpstelling gelegd wordt op 1 plek, hij vast blijft staan en het paard door loopt naar een andere plek. Gevolg: onscherp paard.
Welke Camera heb je... ?
Bij Nikon moet je bij actie foto's zorgen dat je cam op AF-C staat. En niet op AF-S.
Bij Canon moet je 'm op AF-Servo zetten.
Bagheera_206 schreef:Nouks schreef:Ah ik had maar half gelezen, niet gezien dat je de SanDisks zelf ook al noemde.
Maar is tethered shooting met kabel zo'n ramp voor je? Vind ik zelf eigenlijk uitstekend werken (en hoewel die kaartjes vast de laatste jaren nog verbeterd zijn, naar mijn ervaring ook betrouwbaarder dan met die kaartjes).
Tetheren is ook niet zo een issue hoor, maar was benieuwd naar ervaringen van anderen.
Bagheera_206 schreef:Voor ieder objectief heb je een unieke zonnekap. Je hoeft dus niet speciaal op zoek te gaan naar iets wat jij zelf mooi vindt, maar gewoon Googlen naar zonnekap + jouw lens. Die zonnekap moet je dan hebben.
Leen_ schreef:Bagheera_206 schreef:Voor ieder objectief heb je een unieke zonnekap. Je hoeft dus niet speciaal op zoek te gaan naar iets wat jij zelf mooi vindt, maar gewoon Googlen naar zonnekap + jouw lens. Die zonnekap moet je dan hebben.
En dan heb je altijd je volledig beeld erop? Heb namelijk van iemand foto's gezien die een gewone ronde had waar de hoekjes op de foto afgerond waren omdat de zonnekap in het beeld zat.