Ik heb overigens al besloten dat ik volgend jaar de lijst op zondagavond ga plaatsen, niet meer op maandag. Ik zit me iedere keer rot te haasten. Vandaar dus ook dat ik de laatste tijd af en toe verzaak.
Dat lijkt me een goed idee Agossie! En je moet je niet opjagen, we begrijpen het best wel dat het eens wat later is, het is fantastisch dat je dit elke week opnieuw wil doen!
Zou je het niet sowieso fijner vinden om vanaf nu al op zondagavond te doen? Wellicht geeft jou dat weer een stukje lucht/ademruimte? En ik vind het echt top! Dit schooljaar moet ik nog afstuderen dus durf ik geen hulp aan te bieden maar anders wil ik vanaf volgend jaar zomer wel helpen?
Agossie, heb enorm respect voor het telkens bijhouden van de lijsten dus dat het wat later word of vanaf nu op zondag is vind ik geen probleem ! Ik zal nu eens even bezig met wat feedback
hilly200
Geplaatst: 06-10-15 15:57
Feedback van week 40. Lijst lijkt een behoorlijk stuk korter maar volgens mij heb ik iedereen gehad..
Anouska15 Ik vind het een mooie foto maar niet heel spannend, de vierkante uitsnede doet het niet voor mij hierdoor staat het paard nogal centraal wat het een beetje een saai plaatje maakt. Probeer een wat spannendere compositie te pakken en wat meer van het paard te laten zien
Maaaarije Ooooowh wat schattig, de blik heb je mooi vastgelegd. Enkel het jammer vind ik de wat harde schaduwen door het hoge contrast wat je daarmee krijgt lijkt de pup ook wat over verscherpt in zijn vachtje (dit kan ook nabewerking zijn) dat ik het enige wat ik hier op kan aanmerken
Sanne_com Toffe plaat, vind hem wel iets te donker. Ook lijkt hij wat bewogen maar ik vind dat bij deze foto wel passend, brengt hem wat meer tot leven.
marleen_a_a Ontzettend lieve foto! Wat mij opvalt, is dat je scherp gesteld hebt op het gras in plaats van het meisje en de hond. Hierdoor zijn het meisje en de hond helaas niet helemaal scherp. Oh en wat een leuke reactie op mijn week 39, ben zelf helaas niet helemaal tevreden ermee
horsesm Mooie foto, fijne dof en een mooi moment vind de grassprieten wel licht storen.
Mariett Heel tof, kan je rijschoolleraar blij mee zijn. Vind de rode pot rechts wel wat storend.
Leonie_M Mooie actie plaat, beweging goed vastgelegd enkel jammer dat een deel van het paard wat wegvalt in de schaduw bij zijn hals.
_Patriciaa Mooi, maar ik lijk wat scherpte te missen bij het paard, wat nu vooral opvalt is de neusriem.
SalliBalli Toffe plaats, ontzettend scherp netjes gedaan! Wat voor instellingen en materiaal heb je hier bij gebruikt?
Marit Gaaf, vind hem iets te scherp las al iets over flickr dus ken het probleem. Verder toffe plaat!
IsaCalixa Ik vind dit echt een hele toffe zakelijke foto’s, de meeste foto’s voor bedrijven en werk zijn altijd wat saai vind ik maar deze spreekt wel echt:)
MyHu Wat leuk met die paraplu’s, voor de rest kan ik hier niet heel veel meer over zeggen want straatfotografie is niet helemaal mijn ding:P
MarijeR Gaaf, en ontzettend jaloers. Waar kom je deze tegen ? Hoe is die ‘bokeh’ eigenlijk ontstaan, hij is zo gestreept inplaats van dat het normaal ronde bolletjes zijn
Suuszels Leuke foto, mooie blik van de kat ook. Stoor me enkel aan het plotse kleur verschil op de achtergrond.
PrimaDonna_ Week 39, leuk herfstig plaatje vind alleen het bloemetje een beetje wegvallen door de kleuren op de achtergrond. Week 40, heel bijzonder vind de kleuren alleen wat donker en grauwig.
taarss Wat schattig! Had de kleur van de zakdoeken zelf persoonlijk iets minder rood willen zien maar verder hele toffe lieve plaat.
crazy_horses Wat een leuke hond! Kleuren passen mooi bij elkaar, wel lijkt er wat ruis op de foto te zitten en jammer dat de ogen wat wegvallen door het donkere.
ismy Mooie foto, lekker scherp. De verhoudingen lijken wat gek, denk dat dit komt door de hoek vanwaar deze foto is gemaakt maar vind het niet heel erg storend.
Fem foto doet het niet.
S_imonee Wat een schattig pluizenbolletje! Zou de volgende keer de foto even iets oplichten en rechttrekken, door de stenen muur op de achtergrond zie je dat hij scheef loopt.
rosslover Mooie foto, mooie kleuren maar volgens mij is je spiegel/lens nogal vies van de camera ik zie links en rechts van de ruiter en paard allemaal vlekjes. Deze kun je ook heel simpel weg photoshoppen
Bellatrix Heel tof, en super scherp. Niks op aan te merken.
Ingvild Lieve foto, vrolijke pony en vrolijk meisje vind hem wel net iets te krap genomen zowel aan de linker als de rechterkant.
NESCAFE Hele leuke schattige foto met mooie passende kleuren. Vind de vierkante uitsnede wat minder maar voor de rest niks op aan te merken.
magda_90 Jeey, nog meer paddenstoeltjes! Heel tof! Hoe is het je gelukt om zo’n mooie DOF te krijgen maar toch al die paddenstoelen zo scherp?
monbyou Leuke foto, krijg spontaan zin in die beertjes Lijkt alleen over het gehele plaatje wat een waas te zitten.
_Balou Mooi gedaan zo met die spinnen webben, niks op aan te merken.
HeavensLove Mooie sprookjes achtige foto, heb hier eigenlijk niks op aan te merken, kijk enkel een beetje gek naar de bomen maar ik kan mijn vinger er niet goed op leggen wat het precies is..
Robin_Rikkie Mooie actie foto maar vind hem wat donker/rood achtig.
Agossie Iedereen heeft wel eens een dipje, komt vanzelf wel weer. Vind de actie mooi vastgelegd op de foto maar het bosje gras rechts stoort wat vind ik.
Sodeletuut Wauw.. ! Ik dacht dat ik hier niks op aan te merken had, maar toen zag ik het groene puntje rechtsonder die ik zelf weggewerkt had. Voor de rest hele mooie plaat.
binky Mooi plaatje, erg mistig inderdaad hierdoor lijkt er wel nogal wat ruis te ontstaan.
calice Hele mooie plaats, inlijsten en ophangen, niks meer aan doen
CrazyIris Kom maar brengen, strikje is niet nodig (A). Geweldig hoe je die blik hebt vastgelegd, stoor me enkel aan het riempje links.
Gub Hele mooie plaat, niks op aan te merken.
birgitje Leuke foto maar hij lijkt niet helemaal scherp bij mij.
Bumblehorse Leuke foto, mooi kleurgebruik en het paard goed vastgelegd. Vind de uitsnede persoonlijk iets minder had liever wat meer van de achterhand erbij willen zien.
wendy1987 Toffe foto, niks op aan te merken.
Marjoow Wat leuk! Zie wel nogal wat ruis maar vind de verdere uitwerking wel tof!
Argai Ik vind het een scherpte foto goed scherpgesteld op de ogen maar vind de hele houding, uitdrukking en bewerking niet helemaal geslaagd komt allemaal net te hard over vind ik persoonlijk.
horserider22 Leuk idee maar ik mis scherpte op de ogen het hoofd, dit ligt nu vooral bij de vlecht.
tesseke Mooie foto, had persoonlijk ook het lijf wat meer scherp willen zien van de kat maar dat is nogal smaak gebonden denk ik. Vind de blik knap vastgelegd!
Killyenn Leuk sfeerplaatje, niks op aan te merken.
Joysieee Leuke foto, netjes gedaan. Vind de neusriem wel nogal wit uitgebeten.
TeSzZz Leuke foto, niks op aan te merken!
Asselruiter Nu al bezig met kerstdingetjes ? Vind het een leuk idee maar kan er niet echt een verhaal uithalen zo met die fles op de achtergrond.
LoveUggs Mooie foto! Stoor me enkel aan de teugel die links. Hij lijk door de schaduw ervan tussen de benen door te gaan.
LOVESUSHI Mooie herfstige plaat
Deetjeeuh Een mooie compositie maar ik vind de kleuren nogal hard en vooral de gele kleur overheersend vind het verder wel een mooie foto.
k_m Mooie foto maar vind het doorkijkje met de bladeren zelf persoonlijk niet zo mooi.
joeluna Erg geslaagd, mooi scherp eigenlijk niks op aan te merken behalve dat ik je copyright iets te aanwezig vind
Shiloh Mooie sfeerplaat.
jilinda Erg leuke foto, niks op aan te merken.
EskeGirl Leuke foto maar vind de achtergrond met het huis en de stijgers nogal storend mis ook iets van scherpte bij het meisje. Dit is bij het paard wel goed.
Iejoorr Mooie sfeerplaat maar vind hem nogal pixelig in de lucht.
Nefertarie Heel mooi gedaan, mooie kleuren! Als ik iets moet aanmerken dan is het de tak rechts die vanuit het niets op je af komt en onscherp is.
Dandy200 Wat een leuk plaatje, weerspiegeling is mooi vastgelegd. Mis wel scherpte op de zeehonden zelf.
Revanches Mooie scherpe heldere foto! Vind het wit wel iets te, dit haalt de details weg in de jurk. En persoonlijk had ik een stapje naar rechts gedaan zodat de boom links uit beeld is en het paard rechts meer ruimte had.
Tigress Heel mooi, niks op aan te merken!
Lauraa Vind de compositie niet heel spannend maar voor de rest een mooie foto niks op aan te merken verder.
showteam Mooi, niks op aan te merken!
JewEmm Heel apart, wat is het? Vind het mooi hoe je diepte hebt gecreëerd in de foto.
manonfleur Hmmm, lastige foto. Technisch heb ik er niet veel op aan te merken. Vind alleen het gehele plaatje het net niet helemaal hebben, de achtergrond te druk en een scheve horizon en vind het paard niet blij ogen..
CastaMickey Zonsverduistering, netjes gedaan. Niks op aan te merken.
Dank je wel Hilly! Ik snap idd wat je bedoeld. De teugels zijn echt gewoon zo gevallen, paardje stond helemaal los, werd niet vast gehouden op dit moment.. Teugels weg werken heb ik aan gedacht, maar zou zo veel werk opleveren dat de foto er niet beter op zou worden
Eske_B
Geplaatst: 06-10-15 16:05
Bedankt voor de feedback! Zag helaas pas op de computer dat het meisje niet helemaal scherp was, wel jammer.
MxW
Geplaatst: 06-10-15 16:10
Ik denk dat ik helaas ga stoppen met POTW. Ik heb het zo ontzettend druk met stage, de paarden en een zieke oma dat ik al 2 weken mijn camera niet vast gehad heb. En voorlopig zie ik ook niet echt tijd om dat wel te doen helaas. Ik vond het wel echt ontzettend leuk en zal vanaf januari weer trouw meedoen!
Bedankt voor de feedback Hilly! Ik heb op de rechterkant van de foto al een hele rode roulotte moeten wegwerken, dus ik zag het even niet zitten om het riempje weg te werken
SalliBalli
Geplaatst: 06-10-15 18:50
hilly200 schreef:
Feedback van week 40.
SalliBalli Toffe plaats, ontzettend scherp netjes gedaan! Wat voor instellingen en materiaal heb je hier bij gebruikt?
Dank je wel voor de feedback! Ik fotografeer met een nikon D750 en een nikon 70-200 f/2.8 lens. Instellingen die dag: f/4.5 iso 400
Week 41 Toch maar de foto plaatsen die ik vorige week wou posten... Ik was er zelf niet zo tevreden van, maar m'n zus vond hem wel leuk. Ik ben benieuwd! Portretten zijn helemaal nieuw voor me, dus ik kan best wat commentaar gebruiken
Ik vind het een toffe foto crazyiris! Wellicht kan je de volgende keer het model iets van de achtergrond zetten! Het lichtgebruik vind ik in deze foto passen, normaliter zou ik zorgen dat de 'donkere' kant ietsje meer belicht is en de 'lichte' kant ietsje minder!
Maaaarije
Geplaatst: 08-10-15 16:23
Week 41. Oude foto maar nu bewerkt, ben druk bezig alles wat uit te vogelen!
Edit: kan iemand mij misschien via pb uitleggen hoe ik via lightroom wel m'n logo er op krijg maar hem wel als jpg op kan slaan?