Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kokomo schreef:holly schreef:Toch?
Ik had wel aan de knop gedraaid inderdaad mag zag geen verschil. Zal het toch nog eens uittesten wanneer ik weer een super zonnige dag tegen kom.
Die belichtingscompensatie werkt niet op de automatische standen. Je moet dan ook in je schermpje zien dat er bij een rijtje cijfers, -2 -1 0 +1 +2 een cursortje verspringt.
holly schreef:Ik zat in de AV stand en die is niet automatisch.
Ik heb aardig wat moeite nog met het maken van combinaties en het verschil zien erin.
Het verschil tussen ISO 100 en 1600 zie ik wel als ik 2 foto's na elkaar maak. Maar het verschil tussen 100 en 200 is zo klein dat ik vaak het niet echt zie. Hierdoor maak ik juist heel moeilijk combinaties. Bijvoorbeeld ISO en Diafragma. Ik maak de foto en heb een zuiver beeld, maar ik zie niet aan de foto of ik nu beter de ISO 1 standje hoger had kunnen zetten of het diafragma net een tikje meer open.
Is dat iets waar jullie in het begin ook mee hebben gestoeid?
WildChild schreef:En toch lijkt het me geen goed plan om een probleem te laten voor wat het is, in plaats van het op te lossen. Wellicht is het een defect in je camera (waar je wel erg veel geld voor hebt betaald!)
Ciinderella schreef:nog een heeeele andere vraag. Ik heb hiervoor een olympus gehad en hierbij kon je een soort raster instellen zodat je kon zien dat je de horizon recht hield, echt ik hield van dat ding! Zo heerlijk. Nu vroeg ik me af of dat heel toevallig ook zou kunnen met de canon 400D.
Ik heb er nog niet echt naar gezocht. Maar ben mijn schuine fotos best zatAl kun je ze in psp zo rechtzetten. Maargoed, ik weet wel dat het ook oefenen is maar ik let er niet echt op, ik let dan op zoveel dingen en vergeet de achtergrond recht te houden.
Ciinderella schreef:nog een heeeele andere vraag. Ik heb hiervoor een olympus gehad en hierbij kon je een soort raster instellen zodat je kon zien dat je de horizon recht hield, echt ik hield van dat ding! Zo heerlijk. Nu vroeg ik me af of dat heel toevallig ook zou kunnen met de canon 400D.
Ik heb er nog niet echt naar gezocht. Maar ben mijn schuine fotos best zatAl kun je ze in psp zo rechtzetten. Maargoed, ik weet wel dat het ook oefenen is maar ik let er niet echt op, ik let dan op zoveel dingen en vergeet de achtergrond recht te houden.
_Judith schreef:Heeft er iemand tips voor mij met de Samsung Digimax A50?
_Judith schreef:Ik kan de camera niet heel stil houdenEn hoe maak je het "Object" Scherp en de achtergrond wazig? ( Zitten trouwens niet heel veel optie's op hoor ( volgens mij
) )
Annemarie_ schreef:hoe kan je een reflectiescherm gebruiken? Ik weet dat je het kan gebruiken tegen scherp ligt, bijv. felle zon, bij een portret. Hoe kan je dit gebruiken?
Piaffe schreef:Heeft er hier iemand nog tips voor een goed boek over (digitale) fotografie. Het liefst met veel voorbeelden. De meeste boeken hebben dan gelijk ook enorme stukken over Photoshop ed erin. Het gaat mij meer om tips en tricks over fotografie.
En heeft er iemand tips voor mij? Ik ben gevraagd door een stel om foto's te maken van hun samen voor een zonsondergang. De lokatie is al bepaald (op een zeedijk) en ik zou graag tips willen voor de belichtingHet is de bedoeling dat ze als contouren/ contrast t.o.v. de zon staan