Lipydo, ik vind die eerst echt tof. Dat ze allemaal hetzelfde lopen en dan die gezichten, ja leuk.

Weer een van mij, uit oktober.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ik ga even meelezen, leuk!
Maar zal even kijken.

);

Ik vind die foto in die link erg leuk, paard en wagen past voor mij helemaal in de sfeer. De 2e vind ik ook gaaf, lekker zacht. Ik ga toch ook maar weer eens langs de fotozaak, toch ook maar weer eens een rolletje halen. Het is zo duur
Waar laat jij je foto's afdrukken trouwens? 
Hipar schreef:Mootje schreef:Elin, Die tweede vind ik schitterend!
Hipar, ik ben echt jaloers op jouw fotografeer-kunsten
Audrey haalt de woorden uit mijn mond, lypido
Dat hoeft niet hoorIk ben nog lang niet uitgeleerd! Bovendien heb ik momenteel 1 body en 1 lens en ik zou heel graag wat meer willen experimenteren met andere lenzen en statief enzo.... Maar ja, moet wat te wensen overblijven
Overigens zijn meeste foto's die ik tot nu toe hier heb geplaatst nog met mijn oude Sony genomen.
Elin, mooie scherpe plaatjes van de vogeltjes. lastig he, die kleine snelle beestjes! Op mijn onlangs geplaatste rodborsje kreeg ik ook de vraag om volgende keer meer in te zoomen, maar ik heb maar 70-200 dus verder inzoomen gaat niet. Welke lens heb jij gebruikt?
[/img]

(meer foto's in mijn onderschrift van o.a andere probeersels) Elin_ schreef:Mooie pony Fee_
Hipar wat een prachtige foto's weer! Vooral foto 1!!
Fiffill ook gaaf! alleen wat ruis lijkt wel bij de ZW foto ?
je rolletje heeft een bepaalde ISO waarde. Het heet dan overigens korrel, geen ruis. Ruis vind ik zelf vaak lelijk, korrel vind ik wel mooi meestal, sowieso zijn bij analoog de overgangen in de DoF zoveel mooier dan bij digitaal. 

Vind de Z/W wel wat hebben Fiffil.Elin_ schreef:Ja weet dat het analoog is ,maar niet dat je dat niet kon instellen! Weer iets geleerd!
Bedankt
en er zitten nog 2 naaldjes onder en boven en die geven over/onderbelichtheid aan. Hoe dichter je daarbij zit, hoe donkerder of lichter je foto dus is. Scherpstellen moet ook met de hand.
Maar om steeds te (laten) ontwikkelen is voor mij ook niet weggelegd. Inderdaad te duur
En ik ben ook niet goed genoeg denk ik.... Teveel missers en dat is bij analoog wel erg balen!
. Altijd bespreken wat er goed was en wat er beter kon en hoe dan
.
maar ik vind het zo mooi, vooral de DoF en ruis.
Het is echt zoveel mooier dan digitaal.
)