[FOTO] Verzameltopic voor Fotografen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:06

Wauw, Hipar! _/-\o_
Lipydo, ik vind die eerst echt tof. Dat ze allemaal hetzelfde lopen en dan die gezichten, ja leuk. :D

Weer een van mij, uit oktober. :)
Afbeelding

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:50

Hipar schreef:
Uit de oude doos.....vorig jaar sneeuw!
http://www1.picturepush.com/photo/a/470 ... 4ab.jpg?v0

Oooh, ik vind deze juist lovable <3

Fee_ Thanks! Het paard op jouw foto (die overigens mooi van kleur is :j ) lijkt een beetje een giraffe te spelen. Daardoor een gekke foto die daarom ook een wat gekkere uitsnede mag hebben.

Fenrir

Re: [FOTO] Verzameltopic voor Fotografen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 16:02

Aangezien ik tegenwoordig zo goed als nooit meer op FK kom wist ik niks van dit verzameltopic :o ik ga even meelezen, leuk!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 16:09

Over meeuwen gesproken, hier is mijn meeuw:
Afbeelding

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 16:11

Revanches _O_

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 16:15

En hier nog een maar die vind ik iets minder...
Afbeelding

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 17:03

Ik vind die 2e juist wel leuk, 1e is een beetje zo'n standaard plaatje. Alleen jammer dat hij (de 2e) wat overbelicht is. Meeuwen zijn leuk. :j

Hipar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 18:02

FillFill, je mag best meteen posten hoor! JIj hebt altijd gave platen :j

De meeuwen zijn inderdaad leuk. Ik heb veel meeuwenfoto's.....

Afbeelding

Afbeelding

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 18:04

Dat koppie van die eerste, dat oog. :+:

En ja, ik vond het zo ego om meteen een post vol te knallen. :o :+ Maar zal even kijken. :)

Hipar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 18:07

Oh Fee, ik vergat nog op je te reageren! Ik vind de foto mooi doord e ruimteljkheid. Paardje kijkt nieuwsgierig, maar de hals komt niet echt mooi uit zo. De foto heeft een mooie schattigheidsfactor <3

Hipar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 18:09

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 18:13

Ik ben tegenwoordig ook weer analoog aan het fotograferen, heb een Canon AT-1 gekocht (volledig manueel), met 3 lenzen erbij. :)
Dit waren wat oefenfoto'tjes om de camera een beetje door te krijgen (was toch weer even wennen :D );

Afbeelding

Afbeelding

*klik*

Het bevalt goed om weer analoog te schieten (zo ben ik 10 jaar terug ook begonnen). :+:

Niet zo spectaculair dus, maar ik zie nu net dat je maar 2 foto's per dag mag plaatsen, dus de rest volgt wel weer een keer. :)

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 19:29

Dat vind ik nou wel leuke meeuwenfoto's Hipar! Gaaf gedaan! De composities die je uitgekozen hebt werken voor mij erg goed!

Gaaf Fiffill, de camera bevalt dus, mooi :D Ik vind die foto in die link erg leuk, paard en wagen past voor mij helemaal in de sfeer. De 2e vind ik ook gaaf, lekker zacht. Ik ga toch ook maar weer eens langs de fotozaak, toch ook maar weer eens een rolletje halen. Het is zo duur ^) Waar laat jij je foto's afdrukken trouwens?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 19:30

Heb ze nu gewoon bij de Hema af laten drukken, voor die kleurenrolletjes krijg je ook korting dan (als je ze daar ook koopt tenminste). Wil wel 'n keertje bij een fotozaak langs om het verschil te checken, en natuurlijk zelf de doka in, maar weinig tijd voor helaas.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 19:50

Hipar schreef:
Mootje schreef:
Elin, Die tweede vind ik schitterend!
Hipar, ik ben echt jaloers op jouw fotografeer-kunsten O:)
Audrey haalt de woorden uit mijn mond, lypido :))

Dat hoeft niet hoor :n Ik ben nog lang niet uitgeleerd! Bovendien heb ik momenteel 1 body en 1 lens en ik zou heel graag wat meer willen experimenteren met andere lenzen en statief enzo.... Maar ja, moet wat te wensen overblijven :j

Overigens zijn meeste foto's die ik tot nu toe hier heb geplaatst nog met mijn oude Sony genomen.

Elin, mooie scherpe plaatjes van de vogeltjes. lastig he, die kleine snelle beestjes! Op mijn onlangs geplaatste rodborsje kreeg ik ook de vraag om volgende keer meer in te zoomen, maar ik heb maar 70-200 dus verder inzoomen gaat niet. Welke lens heb jij gebruikt?

[/img]

Hi,
Een 55-250 IS II f4 5.6 .. :)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:52

Mooie pony Fee_
Hipar wat een prachtige foto's weer! Vooral foto 1!!
Fiffill ook gaaf! alleen wat ruis lijkt wel bij de ZW foto ?

Hier een uitprobeersel: Afbeelding

Erg benieuwd of het in de smaak valt :) (meer foto's in mijn onderschrift van o.a andere probeersels)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:55

Elin_ schreef:
Mooie pony Fee_
Hipar wat een prachtige foto's weer! Vooral foto 1!!
Fiffill ook gaaf! alleen wat ruis lijkt wel bij de ZW foto ?

Ehm, het is analoog hè :') je rolletje heeft een bepaalde ISO waarde. Het heet dan overigens korrel, geen ruis. Ruis vind ik zelf vaak lelijk, korrel vind ik wel mooi meestal, sowieso zijn bij analoog de overgangen in de DoF zoveel mooier dan bij digitaal. :)
Denk trouwens dat het vooral komt doordat mijn scanner niet zo schoon was, je ziet de stofjes overal. :o

Foto hierboven heeft mooie kleuren en mooie DoF, onderwerp boeit me niet zo maar wel een lekker sfeertje. :j

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 21:30

Ja weet dat het analoog is ,maar niet dat je dat niet kon instellen! Weer iets geleerd!

Bedankt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 21:53

Fee, fijn sfeertje en kleuren. De pose vind ik iets minder (qua hoe de pony erop uitkomt).
Mooie meeuwenfoto's komen er voorbij! Die eerste van Revanches heeft fijne zomerkleurtjes. Die tweede van Hipar vind ik ook erg fijn.
Analoog, tof :) Vind de Z/W wel wat hebben Fiffil.
Elin, ga mee met Fiffil, hoewel het onderwerp niet zo spannend is door het licht en de kleuren wel een fijn sfeertje.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:02

Elin_ schreef:
Ja weet dat het analoog is ,maar niet dat je dat niet kon instellen! Weer iets geleerd!

Bedankt :)

Nouja, je hebt bijv een rolletje met ISO 400 (of 200, noem maar wat), je kunt natuurlijk wel je sluitertijd/diafragma instellen... dit moet handmatig (op die van mij dan, die is volledig manueel), je ziet in je zoeker dan 2 naaldjes die bewegen als je aan je knoppen draait, zo kun je de juiste instellingen bepalen :) en er zitten nog 2 naaldjes onder en boven en die geven over/onderbelichtheid aan. Hoe dichter je daarbij zit, hoe donkerder of lichter je foto dus is. Scherpstellen moet ook met de hand. :)

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:35

Ik heb ook nog een analoge camera liggen met heel veel lenzen.. daar heb ik echt op leren fotograferen.
maar het werd mij toch iets te duur :)

Hipar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:41

Ik heb nooit eerder gefotograferd, ben nu 2 en een half jaar bezig ongeveer. Maar analoog lijkt me erg tof. Mijn vader maakt mooie foto's met een oude Voightlander :j Maar om steeds te (laten) ontwikkelen is voor mij ook niet weggelegd. Inderdaad te duur :o En ik ben ook niet goed genoeg denk ik.... Teveel missers en dat is bij analoog wel erg balen!

Fill, ik vind het DoF verloop bij de duif erg mooi, bijna circulair! Alleen het perspectief spreekt me minder aan. De 2e vind ik super!

Elin, ik ga met de rest mee, super sfeer en kleuren, maar voor mij niet interessant qua onderwerp :o

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:42

Ik heb ook, toen ik jong was, veel met mijn vader zijn analoge Pentax geoefend. Wat vond ik het spannend als ik de ontwikkelde foto's ging ophalen :)

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:44

Ja, was altijd leuk. Ik heb ook veel geleerd van de analoge camera van mijn moeder :). Altijd bespreken wat er goed was en wat er beter kon en hoe dan :).

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:46

Het is zeker prijzig, dat is erg jammer := maar ik vind het zo mooi, vooral de DoF en ruis. :+: Het is echt zoveel mooier dan digitaal.
Ik had een analoge Olympus vroeger, fijn dingetje. Maar deze Canon werkt ook prima, alleen waag ik me nog maar niet aan snel bewegende dingen (vanwege het handmatig scherpstellen :+ )