Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Als ik de hond zag komen stelde ik scherp en bewoog dan mee en als hij leuk in beeld was drukte ik door .. Kan niet meteen zeggen dat dit meer succesvol was .. Weet natuurlijk ook niet meer bij welke foto's ik dit gedaan heb
[***] schreef:Als ik mijn diafragma kleiner zet, kan ik dan nog steeds met een sneller sluitertijd (minstens 1/500) werken? Want anders lijkt me dat ook geen zin te hebben, toch?
Een stuk is scherp (of lijkt scherp) maar niet de volledige hond ..
En verder loopt hond nooit waar je verwacht dat die gaat lopen, dus om mij enkel daarop te richten

).
Bij mijn pony heb ik ook geen problemen en kan ik zelfs met mijn compactcamera (waar je wel zelf kan instellen) ook heel leuke actiefoto's maken .. Maar dat is gewoon een heel ander kaliber dan mijn hond

Maar maakt verder niet uit
En natuurlijk moet je per keer kijken wat het beste werkt, afhankelijk van het weer en de omgeving en .. maar je moet toch met bepaalde dingen vaker werken, lijkt me dat je dat toch wel weet en niet zomaar op automatisch zet en klikt? Kan me namelijk niet voorstellen dat je de ene keer met sluitertijd 1/100 werkt en de keer daarna met 1/1000 om maar even extreem te doen .. Maar is 1/500 dan voldoende of moet je eerder vaker naar 1/1000 gaan, dat soort dingen vind ik interessant 
) maar het is echt het keihard rennen zeg maar waar ik niks mee gedaan krijg ... Met wat instellingen heb jij die foto gemaakt?
Niks is 100% perfect maar dat moet van mij ook (nog) niet.. maar ik zou wel graag willen bereiken dat je er tenminste de hond op herkent en niet een volledig wazige kop of kont of dat soort dingen hebt ... En dat moet toch mogelijk zijn? 

Zorg wel dat je hem precies genoeg gebruikt, dáár waar jij hem het scherpst wil hebben.