Nu las ik dit net;
Canon r8; 220 beelden 1 accu
Canon r6 mark 2; 450 beelden 1 accu
Interpreteer ik dit nou verkeerd? Want als ik google lijkt dit te kloppen

Voor de rest druk aan vergelijken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Seven schreef:Dat is een goede dat zou ik moeten checken, ik heb hem nu al een maand niet aangeraakt door de continue frustratie
De combinatie kan ik op de foto zetten zo
8Eveline schreef:Ik ben aan kiezen tussen de canon r8 en canon r6 mark 2.
Nu las ik dit net;
Interpreteer ik dit nou verkeerd? Want als ik google lijkt dit te kloppenik maak soms 4000 beelden bij een keuring.
Voor de rest druk aan vergelijkenen erover aan lezen.
Bellatrix schreef:8Eveline schreef:Ik ben aan kiezen tussen de canon r8 en canon r6 mark 2.
Nu las ik dit net;
Interpreteer ik dit nou verkeerd? Want als ik google lijkt dit te kloppenik maak soms 4000 beelden bij een keuring.
Voor de rest druk aan vergelijkenen erover aan lezen.
Mijn accu gaat idd ongeveer 4 uur mee in mijn R6. Voor een volle dag fotograferen heb ik minimaal 3 accu's. Echte Canon accu's ook.
Bagheera_206 schreef:Seven schreef:Dat is een goede dat zou ik moeten checken, ik heb hem nu al een maand niet aangeraakt door de continue frustratie
De combinatie kan ik op de foto zetten zo
Op basis van jou PB heb jij de oude Mk1 van de lens. Kan zijn dat die minder goed werkt? Volgens mij was het bij de R6 iig vanaf de 70-200mm f/2.8 Mk2 die goed werkte. Ik weet niet precies wat de vereiste zijn met de f/4.0.
Wat betreft Case zou mijn advies zijn niet Case 1 gebruiken, maar geloof dat ik 1 van de andere cases heb. Kan wel schelen of paard op je afkomt lopen of dat je paard van de zijkant fotografeert of combinatie ervan is.
8nnemiek schreef:500 euro is wat weinig voor een goede full-frame lens ben ik bang. De Sigma 54mm f1.4 valt wel binnen dat budget, maar die is officieel voor de a6000 serie. Je kan deze op fullframe gebruiken, dan moet je crop mode aanzetten, maar dan verlies je wel een deel van je afbeeldingsgrootte, de foto wordt dan gecropt.
Dat is wel een nadeel van full-frame, alle lenzen zijn een stuk zwaarder en duurder.
Maar een telelens geeft op zich ook al een heel mooi bokeh, zeker op het eind van zijn zoombereik.
8nnemiek schreef:De 85mm f1.8 is inderdaad ook een mooie lens, al heb ik hem zelf nooit getest. Ik dacht dat ie duurder was, maar zie dat hij tweedehands zelfs onder de 500 euro te vinden is, al zou ik voor die 100 euro meer gewoon voor de nieuwe gaan![]()
Ik vind het zelf inderdaad ook altijd fijn om gewoon een veelzijdige zoomlens erbij te hebben. Met 24-240 kun je alle kanten op. Goede keus lijkt me
Bagheera_206 schreef:Ik heb een BG op mijn R6. De ervaring is dat als je veel burst je wel veel meer foto's kan maken dan de aangegeven hoeveelheid foto's. Ik heb nog oude accu's van mijn 7D en 5D3. Die passen ook gewoon in mijn R6. Heb maar 1 setje van die nieuwe accu's. Hou er wel rekening mee dat op volle snelheid bursten de accu's minimaal 50% vol moeten zitten en alleen werkt met het nieuwe type accu. Daarnaast is het idd ook afhankelijk van welk kaartje erin zit en welke lens. Niet alle lenzen kunnen de hoogste burstrate aan.