Ieder z'n gedicht bij dezelfde foto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 17:24

Hele mooie gedichten allemaal zeg Woeei ik ga het moeilijk krijgen vrijdag met het uitkiezen van de winnaars

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 17:46

Dat kan je wel zeggen ja!! Hoezo 'winnaars'? Ga je er meerdere kiezen?

blokje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 18:23

ik had gewoon inspiratie het is een super foto maar ik heb ook al een favoriet er zit echt 1 super gedicht tussen

Chocopasta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 18:35

blokje schreef:
ik had gewoon inspiratie het is een super foto maar ik heb ook al een favoriet er zit echt 1 super gedicht tussen

En nu willen we natuurlijk wel weten welk gedicht dat is!

Er zitten inderdaad onwijs goede gedichten tussen!
Goede keus die foto, Wildwings!!

blokje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 20:22

mag dat oke dan zeg ik wie ik het beste vind.....

blokje

Re: Ieder z'n gedicht bij dezelfde foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 20:23

romytuuh vind ik echt super

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 22:34

En op welke pagina staat die dan? Anders moet ik er zoveel doorbladeren... Ben beetje lui op het moment...

123468086

Re: Ieder z'n gedicht bij dezelfde foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 08:17

Dankje Blokje dat is leuk tehoren

Eva_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 08:23

Wanneer komt de uitslag *nieuwschierig

Kim_89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 08:51

Morgen Zal ik anders vast een beoordelinkje maken? Weet niet of jullie dat leuk vinden..

blokje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 09:33

kim_89 jah ik vind dat wel een goed idee ik wil wel uit slag ik zie het nammelijk maandag pas :S

Kim_89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 09:48

Oké, dan ga ik daar nu even mee bezig

blokje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 09:58

hiehie oke

Chocopasta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 10:29

Ben benieuwd

Kim_89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 10:31

Kim_89 schreef:
Ik heb mijn gedicht al af, ik kreeg direct een erg sterk gevoel bij deze foto en daar rolde het volgende gedicht uit :

Prinsesje.

Jij was het prinsesje,
Het bed was jouw kasteel.
De beer naast je
was jouw prins,
nooit liet hij je in de steek,
hij was er voor altijd jou.

Maar toen was het tijd voor jou
om op reis te gaan.
Je liet jouw prins in de steek,
Het kasteel liet je achter.
Je bed verruilde je
voor je laatste rustplaats.

Jij was mijn prinsesje,
Jouw sterfbed was mijn hel,
jouw ziekte
was mijn nachtmerrie.
Nooit laat ik jou in de steek,
ik zal er altijd voor je zijn..

Mijn lieve kleine prinsesje..
Je prins is hier bij mij.
Jouw teddybeer,
mijn laatste stukje
van wat jij was.

Ik zal je missen,
Een leegte zal er altijd blijven.
Maar ik weet zeker dat jij,
aan de andere kant,
weer een prinsesje zult zijn…

Hierin zit een kleine aanpassing die ik hierin was vergeten En ik kreeg de tip van blokje om even uit te leggen waarom ik dit gedicht heb geschreven omdat het veel duidelijk maakt. Daarom het volgende:

Mijn buurmeisje van 3 bleek kanker te hebben en het was al zover uitgezaaid dat het door haar hele rompje heen zat. Een operatie leek te veel risico dus ze kreeg een chemokuur. Die bleek niets te hebben gedaan en ze zou doodgaan als er niets zou gebeuren. Dus ze moest toch worden geopereerd. Ik zag de foto van WildWings en ik kreeg ineens een heel sterk gevoel dat het gedicht paste bij de situatie van mijn buurmeisje. Inmiddels is ze geopereerd en het is een wonder.. Want ze hebben het voor 99% kunnen weghalen! De verwachtingen waren minimaal maar ze heeft het wel gered Ik hoop dat er ook aan die laatste procent wat gedaan kan worden en dat alles goedkomt..

blokje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 10:44

kim@ je hebt echt een super gedicht gemaakt echt ik had het al tegen je gezecht maar ik vind hem echt goed..
en succes met je buurmeisje

nujaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 10:45

wow daar zit nogal een verhaal achter, sterkte ermee

Kim_89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 11:13

Ik heb mijn uitslag even gemaakt! Nou ja, even.. Het duurde wel een hele tijd voor ik alles had gelezen en beoordeeld Nou, in ieder geval veel plezier en hij komt er nu aan!

Kim_89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 11:13

Ook al mag ik deze ronde niet beoordelen, leek het me toch leuk om even mijn visie op alle gedichten te geven. Nogmaals; dit is dus niet de echte uitslag want die moet WildWings maken
Veel plezier met het lezen van mijn uitslag!
Ohja: Ik probeer bij iedereen toch wat commentaar te geven, ook al is dat soms heel moeilijk. Vat het dus niet op als beledigend, want dat is wel het laatste wat ik ermee wil zeggen

@ Kim_89: Die is dus van mijzelf.. en ik was de eerste

@ paOlien: Ten eerste zit er een klein grammaticaal foutje in.. En ik ben daar nogal moeilijk in dus ik zag het meteen het is niet zwaar ernstig of zo hoor.. Ik heb het een paar keer moeten lezen voordat ik het een beetje snapte. Daar houd ik zelf wel van. Maar ik vind dat je het in dit geval niet heel mooi hebt uitgewerkt want ik snap je laatste zin in je tweede strofe niet zo goed en op een of andere manier vind ik het niet helemaal kloppen. Het past daarentegen wel weer bij de foto. Wel mooi dat je op onverwachte momenten je zinnen onderbreekt zodat het een levendig gedicht blijft!

@ Romytjuuh 1
: Het is geen onaardig gedicht maar ik vind het een beetje kinderlijk.. Dat kan aan mij liggen omdat ik zelf niet echt voorstander ben van een heel duidelijk rijmschema. Ik vind het dan al gauw lijken op de kinderversjes die je in de onderbouw van de basisschool moest lezen of schrijven. Maar wat betreft de betekenis vind ik het wel weer leuk bij de foto passen maar ik snap het verband tussen je eerste strofe en de rest niet helemaal..

@ rudi 1
: dit vind ik het beste gedicht wat ik tot nu toe van je heb gelezen! Je hebt hier wel rijm gebruikt, maar in tegenstelling tot de andere gedichten die ik van je las, vind ik ze hier niet zo geforceerd overkomen. Je gedicht spreekt me zo losstaand erg aan maar als ik de foto erbij haal, snap ik zelf niet helemaal waar je het vandaan hebt gehaald. Maar verder vind ik hem erg goed!

@ Shalimar: Ik vind het een mooi en gevoelig gedicht. Het spreekt me ook wel aan alleen ik zou een aantal zinnen veranderen omdat je er een aantal langere tussen hebt zitten en dan ineens een kortere. Dat hoeft niet uit te maken maar als je het voor jezelf hardop leest, hoor je dat er iets mist of dat je iets in de volgorde moet veranderen. Soms denk ik dat je net een klein woordje erbij moet zetten, zoals in de vierde regel van je eerste strofe tussen ‘me’ en ‘moed’. Zekf zou ik daar nog een woordje als ‘wat’ of ‘de’ in zetten, dan loopt het niet iets soepeler. Verder vind ik het dus een erg mooi gedicht maar ook hier geldt weer dat ik zelf niet helemaal fan ben van rijm. Al heb je het hier netjes opgelost en het komt niet zwaar geforceerd over. Knap gedaan!

@ Otje-Merlot: Om heel eerlijk te zijn.. Ik vind het helemaal niks. Het lijkt alsof er verzonnen woorden in zitten die je zo even uit je duim hebt gezogen. Een voorbeeldje: Kinderreuk. Ik heb er zelf nog nooit van gehoord In tegenstelling tot het gedicht van paOlien stoor ik me hier wel aan het afbreken van de zinnen omdat het overal constant is en heel irritant leest. Nee, ik vind dit niet zo mooi.. Ik hoop dat je wat kan met mijn kritiek en ik wil je aanraden vooral niet te stoppen met dichten maar te leren van je ‘fouten’

@ Eva_: Af en toe vind ik je rijm een beetje raar, dan gebruik je woorden die ik niet helemaal begrijp in dat zinsverband.. Het is zeker geen verkeerd gedicht hoor, ik vind het juist wel leuk verzonnen. Maar zoals in de derde zin van je eerste strofe vind ik dat op en top een beetje raar en in de derde zin van de laatste strofe vind ik dat baten een beetje raar. En ik vind de foto treurig overkomen maar jouw gedicht juist heel lief. Dus voor mij klopt dat ook niet helemaal.

@ Devica 1: je eerste strofe loopt wel mooi en ik vind je eerste 3 zinnen heel leuk gevonden! De tweede strofe wordt al iets minder maar vooral de derde strofe vind ik in vergelijk met je eerste een beetje jammer. Ik vind het idee heel mooi maar ik denk dat je het beter uit kan werken. Je vierde strofe wordt al beter, al had ik een ander woord gekozen voor ‘tegenhouden’. Het valt niet helemaal mooi in je gedicht. Je vijfde strofe is ook niet verkeerd maar vooral de eerste vond ik goed. En je afsluitende strofe vind ik wel in orde, al kan je die misschien nog iets beter maken door nog wat leestekens te plaatsen en iets te veranderen in de volgorde en woorden van de laatste twee zinnen. Dus dat je het ergens anders afbreekt..

@ Devica 2: In het eerste stuk lijkt alles wel bij de foto te passen maar gezien jouw einde verandert dit weer. Jouw gedicht eindigt eigenlijk in een opluchting terwijl de foto juist wel treurig is. En er zitten wat grammaticale foutjes in, soms moet je woorden niet los van elkaar zetten maar aan elkaar. Het is ook knuffelbeer in plaats van knuffel beer en het is ook tegenkom in plaats van tegen kom. Dat vind ik dan een beetje jammer. Verder is het geen onaardig gedicht alleen je eerste sprak me meer aan.

@ nujaro1 : ik vind jouw combinatie troep - stofdoek niet zo mooi. Het komt een beetje komisch over op mij, alsof het een grapje is. En hoezo ‘verlatend in een hoekje’? bedoel je niet ‘verlaten in een hoekje’? en je gebruikt in dezelfde strofe twee keer angst, wat ik niet zou doen. En je afsluitende zin vind ik niet helemaal super, je verwacht er nog iets achteraan. Hij is zeker niet onaardig hoor, maar ik heb wel eens betere van jou gelezen

@ StOoRzEnDeR
: wat me meteen opviel, was de combinatie negeerde – geneerde. Als je het hardop leest klinkt het niet hetzelfde maar als je het leest zijn de letters gewoon omgedraaid wat vind ik een erg leuke woordspeling, leuk gevonden! Je tweede strofe staat in contrast met je eerste, deze vind ik namelijk niet zo goed gevonden. Voor mij slaat het nergens op. Ik vind dat het eigenlijk drie gedichtjes zijn. De eerste is er een, de tweede is er een en de derde tot en met de laatste is er een. Ik zie het verband niet zo goed. Je moet nooit over jezelf zeggen dat je er niks van kan. Iedereen kan dichten op zijn eigen manier. Jouw gedicht is helemaal niet slecht, maar wat ik jou als tip wil meegeven is dat je het voor jezelf eens hardop moet lezen en dan goed luisteren of het mooi loopt en of alles strofes bij elkaar passen. Blijf vooral dichten, want je kunt het wel!

@ nujaro 2: ik vind het een mooi en teder gedicht. Er zit een klein foutje in je op een na laatste zin, word moet met dt. Maar dat zijn details ik vind het mooi dat alles een treurige ondertoon hebt en dat je naar het einde toe ineens teder gaat schrijven met die beer. Dan komt heel onverwachts weer die laatste trieste zin en ik vind het mooi passen! Deze is beter dan je eerste vind ik

@ xxjokiexx: ook hier geldt dat bepaalde woorden aan elkaar geschreven horen. Als je zo globaal het gedicht bekijkt, zie je hele lange zinnen gevolgd door kortere. Dat vind ik een beetje jammer want als je het zo zelf zou bekijken, zou het je ook wel opvallen. Dat kan je ook goed zien als je het voor jezelf eens hardop leest. Dat ‘helemaal niemand’ op het laatst had ik weggelaten als ik jou was en ik had de zin van ‘niemand die’ tot en met ‘warm huis’ veel korter geformuleerd want het staat niet mooi en leest niet prettig. Dan krijg je namelijk meer een soort verhaaltje

@ rudi 2: ik denk dat je de andere gedichten hebt doorgelezen voordat je aan deze begon. Ik vind bepaalde dingen afgepakt van de andere gedichten en dat vind ik erg jammer. Er zitten ook grammaticale fouten in en daar zou je nog eens naar moeten kijken. Daarmee bedoel ik dat bepaalde woorden dus aan elkaar moeten en ook moet je even letten op de d’tjes en t’jes in je werkwoordsvormen. Het woord ‘sorry’ in je vijfde strofe vind ik jammer, die kan je beter weglaten. Nee, ik vind deze minder goed dan het mooie gedicht dat je als eerste schreef. Jammer..

@ blokje: allereerst je lengte Iedereen ziet dat het erg lang is Dat hoeft niet erg te zijn als je het boeiend houdt. Ik zeg niet dat het jouwe niet boeiend was, maar af en toe wordt het langdradig. Dat merkte ik ook toen ik het zelf ging lezen. Ik vind het wel erg origineel, want ik heb tot nu toe nog geen enkel gedicht gelezen die op een dergelijke manier is geschreven en dat vind ik erg leuk om te zien. Je hebt je goed verplaatst in de teddybeer Haha.. nee maar ik vind het een goed gedicht, al zou ik een aantal zinnetjes nét even iets anders doen maar dat is ook persoonlijke smaak. Wat ik ook tegen jou wil blijven zeggen, is dat je het voor jezelf moet oplezen zodat je hoort of het goed loopt en of je de woorden goed hebt gekozen. Verder klasse!

@ MickeYy: om te beginnen vind ik je eerste strofe erg leuk, al had ik het woordje ‘echt’ in je laatste zin weggelaten. Want ook zonder dat woordje loopt het mooi. Voor de rest gebruik je een leuke rijm die ook niet geforceerd wordt en dat vind ik mooi. Het is heerlijk vaag geschreven en daar houd ik van! Alleen lijkt het wel of je gewoon een gedicht hebt geplaatst zonder naar de foto te kijken. Ik zie het verband dus niet helemaal. Maar verder vind ik het een erg mooi gedicht die me zeker aanspreekt!

@ Natasja91
: Hmm.. Op je eerste drie strofes zou ik echt niet weten wat ik daar voor kritiek op moet geven Super gewoon! Ik vind dat je het erg mooi hebt uitgewerkt en ik vind die zekere herhaling van de eerste twee zinnen erg mooi! Bij de laatste strofe zou ik de op een na laatste zin nog iets aanpassen door er een woordje aan toe te voegen (omdat het vrij kort lijkt) of door er een leesteken te plaatsen die het net iets afmaakt. Gewoon super gedaan!

@ pharagirlke: ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik hier nou op aan kan merken en dat maakt het zo moeilijk want het spreekt me ook niet zo aan.. ik kan er dus niet zo goed mijn vinger op leggen.. ik vind je herhaling van de eerste strofe wel weer mooi, dat maakt het gedicht goed af en zorgt voor een mooi einde. Verder wel goed gedaan hoor, ik vind het netjes lopen en zo en de betekenis van de zinnen vind ik mooi, alleen spreekt het mij niet zo aan.

En dan zal ik ook ff de top 3 van mij geven:

De derde plaats is voor:

*
**
rudi!

Tweede is geworden:

blokje!

*
**

En eerste is geworden:

Natasja91!

Dit omdat je gedicht me erg aansprak en het past ook nog eens bij de foto! Ik kon hier ook erg moeilijk commentaar op vinden, afgezien van die op een na laatste zin wat ook niet echt een fout is maar meer een schoonheidsfoutje! Nu is het maar wachten op de uitslag van WildWings! Ik ben benieuwd!
Laatst bijgewerkt door Kim_89 op 04-05-06 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 11:16

Bedankt voor je commentaar!! En je hebt wel gelijk...ik miste ook een paar woordjes..hihi...En goede keuze!!

blokje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 11:16

dankje kim:D

blokje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 11:20

ben erg tevrede de vorige keer was ik eerste en nu twede ik blijf in de top3 ik zeur niet!!!!

Chocopasta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 11:21

Wauw, ik voel me vereerd!!!
Dank je wel!

nujaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 11:25

Citaat:

@ nujaro1
: ik vind jouw combinatie troep - stofdoek niet zo mooi. Het komt een beetje komisch over op mij, alsof het een grapje is. En hoezo ‘verlatend in een hoekje’? bedoel je niet ‘verlaten in een hoekje’? en je gebruikt in dezelfde strofe twee keer angst, wat ik niet zou doen. En je afsluitende zin vind ik niet helemaal super, je verwacht er nog iets achteraan. Hij is zeker niet onaardig hoor, maar ik heb wel eens betere van jou gelezen

Je hebt gelijk bij dat gedicht

Citaat:

@ nujaro 2
: ik vind het een mooi en teder gedicht. Er zit een klein foutje in je op een na laatste zin, word moet met dt. Maar dat zijn details ik vind het mooi dat alles een treurige ondertoon hebt en dat je naar het einde toe ineens teder gaat schrijven met die beer. Dan komt heel onverwachts weer die laatste trieste zin en ik vind het mooi passen! Deze is beter dan je eerste vind ik

bedankt vond dit zelf ook een beter gedicht

Eva_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 12:29

Kim_89, bedankt voor je commentaar.
Bij mij kwam de foto eigenlijk helemaal niet treurig over.