[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 13:59

Op je camera bewerken? Hmmmm ik ken wel een serie camera's waarbij je op de camera je foto's nog wat bij kunt croppen maar helemaal bewerken zou ik niet eens willen. Een foto die beter kan kun je beter verbeteren op de computer, een daadwerkelijke slechte foto wordt met nabewerking geen goede foto. "Op je 'toestel' (camera Knipoog ) kunnen bewerken" zou ik niet eens willen als ik jou was.

Verder heeft een "wazige achtergrond" te maken met het instellen van je diafragma, iets wat ook met heel veel camera's kan.

Wat is je budget, en hoe veel ervaring heb je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:00

oneilltje79 schreef:
OK, kwaliteit is een slecht woord hier. Knipoog
Ik bedoelde dat een goede foto niet afhangt van het toestel, maar van de fotograaf. Een technisch perfecte foto hoeft natuurlijk nog geen goede foto te zijn.
En tegenwoordig lijkt het alsof mensen denken dat ze door de duurste camera te kopen automatisch goede foto`s maken, terwijl ze niet verder komen als simpele snapshots.

Das beter omschreven inderdaad. Lachen

Vaak doet de sfeer gewoon een hele hoop, en inderdaad, een foto hoeft kwalitatief en technisch niet perfect te zijn om een goede foto te zijn. Moet ik er wel bij zeggen dat hierbij nog wel e.e.a. afhangt van het onderwerp; een grote autocampagne voor het nieuwste model BMW met zo'n camera is 't ook niet helemaal zeg maar.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:06

Nee, natuurlijk niet. Deze camera wordt voornamelijk journalistiek gebruikt en mijn broer heeft een aparte DSLR voor sportfoto`s enzo.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:09

Maar voor kranten ed. zijn de eisen ook heel anders......

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:12

Hey
Ik heb een Fujifilm S3500, maar nu zit ik te twijfelen om na de zomervakantie en nieuwe camera te kopen, Bloos de S9500 ofzo... Wat kan je meer met de S9500 dan de S3500??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:13

Weet niet of jullie deze website al kennen?

http://www.jpgmag.com

User-generated fotografiemagazine, aan de hand van thema's kun je foto's insturen, daarop kan dan worden gestemd etc etc etc, heb je kans dat het in het blad komt, als je foto wordt gepubliceerd krijg je een jaarabbo op het blad plus 100 dollar. Vaak leuke acties (korting op accessoires, sponsored thema's waarbij je dan bijvoorbeeld een telefoon of een lens kunt winnen) en een hele leuke community (je kunt ook fotos toevoegen als favorieten, berichtjes achterlaten bij anderen, mensen toevoegen aan je contact list die je graag wil volgen etc).

Waarom ik dit onder de aandacht breng? Omdat hier heel vaak foto's langskomen die gemaakt zijn met allerlei bijzondere technieken: film, bijzondere ontwikkeltechnieken, bijzondere camera's (infrarood, lomo, ga zo maar door), naast heel sterk kwalitatief zeer goed digitaal materiaal en hier en daar een hoop (lelijke) snapshots. Zeer divers aanbod qua thema's en technieken, erg leuk. Daarnaast ook interviews, how-to's, achtergrondartikelen en ga zo maar door, allemaal geschreven door andere leden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:16

Overigens, als jullie je daar gaan aanmelden, voeg me dan even toe als contact:

www.jpgmag.com/people/gebruikersnaam

Heb er niet veel werk op staan, ben qua foto's toevoegen daar dan ook absoluut niet actief. Ik zit er meer voor het ontdekken van hele mooie foto's, de enorme inspiratie die je daar kunt opdoen en om geregeld bij anderen even te laten weten dat ik hun werk mooi vind. Lachen

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:22

Die kende ik nog niet! Tnx!!! Heb hem opgeslagen bij m'n favorieten. Ga hem binnenkort eens goed bekijken........ zit nu te worstelen met tentamens, dus beter van niet dat ik er nu ga zitten snuffelen Knipoog

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:24

[quote="Nouks"]Op je camera bewerken? Hmmmm ik ken wel een serie camera's waarbij je op de camera je foto's nog wat bij kunt croppen maar helemaal bewerken zou ik niet eens willen. Een foto die beter kan kun je beter verbeteren op de computer, een daadwerkelijke slechte foto wordt met nabewerking geen goede foto. "Op je 'toestel' (camera Knipoog ) kunnen bewerken" zou ik niet eens willen als ik jou was.
Verder heeft een "wazige achtergrond" te maken met het instellen van je diafragma, iets wat ook met heel veel camera's kan.
Wat is je budget, en hoe veel ervaring heb je?[/quote

Dat bedoelde ik ook maar weet niet hoe het heet.

Ik vind t leuk om foto's te maken voor mijn plezier, maar niet met het cameratje wat ik nu heb. (kodak easyshare) batterijen snel leeg, pikt heel snel bewegingen op, nachtstand doet t soms niet, ligt niet lekker in de hand, als je niet je scherm aan heb maar ouderwets door het oogje heen kijkt maakt ie helemaal slechte foto's

maar die optie met die achtergrond heb ik nog niet ondekt op deze. vandaar.

Budget weet ik nog niet ben niet zo moeilijk. nou ja iig onder de 700

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:30

Het is ook geen "functie" maar een combinatie van instellingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:30

Als je geen digitale spiegelreflexcamera wil en wel die cropmogelijkheid: Panasonic DMC-FZ50. Past ruim in je budget.

Als je wel een spiegelreflexcamera, maar geen cropmogelijkheid wil, zou je voor jouw budget ook prima eens kunnen kijken naar een leuke DSLR. Lees daarvoor eens de laatste 5 tot 10 pagina's even terug, dan vind je al heel veel wel-of-niet-aanbevelingen op dat gebied.

In principe maakt het op DSLR-gebied niet zo veel uit voor welk merk je gaat, zeker niet als je enkel een beetje voor de hobby wil blijven fotograferen. Wil je echter vooruitgang boeken en nog eens uitbreiden en er eventueel mee verder, dan zou ik je willen aanraden naar Canon of Nikon te kijken. Mocht je een D40 van Nikon gaan overwegen: eerst even de afgelopen 5 pagina's goed doorlezen. Ik zou je de D40 niet zomaar aanraden, echter heeft Nikon wel andere modellen die heel leuk zijn. Qua Canon kun je vooral kijken naar een 400D of 450D.

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:46

manzano schreef:
Het is ook geen "functie" maar een combinatie van instellingen.

dat begreep ik wel

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:57

Nouks schreef:
Als je geen digitale spiegelreflexcamera wil en wel die cropmogelijkheid: Panasonic DMC-FZ50. Past ruim in je budget.

Als je wel een spiegelreflexcamera, maar geen cropmogelijkheid wil, zou je voor jouw budget ook prima eens kunnen kijken naar een leuke DSLR. Lees daarvoor eens de laatste 5 tot 10 pagina's even terug, dan vind je al heel veel wel-of-niet-aanbevelingen op dat gebied.

In principe maakt het op DSLR-gebied niet zo veel uit voor welk merk je gaat, zeker niet als je enkel een beetje voor de hobby wil blijven fotograferen. Wil je echter vooruitgang boeken en nog eens uitbreiden en er eventueel mee verder, dan zou ik je willen aanraden naar Canon of Nikon te kijken. Mocht je een D40 van Nikon gaan overwegen: eerst even de afgelopen 5 pagina's goed doorlezen. Ik zou je de D40 niet zomaar aanraden, echter heeft Nikon wel andere modellen die heel leuk zijn. Qua Canon kun je vooral kijken naar een 400D of 450D.

Wat een termen komen er voorbij zeg. Ja ik wil wel graag mooie foto's nemen ff wat betere dan "hobby foto's" zeg maar. Zag dat er inderdaad veel over de D40 van Nikon werd gesproken. maar welke raad jij wel aan van Nikon.
en 450D is uitgebreider dan 400D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:13

450D is de nieuwste, de opvolger van de 400D en het kleine broertje van de 40D. 400D is wat goedkoper, maar ook absoluut een hele mooie camera.

Qua types van Nikon heb ik d'r niet heel veel verstand van, kan best zijn dat ik je nu een ontzettend verouderd model aanraad, maar D70 en D80 schijnen prima camera's te zijn.

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:17

Nouks schreef:
Flowerpull schreef:
Ik vind de D40 als instapmodel juist perfect. Met de D80 van mijn vader zijn maar weinig verschillen, de D40 is alleen compacter, het uiterlijk is verandert.
Ik vind van Nouks dat zij haar mening véél te veel opdringt.
Het ligt aan de gene die áchter de camera staat hoe de foto's worden, dat jij een camera nu zo perfect kan besturen.. Nagelbijten / Gniffelen

Ik zeg toch niet dat je er geen mooie foto's mee kunt maken? Dus die laatste zin heeft er echt niks mee te maken. Dat ik mijn mening te veel opdring mag je vinden, maar (als ik ff zo eerlijk mag zijn) ik ben ook wel één van de mensen in dit topic met verstand van zaken.

Nou meid, koop een lolly en ga het vieren Rolleyes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:20

Flowerpull schreef:
Nou meid, koop een lolly en ga het vieren Rolleyes

Nou meid, als dat niet even een ontzettend kinderachtige reactie is Rolleyes

*zoekt foeilijst*

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:22

inderdaad, Flowerpull, laten we dit topic even gezellig houden. Nouks heeft haar eigen mening, en ze kletst absoluut niet uit haar nek.
Respecteer haar mening

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:23

hmm dacht in een serieus topic te zijn beland

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:23

Nouks probeert alleen iets uit te leggen Lachen Blijkbaar word dat neit zo gezien ..
Maar dat is wat ik ervan begrijp

Vraagje he is de Canon spiegelreflex camera EOS 400D goed?
Info:
EOS 400D KIT 10,1 megapixel camera met anti stof systeem,
2,5 LCD scherm en ISO 1600 (geen idee ervan haha Knipoog ) inclusief 18-55 mm objectief..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:24

Suus: 400D is zeker een hele nette camera! Lachen

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:26

Ah joh......blik in iemands profiel zegt vaak genoeg Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:29

manzano schreef:
Ah joh......blik in iemands profiel zegt vaak genoeg Knipoog

Jep vandaar ook foei voor haar. 15-jarig grut dat hier binnen komt wandelen om mij te vertellen dat ze me betweterig vindt en vindt dat ik mijn mening te veel opdring en dat ik maar een lolly moet kopen, ach ja Rolleyes

Goed, waar waren we Knipoog

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:36

@ Suussiej die is aan te raden! Heb hem zelf ook, fijne camera, makkelijk in gebruik (vind ik Knipoog)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:41

Ik denk dat tegenwoordig alle camera's goed zijn, je zult niet snel een spiegelreflex kopen die geen technisch goede foto's maakt. Hij moet alleen bij je passen Lachen

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:43

inderdaad
je moet eigenlijk een paar in je handen hebben gehad, en dan beslissen Lachen