Toch, heb jarenlang met héél veel plezier met mijn 350D foto's gemaakt. Baal er soms nog wel van dat ik 'm verkocht heb en niet als 2e camera heb aangehouden.
manzano
Geplaatst: 01-03-10 14:21
Honeybee schreef:
Toch, heb jarenlang met héél veel plezier met mijn 350D foto's gemaakt. Baal er soms nog wel van dat ik 'm verkocht heb en niet als 2e camera heb aangehouden.
nu we het toch over camera`s hebben... ben van plan van de 400D naar de 50D over te stappen... alleen nu de vraag: Zal ik de 400D verkopen of erbij houden als 2e camera? ik dacht altijd aan de 2de optie, lijkt me wel handig om er 1tje achter handen te hebben...
dat vind ik ook wel weer een goede, maarja dan de vraag wat kan ik voor de 400D vragen? hij is nog puntgaaf hoor, ik ben altijd super zuinig op me spullen... hoeveel kliks erop zitten durf ik nu even niet te zeggen... ga een rondkijken wat er voor wordt gevraagd... 30D wat kost die nieuw?
Er komt wel een 550D iig. Dus opvolger van de 50D zal ook wel ergens opduiken over paar maanden.
Fokfanaat op bokt heeft een 30D te koop overigens.
Spruit
Geplaatst: 01-03-10 18:04
Yeaaah! Ik heb net gehoord dat ik volgend jaar een half jaar in Noorwegen mag wonen/studeren dus ik verheug me nu al op de plaatjes die ik daar kan gaan schieten . Mooi dat de 70-200 dan meegaat!
Ik snap trouwens nog steeds werkelijk het nut niet van die video functie op die 550D en 500D [en de andere camera's die dat hebben ] Het is een 'goede' fotocamera, en nu word het een half afgebakken compactcamera? Ik snap 't echt totaal niet maar dat zal wel weer aan mij liggen gok ik.
Mmm, 350D is trouwens erg fijne camera inderdaad. Heb er een keer mee gefotografeerd toen een vriendin van mij hem nog had [Wendy van Fjord Unique]. Helaas had ik toen alleen niet zo door hoe die werkte maar hij lag erg fijn in de hand! Denk ook dat ik mede daarom erg graag een Canon wou.
Een videocamera is ook niet zo duur, zie het nut van een videofunctie dan ook niet. Maar ach, het zal geen afbreuk doen aan de fotokwaliteit dus als het kan, waarom niet
Ik kan totaal niet overweg met die videocameraatjes en vaak is het ook zeer slechte kwaliteit. Als je die camera koopt en toevallig ook wilt filmen is het een uitkomst. Mijn vader gaat de 500D kopen
Eenieder die het nut van een filmfunctie in een DSLR niet inziet moet dit eens bekijken (in 720p!).
Een goedkope dSLR zoals de Nikon D5000 heeft een véél betere sensor dan de gemiddelde videocamera. Zelfs die 3CCD's kunnen niet tegen een simpele dSLR op qua IQ.
Er zijn clipstudios e.d. die hun videocamera's aan de kant leggen voor Canon 5D MkII's...