[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 20:15

Mariett schreef:
Fem schreef:

Jij bedoelt waarschijnlijk chromatische aberratie....
Maar dat zie ik absoluut niet op de foto van Ylvy...
Of heb jij met een mega vergrootglas gekeken? }:0 :Y)

Oh, wat apart. Ik zie namelijk bijvoorbeeld dat het witte deel van het hoofdstel, nu ongeveer paars is. Die zie ik zelfs op mijn mobiel. De rest zie ik alleen op mijn laptop. Wat gek dat we allebei iets anders zien!

Ik zie de lijnen ook redelijk goed op mijn laptop. Zonder vergrootglas rond de neus en hals zie je ze zitten en idd het wit onderlegde deel dat paarsig wordt. Ingezoomd zie je het nog veel beter. Zonde want verder een hele mooie foto!

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 15:22

Ash_ schreef:
Week 37. Vandaag naar een Toller clubmatch geweest. Hier heeft onze pup haar vader ontmoet en moeder en zusje weer gezien. Dit moest natuurlijk even op de foto.
[ Afbeelding ]

Edit: Zie dat hij op bokt niet geheel scherp is. :(

Geweldig die donkere <3 <3 <3 <3 <3 <3
Mijn tollertje is weer aardig licht van kleur, leuk om die kleurencombi's te zien.
Ja die pup's zijn om te stelen! in het voorjaar heb ik deze hummeltjes ook weer hollen thuis. dan word ons jilliebillie gedekt door ook een hele mooie donkere reu

horses_m

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 19:46

Week 42 :)

Afbeelding

Afgelopen zondag foto's gemaakt van mijn verzorgpony Annie <3

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 21:47

Feedback Week 41
Agossie: Aparte plaat. Ik vind hem fototechnisch niet heel erg geslaagd vanwege de lensflare en het fletse water. Compositie is wel leuk zo maar qua kleur en licht vind ik de foto te hard.
Anouska15: Mooie sfeer, foto lijkt wel wat scherpte te missen. Fijne kleuren wel.
Argai: Hele mooie sterke plaat, mooie balans in licht en kleur en scherpte. Fijn om naar te kijken.
Asselruiter: Leuk spontaan portret, niet heel bijzonder maar wel erg mooi!
_Balou: Leuk paardje. Het tegenlicht geeft een mooie sfeer. Foto mist wel scherpte en ik vind het jammer dat ie aan de onderkant zo krap is afgesneden.
Bellatrix: Grappig portret zo, foto lijkt wat scherpte te missen en ik vind hem qua compositie te krap. Ik had graag meer van het lijf gezien.
binky: Leuk vlindertje, grappig gevonden zo. Foto mist scherpte en qua licht vind ik hem nogal scherp helaas.
Bumblehorse: Mooi paardje, lekker scherpe plaat ook. Jammer van het moment, dit had net iets later mooier geweest.
calice: Leuke plaat, fototechnisch niet heel bijzonder. Paardje kijkt niet heel geïnteresseerd en het onderwerp staat heel erg gecentreerd.
CastaMickey: Jammer dat het paard naar buiten kijkt, foto is ook niet lekker scherpgesteld. Moment van het paard is goed, maar jammer dat ie zo gecentreerd is.
crazy_horses: Leuke hond. Foto lijkt scherpte te missen en heeft niet het juiste kleurprofiel.
CrazyIris: Hele sterke plaat dit. Mooi scherp, bewerking voegt echt wat toe. Dit is een portret waar je heel lang naar kan kijken! Misschien een leuke toevoeging, een rokende sigaret? Om hem wat nonchalanter te maken? Is maar een ideetje. Foto is echt top.
Dandy200: Het is mij niet duidelijk waar je de foto van maakt. Er is zo weinig te zien dat het niet interessant is om naar te blijven kijken. Scherptepunt is ook niet echt te vinden.
Deetjeuh: Mooi! Jammer van het overbelichte op de ruiter. Foto is mooi scherp en heeft een leuke compositie. Goed gelukt!
Eefsel2109: Jammer van de wat doffe kleuren. Foto is mooi scherp en de twee honden staan er mooi op samen.
EskeGirl: Foto lijkt met flits gemaakt te zijn? Komt qua kleur en licht een beetje onrealistisch over. Standpunt is wel erg leuk. Erg jammer van de halsters, dit leid wel af.
Fem: Jammer dat je het hoofd hebt gecentreerd. Ik mis onderin de foto een hoop ruimte. Pose van het meisje vind ik niet heel geslaagd. Leuke kiek.
GerdjeHoran: Leuk portret, had veel sterker gekund. Jammer van de enorme schaduw die in haar gezicht valt en ik vind haar gezichtsuitdrukking ook niet heel geslaagd.
glenstorm: Leuke compositie. Jammer dat de foto zo enorm krap is. Zeker met de staart die zo zwiept had je een leuke compositie kunnen bereiken. Foto is wel scherp maar had meer kleur mogen hebben.
Gub: Hele mooie kleurrijke foto. Heerlijke sfeer en prachtig scherp! Heel goed gelukt +:)+
HeavensLove: Mooie heldere foto, prachtige kleuren. Lijkt wel wat scherpte te missen op het hoofd van het paard.
horserider22: Door het tegenlicht zit er een lichte waas over de hond, dat is jammer. Hierdoor lijkt ie ook niet helemaal scherp te zijn. Ook vind ik het jammer dat de foto zo krap is aan de linkerkant.
horsesm: Jammer dat de foto zo krap is, de staart valt er net af. Het zwart witte is een leuke toevoeging. Foto is lekker scherp. Goed gelukt.
Iejoorr: Foto is erg krap helaas. Bovenin had ik meer ruimte willen zien om de rest van de bomen te zien. Foto is ook niet erg scherp helaas. Qua kleur opsich goed maar door het harde licht is de foto erg scherp. Meer ruimte en wellicht door de knieën gaan om het onderwerp beter op de foto te krijgen.
Ingvild: Kwaliteit van de foto is enorm achteruit gegaan helaas. Moment heb je goed te pakken, Foto mag wat meer kleur hebben.
IsaCalixa: Mooie foto. Het zwart witte maakt dat er veel details te zien zijn, de foto is ook lekker scherp. Belichting etc is goed. Sterk portret!
ismy: Mooie foto voor de modellen maar ik vind hem niet lekker kijken. De oudere mevrouw staat erg scheef en dat vind ik niet zo lekker ogen. Effect wat er overheen zit is wel mooi en voegt ook wat toe.
JewEmm: Foto is helaas erg donker en ik zie veel ruis jammer genoeg. Ik vind de foto dus niet zo geslaagd.
jilinda: Opsich en mooie foto met een nette DoF, maar ik mis de sfeer in dit plaatje. Licht/kleur iets wat een fijne sfeer overbrengt. Nu vind ik de foto wat plat.
joeluna: Mooi portret, niet echt bijzonder. Foto is lekker licht en scherp. Had wat meer kleur mogen hebben. Denk wel om je achtergrond. Al die lijntjes enzo storen nogal.
Joysieee: Lief koppie. Foto lijkt niet helemaal scherp te zijn en er zit een blauwe waas overheen. Even naar de kleuren kijken dus. Ik vind het ook jammer dat de foto onderin zo krap is afgesneden. Verder een nette plaat.
Killyenn: Leuk om eens zo random een foto uit je raam te maken. Toch vind ik het wel erg jammer van de reflectie. Ook zit er veel ruis in de foto wat stoort. Om de een of andere manier komt er toch een fijne sfeer over.
k_m: Een foto die je niet zo vaak ziet, grappig om dit eens uit te lichten. Foto is lekker scherp, heeft kleur en is licht. Fijn om naar te kijken en origineel bedacht.
Lauraa: Het idee vind ik erg leuk. Ik vind het wel erg jammer dat er net te veel of niet genoeg van het hoofd te zien is. De bek is een beetje half afgesneden en dat vind ik jammer. Scherpte ligt wel goed al had ie op het achterste deel wel wat scherper mogen zijn. Zwart wit voegt wat toe en maakt de foto sterker. Mooie plaat!
Leonie_M: Kwaliteit is erg slecht van deze foto. Lijkt dus ook niet scherp te zijn. Qua licht en kleur vind ik het ook lastig beoordelen, maar dit lijkt wel goed te zitten. Enorm jammer van de deken wel, dit vind ik altijd storen bij actieshots.
LOVESUSHI: Mooie scherpe plaat maar de foto mist een WOW effect. Het is heel netjes en vlak geschoten, er zit niet echt een factor in die de foto bijzonder maakt. Licht is erg flets en de kleuren komen er hierdoor niet helemaal lekker uit. Goed getimed wel en het idee is erg origineel.
LoveUggs: Mooie spetterfoto. Leuk al die waterspetters. Ik had wel graag een wat vrolijker gezicht van de amazone gezien. Kleuren en licht is allebei wat dof. Het moment van het paard vind ik ook niet helemaal lekker, twee benen omlaag lijkt het wel. Om wat meer beweging te creëren kun je ervoor kiezen een foto te maken wanneer de benen naar voren steken.
Maaaarije: Mooie scherpe plaat. Jammer dat de foto wat scheef lijkt te staan. Ook vind ik het jammer dat je hem verticaal hebt genomen en daarbij aan de linkerkant een deel van de tijger hebt afgesneden. Mooi scherp op het hoofd en het licht werkt mooi mee.
magda_90: Mooie, sfeervolle herfstplaat. Lijkt iets onscherp maar is niet heel storend. Fijne kleuren.
manonfleur: Moment iets te laat genomen, jammer. Foto is wel scherp en ziet er verder goed uit. Had wat meer kleur mogen hebben.
Mariett: Lekkere plaat. Fijne kleuren en mooi licht. Wel jammer dat de pony net in het donker lijkt te staan, dit had wat lichter gemogen. Lekker scherp en de foto kijkt mooi. Pony had wel wat vrolijker mogen kijken haha.
MarijeR: Mooi portret. Had wat meer ruimte aan de onderkant mogen hebben. De wolf vult het beeld heel erg. Foto lijkt wat scherpte te missen en had wat meer licht mogen hebben.
Marit: Mooie plaat. Heerlijke kleuren en fijn licht. Scherpte ligt ook goed. Wel lijkt er wat ruis te zitten op de bomen.
marleen_a_a: Mooi moment te pakken! Jammer dat de foto zo krap is. Ik had liever meer ruimte onder gezien, zodat de hoogte van de hindernis wat imponerender word. Nu lijkt het misschien niet zo'n grote sprong terwijl dat het waarschijnlijk wel was. Foto lijkt wat scherpte te missen en had meer licht en kleur mogen hebben.
monbyou: Lekkere scherpe, zonnige plaat. Jammer dat er weinig van het gezicht te zien is vanwege het standpunt dat je gekozen hebt, dit kijkt niet heel lekker. Foto is lekker licht en heeft fijne kleuren.
MyHu: Oei, dit moment had ik persoonlijk niet online gegooid. Paard is niet lekker in zijn mond en het moment is ook niet voordelig. Beter is het om de foto te maken als het paard een van de voorbenen gestrekt heeft.
NESCAFE: Lieve foto maar het scherptepunt had ik op het meisje gelegd in plaats van de pony. Foto vind ik wat krap rechts, onderwerp staat voor mij te veel gecentreerd. Licht en kleur zit wel lekker.
Paard_Aap: Simpel portret, niet echt een goede foto. Paard heeft een kapot halster om wat stoort en de foto is erg krap genomen. Geen lekkere kleuren of fijn licht, niet echt een fijne foto.
_Patriciaa: Lief veulentje, foto is wel een beetje krap aan de onderkant. Ik had graag wat meer van de merrie gezien ook om de foto wat meer diepte te geven. Licht en kleur is wat vlak. Scherpte lijkt ook niet helemaal 100% goed te liggen.
PrimaDonna_: Beetje nietszeggende foto. Het concept van de bladeren is leuk bedacht maar de foto heeft verder geen sfeer. Geen interessant lichtinval of kleuren die de foto warm maken. Ook het stukje huis rechtsonderin stoort wel.
Revanches: Mooie foto. Lekker scherp en fijn licht. Pose van het paar trekt mij niet zo alleen.
Robin_Rikkie: Nette plaat. Lekker scherp en mooi licht. Jammer dat ie bovenaan zo krap is. Lijkt ook iets bewegingsonscherpte in de rechtervoorhoef te zitten.
rosslover: Heel mooi concept. Jammer van de ruis die in de foto zit, verder is ie namelijk heerlijk sfeervol.
SalliBalli: Stoere foto! Lekker scherp en een mooi moment. Had wat meer kleur en licht in gekund om echt die Wow factor te krijgen.
Sanne_com: Leuke vuurwerkfoto. Anders dan je vaak ziet, bosjes voegen wat toe en de foto is lekker scherp. Goed gelukt +:)+
Shiloh: Leuke compositie. Hond lijkt goed scherp maar er zit wel weinig scherpte in de foto. Had meer kleur in de foto gekund. Verder goed geslaagd.
showteam: Heerlijke foto weer. Zoals ik van je gewend ben haha! lekkere sfeer, heerlijk herfstig en de hond staat er heel leuk op!
S_imonee: Mooie foto opsich maar er zitten teveel scherpe elementen in waardoor je niet helemaal weet waar je moet kijken. Probeer te spelen met scherptediepte om de foto interessanter te maken om naar te kijken.
Sodeletuut: Aparte foto. Ik vind hem erg mooi vanwege de sfeer die erin zit. Wel wat krap en ik vind het jammer dat alle actie onderin de foto zit. Toch een mooie foto!
Suuszels: Het scherptepunt had ik op het meisje gelegd. Hiermee creëer je meer scherptediepte maar ook is het logischer voor mijn gevoel. Mooi licht en fijne kleuren. Foto vind ik wel wat krap.
taarss: Mooie foto, fijne sfeer. Lijkt niet helemaal scherp maar stoort niet. Kleur/licht is mooi zo. Compositie had wat spannender gekund.
tesseke: Mooie scherpe foto, fijn licht en fijne kleuren. Jammer van je compositie wel. de voorste ruiters zijn erg scherp afgesneden en wat daarachter precies gaande is kun je niet goed zien maar is wel interessant.
TeSzZz: Vrolijke foto. Krap gekadert wel. Fijn scherp en mooi licht.
Tigress: Leuk shot heb je zo. Jammer dat er veel ruimte bovenin de foto zit en onderin weinig. Scherpte lijkt niet helemaal op het gezicht te zitten. Licht is wel prima, net als de kleuren.
Tivara: Mooie scherpe foto maar ik mis een sfeertje. Het is een nette plaat maar niet heel spannend.
wendy1987: Dit vind ik een hele leuke. Foto is wat dof maar wel heel interessant. Je blijft er langer naar kijken. Mooi gebruik van scherptediepte met de grassprieten zo. Leuk gevonden!
XxLiEsJuHhxX: Lieve foto. Jammer dat het meisje zo tegen de felle zon in kijkt. Achtergrond leid ook af van het onderwerp. Wel een hele schattige foto.
Ylvy: Moment van de galop had een tikje later mogen zijn. Foto is mooi scherp maar mist kleur en licht. Jammer van de beenbescherming, dit vind ik altijd erg afleiden. Lijkt alsof je deels het lint hebt weggewerkt op de achtergrond? Het ziet er raar uit :P .
Laatst bijgewerkt door Marjo op 15-10-15 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 21:53

Dankje voor de fijne feedback Marjoow! Dit was toch voor week 41? (Ik de quote staat 40 haha)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 21:55

Nee is voor week 40 :) Die lijsten waren tegelijkertijd gepost. Daarom heb ik de lijst met fotos erbij gedaan, zodat je die nog terug kan zoeken

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 21:58

Dankjewel Marjoow! Alleen ik neem ook aan dat het week 41 was, aangezien mijn week 40 een foto van een auto is, en je hebt me feedback voor een foto met een pony gegeven!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 21:59

Hooo dan is er even ergens iets fout gegaan := Momentje hoor...

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 21:59

Maar het was toch week 41 hoor :) in week 40 heb ik de zonsondergang gepost, in week 41 mijn hondje, en je feedback gaat over de foto van mijn hond :) , is niet erg!

Bedankt voor je feedback! Ontbreken van kleur ben ik helemaal mee eens, het was de beste foto die ik die week gemaakt heb, maar vind hem inderdaad ook een beetje grauw, ik kreeg het er in lightroom niet op een realistische manier uit helaas.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 22:00

Het is idd week 41 is ergens wat fout gegaan in de quote denk ik :D

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 00:13

@Marjoow: Bedankt voor de feedback! En leuk idee eigenlijk! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 08:01

Bedankt voor je feedback Marjoow! :D Bij mij is ie alleen echt niet overbelicht hoor. Er misschien wel tegenaan, maar niet overbelicht. :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 08:37

Lijkt scherpte te missen? De roofvogel :? Hij is hier haarscherp en qua compositie kon ik niet veel anders, hij zat op de arm van een man en het was zo druk dat ik er niet beter bij in de buurt kon komen.

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 08:40

Marjoow schreef:
Feedback Week 41
LOVESUSHI: Mooie scherpe plaat maar de foto mist een WOW effect. Het is heel netjes en vlak geschoten, er zit niet echt een factor in die de foto bijzonder maakt. Licht is erg flets en de kleuren komen er hierdoor niet helemaal lekker uit. Goed getimed wel en het idee is erg origineel.

Hier was ik het toaal mee eens hoor, gaf ik in mijn eigen opmerking ook al aan. Daarom heb ik hem de dag erna ZO bewerkt. Ik vind de lucht nog steeds niet oké, maar dit al een hele verbetering haha.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 09:22

Marjoow schreef:
Feedback Week 41

Tigress: Leuk shot heb je zo. Jammer dat er veel ruimte bovenin de foto zit en onderin weinig. Scherpte lijkt niet helemaal op het gezicht te zitten. Licht is wel prima, net als de kleuren.

Thanks!
Ja, ben ik het mee eens :j Het nadeel van dat hij op een podium stond, schatte toch lastiger in dan verwacht :j Heb er nog veel in te leren, dus je feedback wordt meegenomen voor een volgende keer! +:)+

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 16:59

Hier is mijn week 42
Een vriendin op de foto gezet, nog nooit eerder een mens op de foto gezet. Dus hopenlijk vinden jullie het een beetje gelukt. :)
Afbeelding

rosslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 17:20

Week 42

Afbeelding

Snel even geupload via de bokt upload, ben net terug uit london en vond deze wel gaaf. Niet m'n mooiste foto maar denk niet dat ik dit weekend nog foto's ga maken

Edit: even wat mis gegaan met uploaden

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 13:51

Week 42. Vandaag gemaakt in de regen...kon het niet beter krijgen dan dit...

Afbeelding

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 14:00

WoW, prachtig Bellatrix

Lauraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 17:31

Week 42:

Afbeelding

Weer een foto van maandag in Nausicaa :)

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 19:42

Wat grappig lauraa ik heb deze week een soortgelijke foto gemaakt op vakantie, is nogal een kanshebber voor deze week :p zo zie je nooit een schildpad foto en zo ineens straks misschien wel 2 :p

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 21:14

Laura, gave foto maar hij is niet helemaal black. :P
Als ik mijn scherm wat draai zie ik nog blauw. :D

Lauraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 21:25

Hilly200, leuk! Ben benieuwd naar jouw foto dan :D

Bellatrix, inderdaad je hebt gelijk, ik zie het nu ook op mijn mobiel. Op de laptop zag ik hem wel helemaal zwart, hoe kan ik dan eigenlijk zeker weten of hij zwart is?

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 21:55

Zoo in verband met mijn vakantie hier week 41 en 42. Beide gemaakt in Nice, frankrijk.
Week 41 ben ik erg benieuwd wat jullie vinden, ik doe weinig straatfotografie/gebouwen dus dit was vrij nieuw voor mij, vond het licht erg mooi en wou de beweging wat vastleggen zodat je het leven er mee zou krijgen. Ik had geen statief bij mij anders had ik nog wel een lagere sluitertijd willen proberen.

Week 42 ben ik wel erg blij mee, twijfel alleen nog of ik de krasjes/vlekjes van het raam moet wegwerken.

Week 41:

ƒ/4.0
50.0 mm
1/6
ISO 100

Afbeelding
IMG_2354-2BWC by Hilly W, on Flickr

Week 42:

ƒ/3.2
50.0 mm
1/400
ISO 1600