Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
minouesmee schreef:Hi,
Waarschijnlijk kan hier iemand mij wel helpen.
Voor content voor mijn webshop (denk aan product foto’s, reels) ben ik opzoek naar een nieuwe camera. Ik heb nu een Canon Eos 400D, maar deze begint het te begeven. Vanmiddag ben ik bij de kamera expres geweest en hun raden de Canon R50 aan. Heeft iemand ervaring met deze camera? Het kwam op mij over als een “smartphone” alleen dan in een camera vorm.
Thanks alvast!
8nnemiek schreef:Als ik twijfel tussen twee modellen dan zoek ik altijd wat YouTube reviews. Als je daar zoekt op “Canon R7 vs Sony a6700” dan vind je waarschijnlijk heel wat nuttige vergelijkingen inclusief foto- en filmmateriaal van mensen die beide camera’s hebben getest.
ikke schreef:Wat is er mis aan analoge fotografie?
Ja, het geeft een ander beeld maar ook daar zijn liefhebbers, gezien het nog steeds moeiteloos te koop is en de echt goede analoge camera's zelfs in prijs lijken te stijgen (de toppers zijn nooit goedkoop geweest).
Als jouw zus graag analoge plaatjes wil, zou ik haar niet teleur stellen.
Maar als je voor digitaal wil gaan (ook niks mis mee) ga dan vooral ook naar de winkel en pak ze beet. Wat ligt lekker in de hand; wat voelt goed?
Wat ik gedaan heb is gewoon alle specs kopieren in een excel, de boel naast elkaar zetten en kijken wat het beste lijkt voor jouw wensen. Dat resulteeert in een, meestal, aardige shortlist waarmee je een winkel binnen kunt stappen om tot een conclusie te komen.
Maar hey, er is niemand die je tegen houdt om een Hasselblad te kopen, daar een digitale cassette op te zetten en los te gaan....
Lauke schreef:Ik hoop dat er hier mensen zijn die mij een beetje op weg kunnen helpen.
Ik fotografeer al jaren met Canon en zou graag de overstap naar een systeemcamera maken omdat ik graag meer wil doen met film/reels maken. De camera zal voornamelijk worden gebruikt voor paarden. Zowel foto’s als film (voornamelijk voor mijn webshop met hoofdstellen).
De wereld van systeemcamera’s is volledig nieuw voor mij. Ik zou dan ook graag mijn oude lenzen kunnen gebruiken op de nieuwe camera (mijn 70-200 F2.8 als belangrijkste). Ik las al dat dit mogelijk was met adapter op bepaalde modellen.
Maar nu zie ik systeemcamera’s van rond de €700 voorbij komen maar ook camera’s van €2000+.
Wat zijn de grote verschillen? Ik wil eigenlijk geen duizenden euro’s neertellen en wellicht is een instapmodel wel voldoende voor wat ik er mee wil. Of zijn de duurdere camera’s echt zichtbaar vele malen beter en is het het geld waard om toch meer te investeren?
Wat ik het belangrijkste vind is dat de autofocus bij filmen snel en nauwkeurig is zodat ik mooie scherpe beelden kan maken als het paard bijvoorbeeld op mij af komt lopen. Ik ben aan het experimenteren geweest met mijn 450D maar die komt echt enorm tekort hierin.![]()
Wie kan mij adviseren?