Verder heeft een "wazige achtergrond" te maken met het instellen van je diafragma, iets wat ook met heel veel camera's kan.
Wat is je budget, en hoe veel ervaring heb je?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
oneilltje79 schreef:OK, kwaliteit is een slecht woord hier.
Ik bedoelde dat een goede foto niet afhangt van het toestel, maar van de fotograaf. Een technisch perfecte foto hoeft natuurlijk nog geen goede foto te zijn.
En tegenwoordig lijkt het alsof mensen denken dat ze door de duurste camera te kopen automatisch goede foto`s maken, terwijl ze niet verder komen als simpele snapshots.
manzano schreef:Het is ook geen "functie" maar een combinatie van instellingen.
Nouks schreef:Als je geen digitale spiegelreflexcamera wil en wel die cropmogelijkheid: Panasonic DMC-FZ50. Past ruim in je budget.
Als je wel een spiegelreflexcamera, maar geen cropmogelijkheid wil, zou je voor jouw budget ook prima eens kunnen kijken naar een leuke DSLR. Lees daarvoor eens de laatste 5 tot 10 pagina's even terug, dan vind je al heel veel wel-of-niet-aanbevelingen op dat gebied.
In principe maakt het op DSLR-gebied niet zo veel uit voor welk merk je gaat, zeker niet als je enkel een beetje voor de hobby wil blijven fotograferen. Wil je echter vooruitgang boeken en nog eens uitbreiden en er eventueel mee verder, dan zou ik je willen aanraden naar Canon of Nikon te kijken. Mocht je een D40 van Nikon gaan overwegen: eerst even de afgelopen 5 pagina's goed doorlezen. Ik zou je de D40 niet zomaar aanraden, echter heeft Nikon wel andere modellen die heel leuk zijn. Qua Canon kun je vooral kijken naar een 400D of 450D.
Nouks schreef:Flowerpull schreef:Ik vind de D40 als instapmodel juist perfect. Met de D80 van mijn vader zijn maar weinig verschillen, de D40 is alleen compacter, het uiterlijk is verandert.
Ik vind van Nouks dat zij haar mening véél te veel opdringt.
Het ligt aan de gene die áchter de camera staat hoe de foto's worden, dat jij een camera nu zo perfect kan besturen..
Ik zeg toch niet dat je er geen mooie foto's mee kunt maken? Dus die laatste zin heeft er echt niks mee te maken. Dat ik mijn mening te veel opdring mag je vinden, maar (als ik ff zo eerlijk mag zijn) ik ben ook wel één van de mensen in dit topic met verstand van zaken.
Flowerpull schreef:Nou meid, koop een lolly en ga het vieren
manzano schreef:Ah joh......blik in iemands profiel zegt vaak genoeg