[Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

alena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 21:54

bedankt voor je taxatie naomi21 ik vind de rechte lijnen ook neit mooi ben daar ook neit echt tevreden over ... maar dat heb ik in veel van mij tekeningen

PatriciAap

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 22:10

Afbeelding
ik ben een beginnerling ben 11 jaar en dit is mijn 3e tekening dus wat denken jullie dta het waard zou kunnen wijn gratis he of niet;)

PatriciAap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 22:12

en die vlek is door het scannen het is in het echt iets lichter
(op zijn nek)

goechi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 22:16

hij is voor de derde keer best aardig gelukt maar ik denk niet dat je er iets voor kan vragen

loeske87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 22:22

Ik zal ook eens een gokje wagen beide tekeningen zijn op A3 formaat.

Afbeelding
lijkt wat krasserig. is ie niet

Afbeelding
deze is nog niet helemaal af, moet nog meer detail in komen

goechi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 22:25

wouw mooi hoor! kun je ook paardjes natekenen?

PatriciAap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 22:33

haha ok ik kan het ook niet goed maar ik heb hem nog niet af

goechi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 22:37

okee maar hijs best mooi hoor

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 22:43

@Montylove: De eerste is erg mooi...15,- De tweede vind ik niet zo, beetje ´dood´oog.. 10,00?

loeske87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 23:38

Cyntje schreef:
@Montylove: De eerste is erg mooi...15,- De tweede vind ik niet zo, beetje ´dood´oog.. 10,00?

de 2 is ook nog niet af (zoals ik eronder gezet heb)

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 23:43

het 1e paard vind ik een beetje te grof, te groot hoofd, 't lijkt een beetje uitgerekt, ik zou er 15,- voor wegleggen gewoon goed kijken naar de verhoudinge

Jura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 23:57

Oke nu mijn taxaties zoals ik had beloofd. Ik ga hieronder de bokkers noemen met de mooiste tekeningen en het meeste talent. Mijn excuses als ik iemand oversla. Ik begin bij pagina 1.

Lontje (potlood tekening)
Vajente (met name de acryl schilderijen)
Elanor (potlood)
Utan (potlood)
Marjoke (alleen de arabier vind ik goed en daar zou de neus wat meer aandacht mogen)
Fnanne (potlood)
Spirit (maar nog wel wat oefenen op sommige punten)
JoSav
Remy (hele mooie zachte pasteltekeningen)
IcePrincess
Gizzmo
oneilltje79 (maar eigenlijk valt dit weer in een andere categorie, dit is heel artistiek, de rest is meer heel gelijkend natekenen, ik vind het wel ontzettend mooi en knap)
Myra (maar het lijkt bijna alsof het foto's zijn met een Photoshop effectje erover)
Naomi21
Utan (potlood)
En er zijn er vast nog wel een paar die ik ben vergeten.

Voor pasteltekeningen op ongeveer A3 formaat kun je makkelijk tussen de 100 en 150 euro vragen, en nog iets meer met de lijst erbij.
Voor potlood/houtskool/grafiet tekeningen liggen de prijzen een stuk lager. Tegen de bokkers die prachtige potlood tekeningen maken zou ik willen zeggen: probeer ook eens een ander materiaal.

Schilderijen met aquarel, acryl, olieverf etc. zijn nog meer waard dan pasteltekeningen.

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 00:04

@ montylove: Ik heb het vorige pagina ook nog eens aangehaald dat het niet de bedoeling is dat je hier half af werk plaatst....nu tuimel ik er zelf in en taxeer ik een tekening op waarde terwijl deze niet eens af is... Dan kun je beter een eigen topic openen ipv het hierin te zetten...

loeske87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 00:13

Cyntje schreef:
@ montylove: Ik heb het vorige pagina ook nog eens aangehaald dat het niet de bedoeling is dat je hier half af werk plaatst....nu tuimel ik er zelf in en taxeer ik een tekening op waarde terwijl deze niet eens af is... Dan kun je beter een eigen topic openen ipv het hierin te zetten...

Ok, sorry. Ik heb niet heel het topic gelezen.... het was om jullie een idee te geven wat/hoe ik teken.. maar toch bedankt

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 00:17

[/quote]
Hier is een paar pagina's terug nog over gediscussieerd..! Je mag hier pas werk plaatsen als het af is en niet om nog naar tips te vragen dan moet je een eigen topic aanmaken...

Fnanne heeft dit nog toegevoegt...een paar pagina's terug...

Citaat:
Tuurlijk niet, wat ik bedoel is dat het topic nu vol raakt met afbeeldingen waarvan sommigen niet eens af zijn, of die idd zoals Remy het zegt, in een (bijvoorbeeld) wiskundeschrift gemaakt zijn. Als je jezelf en je werk goed wil laten zien (het is een vorm van presenteren) zorg dan dat de presentatie én je werk in orde zijn. Dus: góede afbeelding van een werk wat je bewust hebt gekozen omdat je er een waarde aan verbindt (anders plaats je het niet in dit topic)
Daar hoef je geen Rembrandt voor te zijn, absoluut niet! Maar bedenk wel dat anderen er naar kijken met de bedoeling er een waarde aan toe te kennen, dus kritisch kijken. Mensen doen er moeite voor, zorg dan dat datgene wat je laat zien ook in orde is...

[/quote]

loeske87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 00:21

nogmaals mijn excuus. Ik had dit echt niet gelezen

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 00:24

nee ok, geen excuses aanbieden, da vink zo erg als iemand dat doet... tis goed...
Als iedereen hier dan een beetje rekening meehoudt...

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 09:34

k begin wel even op de vorige pagina, rest doe ik als k niet op werk zit

Nikki Jimmy => mooi, maar in mijn ogen nog niet af.
Lorette => leuk, niet superrealistisch, maar een heel eigen stijl. Je tekeningen hebben iets liefs, zachts en speels 15,00 ?
Alena => leuk, alleen wat cartoonachtig. 5,00-7,50 euro Als je iet minder hard in je lijnen wordt en meer schaduwwerking gebruikt kun je zeker meer gaan vragen.
Mickey => ik denk niet dat je hier geld voor zou moeten willen vragen, misschien verzend- en materiaalkosten. Gewoon lekker dooroefenen. Je zit iig wel al op het goede pad  met je vormen.
Montylove => erg mooi! 15 euro zou ik zeker geven voor een portret van mijn paard wat zo duidelijk is! De tweede is iets vaag

Hier wat van mij:

Paardenoog

Sjors

Donja

Bjonar

Alles is op a4 170 gr/m2 met diverse hardheden potloden, het oog is gedaan met potlood in diverse hardheden en houtkool op ivoorkleurig 180 gr/m2 papier.
Iedere tekening werk ik minstens vier a vijf dagen meerde malen per dag enige tijd aan.

Ik vind het een beetje eng om te laten taxeren, ben altijd bang dat ik teveel vraag  maar goed… ik ben ook dodelijk nieuwsgierig natuurlijk… oo menselijk dilemma.. maar goed….

Be gentle……

PatriciAap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 17:17

dankje:)

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 20:39

Oke ik heb al een hele tijd geen tekeningen hier geplaatst, omdat ik vond dat ik nog wel heel wat bter mocht worden

Ondertussen heb ik veel geoefend en ik wil toch wel heel graag weten hoe veel mijn nieuwste tekening waard is

http://i42.photobucket.com/albums/e312/ ... rpoema.jpg

Melisjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 20:41

Het hoofd klopt niet

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 20:44

wat dna niet?

Joscaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 21:04

Ik vind hem ook niet helemaal kloppen, maar kan niet zeggen wat er niet klopt, daar ben ik nog niet over uit.. Echt raar...
Want hij is wel heel mooi!

loesje688

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 21:13

(over 1e tekening Montylove, zie hierboven)

Nikki_jimmy schreef:
het 1e paard vind ik een beetje te grof, te groot hoofd, 't lijkt een beetje uitgerekt, ik zou er 15,- voor wegleggen gewoon goed kijken naar de verhoudinge

Ik heb de foto gezien waarvan hij is nagetekend en het paard is gewoon zo... Zo stond hij op de foto.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 21:14

Farouche2 schreef:
Ik vind hem ook niet helemaal kloppen, maar kan niet zeggen wat er niet klopt, daar ben ik nog niet over uit.. Echt raar...
Want hij is wel heel mooi!

Ik denk dat z'n neus te kort is .