Woeei ik ga het moeilijk krijgen vrijdag met het uitkiezen van de winnaars
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Woeei ik ga het moeilijk krijgen vrijdag met het uitkiezen van de winnaars
Hoezo 'winnaars'?
Ga je er meerdere kiezen?

blokje schreef:ik had gewoon inspiratie het is een super foto maar ik heb ook al een favoriet er zit echt 1 super gedicht tussen

Ben beetje lui op het moment...
Zal ik anders vast een beoordelinkje maken?
Weet niet of jullie dat leuk vinden.. 

Kim_89 schreef:Ik heb mijn gedicht al af, ik kreeg direct een erg sterk gevoel bij deze foto en daar rolde het volgende gedicht uit:
Prinsesje.
Jij was het prinsesje,
Het bed was jouw kasteel.
De beer naast je
was jouw prins,
nooit liet hij je in de steek,
hij was er voor altijd jou.
Maar toen was het tijd voor jou
om op reis te gaan.
Je liet jouw prins in de steek,
Het kasteel liet je achter.
Je bed verruilde je
voor je laatste rustplaats.
Jij was mijn prinsesje,
Jouw sterfbed was mijn hel,
jouw ziekte
was mijn nachtmerrie.
Nooit laat ik jou in de steek,
ik zal er altijd voor je zijn..
Mijn lieve kleine prinsesje..
Je prins is hier bij mij.
Jouw teddybeer,
mijn laatste stukje
van wat jij was.
Ik zal je missen,
Een leegte zal er altijd blijven.
Maar ik weet zeker dat jij,
aan de andere kant,
weer een prinsesje zult zijn…
En ik kreeg de tip van blokje om even uit te leggen waarom ik dit gedicht heb geschreven omdat het veel duidelijk maakt. Daarom het volgende:
Ik hoop dat er ook aan die laatste procent wat gedaan kan worden en dat alles goedkomt.. 

Nou, in ieder geval veel plezier en hij komt er nu aan!

het is niet zwaar ernstig of zo hoor.. Ik heb het een paar keer moeten lezen voordat ik het een beetje snapte. Daar houd ik zelf wel van. Maar ik vind dat je het in dit geval niet heel mooi hebt uitgewerkt want ik snap je laatste zin in je tweede strofe niet zo goed en op een of andere manier vind ik het niet helemaal kloppen. Het past daarentegen wel weer bij de foto. Wel mooi dat je op onverwachte momenten je zinnen onderbreekt zodat het een levendig gedicht blijft!
In tegenstelling tot het gedicht van paOlien stoor ik me hier wel aan het afbreken van de zinnen omdat het overal constant is en heel irritant leest. Nee, ik vind dit niet zo mooi.. Ik hoop dat je wat kan met mijn kritiek en ik wil je aanraden vooral niet te stoppen met dichten maar te leren van je ‘fouten’ 

ik vind het mooi dat alles een treurige ondertoon hebt en dat je naar het einde toe ineens teder gaat schrijven met die beer. Dan komt heel onverwachts weer die laatste trieste zin en ik vind het mooi passen! Deze is beter dan je eerste vind ik 

Iedereen ziet dat het erg lang is
Dat hoeft niet erg te zijn als je het boeiend houdt. Ik zeg niet dat het jouwe niet boeiend was, maar af en toe wordt het langdradig. Dat merkte ik ook toen ik het zelf ging lezen. Ik vind het wel erg origineel, want ik heb tot nu toe nog geen enkel gedicht gelezen die op een dergelijke manier is geschreven en dat vind ik erg leuk om te zien. Je hebt je goed verplaatst in de teddybeer
Haha.. nee maar ik vind het een goed gedicht, al zou ik een aantal zinnetjes nét even iets anders doen maar dat is ook persoonlijke smaak. Wat ik ook tegen jou wil blijven zeggen, is dat je het voor jezelf moet oplezen zodat je hoort of het goed loopt en of je de woorden goed hebt gekozen. Verder klasse!
Super gewoon! Ik vind dat je het erg mooi hebt uitgewerkt en ik vind die zekere herhaling van de eerste twee zinnen erg mooi! Bij de laatste strofe zou ik de op een na laatste zin nog iets aanpassen door er een woordje aan toe te voegen (omdat het vrij kort lijkt) of door er een leesteken te plaatsen die het net iets afmaakt. Gewoon super gedaan!

Citaat:
@ nujaro1 : ik vind jouw combinatie troep - stofdoek niet zo mooi. Het komt een beetje komisch over op mij, alsof het een grapje is. En hoezo ‘verlatend in een hoekje’? bedoel je niet ‘verlaten in een hoekje’? en je gebruikt in dezelfde strofe twee keer angst, wat ik niet zou doen. En je afsluitende zin vind ik niet helemaal super, je verwacht er nog iets achteraan. Hij is zeker niet onaardig hoor, maar ik heb wel eens betere van jou gelezen
Citaat:
@ nujaro 2: ik vind het een mooi en teder gedicht. Er zit een klein foutje in je op een na laatste zin, word moet met dt. Maar dat zijn detailsik vind het mooi dat alles een treurige ondertoon hebt en dat je naar het einde toe ineens teder gaat schrijven met die beer. Dan komt heel onverwachts weer die laatste trieste zin en ik vind het mooi passen! Deze is beter dan je eerste vind ik